quote:Richèl Hogenkamp is in de kwalificaties van de US Open in de openingsronde blijven steken. De nummer 268 van de wereld moest in een driesetter haar meerdere erkennen in de Britse Samantha Murray Sharan. Het werd 6-2, 3-6, 7-5 voor de nummer 263 van de wereld.
De 29-jarige Hogenkamp, afgezakt naar plek 268 op de wereldranglijst, serveerde in de derde set bij een 5-4-voorsprong voor de wedstrijd. Hogenkamp stond drie keer in het hoofdtoernooi in New York en bereikte alleen in 2016 de tweede ronde.
Jesper de Jong kon zijn debuut in het kwalificatietoernooi van een grand slam niet opluisteren met een overwinning. De nummer 259 van de wereld verloor in de eerste ronde van de kwalificaties van de Belg Ruben Bemelmans. Het werd 7-5 7-6 (5) voor Bemelmans. De Jong (21) mocht als reserve op het laatste moment zijn opwachting maken.
Alleen Robin Haase wist door te dringen tot de tweede kwalificatieronde. Ook Lesley Pattinama-Kerkhove verloor haar eerste partij. Het hoofdtoernooi begint maandag.
Griekspoor zit er automatisch in toch, als dat visumprobleem is opgelost. En Arantxa Rus ookquote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:46 schreef macca728 het volgende:
Straks 0 Nederlanders ? Of alleen Haase
Oh ja was ik vergeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Griekspoor zit er automatisch in toch, als dat visumprobleem is opgelost. En Arantxa Rus ook
In de kwali's verder nog Botic v/d Zandschulp
quote:Paolo Lorenzi (39) beëindigt carrière na verlies in kwalificaties US Open: “New York is mooie plaats om te stoppen”
De Italiaan Paolo Lorenzi bergt zijn tennisrackets na een profcarrière van achttien jaar definitief op. Dat maakte hij bekend na zijn nederlaag in de tweede kwalificatieronde van de US Open tegen de Fransman Maxime Janvier.
“Geen professioneel tennis meer voor mij. Ik heb altijd van New York gehouden, dit is een mooie plaats om te stoppen”, zei de 39-jarige Lorenzi na zijn laatste match, die hij met 6-4 en 6-3 verloor.
Op de US Open tekende de Italiaan in 2017 voor zijn beste resultaat op een grandslam. Hij haalde toen de vierde ronde. De Zuid-Afrikaan Kevin Anderson hield hem uit de kwartfinales.
Lorenzi bereikte dat jaar de 33e plaats op de wereldranking, zijn hoogste notering. Hij speelde vier ATP-finales en veroverde in juli 2016 zijn enige titel, in het Oostenrijkse Kitzbühel. Ook in het dubbel won de Italiaan één toernooi, in 2013 in het Chileense Santiago aan de zijde van zijn landgenoot Potito Starace.
De in Rome geboren Florenzi woont tegenwoordig in Florida. Hij wil graag in de tenniswereld blijven. Zo werkte hij al voor Sky Italia tijdens Wimbledon en dat zal hij in november ook doen tijdens de ATP Finals in Turijn. Lorenzi overweegt ook een trainerscarrière. “Ik wil mijn passie delen met andere mensen. Hopelijk lukt mij dat. Tot nu lag mijn focus op New York, waar ik mijn beste tennis wilde spelen. Vanaf nu richt ik mijn aandacht op iets anders.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |