Mogelijk verduistering, kan wel degelijk een strafbaar feit zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 04:30 schreef Delenlill het volgende:
Heb je de laptop aan haar gegeven of geleend?
Indien je de laptop aan haar gegeven hebt heb je pech. Die is nu van haar en jij blijft verantwoordelijk voor het afbetalen ervan.
Indien je de laptop aan haar geleend hebt. Zal je deze terug moeten vorderen. Indien ze hier geen gehoor aan geeft zal je als uiterste stap naar de rechter moeten. De politie zal hier niets mee doen. Dit is een civiele kwestie.
Wat de fok! Waarom wordt het woordje laptop in een advertentie omgezet?
Touwquote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er valt amper een mouw aan vast te knopen, maar toch een poging gewaagd:
- je huurt een laptop
- die geef je aan een vriendin om haar te helpen
- nu heeft zij de laptop en wordt je vals beschuldigd (waarvan?)
Zoiets?
Zeggen dat je aangifte gaat doen is niet nodig en zorgt er meestal alleen maar voor dat de laptop al weg is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:30 schreef Rene het volgende:
Staat het huurcontract op jouw naam? Dan houdt zij het onder zich terwijl jij de rechtmatige eigenaar bent (of huurder zo je wilt) .
Weet niet of de politie zoiets oppakt? Indien wel:
Een mail sturen dat jij hem terug wilt (vordert) binnen een aannemelijk termijn, bij wijze van spreke twee weken. Daarna een herhaald verzoek met opnieuw een zelfde verzoek dat je anders stappen onderneemt richting de politie. En na dat termijn de politie vragen je te helpen.
En anders het huurbedrijf bellen of je het kan afkopen. En dit goddorie niet nog eens doen.
En vervolgens die aangifte te laten doen van verduistering.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 04:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mogelijk verduistering, kan wel degelijk een strafbaar feit zijn.
Maar ik lees dat er een bewindvoerder in het spel is? Dan is TS dus handelingsonbekwaam en moet de bewindvoerder gewoon de rechtshandeling vernietigen…
Ja, nou, misschien. Haken+ogen. Een bewindvoerder heeft mogelijkheden maar het recht hebben en krijgen is lastig. Een curator zou meer kunnen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 04:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ik lees dat er een bewindvoerder in het spel is? Dan is TS dus handelingsonbekwaam en moet de bewindvoerder gewoon de rechtshandeling vernietigen…
quote:
Uit z'n andere topics maak ik op dat dit inderdaad het geval is, en dat hij begeleid woont. Die moeten hem hiermee toch wel kunnen helpen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 04:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Idd ik wil het wel begrijpen en advies geven, maar ik snap d'r helemaal niks van.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:28 schreef junkiesietze het volgende:
respect voor de mensen die de OP begrijpen
Ik heb het idee omdat het topic is verplaats, ts het topic niet meer kan terugvinden, waardoor je waarschijnlijk geen reactie meer krijgt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:32 schreef Enawh het volgende:
[..]
Idd ik wil het wel begrijpen en advies geven, maar ik snap d'r helemaal niks van.
Beroepsdeformatie. Heb ergere mailtjes moeten ontcijferen. Tweede natuurquote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:28 schreef junkiesietze het volgende:
respect voor de mensen die de OP begrijpen
Hij heeft iemand een laptop cadeau gedaan, maar hij heeft er niet bijgezegd dat het een gehuurde laptop is. Nu heeft hij ruzie en wil hij de laptop terug.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:32 schreef Enawh het volgende:
[..]
Idd ik wil het wel begrijpen en advies geven, maar ik snap d'r helemaal niks van.
nah, TS reageert amper in zijn eigen topics, is een terugkerend iets. In mijn naïviteit heb ik TS ook wel eens proberen te helpen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb het idee omdat het topic is verplaats, ts het topic niet meer kan terugvinden, waardoor je waarschijnlijk geen reactie meer krijgt.
Gezien TS ook nooit verder reageert in zijn topics heeft dit ook weinig zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:44 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik denk dat jij wat begeleiding nodig hebt in het leven, gezien je post geschiedenis. Misschien moet jij iemand je bankpas afgeven en afspreken dat jij wekelijks wat zakgeld krijgt.
Daar is een oplossing voor: @zeurtvaak kom er maar in.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb het idee omdat het topic is verplaats, ts het topic niet meer kan terugvinden, waardoor je waarschijnlijk geen reactie meer krijgt.
Wilde ik net doen maar je was me voorquote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Daar is een oplossing voor: @:zeurtvaak kom er maar in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |