abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201040252
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat het eerste niet de oorzaak is lijkt me nogal wiedes, beperkte doorstroming is een gevolg van beleidskeuzes. Maar daardoor zie je dat de hele markt lijdt onder doorstromingsproblemen en dat dat ook de sociale huurmarkt raakt. Minder gezinnen en meer alleenstaanden lijkt me wel gewoon een oorzaak.

Allebei zorgen wel gewoon voor meer frustratie op de sociale markt. Daarnaast zijn er nog wel wat problemen aan te wijzen: bijvoorbeeld dat er eea aan woningbestand verkocht is.
Nee de oorzaak is het woonbeleid sinds wo2.
Iets wat je al ca 40 jaar weet kan je na ca 40 jaar niet als oorzaak indienen als je gedurende die ca 40 jaar niks hebt gedaan om het op te lossen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201040278
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:50 schreef NightDancert het volgende:
Scheiden is een keuze, voor starters is het wel kut.
Migratie is ook een keuze. Voor starters is het wel kut.
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2021 @ 12:21:50 #53
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201040290
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee de oorzaak is het woonbeleid sinds wo2.
Iets wat je al ca 40 jaar weet kan je na ca 40 jaar niet als oorzaak indienen als je gedurende die ca 40 jaar niks hebt gedaan om het op te lossen.
Maar 'falend beleid' als oorzaak is weinig interessant natuurlijk, dan kun je niet over oplossingen praten. Dan is de oplossing 'het beleid moet beter' en gaat men weer over tot de orde van de dag. De vraag hoe het beleid beter moet vind ik dan relevanter.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2021 @ 12:25:55 #54
pi_201040343
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Gezien jouw mening over migratie bekend is betekent dit neem ik aan dat jij scheidingen dus ook totale onzin vindt? Mensen kunnen beter vechtend bij elkaar wonen dan!
pi_201040356
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar 'falend beleid' als oorzaak is weinig interessant natuurlijk, dan kun je niet over oplossingen praten. Dan is de oplossing 'het beleid moet beter' en gaat men weer over tot de orde van de dag. De vraag hoe het beleid beter moet vind ik dan relevanter.
Klopt maar ik had het ook over oorzaken en symptonen.
In NL is het gebruikelijk om symptonen aan te pakken omdat de oorzaak aanpassen toegeven is dat de politiek faalt. Dat zeg je natuurlijk niet over je eigen werkzaamheden if waar je verantwoordelijk voor bent.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201040378
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Immigratie is bijna niet tegen te houden, wij wonen niet aan de immigratiegrens. Allen expats kun je over discussieren, maar dat is economisch wel een lastige.
Het lukte tot pakweg 1980 anders prima om immigratie tegen te houden. Denk je dat er vroeger geen illegale zwervers waren die de grens probeerden over te komen? Zeker, die waren er wel degelijk, maar de meesten werden tegengehouden, opgepakt, vastgezet, en uitgezet.

Maar op een gegeven moment is men deze illegale zwervers "asielzoekers" gaan noemen. En men is ze met fluwelen handschoenen gaan aanpakken. In de eerste plaats omdat er grof geld mee wordt verdiend, vooral bij de zogenaamde hulporganisaties. Maar ook de vastgoedmarkt spint er garen bij, door de schaarste aan woningen die er op deze manier is gecreëerd en ook welbewust in stand wordt gehouden.
pi_201040389
quote:
7s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Gezien jouw mening over migratie bekend is betekent dit neem ik aan dat jij scheidingen dus ook totale onzin vindt? Mensen kunnen beter vechtend bij elkaar wonen dan!
Ik snap die redenering niet.
pi_201040433
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Migratie is inderdaad een keuze, maar de bijdrage van migratie aan dit probleem is minimaal. De stijging van het aantal eenpersoonshuishoudens daarentegen is een enorme factor in de krapte op de huizenmarkt.
pi_201040451
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:32 schreef NightDancert het volgende:

[..]
De stijging van het aantal eenpersoonshuishoudens daarentegen is een enorme factor in de krapte op de huizenmarkt.
Iedereen een vrijgezelle Afghaanse in huis dus? |:)
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_201040460
quote:

[..]
Migratie is inderdaad een keuze, maar de bijdrage van migratie aan dit probleem is minimaal. De stijging van het aantal eenpersoonshuishoudens daarentegen is een enorme factor in de krapte op de huizenmarkt.
Ook meer dan genoeg gezinnen en samenwonenden die geen passende woning kunnen vinden hoor. Dat heeft niet enkel te maken met immigratie en de stijging van eenpersoonshuishoudens.
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2021 @ 12:34:12 #61
pi_201040461
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Het lukte tot pakweg 1980 anders prima om immigratie tegen te houden. Denk je dat er vroeger geen illegale zwervers waren die de grens probeerden over te komen? Zeker, die waren er wel degelijk, maar de meesten werden tegengehouden, opgepakt, vastgezet, en uitgezet.

Maar op een gegeven moment is men deze illegale zwervers "asielzoekers" gaan noemen. En men is ze met fluwelen handschoenen gaan aanpakken. In de eerste plaats omdat er grof geld mee wordt verdiend, vooral bij de zogenaamde hulporganisaties. Maar ook de vastgoedmarkt spint er garen bij, door de schaarste aan woningen die er op deze manier is gecreëerd en ook welbewust in stand wordt gehouden.
Toen had je nog geen Schengen, wat betekent dat je vooral de buitengrenzen moet bewaken. Dat gebeurt trouwens ook, en daar wordt dan ook wel geklaagd over de humaniteit. Moeilijke discussie, want die opvangkampen aan die grenzen zijn heel lelijk en schimmig en landen als Turkije en Wit-Rusland proberen ze juist daar over de grens te krijgen heb je vaak het idee.
pi_201040505
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Toen had je nog geen Schengen, wat betekent dat je vooral de buitengrenzen moet bewaken. Dat gebeurt trouwens ook, en daar wordt dan ook wel geklaagd over de humaniteit. Moeilijke discussie, want die opvangkampen aan die grenzen zijn heel lelijk en schimmig en landen als Turkije en Wit-Rusland proberen ze juist daar over de grens te krijgen heb je vaak het idee.
Greece erects fence at Turkey border amid warnings of Afghan migrant surge
https://www.bbc.com/news/world-europe-58289893

Ja hoeraaaaaaa.... ze komen er weer aan!!! *O* *O* *O*
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_201040532
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Punt 2. is niet mogelijk wegens "racisme".
Is prima mogelijk, ook zonder racisme. Maar zonder racisme bekt het niet zo lekker.
Allah Al Watan Al Malik
pi_201040594
quote:

[..]
Dat is iets wat ook niemand had kunnen weten.
pi_201040637
Ik heb wel een voorstel: laat 2e en 3e generatie allochtonen met een kantoorbaan en bijbehorende thuiswerkmogelijkheden met behoud inkomen / baan (en evt. aanspraak op sociale voorzieningen) vanuit land van oorsprong werken!
Allah Al Watan Al Malik
pi_201040696
Volgend jaar laat ik een aantal dakkapellen plaatsen. Ik zie mijn kinderen nml niet vroegrijdig uit huis gaan ;(
pi_201040937
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ook meer dan genoeg gezinnen en samenwonenden die geen passende woning kunnen vinden hoor. Dat heeft niet enkel te maken met immigratie en de stijging van eenpersoonshuishoudens.
Dat mensen geen passende woning kunnen vinden heeft te maken doordat er te weinig woningen zijn voor het aantal huishoudens dat er nu is. Het totaal aantal huishoudens stijgt relatief harder dan het aantal inwoners in Nederland, dus er valt bijna niet tegenop te bouwen. Als je dan ga je kijken waar de stijging van het aantal huishoudens door veroorzaakt wordt zie je dat t.o.v. 1980 het relatief aantal eenpersoonshuishoudens ongeveer verdrievoudigd is. Had je in 1980 op 14 miljoen inwoners ongeveer een miljoen eenpersoonshuishoudens, in 2019 waren dat er al ruim 3 miljoen op 17 miljoen inwoners. Dat scheelt gewoon al bijna 2 miljoen huizen die je extra nodig hebt puur doordat mensen op een andere manier zijn gaan wonen.
pi_201040947
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is iets wat ook niemand had kunnen weten.
Klopt, ik zeg ook niet dat er een eenvoudige oplossing voor is, ik geef alleen de grote boosdoener aan :P
pi_201040949
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:50 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
die kunnen geen nederlandse huizenprijzen betalen, expats huren, maar die zijn er nu niet zo veel
Toch zijn ze hier. En het stikt van de expats in dit land.
pi_201041086
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 13:12 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Dat mensen geen passende woning kunnen vinden heeft te maken doordat er te weinig woningen zijn voor het aantal huishoudens dat er nu is. Het totaal aantal huishoudens stijgt relatief harder dan het aantal inwoners in Nederland, dus er valt bijna niet tegenop te bouwen. Als je dan ga je kijken waar de stijging van het aantal huishoudens door veroorzaakt wordt zie je dat t.o.v. 1980 het relatief aantal eenpersoonshuishoudens ongeveer verdrievoudigd is. Had je in 1980 op 14 miljoen inwoners ongeveer een miljoen eenpersoonshuishoudens, in 2019 waren dat er al ruim 3 miljoen op 17 miljoen inwoners. Dat scheelt gewoon al bijna 2 miljoen huizen die je extra nodig hebt puur doordat mensen op een andere manier zijn gaan wonen.
Er konden in 40 jaar geen 2 miljoen extra woningen gebouwd worden?
  maandag 23 augustus 2021 @ 13:36:27 #71
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201041213
Komt ook door de extreem lage rente.
Gevolg van de ECB beleid om de bananen landen in Zuid-Europa in stand te houden.
De EURO (niet EU samenwerken) maar de EURO is gewoon een flop maar deze moet kosten wat kost in stand gehouden worden.

En als je een wat ouderen huis koopt mag je binnenkort ook nog 50.000 minimaal aftikken om het Frans Timmermans proof te maken.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 23 augustus 2021 @ 14:18:47 #72
139330 TNA
For the stars that shine
pi_201041627
Bouwen, bouwen, bouwen = meer huizen voor beleggers om op te kopen.
Fiscaliteit aanpakken = meer betaalbare huizen voor particulieren.
pi_201041710
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 13:13 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Klopt, ik zeg ook niet dat er een eenvoudige oplossing voor is, ik geef alleen de grote boosdoener aan :P
De boosdoener is het visieloos beleid van de afgelopen ca 40 jaar
pi_201041737
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 12:54 schreef registratieformulier het volgende:
Volgend jaar laat ik een aantal dakkapellen plaatsen. Ik zie mijn kinderen nml niet vroegrijdig uit huis gaan ;(
Gemiddelde leeftijd is ca 25 jaar, zie je niet dat ze dan uit huis zijn?
  maandag 23 augustus 2021 @ 14:40:41 #75
3542 Gia
User under construction
pi_201041923
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 13:13 schreef NightDancert het volgende:

Het zou ook wel schelen als het voor mensen in de bijstand of AOW loont om samen te gaan wonen.

Zou weleens een onderzoek willen zien naar hoeveel mensen met een relatie 2 huurwoningen bezet houden, vanwege de voordeurdelerswet.

Daar komen al die eenpersoonshuishoudens vandaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')