abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201071266
Met dank aan @Momo

bron: https://www.telegraaf.nl/entertainment/1501544439/joshua-nolet-prins-bernard-vroeg-chef-special-gratis-bij-formule-1-te-spelen

quote:
Joshua Nolet: prins Bernard vroeg Chef’Special gratis bij Formule 1 te spelen

Prins Bernhard heeft de groep Chef’Special gevraagd gratis op te treden tijdens de Formule 1 in Zandvoort. Dat heeft zanger Joshua Nolet woensdag laten weten via een bericht op Instagram.

„Het was voor ons allemaal – de band, de crew, alle collega’s – heel shitty dat alle festivals in september als sneeuw voor de zon verdwenen”, vertelt Nolet. „Zaterdag gingen tienduizenden mensen de straat op om daar aandacht voor te vragen. We kregen nul reactie uit Den Haag. Niets. Au. Dat doet pijn. Maar het zegt ook iets over dat ze niet zo goed weten wat ze moeten zeggen.”

Wel ontving de groep een mail namens prins Bernhard, de mede-eigenaar van het Circuit Zandvoort waar de Formule 1 plaatsvindt. „Hij vroeg of we wilden komen spelen op het evenement. En daar had hij welgeteld... nul euro voor over. Oké, wel een paar VIP-tickets misschien. Who cares?”

Nolet beklemtoont niet de Formule 1 onderuit te willen halen. „Maar het zegt iets over hoe er naar muzikanten wordt gekeken, en alles wat daarachter zit.”

De evenementensector is woest op het kabinet omdat alle voetbalwedstrijden en de Formule 1 met tienduizenden bezoekers wel door mogen gaan, maar alle festivals en concerten nog weken worden gecanceld. Het demissionaire kabinet heeft nog steeds niet gereageerd op de massale demonstratie, #unmuteus, van afgelopen zaterdag.
Instagram post (embed lukt niet):
https://www.instagram.com/tv/CTAA98WDwl7/

twitter
twitter

Belachelijk natuurlijk dat je iemand uit een sector die al 1,5 jaar amper geld verdient met optredens (met maximaal 700 man) wegens de corona maatregelen uitnodigt om voor een borrel en 5 bitterballen voor je te komen spelen terwijl je zelf een (relatief) volgepakt evenement organiseert met iedere dag 70.000 man.

Ik ben absoluut F1 van en vind het prachtig dat Nederland dit evenement mag hosten maar het is belachelijk dat Voetbal en F1 door kunnen gaan terwijl andere evenementen compleet gekortwiekt worden.

Het demissionaire kabinet heeft ook totaal niet gereageerd op de "Unmute Us" acties vanuit de branche ;(

Het gaat niet alleen om artiesten maar ook om roadies, fotografen, catering, geluid en licht, de zalen zelf, etc. En met wat geluk val je dan nog onder de "TOZO regeling" als ZZP'er in die sector, genoeg mensen die net buiten de boot vallen.

Maar goed, even terug bij Prins Bernard: blijkbaar verdienen al die grachtenpandjes in de verhuur niet genoeg om een band van te betalen. Best sneu voor die man.

woensdag 25 augustus 2021 @ 19:35:12 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201071298
Bernard: als ze geen brood hebben dan eten ze toch gewoon cake?
pi_201071342
Ik heb helemaal niets met Formule 1 en ook niet met de prins, maar ik vind dit toch een beetje makkelijk zeiken. Wat je ook van het evenement vindt, feit is dat er wereldwijd vele miljoenen mensen naar zullen kijken en laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden. Dat Chef’Special weigert mag uiteraard en ik kan dat ook best begrijpen, maar dat ze een uniek podium geboden wordt kan ze ook echt wel wat opleveren.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:40:03 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201071355
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:38 schreef Raw85 het volgende:
laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden.
Mee eens. Een gage van 3.000-5.000 euro zou netjes zijn geweest.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:41:15 #5
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201071374
Ik denk dat zanger/tukkertje Lorenzo voor een paar frikandellen wel komt 'zingen'

*O*
Ik ben inmiddels overleden
pi_201071379
Mag hij toch gewoon vragen? Zeker nu het evenement zijn best moet doen om het verlies te beperken en veel artiesten kunnen de PR goed gebruiken.

Waar de prins verder zijn dagelijkse brood mee verdient doet er niet toe. Beetje zuur om dat mee te nemen in de klaagzang

Het zou wel beter geweest zijn als iemand anders het had gevraagd, zoals Lammers

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 19:43:17 ]
pi_201071380
quote:
Ik heb helemaal niets met Formule 1 en ook niet met de prins, maar ik vind dit toch een beetje makkelijk zeiken. Wat je ook van het evenement vindt, feit is dat er wereldwijd vele miljoenen mensen naar zullen kijken en laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden. Dat Chef’Special weigert mag uiteraard en ik kan dat ook best begrijpen, maar dat ze een uniek podium geboden wordt kan ze ook echt wel wat opleveren.
En hoe veel van de miljoenen fans schakelen niet direct naar de podiumceremonie over naar een ander kanaal? Voor zover het überhaupt al uitgezonden wordt trouwens want Ziggo doet dat volgens mij niet, die schakelen dan meteen terug naar de studio.
pi_201071383
quote:
5s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:40 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Mee eens. Een gage van 3.000-5.000 euro zou netjes zijn geweest.
Had gekund maar hoeft niet wat mij betreft. Heeft die band ooit de mogelijkheid gehad om voor meer mensen op te treden? Een internationaal publiek bovendien?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:43:08 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201071403
Wat een vrek.
pi_201071407
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:38 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Formule 1 en ook niet met de prins, maar ik vind dit toch te makkelijk zeiken. Wat je ook van het evenement vindt, feit is dat er wereldwijd vele miljoenen mensen naar zullen kijken en laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden. Dat Chef’Special het weigert mag uiteraard en ik kan dat ook best begrijpen, maar dat ze een uniek podium geboden wordt kan ze ook echt wel wat opleveren.
Volgens mij wordt dat niet uitgezonden? Heb bij andere F1 races ook geen bands zien optreden, behalve na Mexico met Tiësto.
Dan is het hooguit voor de fans op Zandvoort, op de schermen langs de baan.
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 19:44:16 #11
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_201071413
Naast een huisjesmelker ook al een entertainmentmelker _O-
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_201071423
quote:
6s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:35 schreef Twiitch het volgende:
Bernard: als ze geen brood hebben dan eten ze toch gewoon cake?
Wat een smerig, misselijk pisprinsje is het ook. De quote typeert dit misselijkmakende verspilling van zuurstof uitstekend.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 19:45:11 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201071424
Die gozer heeft één taak: gewoon zijn muil houden, en zelfs dat kan ie niet :|W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201071440
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Volgens mij wordt dat niet uitgezonden? Heb bij andere F1 races ook geen bands zien optreden, behalve na Mexico.
Dan is het hooguit voor de fans op Zandvoort, op de schermen langs de baan.
Garrix en Armin hebben we wel heel even gezien, bij de GPs van Mexico.

Dan nog, aandacht van 70k man plus andere tv stations. Dat is toch wel lekker.
pi_201071461
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ja, en die aandacht krijgen ze ook als ze gewoon betaald worden.

Waarom zou alles geld kosten en zouden artiesten die komen optreden ineens voor nop moeten komen opdraven? Is het een benefiet? Spelen ze ook gratis op festivals omdat het aandacht van 70k man geeft?

Van aandacht en een schaal bitterballen betaal je je rekeningen niet.
pi_201071556
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waarom zou alles geld kosten en zouden artiesten die komen optreden ineens voor nop moeten komen opdraven? Is het een benefiet? Spelen ze ook gratis op festivals omdat het aandacht van 70k man geeft?

Van aandacht en een schaal bitterballen betaal je je rekeningen niet.
Nou ja, één keer bizar veel aandacht kan je wel de komende jaren vele boekingen opleveren.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:55:33 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201071580
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Dikke lul, wat is dat voor cheap ass uitknijper. Als je als commercieel evenement een artiest wilt laten optreden dan mag je daar gewoon voor betalen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201071590
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:54 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nou ja, één keer bizar veel aandacht kan je wel de komende jaren vele boekingen opleveren.
Er staan al DJ's en meerdere artiesten, het is dus maar de vraag of ze überhaupt in beeld waren gekomen.
Dat zal vast wel besproken zijn.

Ik ga niet aan het werk voor ¤0 maar misschien jij wel.
pi_201071623
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ze moeten niet gratis optreden maar alle bedrijven nemen mee dat daar gezien worden qua marketing handig is.

Zoals VolkerWessels die veel geld stopt in de infra. Dat asfalt is natuurlijk met veel verlies neergelegd. Heineken zal ook zo zijn bijdrage leveren en Davina Michelle, die zal het vast gratis doen, puur voor de exposure.

Zo werkt er overal. Dat doen die klote instagram "influencers" ook, die benaderen bedrijven voor gratis producten en hotels want anders 'dreigement x'... En een artiest die gevraagd wordt voor een voorprogramma optreden, dat is financieel niet interessant, maar voor jou tien anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 19:58:46 ]
pi_201071630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:54 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Probeer daar je huur maar eens mee te betalen.
pi_201071635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:45 schreef Nattekat het volgende:
Die gozer heeft één taak: gewoon zijn muil houden, en zelfs dat kan ie niet :|W
Bernhard neem ik aan? Die had inderdaad wel door mogen hebben hoe pijnlijk dit in het algemeen is. Terecht dat Nolet opkomt voor hun sector en zich niet als oud vuil laat behandelen.

Ik snap best dat je entertainment tussendoor wil bieden in normale omstandigheden. Maar nu had je wel kunnen bedenken wat het impliceert. Gewoon dom.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201071654
quote:
Dit krijgen alleen de lokale fans te zien he.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201071669
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Probeer daar je huur maar eens mee te betalen.
Iets met investeren en er later weer meer uit halen
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:01:29 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201071695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit krijgen alleen de lokale fans te zien he.
Bovendien is de GP van Zandvoort ook niet de Superbowl of de openingsceremonie van de OS.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201071698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:59 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Iets met investeren en er later weer meer uit halen
Volgens mij had Chef' Special geen probleem om zalen en festivals vol te krijgen.

Ik zal U2 vragen of ze op m'n verjaardag komen spelen, is toch mooi gratis aandacht voor ze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')