abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201128362
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 01:32 schreef Werkperd het volgende:
Hoi.

Parkeren jullie liever vooruit of achteruit in een vak?

Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan vooruit parkeren in een vak. Achteruit rijden vind ik prettiger. Meer controle en beter zicht op de lijnen vind ik.
Achteruit natuurlijk. Zo kan je gelijk wegrijden en heb je goed zicht op wat er voor je afspeelt.
pi_201138503
Ligt aan de situatie. Bij voorkeur zoek ik een plek met 2 lege vakken naast me, dan is vooruit inparkeren gewoon makkelijker. Waarom gaan kloten met achteruit inparkeren dan. Is ook nog eens makkelijker om kofferbak te bereiken. Uiteraard bij schuine vakken ook vooruit daar zijn ze voor gemaakt.

In geval dat ik in een middenvak moet parkeren dan achteruit, vooruit haal ik bijna nooit tenzij ik een grote draaicirkel maak maar daar is bijna nooit plek voor.
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
pi_201139609
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:11 schreef bierglas het volgende:
Bij voorkeur zoek ik een plek met 2 lege vakken naast me, dan is vooruit inparkeren gewoon makkelijker.
Hoe lang blijf je dan rondrijden en hoe ver weg ben je bereid daarvoor te parkeren?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 30 augustus 2021 @ 14:00:41 #54
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_201139725
In principe achteruit. Ik heb wel een auto gehad met een nogal lange neus, die parkeerde ik vaak vooruit in in verband met zicht bij het wegrijden. Zeker als er dan een busje of SUV of zo naast je staat zie je helemaal niks...
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_201140999
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Hoe lang blijf je dan rondrijden en hoe ver weg ben je bereid daarvoor te parkeren?
Niet heel lang. Meestal zie je vanzelf wel of het druk is en ik rijd sowieso altijd stukje door bij parkeergarage, daar is meer kans op plek. Ik ga geen rondjes rijden. Als ik een stuk door gereden ben en veel is bezet dan meestal achteruit. Maar zoals gezegd mijn voorkeur heeft gewoon 2 lege vakken en vooruit, dat kost me de minste moeite :p
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
pi_201174933
Ik parkeer ‘m meestal in de achteringang van je zusje
pi_201177534
Ik lees zo nu en dan dat mensen bij vooruit inrijden een keer moeten steken, dat herken ik absoluut niet maar ib ben dan ook liefhebber van kleinere auto's. Heb je met een dergelijke auto bij achteruit inrijden dan ook niet regelmatig dat je bij het wegrijden een keer extra moet steken?

Edit typo: Oeps, een voorruit inrijden kan niet de bedoeling zijn, scherven brengen geluk.

[ Bericht 7% gewijzigd door qajariaq op 02-09-2021 13:21:27 ]
pi_201181058
Ik heb een voorkeur voor achteruit parkeren. Dit omdat ik dan bij wegrijden beter zicht heb op het verkeer. Af en toe parkeer ik een keer vooruit als dat nodig is om gemakkelijk bij mijn achterbak te kunnen komen.
pi_201181099
Vooruit, achteruit is teveel gedoe. Vooruit is gewoon inrijden, dan schuin naar achteren en wegrijden. Als je achteruit wil moet je eerst al in een hoek op dat vak gaan staan en dan achteruit gaan lopen kijken. Met achteruit wegrijden heb je de hele straat dus hoef je niet te kijken waar je rijd.
  donderdag 2 september 2021 @ 13:02:28 #60
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201181182
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:17 schreef Woelwater het volgende:
Vooruit natuurlijk. Aan komen rijden, hem met dezelfde snelheid in het vak donderen en wegwezen
Precies. En gewoon een schietgebedje doen als je weer weg moet. Soms wel een kleine botsing. Maar gelukkig heb ik f-150 dus buiten wat krasjes heb ik meestal weinig schade.
  donderdag 2 september 2021 @ 16:21:46 #61
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201183309
quote:
7s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:02 schreef borbit het volgende:

[..]
Precies. En gewoon een schietgebedje doen als je weer weg moet. Soms wel een kleine botsing. Maar gelukkig heb ik f-150 dus buiten wat krasjes heb ik meestal weinig schade.
Jaar of 5 geleden al deze zelfde onzinnige discussie gehad. Als ik al die jaren bij het uitparkeren een schietgebedje had moeten doen zou ik inmiddels wel van gewoonte zijn veranderd. En nee, in al die jaren ook nog steeds niemand aangereden.

PTA / Irritaties op de weg #105 Waar mensen moeite hebben met inhalen.
  donderdag 2 september 2021 @ 18:41:50 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201185283
Wat is het verschil?
pi_201185425
*O*
Net even nagemeten maar met mijn Fiësta is de voorkant vanaf mijn hoofd zelfs langer dan de achterkant. Wie moet er nu dus een schietgebedje doen met wegrijden?
*O*
pi_201185597
quote:
Op donderdag 2 september 2021 18:41 schreef xzaz het volgende:
Wat is het verschil?
Bij vooruit inparkeren zoek je met de zijde van het voertuig die de meeste ruimte nodig heeft de minste ruimte op.
Je maakt het jezelf dus nodeloos moeilijk.
  donderdag 2 september 2021 @ 22:17:24 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201188465
quote:
6s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:07 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Bij vooruit inparkeren zoek je met de zijde van het voertuig die de meeste ruimte nodig heeft de minste ruimte op.
Dit zijn stedelijke problemen
pi_201191404
quote:
6s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:07 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Je kan ook stellen dat je de beperkte ruimte in gaat met de kant die je het eenvoudigst kunt sturen en het beste kunt overzien.
Als je omdraait om achteruit te kijken dan zie ik ook maar de helft.
pi_201194923
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je kan ook stellen dat je de beperkte ruimte in gaat met de kant die je het eenvoudigst kunt sturen en het beste kunt overzien.
Als je omdraait om achteruit te kijken dan zie ik ook maar de helft.
Met je spiegels kijk je precies langs je auto naar achter.
Zolang iets in je spiegel niet achter je auto verdwijnt zul je er netjes langs rijden.
pi_201196851
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 13:44 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Met je spiegels kijk je precies langs je auto naar achter.
Zolang iets in je spiegel niet achter je auto verdwijnt zul je er netjes langs rijden.
Maar het effect van een stuurcorrect kost gewoon heel veel meer ruimte dan bij vooruit rijden. In een miniem spiegeltje is het nog veel lastiger te beoordelen waar je terecht gaat komen.

De bottom line is natuurlijk:
De achteruit parkeerders vinden over het algemeen dat iedereen dat moet doen terwijl de vooruit parkeerders het voor zichzelf alleen maar handiger vinden en zich niet druk om maken wat een ander handiger vindt voor haarzelf..
pi_201197030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar het effect van een stuurcorrect kost gewoon heel veel meer ruimte dan bij vooruit rijden. In een miniem spiegeltje is het nog veel lastiger te beoordelen waar je terecht gaat komen.
In het minieme spiegeltje is het veel makkelijker manoeuvreren dan met de neus rakelings langs een geparkeerde auto sturen. Maar dat is maar mijn
bescheiden mening.
quote:
De bottom line is natuurlijk:
De achteruit parkeerders vinden over het algemeen dat iedereen dat moet doen terwijl de vooruit parkeerders het voor zichzelf alleen maar handiger vinden en zich niet druk om maken wat een ander handiger vindt voor haarzelf..
Dat vooruitparkeerders zich niet druk maken over hoe anderen staan, laat staan weg kunnen rijden, is duidelijk te zien aan hoe ze vaak niet recht in een vak staan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_201197378
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:36 schreef Ridocar het volgende:
Dat vooruitparkeerders zich niet druk maken over hoe anderen staan, laat staan weg kunnen rijden, is duidelijk te zien aan hoe ze vaak niet recht in een vak staan.
Dat bevestigd precies wat ik bedoel. Kennelijk maak jij je er druk om hoe recht een ander parkeert, het lijkt soms op ocd zelfs. Ik let alleen maar op of ik zelf en de 'buren' knap uit en in de auto kunnen komen en een ander het wegrijden niet extra moeilijk maak. Dat lijkt mij meer dan voldoende.

Met wegrijden als je vooruit geparkeerd heb dan zit je bij mijn en vele andere auto's met je hoofd dichter bij de achterkant van de auto dan bij de neus. Dat voordeel is er dus niet. Door je lichten aan te zetten kan je vrij behoorlijk beoordelen of je voldoende afstand hebt om het stuur verder te draaien. Bij vooruit wegrijden (achteruit parkeren) zal je eerst een stuk recht vooruit moeten rijden voor je überhaupt kunt sturen. Dus blokkeer je dan zeker niet minder van de weg. Je bent wel iets vlotter maar die gewonnen tijd heb je tijdens het inparkeren ruim verloren.

Of te wel iedereen moet gewoon doen wat ie verstandig vind en vooral niet gaan lopen evangeliseren dat iets superieur is omdat je toevallig een truukje wat beter beheerst dan de gemiddelde mens.
pi_201197532
quote:
Op vrijdag 3 september 2021 16:54 schreef qajariaq het volgende:

Dat bevestigt precies wat ik bedoel. Kennelijk maak jij je er druk om hoe recht een ander parkeert, het lijkt soms op ocd zelfs. Ik let alleen maar op of ik zelf en de 'buren' knap uit en in de auto kunnen komen en een ander het wegrijden niet extra moeilijk maak. Dat lijkt mij meer dan voldoende.

Met wegrijden als je vooruit geparkeerd hebt dan zit je bij mijn en vele andere auto's met je hoofd dichter bij de achterkant van de auto dan bij de neus. Dat voordeel is er dus niet. Door je lichten aan te zetten kan je vrij behoorlijk beoordelen of je voldoende afstand hebt om het stuur verder te draaien. Bij vooruit wegrijden (achteruit parkeren) zal je eerst een stuk recht vooruit moeten rijden voor je überhaupt kunt sturen. Dus blokkeer je dan zeker niet minder van de weg. Je bent wel iets vlotter maar die gewonnen tijd heb je tijdens het inparkeren ruim verloren.

Oftewel iedereen moet gewoon doen wat ie verstandig vindt en vooral niet gaan lopen evangeliseren dat iets superieur is omdat je toevallig een truukje wat beter beheerst dan de gemiddelde mens.
Ergo, recht in het vak zetten.
pi_201197877
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:01 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Ergo, recht in het vak zetten.
Niet perse haaks maar wel min of meer in het midden.
pi_201197910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:24 schreef qajariaq het volgende:
In een miniem spiegeltje is het nog veel lastiger te beoordelen waar je terecht gaat komen.
Juist niet.
Als je je spiegel zo afstelt dat je nog een stukje van je achterspatbord ziet dan kun je perfect zien waar je heen gaat.

Je kunt zo ook strak rond de naastgeparkeerde auto draaien.
Gewoon bijsturen zodat die niet achter jouw auto verdwijnt maar ook niet te ver er vandaan raakt.
pi_201197965
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Juist niet.
Als je je spiegel zo afstelt dat je nog een stukje van je achterspatbord ziet dan kun je perfect zien waar je heen gaat.
[ afbeelding ]
Ik kan het bumperhoge paaltje net niet zien.

Je kan wel beweren dat je in een spiegeltje van 10 bij 15 cm heel veel kan zien maar die voorruit van 1 bij anderhalve meter geeft toch echt meer zicht.

Daarnaast vraagt netjes achteruit een bochtje om gewoon heel veel oefening en daar heb ik gewoon geen zin in. Het heeft voor mij echt totaal geen voordeel. Sterker nog, de periode dat ik het thuis wel deed wou mijn auto slechter starten omdat ie dan met de neus in de wind stond.
pi_201198017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:26 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik kan het bumperhoge paaltje net niet zien.
Dat heb ik al opgemerkt toen ik het vak passeerde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')