quote:Hoe weet ik dat deze trent niets te maken heeft met dat vage new-age gebeuren(ik vind het eng om new-age zo neer te zetten, misschien dat je gelijk hebt en dat er een groep is die snode plannetjes heeft, maar de meeste new-agers hebben daar totaal niets mee te maken)....
Op dinsdag 18 februari 2003 20:15 schreef Idols-fanaat het volgende:[..]
Het zijn allesbehalve "vage figuren". Het zijn mensen zoals iedereen, maar wel handelend volgens een dubbele agenda, zo bijzonder is dat niet. Doen zoveel mensen.
Maargoed, hoe weet jij zo zeker dat deze trend niet is gekomen door de new-agebeweging?
Het is duidelijk dat het steeds populairder wordt samen met andere zaken zoals Feng Shui en dergelijke... volgens mij is dat niet enkel te verklaren vanuit de goede werkzaamheid.
Reiki zal gerust positieve effecten hebben, daar twijfel ik niet aan, maar of het zo goed is om massaal energieën op te wekken... ik heb er een hard hoofd in..
Ik zie het groeien, praat dagelijks met reiki-beoefenaars van over de hele wereld.
Ik weet WAAROM het zo groeit, omdat het WERKT...
Zo goed als alle mensen die ingewijd zijn zijn eerst gewoon behandeld en wilde het daarna zelf kunnen doen.
Ze zijn dus ingewijd omdat ze vonden dat reiki werkt voor hun.
Daarbij de trent is zich pas echt gaan voortzetten toen er bepaalde masters waren die zich gingen afscheiden van de alliance en dus reiki betaalbaar en bereikbaar maakte voor het gewone volk(geen 10.000 dollar voor een master inwijding dus).
Deze masters hebben ervoor gezorgt dat het bereikbaar werd, ze hebben zich puur om deze reden afgescheid van de alliance(de reiki groep van takata die reiki naar de westerse wereld heeft gebracht)
Daarvoor was het gewoonweg te duur in de westerse wereld om de gewone mens te kunnen bereiken(dr usui was zelf heel goedkoop, het was voor hem geen winstbejag, hij deed het eerst zelfs gratis, maar wil je meer weten daarover moet je maar eens wat gaan lezen over dr usui).
Op het moment dat het betaalbaar werd is de groep reiki-beoefenaars explosief toegenomen en dat gaat nog steeds door, elke dag worden er vele mensen ingewijd, elke dag komen er nieuwe reiki-beoefnaars bij.
Op een kleine groep mensen na is iedereen die met reiki bezig gaat zeer tevreden over de werking.
Het verminderd klachten, geneest in vele gevallen zelfs helemaal(maar is geen wondermiddel), zorgt voor ontwaking van de geest, spirituele groei dus, geeft gewoonweg een heerlijk gevoel die je dag in dag uit met je meedraagt enz.
Reiki werkt en werkt goed, mits je natuurlijk er ook wel wat moeite in wilt steken, maar zelfs al doe je er verder niets mee dan werkt het nog, alleen niet zo sterk als dat je je erin verdiept en mee bezig bent.
quote:Zucht... dat leg ik toch al steeds uit...
Op dinsdag 18 februari 2003 20:31 schreef erodome het volgende:[..]
Hoe weet ik dat deze trent niets te maken heeft met dat vage new-age gebeuren(ik vind het eng om new-age zo neer te zetten, misschien dat je gelijk hebt en dat er een groep is die snode plannetjes heeft, maar de meeste new-agers hebben daar totaal niets mee te maken)....
Natuurlijk hebben die daar niets mee te maken, omdat ze ONWETEND handelen!
Dus ondertussen laten de doodnormale (en meestal onwetende) mensen zich een spiritueel oor aannaaien waarvan dan door de (meestal onwetende) newage-aanhangers wordt gezegd dat het "voor je eigen bestwil"is...of iets van die strekking..
Zo gaat dat in werkelijkheid en niemand heeft door wat daar achter steekt en iedereen is dus ondertussen ongemerkt een radertje dat soepel meedraait met de andere radertjes, zonder te weten dat ze bijdragen aan een machinerie die spirituele degeneratie bewerkstelligd....
Men doet het vaak vanuit goede bedoelingen, maar heeft er geen weet van wie en wat er achter de new-age-beweging zit. Zo gaat dat ook met die georganiseerde globaal massaal gehouden gebeds-momenten om de wereld "vrede" te sturen.
Men weet niet dat deze energieën door andere krachten wordt omgebogen tot het negatieve, bijvoorbeeld de extra negatieve kracht die nodig is om weerzinwekkende oorlogen te voeren.
quote:Wat ik zo heel verschrikkelijk knap vind........
Op dinsdag 18 februari 2003 20:43 schreef Idols-fanaat het volgende:[..]
Zucht... dat leg ik toch al steeds uit...
Natuurlijk hebben die daar niets mee te maken, omdat ze ONWETEND handelen!
Dus ondertussen laten de doodnormale (en meestal onwetende) mensen zich een spiritueel oor aannaaien waarvan dan door de (meestal onwetende) newage-aanhangers wordt gezegd dat het "voor je eigen bestwil"is...of iets van die strekking..
Zo gaat dat in werkelijkheid en niemand heeft door wat daar achter steekt en iedereen is dus ondertussen ongemerkt een radertje dat soepel meedraait met de andere radertjes, zonder te weten dat ze bijdragen aan een machinerie die spirituele degeneratie bewerkstelligd....
Men doet het vaak vanuit goede bedoelingen, maar heeft er geen weet van wie en wat er achter de new-age-beweging zit. Zo gaat dat ook met die georganiseerde globaal massaal gehouden gebeds-momenten om de wereld "vrede" te sturen.
Men weet niet dat deze energieën door andere krachten wordt omgebogen tot het negatieve, bijvoorbeeld de extra negatieve kracht die nodig is om weerzinwekkende oorlogen te voeren.
Niemand weet wie die new-agers met snode plannetjes zijn, niemand weet hoe ze te werk gaan en toch kan je zeggen dat het hiermee te maken heeft.
Echt ik vind het verschrikkelijk knap van je dat je dingen weet die niemand weet.
Weet je wat het is, misschien proberen bepaalde orde's wel angst in te praten door dit soort complottheorieen in de wereld te helpen.
Niets dat negativiteit beter voedt dan angst..........
Niets wat die orde's dan lekkerder vinden dan vele mensen die bang van vanalles zijn en hun daarme voeden.
Nogmaals en voor de laatste keer, reiki kan niet omgezet worden naar negatititeit, daar leent het zich niet voor.
Ik zou zo zeggen, ervaar het zelf eens een keer en heb wat vertouwen in het leven, al die complottheorieen word je er nu zelf niet gek van?
quote:Als je onderzoek doet kom je wel achter de namen van personen die een hele dikke vinger in die zwarte pap hebben, daarmee kan ik die bewering van jou direct van tafel vegen dat "niemand weet wie zij zijn" (beetje naief van je om dat nog te beweren..).
Op dinsdag 18 februari 2003 21:24 schreef erodome het volgende:[..]
Wat ik zo heel verschrikkelijk knap vind........
Niemand weet wie die new-agers met snode plannetjes zijn, niemand weet hoe ze te werk gaan en toch kan je zeggen dat het hiermee te maken heeft.
Ook moet ik je helaas tegenspreken dat "niemand weet hoe zij te werk gaan". Dat weten we namelijk heel erg goed en bovendien: iedereen kan het weten, want het kan zelfs nog via de meest gangbare mediakanalen vernomen worden......als men tenminste de ogen nog open heeft en volledig bij zinnen is...
Het zal altijd wel zo blijven dat sommige mensen zelfs datgene wat zo klaar is als een klontje nog weigeren te zien. Dat zie je ook vaak bij onze new-age broeders en zusters. Zij willen ook liever niets van de boze buitenwereld weten, maar eeuwig vredig en lievig zitten staren naar hun navel....
quote:Hey, heb je toch nog iets opgestoken van me!
Op dinsdag 18 februari 2003 21:24 schreef erodome het volgende:Niets dat negativiteit beter voedt dan angst..........
Niets wat die orde's dan lekkerder vinden dan vele mensen die bang van vanalles zijn en hun daarme voeden.
Enfin...bang zijn is wel de allerlaatste illusie waarin je jezelf moet laten verstrikken....maar kijk eens om je heen: de levens van de meeste mensen spelen zich af tegen een achtergrond van angst... altijd maar die angst .. voor wat??
Waar zou je bang voor zijn? Wat kan je overkomen?
Niets, helemaal niets. ![]()
Even ter correctie nog het volgende:
Onwetendheid is de beste voedingsbodem voor angst, niet negativiteit
zoals jij beweerd (wat jij overigens ten onrechte verward met "de nuchtere realiteit").
Tijd voor jou, om je eigen manipulerende gedrag eens te analyseren misschien?
Welk manipulerend gedrag heb je het over?
Ik ben een reiki-master, ken reiki zo'n beetje wel van binnen en buiten, jij kent het niet en bekritiseerd het, mag ik daar dan niet op reageren?
Manipuleren my ass lieverd.
Nog even en je vind dat ik tot de top van de duistere new-age luitjes behoor........
Ik stop met dit stuk van de discussie, je wil niet luisteren naar wat ik zeg over reiki.
Als je niet je wereld wil verbreden dan is dat jouw keuze, maar dan doe ik er geen moeite meer voor.
Ga je eerst maar eens verdiepen in reiki, dan ben ik altijd bereid om verder in discussie te gaan.
Want deze topic gaat niet over vaag new-age gebeuren, het gaat over reiki.
quote:Iedereen heeft manipulatieve strategieën in huis. Tijdens bijv. discussies als deze, komt het mensen weleens goed van pas om tussen de formele informatie wat persoonlijke opmerkingen te plaatsen, om diegene in bepaald daglicht te plaatsen. Das manipulatief gedrag en als je jezelf objectief analyseert, dan kun je het ook leren herkennen en bovendien kun je dan pas deze eigenschappen herkennen in een ander (bijv. hoe de elite te werk gaat).
Op woensdag 19 februari 2003 12:29 schreef erodome het volgende:
Mijn manipulerende gedrag??????
Welk manipulerend gedrag heb je het over?
quote:Heel mooi dat je Reiki zo goed kent, het is altijd mooi om ergens het meesterschap in te bereiken. Ik ken genoeg van Reiki om te zeggen dat het een uitstekend helende en rustgevende werking op mij heeft. Magnetiseurs hebben overigens iets soortgelijks in huis... Ik bekritiseer Reiki helemaal niet, integendeel. Ik waarschuw alleen dat MASSAAL GENEREREN VAN ENERGIEËN niet zo uitpakt zoals je denkt. Er kan veel angst worden gegenereerd door mensen die dit nog helemaal niet meester zijn en toch meedoen aan zoiets massaals.
Ik ben een reiki-master, ken reiki zo'n beetje wel van binnen en buiten, jij kent het niet en bekritiseerd het, mag ik daar dan niet op reageren?
quote:Och.. ontkennen dat het bestaat doet je niet ontwikkelen.
Manipuleren my ass lieverd.
quote:Nee, ik ken je niet en maakt jou dat wat uit wat zo'n snotneus als ik uberhaupt van jou zou denken.
Nog even en je vind dat ik tot de top van de duistere new-age luitjes behoor........
quote:Waarom kondig je dat zo aan? Dat zien we toch vanzelf wel?
Ik stop met dit stuk van de discussie, je wil niet luisteren naar wat ik zeg over reiki.
Als je niet je wereld wil verbreden dan is dat jouw keuze, maar dan doe ik er geen moeite meer voor.
quote:Misschien mag ik jou dan - in dat kader - een cursusje begrijpend lezen aanraden.
Ga je eerst maar eens verdiepen in reiki, dan ben ik altijd bereid om verder in discussie te gaan.
Want deze topic gaat niet over vaag new-age gebeuren, het gaat over reiki.
* it wasn't even a discussion...it was a monologue.. *
Reiki = Respect.... Soms mis ik dit een beetje in dit topic. ![]()
Reiki kan wel degelijk negatief gebruikt worden, echter kan dit maar eenmalig: hetgeen wat de 'reiki-gever' probeert op een ander krijgt hij/zij dubbel en dwars zelf terug, oftewel boemerang effect. Een tweede gevolg is dat deze 'reiki-gever' zijn complete initiatie kwijtraakt en zijn knooppunten worden voor de rest van zijn huidige leven op slot gezet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |