abonnement Unibet Coolblue
pi_201088177


We zijn aanbeland bij de play-offs van de conference league. Nog één ronde een uit- en thuiswedstrijd vlammen en dan mogen Vitesse en Feyenoord aansluiten in de groepsfase van de conference league. Op voorhand lijkt de zwaarste klus te zijn voor de Arnhemmers tegen Anderlecht. Hoewel dat ook niet meer dé topclub is in België schat ik ze wel wat hoger in dan Dundalk en daar had Vitesse de vorige ronde alle moeite van de wereld mee. Feyenoord steekt in uitstekende vorm al vroeg in het seizoen, het lijkt ook vrij stabiel. IF Elfsborg moet een haalbare kaart zijn. Ik heb beide wedstrijden in de TT gezet maar de ogen zullen vrijwel alleen maar op Feyenoord zijn gericht want Anderlecht - Vitesse wordt helaas niet uitgezonden. Ik moet hier mezelf even rectificeren, met het schaamrood op de kaken. Anderlecht - Vitesse is te zien op ESPN 2! Volgende week zou de wedstrijd verplaatst worden naar 19:00 uur volgens Chris Woerts maar ik lees her en der dat dit niet klopt dus die week wachten we nog even af. In ieder geval is Feyenoord aankomende donderdag op ESPN te zien en daar zullen de meeste mensen toch naar kijken. Ze beginnen om 19:00 uur met de voorbeschouwing en om 20.00 uur start de wedstrijd.



*Feyenoord - IF Elsborg 20:00 uur:

Grote vraag is natuurlijk of we donderdag de vogeltjesdans weer mogen aanschouwen. Afgelopen zondag was er weer genoeg te vieren uit bij Willem 2 en dat werd ook uitbundig gedaan. Een knappe 0-4 overwinning en ook de doop in de Eredivisie van Arne Slot bij Feyenoord werd in een warm bad gedaan. We moeten niet te snel zijn met conclusies natuurlijk maar hij lijkt het aardig op de rit te hebben en de aankopen lijken voor de verandering ook eens daadwerkelijk versterkingen. Trauner maakt een rustige indruk achterin, doet geen gekke dingen en is comfortabel aan de bal. Aursnes, een verdedigende middenvelder die van Molde overkwam voetbalde na een aarzelend begin ook moeiteloos mee. Voorin is aankomende donderdag de uitblinker van het laatste Europese duel in de kuip er ook weer bij ; Jahanbakhsh traint weer mee en lijkt fit genoeg om aan te sluiten bij de groep donderdag. Na eerder al Drita en Luzern aan de kant te hebben geschoven is de laatste horde voor de Rotterdammers nu IF Elfsborg. Ik heb er weinig twijfel over deze keer, dit gaat goedkomen.

IF Elfsborg is de huidige nummer vier van de Zweedse competitie. Vorig jaar einden ze op plekje twee en zodoende mochten ze in dezelfde ronde instromen als Feyenoord. In ronde 2 wonnen ze zowel thuis als uit met grote cijfers (4-0 en 0-5) van FC Milsami Orhei. In ronde 3 werd er thuis gelijkgespeeld tegen FK Velez en uit met 1-4 gewonnen. Ik val een beetje in herhaling maar na een blik op de spelerslijst ben ik niets wijzer geworden want ik ken ze allemaal niet. Ze hebben best vaak Europese voorrondes gespeeld maar sneuvelen vrijwel altijd, opmerkelijk vaak struikelen ze over de laatste horde dus dat geeft de Nederlandse burger moed.



*Anderlecht - Vitesse 20:00 uur:

Waar ik eerder dacht dat deze wedstrijd niet zou worden uitgezonden is het gelukkig voor de liefhebber gelukkig toch te volgen. Als u tenminste een abonnement heeft op ESPN die het op de tweede zender uitzendt. De wedstrijd is tegelijk met Feyenoord dus ik vermoed dat daar alsnog vrijwel alle ogen op zijn gericht maar met het oog op de return is het wel goed nieuws. Wellicht heeft Feyenoord in de eigen kuip dan al een grote stap gezet en is Vitesse - Anderlecht nog wel spannend.

Riechedly Bazoer viel afgelopen weekend tijdens de 0-1 uitzege tegen PEC uit met een blessure maar deze lijkt niet al te ernstig want hij zat namelijk gewoon bij de 22 koppige selectie. Ook Oussama Tannane zit er bij, hij kwam helaas niet topfit uit de zomervakantie. Jacob Rasmussen, Daan Reiziger en Danilho Doekhi ontbreken wegens blessures in de selectie, terwijl Loïs Openda en Romaric Yapi nog geschorst zijn. In de derde voorronde rekende Vitesse moeizaam af met het Ierse Dundalk. In eigen huis werd het 2-2 waarna er met de nodige pijn en moeite een 1-2 uitoverwinning volgde.

De laatste horde is dus het Belgische Anderlecht, die vorig jaar in de competitie 3e werden in reguliere competitie maar geen potten kon breken in de kampioensronde. Daar werden ze laatste met 4 gelijke spellen en 2 nederlagen en 0 winstpartijen. Deze jaargang zijn ze begonnen met 2 overwinningen één gelijkspel en een verlies tegen Union Saint-Gilloise. Grote baas is bij Anderlecht nog steeds Vincent Kompany en een belangrijke aanwinst is de huur van Zirkzee. Tegen Cercle Brugge scoorde hij meteen twee keer. Andere aanwinsten zijn onder andere de Zweedse EK-ganger Kristoffer Olsson en voormalig Barcelona-talent Sergio Gomez. Na de laatste titel in 2017 is Anderlecht aardig weggezakt en ze willen uiteraard de aansluiting weer vinden. Ik schat ze ook wel als favoriet is in het duel tegen Vitesse, ook omdat die tegen Dundalk ontzettend matig waren.
pi_201088184
Gertje VerhulstGod.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2021 @ 22:06:37 #3
842 Zorro
Z
pi_201088187
Keepertjemeegenot
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_201088191
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:06 schreef De_Kraam het volgende:
Gertje VerhulstGod.
GertGod
Oh.
pi_201088197
AZ plaatst zich niet voor de Europa League en is veroordeeld tot de Conference League
pi_201088198
Stuur je je keepert mee, doet 'ie dit. :')
Het is koud, het is guur....
pi_201088208
NU OF NOOIT
pi_201088223
drie keer conference league.
pi_201088224
Gewonnen *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_201088225
Wat een teringscheids, op 3:56 affluiten
pi_201088227
Koopmeiners gaan bankzitten in Italie verder.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 26 augustus 2021 @ 22:09:01 #12
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201088229
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:08 schreef 3rr0r het volgende:
NU OF NOOIT
Nooit dus.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_201088230
AZ faal.
pi_201088231
Op basis van vandaag absoluut niet verdiend, maar daar koop je weinig voor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2021 @ 22:09:17 #15
842 Zorro
Z
pi_201088235
JAAAAAAA Conference League bereikt *O*

Bij Vitesse waren ze daar tenminste erg blij mee.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_201088240
bedankt voor de punten AZ, succes in de Co league
pi_201088243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:08 schreef Themeparktommy het volgende:
Wat een teringscheids, op 3:56 affluiten
Eerder omdat de aanval niet echt voorbij was, niet dat er anders wel gewonnen zou zijn
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201088252
quote:
14s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:09 schreef PSVCL het volgende:
bedankt voor de punten AZ, succes in de Co league
https://www.marca.com/fut(...)a47419b748b45a3.html
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  donderdag 26 augustus 2021 @ 22:10:22 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_201088255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
drie keer conference league.
Drie Nederlandse clubs in dezelfde league als Tottenham (waarschijnlijk) :T
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_201088258
En dan nog geholpen door dat hilarische eigen doelpunt van Celtic, anders was het al helemaal niks
pi_201088260
twitter
pi_201088278
Jammer dat AZ weigert om kwaliteit te kopen als belangrijke spelers vertrekken. Dit Celtic hadden ze in voorgaande jaren wel kunnen hebben. Maar ConfL is meer hun niveau denk ik.
pi_201088279
quote:
6s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:11 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Benz en Mbappe :9~
Het is pas rond als het rond is, maar ik sta al op de banken.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_201088289
Zou Jose Mourinho uberhaupt ooit gehoord hebben van AZ ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')