Instagram post (embed lukt niet):quote:Joshua Nolet: prins Bernard vroeg Chef’Special gratis bij Formule 1 te spelen
Prins Bernhard heeft de groep Chef’Special gevraagd gratis op te treden tijdens de Formule 1 in Zandvoort. Dat heeft zanger Joshua Nolet woensdag laten weten via een bericht op Instagram.
„Het was voor ons allemaal – de band, de crew, alle collega’s – heel shitty dat alle festivals in september als sneeuw voor de zon verdwenen”, vertelt Nolet. „Zaterdag gingen tienduizenden mensen de straat op om daar aandacht voor te vragen. We kregen nul reactie uit Den Haag. Niets. Au. Dat doet pijn. Maar het zegt ook iets over dat ze niet zo goed weten wat ze moeten zeggen.”
Wel ontving de groep een mail namens prins Bernhard, de mede-eigenaar van het Circuit Zandvoort waar de Formule 1 plaatsvindt. „Hij vroeg of we wilden komen spelen op het evenement. En daar had hij welgeteld... nul euro voor over. Oké, wel een paar VIP-tickets misschien. Who cares?”
Nolet beklemtoont niet de Formule 1 onderuit te willen halen. „Maar het zegt iets over hoe er naar muzikanten wordt gekeken, en alles wat daarachter zit.”
De evenementensector is woest op het kabinet omdat alle voetbalwedstrijden en de Formule 1 met tienduizenden bezoekers wel door mogen gaan, maar alle festivals en concerten nog weken worden gecanceld. Het demissionaire kabinet heeft nog steeds niet gereageerd op de massale demonstratie, #unmuteus, van afgelopen zaterdag.
Mee eens. Een gage van 3.000-5.000 euro zou netjes zijn geweest.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:38 schreef Raw85 het volgende:
laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden.
En hoe veel van de miljoenen fans schakelen niet direct naar de podiumceremonie over naar een ander kanaal? Voor zover het überhaupt al uitgezonden wordt trouwens want Ziggo doet dat volgens mij niet, die schakelen dan meteen terug naar de studio.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:38 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Formule 1 en ook niet met de prins, maar ik vind dit toch een beetje makkelijk zeiken. Wat je ook van het evenement vindt, feit is dat er wereldwijd vele miljoenen mensen naar zullen kijken en laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden. Dat Chef’Special weigert mag uiteraard en ik kan dat ook best begrijpen, maar dat ze een uniek podium geboden wordt kan ze ook echt wel wat opleveren.
Had gekund maar hoeft niet wat mij betreft. Heeft die band ooit de mogelijkheid gehad om voor meer mensen op te treden? Een internationaal publiek bovendien?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:40 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Mee eens. Een gage van 3.000-5.000 euro zou netjes zijn geweest.
Volgens mij wordt dat niet uitgezonden? Heb bij andere F1 races ook geen bands zien optreden, behalve na Mexico met Tiësto.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:38 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Formule 1 en ook niet met de prins, maar ik vind dit toch te makkelijk zeiken. Wat je ook van het evenement vindt, feit is dat er wereldwijd vele miljoenen mensen naar zullen kijken en laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden. Dat Chef’Special het weigert mag uiteraard en ik kan dat ook best begrijpen, maar dat ze een uniek podium geboden wordt kan ze ook echt wel wat opleveren.
Wat een smerig, misselijk pisprinsje is het ook. De quote typeert dit misselijkmakende verspilling van zuurstof uitstekend.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:35 schreef Twiitch het volgende:
Bernard: als ze geen brood hebben dan eten ze toch gewoon cake?
Garrix en Armin hebben we wel heel even gezien, bij de GPs van Mexico.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat niet uitgezonden? Heb bij andere F1 races ook geen bands zien optreden, behalve na Mexico.
Dan is het hooguit voor de fans op Zandvoort, op de schermen langs de baan.
Ja, en die aandacht krijgen ze ook als ze gewoon betaald worden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Garrix en Armin hebben we wel heel even gezien, bij de GPs van Mexico.
Dan nog, aandacht van 70k man plus andere tv stations. Dat is toch wel lekker.
Nou ja, één keer bizar veel aandacht kan je wel de komende jaren vele boekingen opleveren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, en die aandacht krijgen ze ook als ze gewoon betaald worden.
Waarom zou alles geld kosten en zouden artiesten die komen optreden ineens voor nop moeten komen opdraven? Is het een benefiet? Spelen ze ook gratis op festivals omdat het aandacht van 70k man geeft?
Van aandacht en een schaal bitterballen betaal je je rekeningen niet.
Dikke lul, wat is dat voor cheap ass uitknijper. Als je als commercieel evenement een artiest wilt laten optreden dan mag je daar gewoon voor betalen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Garrix en Armin hebben we wel heel even gezien, bij de GPs van Mexico.
Dan nog, aandacht van 70k man plus andere tv stations. Dat is toch wel lekker.
Er staan al DJ's en meerdere artiesten, het is dus maar de vraag of ze überhaupt in beeld waren gekomen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou ja, één keer bizar veel aandacht kan je wel de komende jaren vele boekingen opleveren.
Ze moeten niet gratis optreden maar alle bedrijven nemen mee dat daar gezien worden qua marketing handig is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, en die aandacht krijgen ze ook als ze gewoon betaald worden.
Waarom zou alles geld kosten en zouden artiesten die komen optreden ineens voor nop moeten komen opdraven? Is het een benefiet? Spelen ze ook gratis op festivals omdat het aandacht van 70k man geeft?
Probeer daar je huur maar eens mee te betalen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou ja, één keer bizar veel aandacht kan je wel de komende jaren vele boekingen opleveren.
Bernhard neem ik aan? Die had inderdaad wel door mogen hebben hoe pijnlijk dit in het algemeen is. Terecht dat Nolet opkomt voor hun sector en zich niet als oud vuil laat behandelen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:45 schreef Nattekat het volgende:
Die gozer heeft één taak: gewoon zijn muil houden, en zelfs dat kan ie niet
Dit krijgen alleen de lokale fans te zien he.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:38 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Formule 1 en ook niet met de prins, maar ik vind dit toch een beetje makkelijk zeiken. Wat je ook van het evenement vindt, feit is dat er wereldwijd vele miljoenen mensen naar zullen kijken en laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden. Dat Chef’Special weigert mag uiteraard en ik kan dat ook best begrijpen, maar dat ze een uniek podium geboden wordt kan ze ook echt wel wat opleveren.
Iets met investeren en er later weer meer uit halenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Probeer daar je huur maar eens mee te betalen.
Bovendien is de GP van Zandvoort ook niet de Superbowl of de openingsceremonie van de OS.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit krijgen alleen de lokale fans te zien he.
Volgens mij had Chef' Special geen probleem om zalen en festivals vol te krijgen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:59 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Iets met investeren en er later weer meer uit halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |