abonnement Unibet Coolblue
pi_201082957
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:10 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]

Nog even een check vraagje. Dit is wat ik al 1,5 dag zie bij Mijn projecten.
Heeft iedereen dat of gaat het alleen bij mij mis?
Klik eens op meer projecten tonen.
pi_201082978
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:16 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Klik eens op meer projecten tonen.
Wow... eerste 5x dat ik klik gebeurt er niets. Na 6x klikken komen er ineens 2 naar voren... :?

Edit: even nadenken wat het kan zijn.
Ik heb nog zo'n 11 projecten staan die nog betaald moeten worden.
Grote kans dus dat het met die status te maken heeft...
pi_201083000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:15 schreef Frandderouw het volgende:

[..]
Nee, dat stadium ben ik allang gepasseerd. Ernstige tekortkomingen als deze gaan naar da AFM, waar ze thuishoren. Dit heeft niets met verbeterpunten te maken. Dit is de basale vereisten niet op orde hebben. Heb net als aanvulling aan de AFM de hele betaalverzoekprocedure inclusief screenshot toegevoegd.
Ik denk niet dat jij sneller jouw investering terugkrijgt als de AFM het platform SIG een boete oplegt, maar het is uiteraard geheel aan jou.
pi_201083043
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:15 schreef Horsemen het volgende:
Ik zou voor willen stellen om even pas op de plaats te maken.

Laat het nog even rusten. Een of twee dagen kunnen er nu ook nog wel bij.

SiG leest hier mee en zijn dus op de hoogte van alle problemen die wij ervaren. Ik hoop alleen oprecht dat ze snel met echte antwoorden en uitleg komen.
Op zich mee eens met 2 kanttekeningen. Ten eerste dat ik totdat het opgelost en opgehelderd is geen geld naar SiG over maak. En ten tweede dat als SiG mee leest ze zelf een hoop onrust kunnen wegnemen door pro actief te communiceren. Via mail of via dit platform.
pi_201083069
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:20 schreef Antropoceen het volgende:
Ik denk niet dat jij sneller jouw investering terugkrijgt als de AFM het platform SIG een boete oplegt, maar het is uiteraard geheel aan jou.
Als het goed geregeld is maakt dat dus niets uit. Als dat wel het geval is, is het des te meer een rede om door te pakken.

Dit is overigens mijn laatste post over SIG hier. Mijn mening is duidelijk, en hoop dat ander ook goed nadenken over dit voorval. Crowdfunding is geen hobby. Een aanbieder biedt een financieel product aan, net zoals een hypotheek of een belegging. Als je dit allemaal niet zo belangrijk vindt, dan kun je wel eens een hoop geld ergens gaan verliezen. Niet vanwege een slechte investering, maar door een slechte dienstverlener.

[ Bericht 24% gewijzigd door Frandderouw op 26-08-2021 17:31:35 ]
pi_201083151
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Op zich mee eens met 2 kanttekeningen. [..] ten tweede dat als SiG mee leest ze zelf een hoop onrust kunnen wegnemen door pro actief te communiceren. Via mail of via dit platform.
Helemaal mee eens dat SIG hier heel snel over moet communiceren.
Het wijzigen van de betaalprovider, derdenrekeningen en beheer daarvan dient zeer zorgvuldig gecommuniceerd te worden. Dit raakt ons direct in de zekerheid van ons geld.
De veiligheid hiervan dient van elke onzekerheid en twijfel geschoond te blijven.

Nu bereiken mij via internet van allerlei kanten de berichten dat er zaken gewijzigd zijn aan deze zekerheden. SamenInGeld is daar echter zeer summier en totaal niet duidelijk over. Dus geen wonder dat er zoveel onrust ontstaat. Ik wil zekerheid hebben dat mijn geld nog net zo veilig staat als eerst.
pi_201083203
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:20 schreef Antropoceen het volgende:

[..]
Ik denk niet dat jij sneller jouw investering terugkrijgt als de AFM het platform SIG een boete oplegt.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:15 schreef Horsemen het volgende:
Ik zou voor willen stellen om even pas op de plaats te maken.

Laat het nog even rusten. Een of twee dagen kunnen er nu ook nog wel bij.

SiG leest hier mee en zijn dus op de hoogte van alle problemen die wij ervaren. Ik hoop alleen oprecht dat ze snel met echte antwoorden en uitleg komen.
Op zich ben ik het wel met de stelling eens. En ben ik best bereid een paar dagen te wachten. Wat me dan wel verstandig lijkt dat SIG dan eerst eens met een fatsoenlijke mail komt om de boel goed uit te leggen met daarin duidelijk omkaderd hoe het zit met de betaalprovider, derde rekening, en bestuurders daarvan. Met niet als laatste zin de excuses maar in de eerste zin van de mail. De kou moet gewoon uit de lucht. Het lijkt me dat in het kader van het thuiswerken -wat we allemaal doen- er misschien een schone taak weggelegd is voor Luuck om van zijn vakantie adres een bijdrage te geven in deze informatie voorziening. Misschien is hij beter op het communicatieve vlak dan de mensen die nu op kantoor proberen de brand te blussen.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-08-2021 17:45:51 ]
pi_201083389
Wat zal Hendrik Simon er wel niet van denken. Denk dat hij het bezoekje bij de notaris voorlopig wel kan uitstellen.
pi_201083402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:48 schreef zeeland6 het volgende:
Wat zal Hendrik Simon er wel niet van denken. Denk dat hij het bezoekje bij de notaris voorlopig wel kan uitstellen.
Hoop voor hem dat hij een financieringsvoorbehoud heeft gemaakt.
pi_201083417
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Op zich mee eens met 2 kanttekeningen. Ten eerste dat ik totdat het opgelost en opgehelderd is geen geld naar SiG over maak. En ten tweede dat als SiG mee leest ze zelf een hoop onrust kunnen wegnemen door pro actief te communiceren. Via mail of via dit platform.
Met beide kanttekeningen ben ik het helemaal eens.

Ik heb nog steeds geen betaalverzoeken binnen maar als die wel komen wacht ik eerst af tot mijn vragen beantwoord zijn en alles helemaal helder is.

Voor vandaag laat ik het even rusten.

Fijne avond allemaal.
pi_201083475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:10 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]

Nog even een check vraagje. Dit is wat ik al 1,5 dag zie bij Mijn projecten.
Heeft iedereen dat of gaat het alleen bij mij mis?
Iemand die hier nog op kan reageren?
Ik vraag mij af of het bij anderen wel goed toont, dan wel dat meer mensen hier last van hebben.
pi_201083627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:18 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Wow... eerste 5x dat ik klik gebeurt er niets. Na 6x klikken komen er ineens 2 naar voren... :?

Edit: even nadenken wat het kan zijn.
Ik heb nog zo'n 11 projecten staan die nog betaald moeten worden.
Grote kans dus dat het met die status te maken heeft...
Je moet steeds klikken op meer investeringen. Dan komen er steeds een paar bij. (Tenminste zo gaat het momenteel bij mij). En zorgen dat je nog ingelogd bent want om de zoveel tijd lig je er weer uit.
pi_201083765
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:55 schreef dyna18 het volgende:
Ik kreeg een of ander betaalmailtje van een partij die ik totaal niet ken, verzender is totaal niet terug te leiden naar SamenInGeld. Deze was dus al direct door mijn mail provider in mijn spambox geplaatst.
Er zijn phishingsmailjtes in omloop die veiliger voorkomen dan dit....

Wanneer je dan probeert te betalen krijg je een bevestiging van je bestelling te zien. :?
Waarbij je nog even je adres voor verzending moet opvoeren.

Echt waar gaat dit over?


Hoezo moet ik voor een bestelling mijn adresgegevens opvoeren?
Het gaat hier om een investering. Ik bestel niet een of ander telefoonhoesje bij Ali Express.

En al deze gegevens opvragen maakt je zo kwetsbaar voor phishingsmailtjes.

[ afbeelding ]

Daarnaast heb ik twee investeringen gedaan. Schijf 1A en schijf 3. Toch krijg ik maar voor 1 vd 2 een betaalverzoek.
Heb hier alleen een betaalverzoek van de Andesdreef in Utrecht ontvangen. Voor de rest nog helemaal niks in andere projecten.

[ Bericht 7% gewijzigd door quepos op 26-08-2021 18:18:07 (Verkeerd gegaan) ]
pi_201084137
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:56 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Iemand die hier nog op kan reageren?
Ik vraag mij af of het bij anderen wel goed toont, dan wel dat meer mensen hier last van hebben.
Dit is de nieuwe standaard omgeving , met daarin ontvangen rente en aflossing. Ik denk dat dit bij iedereen zo is.
pi_201084371
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:36 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Dit is de nieuwe standaard omgeving , met daarin ontvangen rente en aflossing. Ik denk dat dit bij iedereen zo is.
Waar het om gaat is dat er bij mij sinds 1,5 dag 0 projecten te zien zijn.
3 dagen geleden toonde ik wel projecten. Ik vroeg mij dus af of dat bij meer mensen mis gaat.
pi_201084413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:47 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Waar het om gaat is dat er bij mij sinds 1,5 dag 0 projecten te zien zijn.
3 dagen geleden toonde ik wel projecten. Ik vroeg mij dus af of dat bij meer mensen mis gaat.
Ja
  donderdag 26 augustus 2021 @ 19:06:20 #267
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201084805
Bij mij gaat SIG in de wachtstand.

Waarom zou ik snel reageren. Ze staan in "actie-nul".
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201084997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:47 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Waar het om gaat is dat er bij mij sinds 1,5 dag 0 projecten te zien zijn.
3 dagen geleden toonde ik wel projecten. Ik vroeg mij dus af of dat bij meer mensen mis gaat.
Als ik SIG open ook in eerste instantie geen projecten 0 bij mijn projecten maar als je dan bij portfolio bij mijn projecten meer projecten aanklikt dan zie je er eerst een en als je hier steeds op klikt dan volgen er steeds meer.

Verder heb ik tot dit moment 4 verzoeken voor betalen gehad.
pi_201085221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:48 schreef zeeland6 het volgende:
Wat zal Hendrik Simon er wel niet van denken. Denk dat hij het bezoekje bij de notaris voorlopig wel kan uitstellen.
Hendrik zal balen, maar Lex van Hoepen zal met zijn nieuwe platform vast in zijn handjes wrijven als de reputatie van SIG instort!
gr gr
pi_201085239
Ik krijg net van Gijs van SIG een email met de titel 'uitleg'

"
Wat goed dat je eerst wat wil horen. Het is tegenwoordig opletten.
OPP is onze nieuwe betaaldienstverleners die veel beter bij ons bedrijf past.
De betaalverzoeken zijn van ons en we hebben best wat haast want maandag moeten de gelden om 9.00 bij de notaris liggen.
Oftewel morgen overmaken.
"

(.....) :+
pi_201085363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:30 schreef zeeland6 het volgende:
Ik krijg net van Gijs van SIG een email met de titel 'uitleg'

"
Wat goed dat je eerst wat wil horen. Het is tegenwoordig opletten.
OPP is onze nieuwe betaaldienstverleners die veel beter bij ons bedrijf past.
De betaalverzoeken zijn van ons en we hebben best wat haast want maandag moeten de gelden om 9.00 bij de notaris liggen.
Oftewel morgen overmaken.
"

(.....) :+
Ik neem aan dat dit
"Oftewel morgen overmaken" niet in de mail staat toch?
pi_201085365
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:47 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Waar het om gaat is dat er bij mij sinds 1,5 dag 0 projecten te zien zijn.
3 dagen geleden toonde ik wel projecten. Ik vroeg mij dus af of dat bij meer mensen mis gaat.
Er is een verschil tussen
1. "Mijn projecten" (1e keer een aantal keren klikken en dan komen ze te voorschijn per 2 projecten) met de rentebetalingen.
Daar staan al je lopende projecten bij (hoop ik) en
2. "Mijn investeringen" met alleen wanneer je de investering hebt betaald.

Had beter in 1 hoofdstukje gekund, Maar ja wie ben ik.


Grootste omissie in het ontbreken van een wallet waarin je kunt zien dat je investering goed terecht komt. Nu is bij overmaking maar de vraag waar het terecht komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeland6 op 26-08-2021 19:50:15 ]
pi_201085420
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:31 schreef Frandderouw het volgende:
Meer mensen antwoorden gehad op vragen van SIG?

Wat een toonzetting!. Alsof ik een vriendje van ze ben. Ronduit belachelijke klant benadering en niet serieus nemen van een klant. Totaal geen verantwoording nemen, ze kunnen er ook niets aan doen dat e.e.a. mis is gegaan. Ze hebben me goed geïnformeerd..... hoe/wanneer dan?

SIG, jullie zijn een financiële dienstverlener, dat brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Daar maken jullie een puinhoop van en daarom heb ik, en ik ben niet de enige, de hele gang van zaken bij de AFM neergelegd. Nu hopen dat de AFM doorpakt, hard nodig met deze gang van zaken en attitude.

Hoe durven jullie overigens druk op investeerders te leggen om zo snel mogelijk te betalen na een betaalverzoek, omdat jullie anders in de problemen komen. Die problemen hebben jullie zelf veroorzaakt!

Mijn laatste investeringen gaan niet meer betaald worden en hoop dat de rest ooit terugkomt.

EDIT zie post hieronder:
[..]
Dus wel, je kunt niet als financiële dienstverlener de boel een week uit de lucht halen!!
Goede actie! ^O^
pi_201085511
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:38 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat dit
"Oftewel morgen overmaken" niet in de mail staat toch?
helaas wel...... Volgens Gijs moet ik toch echt morgen overmaken.............
pi_201085589
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Je moet steeds klikken op meer investeringen. Dan komen er steeds een paar bij. (Tenminste zo gaat het momenteel bij mij). En zorgen dat je nog ingelogd bent want om de zoveel tijd lig je er weer uit.
Apart, van dat uitloggen. Ik word zelf helemaal niet uitgelogd als ik mijn browser afsluit, ik kom steeds weer ingelogd terug zonder opnieuw inloggen.
Aandachtpuntje erbij. Ik neem aan dat ze meelezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')