abonnement Unibet Coolblue
pi_201086121


We zijn aanbeland bij de play-offs van de conference league. Nog één ronde een uit- en thuiswedstrijd vlammen en dan mogen Vitesse en Feyenoord aansluiten in de groepsfase van de conference league. Op voorhand lijkt de zwaarste klus te zijn voor de Arnhemmers tegen Anderlecht. Hoewel dat ook niet meer dé topclub is in België schat ik ze wel wat hoger in dan Dundalk en daar had Vitesse de vorige ronde alle moeite van de wereld mee. Feyenoord steekt in uitstekende vorm al vroeg in het seizoen, het lijkt ook vrij stabiel. IF Elfsborg moet een haalbare kaart zijn. Ik heb beide wedstrijden in de TT gezet maar de ogen zullen vrijwel alleen maar op Feyenoord zijn gericht want Anderlecht - Vitesse wordt helaas niet uitgezonden. Ik moet hier mezelf even rectificeren, met het schaamrood op de kaken. Anderlecht - Vitesse is te zien op ESPN 2! Volgende week zou de wedstrijd verplaatst worden naar 19:00 uur volgens Chris Woerts maar ik lees her en der dat dit niet klopt dus die week wachten we nog even af. In ieder geval is Feyenoord aankomende donderdag op ESPN te zien en daar zullen de meeste mensen toch naar kijken. Ze beginnen om 19:00 uur met de voorbeschouwing en om 20.00 uur start de wedstrijd.



*Feyenoord - IF Elsborg 20:00 uur:

Grote vraag is natuurlijk of we donderdag de vogeltjesdans weer mogen aanschouwen. Afgelopen zondag was er weer genoeg te vieren uit bij Willem 2 en dat werd ook uitbundig gedaan. Een knappe 0-4 overwinning en ook de doop in de Eredivisie van Arne Slot bij Feyenoord werd in een warm bad gedaan. We moeten niet te snel zijn met conclusies natuurlijk maar hij lijkt het aardig op de rit te hebben en de aankopen lijken voor de verandering ook eens daadwerkelijk versterkingen. Trauner maakt een rustige indruk achterin, doet geen gekke dingen en is comfortabel aan de bal. Aursnes, een verdedigende middenvelder die van Molde overkwam voetbalde na een aarzelend begin ook moeiteloos mee. Voorin is aankomende donderdag de uitblinker van het laatste Europese duel in de kuip er ook weer bij ; Jahanbakhsh traint weer mee en lijkt fit genoeg om aan te sluiten bij de groep donderdag. Na eerder al Drita en Luzern aan de kant te hebben geschoven is de laatste horde voor de Rotterdammers nu IF Elfsborg. Ik heb er weinig twijfel over deze keer, dit gaat goedkomen.

IF Elfsborg is de huidige nummer vier van de Zweedse competitie. Vorig jaar einden ze op plekje twee en zodoende mochten ze in dezelfde ronde instromen als Feyenoord. In ronde 2 wonnen ze zowel thuis als uit met grote cijfers (4-0 en 0-5) van FC Milsami Orhei. In ronde 3 werd er thuis gelijkgespeeld tegen FK Velez en uit met 1-4 gewonnen. Ik val een beetje in herhaling maar na een blik op de spelerslijst ben ik niets wijzer geworden want ik ken ze allemaal niet. Ze hebben best vaak Europese voorrondes gespeeld maar sneuvelen vrijwel altijd, opmerkelijk vaak struikelen ze over de laatste horde dus dat geeft de Nederlandse burger moed.



*Anderlecht - Vitesse 20:00 uur:

Waar ik eerder dacht dat deze wedstrijd niet zou worden uitgezonden is het gelukkig voor de liefhebber gelukkig toch te volgen. Als u tenminste een abonnement heeft op ESPN die het op de tweede zender uitzendt. De wedstrijd is tegelijk met Feyenoord dus ik vermoed dat daar alsnog vrijwel alle ogen op zijn gericht maar met het oog op de return is het wel goed nieuws. Wellicht heeft Feyenoord in de eigen kuip dan al een grote stap gezet en is Vitesse - Anderlecht nog wel spannend.

Riechedly Bazoer viel afgelopen weekend tijdens de 0-1 uitzege tegen PEC uit met een blessure maar deze lijkt niet al te ernstig want hij zat namelijk gewoon bij de 22 koppige selectie. Ook Oussama Tannane zit er bij, hij kwam helaas niet topfit uit de zomervakantie. Jacob Rasmussen, Daan Reiziger en Danilho Doekhi ontbreken wegens blessures in de selectie, terwijl Loïs Openda en Romaric Yapi nog geschorst zijn. In de derde voorronde rekende Vitesse moeizaam af met het Ierse Dundalk. In eigen huis werd het 2-2 waarna er met de nodige pijn en moeite een 1-2 uitoverwinning volgde.

De laatste horde is dus het Belgische Anderlecht, die vorig jaar in de competitie 3e werden in reguliere competitie maar geen potten kon breken in de kampioensronde. Daar werden ze laatste met 4 gelijke spellen en 2 nederlagen en 0 winstpartijen. Deze jaargang zijn ze begonnen met 2 overwinningen één gelijkspel en een verlies tegen Union Saint-Gilloise. Grote baas is bij Anderlecht nog steeds Vincent Kompany en een belangrijke aanwinst is de huur van Zirkzee. Tegen Cercle Brugge scoorde hij meteen twee keer. Andere aanwinsten zijn onder andere de Zweedse EK-ganger Kristoffer Olsson en voormalig Barcelona-talent Sergio Gomez. Na de laatste titel in 2017 is Anderlecht aardig weggezakt en ze willen uiteraard de aansluiting weer vinden. Ik schat ze ook wel als favoriet is in het duel tegen Vitesse, ook omdat die tegen Dundalk ontzettend matig waren.
Oh.
pi_201086127
Ach, Robert Eenhoorn.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_201086129
AZ mist een Boadu.
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2021 @ 20:19:02 #4
842 Zorro
Z
pi_201086134
Dat AZ is lekker bezig!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_201086135
AZ aids.
pi_201086145
Dit is gespeeld, AZ naar de Konfeerense Liek
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201086150
Daar heb je dan een speelronde voor overgeslagen :D
pi_201086157
AZ is een parodie op een voetbalclub.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_201086166
AZ 1-1.
pi_201086168
dIt Is HeT Az-tOpIc NiEt
pi_201086175
Bijna mis ook
pi_201086187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:21 schreef T3hTommay het volgende:
dIt Is HeT Az-tOpIc NiEt
Mogen we het wel over het ego van Robert Eenhoorn hebben?
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_201086194
Waar kijken jullie AZ?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201086208
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:22 schreef El-Stinho het volgende:

[..]
Mogen we het wel over het ego van Robert Eenhoorn hebben?
Om dat ego vakkundig te kunnen bespreken heb je bijna een eigen topic nodig.
pi_201086212
Lincoln Red Imps uit Gibraltar gaat zich zowaar plaatsen voor de Conference League _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201086213
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:23 schreef T3hTommay het volgende:

[..]
Om dat ego vakkundig te kunnen bespreken heb je bijna een eigen topic nodig.
Dat is ook weer zo.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 26 augustus 2021 @ 20:24:42 #17
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_201086238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar kijken jullie AZ?
feesboek az
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_201086246
Beetje hands allen.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:25:35 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201086256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar kijken jullie AZ?
www.onoverdektstaan.nl
We have always been at war with Eastasia.
pi_201086271
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:24 schreef Paul het volgende:

[..]
feesboek az
Wat een klein kutscherm
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2021 @ 20:26:28 #21
842 Zorro
Z
pi_201086283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar kijken jullie AZ?
https://live2go.tv/watch/21
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_201086287
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:23 schreef TLC het volgende:
Lincoln Red Imps uit Gibraltar gaat zich zowaar plaatsen voor de Conference League _O_
Spelen die clubs daar allemaal op hetzelfde veld?
Oh.
pi_201086295
Zirkzee wordt ook niet de nieuwe Kluivert.
Oh.
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2021 @ 20:27:26 #24
842 Zorro
Z
pi_201086303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zirkzee wordt ook niet de nieuwe Kluivert.
Daar zou ik als ik hem was heel gelukkig mee zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_201086306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zirkzee wordt ook niet de nieuwe Kluivert.
Zijn er weer wat levens gered
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')