SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
quote:
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:04 schreef FranticDJ het volgende:
bedenk me net dat ik nog kikkerbillen in de vriezer heb
Nomnomquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had vandaag een krakeling, maar man man man wat is dat zoet
Smikkelenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:04 schreef FranticDJ het volgende:
Ewl.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:04 schreef FranticDJ het volgende:
Waarom?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:04 schreef FranticDJ het volgende:
Ik denk niet dat ik ooit cavia zal eten, maar dat is meer omdat het me niet lekker lijkt net als rat of hamster.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nou ja, als het maar smaakte
Veel verder dan walvis, rendier en rotte haai kom ik niet, sorryquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:06 schreef datismijnmening het volgende:
Weinig avontuurlijke eters voor een SC waar het zoveel over eten gaat.
minder..quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:07 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, maar zit aan een tam konijn dan wildsmaak.![]()
Ik proefde dat niet echt.
walvis vond ik ook niet heel bijzonder.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel verder dan walvis, rendier en rotte haai kom ik niet, sorry
Paard heb ik ook wel op.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik ooit cavia zal eten, maar dat is meer omdat het me niet lekker lijkt net als rat of hamster.
Paard heb ik wel gegeten en is ok.
Ja dat dus.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:08 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
walvis vond ik ook niet heel bijzonder.
vissige biefstuk.
In Peru of in ieder geval daar ergens in Z-Amerika zijn cavia's toch het meest gegeten vlees?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik ooit cavia zal eten, maar dat is meer omdat het me niet lekker lijkt net als rat of hamster.
Paard heb ik wel gegeten en is ok.
Ja precies, zoiets vermoedde ik al. Aan geschoten fazant zat wel echt een wildsmaak. Al vond ik dat verder ook niet bijzonder.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
minder..
gekweekte eend smaakt ook anders dan 'wilde eend' die echt geschoten is.
zelfde als kweekzalm en wilde zalm. Die laatste heeft zelfs een intensere kleur
Je verwacht het nietquote:
Vroegah holden cavia's daar ook in de keuken rond, maar of ze nu nog steeds heel veel gegeten worden of dat het eerder een soort toeristische attractie is, weet ik niet.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In Peru of in ieder geval daar ergens in Z-Amerika zijn cavia's toch het meest gegeten vlees?
Op basis waarvan deze conclusie?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:06 schreef datismijnmening het volgende:
Weinig avontuurlijke eters voor een SC waar het zoveel over eten gaat.
die kan je ook beter in zweden eten bij een bistrootje ofzoquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:12 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit gegeten heb
Ik moest er nooit wat van hebben, tot ik erachter kwam dat ze gewoon hetzelfde smaken als diepvrieshamburgersquote:
Kloptquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik moest er nooit wat van hebben, tot ik erachter kwam dat ze gewoon hetzelfde smaken als diepvrieshamburgers
Best veel viesbah reacties altijd als het over orgaanvlees of escargots of kikkerbillen gaat.quote:
De lijst van voedsel dat jij niet lust werd ook steeds langer laatst andersquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Best veel viesbah reacties altijd als het over orgaanvlees of escargots of kikkerbillen gaat.
koeientongquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het enige orgaanvleesproduct wat ik lust is leverworst.
Ik ben echt verre van avontuurlijk
Dat sommige dingen eetbaar zijn betekend niet dat je ze moet etenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Best veel viesbah reacties altijd als het over orgaanvlees of escargots of kikkerbillen gaat.
Roompatéquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maar wel allemaal geproefdquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De lijst van voedsel dat jij niet lust werd ook steeds langer laatst anders
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De lijst van voedsel dat jij niet lust werd ook steeds langer laatst anders
Ik ook, maar dan moet de leversmaak niet te aanwezig zijnquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
jup.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:17 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Escargots vind ik overigens echt overrated.
Rocky Mountain oysters,quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
koeientong
en stierenkloten zijn ook lekker, zoals mn opa ze klaarmaakte iig
https://www.eierbal.nl/webshop/aaierbaltray-6-eierballen/quote:[img]http s://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op zondag 22 augustus 2021 20:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
nog nooit op
Ik zou het wel proberen. Heb in Hongarije ook wel een hapje hanentestikelgoulash gegetenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Rocky Mountain oysters,
In Amerika zijn er restaurants beroemd om dat gerecht.
Weet niet of ik dat zou proberen
Rundertong eten we hier vaak rondom kerst. Mijn broer is daar echt verzot op.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
koeientong
en stierenkloten zijn ook lekker, zoals mn opa ze klaarmaakte iig
Ja, zo'n grove donkere leverworst heb ik na 1 plakje ook wel weer voor een jaar voldoende leverworst opquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan moet de leversmaak niet te aanwezig zijn
heb geen frituurquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:21 schreef Ygritte het volgende:
[..]
https://www.eierbal.nl/webshop/aaierbaltray-6-eierballen/
gewoon eens doen
Mijn moeder at dat graag op brood.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Rundertong eten we hier vaak rondom kerst. Mijn broer is daar echt verzot op.
wij ookquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Rundertong eten we hier vaak rondom kerst. Mijn broer is daar echt verzot op.
*ril*quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, zo'n grove donkere leverworst heb ik na 1 plakje ook wel weer voor een jaar voldoende leverworst op
Tot aan Meppel ongeveer. Daarna weten ze niet meer wat het is en kunnen ze als ze ze wel hebben geen fatsoenlijke makenquote:
kwam voorheen nog wel met regelmaat in 't hoge Noorden. maar heb nou nooit iets gehad van goh laat ik eens uitstappen rondwaren en eens van de lokale delicatessen genietenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:23 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik ook niet anders had ik ze al lang besteld.
Ze hebben hier geen eierballen.
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:23 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
*ril*
Ook weleens leverpastei van een verkeerd merk gekocht. In zo’n blikje. Echt brakend uitgespuugd
Gelukkig maar dat ik in Drenthe woon.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:24 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Tot aan Meppel ongeveer. Daarna weten ze niet meer wat het is en kunnen ze als ze ze wel hebben geen fatsoenlijke maken
wat is halfom?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:24 schreef Karzai het volgende:
broodje halfom kalfslever en pekelvlees, ook niet te krijgen behalve bij de slager
waar ik vroegah woonde welquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:24 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hebben ze bij jullie wel van die Vlaamse snacks? Bicky burgers en zo?
Neequote:Op zondag 22 augustus 2021 20:25 schreef LTVDK het volgende:
Eierballen zijn toch van die gehaktballen met een ei in het midden die ze in de Achterhoek of daar ergens hebben?
Ja, dat filmpje heb ik ook gezienquote:
Lekkerste is eigenlijk nog steeds de sakische leverworst van de aldiquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:23 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
*ril*
Ook weleens leverpastei van een verkeerd merk gekocht. In zo’n blikje. Echt brakend uitgespuugd
Kun je eierballen in Groningen ook in de supermarkt kopen of zo? En bestaan er ook oven / Airfryer-eierballen?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:24 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Tot aan Meppel ongeveer. Daarna weten ze niet meer wat het is en kunnen ze als ze ze wel hebben geen fatsoenlijke maken
m'n opa maakte ze overigens anders. die sneed ze in plakjes en bakte 'tquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat filmpje heb ik ook gezien
volgens mij groeien ze aan Groningse bomenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je eierballen in Groningen ook in de supermarkt kopen of zo? En bestaan er ook oven / Airfryer-eierballen?
Vraag me altijd af wat dan het Saksische gedeelte is van de leverworstquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lekkerste is eigenlijk nog steeds de sakische leverworst van de aldi
Nee gepaneerde ragoutballen met een ei erin. En Groningen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:25 schreef LTVDK het volgende:
Eierballen zijn toch van die gehaktballen met een ei in het midden die ze in de Achterhoek of daar ergens hebben?
Neequote:Op zondag 22 augustus 2021 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
En bestaan er ook oven / Airfryer-eierballen?
eem bakk'n mn jong.. sgoudquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee gepaneerde ragoutballen met een ei erin. En Groningen.
En qua kruiden?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:26 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
m'n opa maakte ze overigens anders. die sneed ze in plakjes en bakte 't
en hij maakte ok een soort chips ervan
die zijn wel lekker. maar ook niet echt legendarisch ofzoquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:27 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar.
Gewoon een kroket met een ei er in dusquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee gepaneerde ragoutballen met een ei erin. En Groningen.
Als je keertje in het noorden bent moet je langs de snackbar.quote:
Ohhhhh jonguh!!! Groninger mosterd, Groninger mosterdsoep, Groninger droge worst, Eierballen, Boerenjongens, Hooghout, Kniepertjes, Krentjebrei (overigensquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:24 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
kwam voorheen nog wel met regelmaat in 't hoge Noorden. maar heb nou nooit iets gehad van goh laat ik eens uitstappen rondwaren en eens van de lokale delicatessen genieten
Achterlijkhoekquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon een kroket met een ei er in dusEn Groningen is ook gewoon Achterhoek
http://www.nederlands-dis.nl/dis/voorgerecht/pekelvlees/ rundvleesquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:27 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
aha.
wat moet ik me bij 'pekelvlees' voorstellen? anders dan gewoon zout vlees
Mja, dat koop ik niet. Kans is klein dat ik het lustquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lekkerste is eigenlijk nog steeds de sakische leverworst van de aldi
Soort van jaquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon een kroket met een ei er in dus![]()
En jij bent ook gewoon een mongool.quote:En Groningen is ook gewoon Achterhoek
De naam?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Vraag me altijd af wat dan het Saksische gedeelte is van de leverworst
Volgende week, Stavoren. Zal eens kiekn.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:28 schreef Ama het volgende:
[..]
Als je keertje in het noorden bent moet je langs de snackbar.
Thumb downquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:25 schreef LTVDK het volgende:
Snel! Stel het familierecept veilig!quote:
die droge worst zit veel te veel kruidnagel in.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:28 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ohhhhh jonguh!!! Groninger mosterd, Groninger mosterdsoep, Groninger droge worst, Eierballen, Boerenjongens, Hooghout, Kniepertjes, Krentjebrei (overigens) Nieuwjaarsrolletjes, oudewijvenkoek, Poffert!
De buren ernaast hebben ook nog wel het een en ander
Salami vind ik dan weer niksquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, dat koop ik niet. Kans is klein dat ik het lust
Verheug me wel weer op alle lekkere salami’s over 2 weken
dan ben ik al zo'n 10 jaar te laatquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Snel! Stel het familierecept veilig!
ja dat nog wel,quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:28 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
ossenworst kun je in elke supermarkt kopen toch?
Geen idee. Ik woon daar niet. Vast wel ergens bij een lokale spar waar de snackbar bij wil verdienen in de supermarkt of zoquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je eierballen in Groningen ook in de supermarkt kopen of zo? En bestaan er ook oven / Airfryer-eierballen?
Geen idee of Genghis een voorvader van me is, heb nooit dna-onderzoek laten doenquote:
You don't sayquote:
Hm een van je ouders?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:29 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
dan ben ik al zo'n 10 jaar te laat
quote:
ja ok,quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:31 schreef Ama het volgende:
[..]![]()
Maar je hebt van meerdere fabrieken enz.
LTVDKhanquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Geen idee of Genghis een voorvader van me is, heb nooit dna-onderzoek laten doen
Lekker paptaart eten danquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:29 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
die droge worst zit veel te veel kruidnagel in.
boerenjongens hebben ze in de rest van t land ook
nieuwjaarswafeltjes zijn toch vele malen beter dan kniepertjes
Ja ik ben een enorme vleesliefhebber, maar de meeste koude vleeswaren heb ik dan weer vrij weinig mee, ook ham enzo vind ik weinig speciaal.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niet die vage zooi die ze hier salami noemen
Ssssst ...quote:
Beenhammetjes?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik ben een enorme vleesliefhebber, maar de meeste koude vleeswaren heb ik dan weer vrij weinig mee, ook ham enzo vind ik weinig speciaal.
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik vind alles wat worst is meestal wel lekker huehue
Sûkerbôle, dûmkes of oranjekoek halenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgende week, Stavoren. Zal eens kiekn.
deze man weetquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Kruidnagel of nootmuskaat overheersen wel vaak in die droge worsten
Beenham kan wel godsgruwelijk lekker zijn als het goed in de oven is gebakkenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:33 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Beenhammetjes?
Ik vind alles wat worst is meestal wel lekker huehue
Daarom doen we het in Drenthe beter.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Kruidnagel of nootmuskaat overheersen wel vaak in die droge worsten
dat heb ik eerder met kruidnagelquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:35 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vooral nootmuskaat vind ik echt goor
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Beenham kan wel godsgruwelijk lekker zijn als het goed in de oven is gebakken
Ook dat moet niet overheersen. In hachee kan ik daar ook slecht tegen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:35 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
dat heb ik eerder met kruidnagel
Stokbroodje jambon-beurrequote:Op zondag 22 augustus 2021 20:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik ben een enorme vleesliefhebber, maar de meeste koude vleeswaren heb ik dan weer vrij weinig mee, ook ham enzo vind ik weinig speciaal.
yupquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ook dat moet niet overheersen. In hachee kan ik daar ook slecht tegen.
nootmuskaat?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:37 schreef Karzai het volgende:
Overblijfsel uit de voc tijd, ik vind het ook niet lekker
Mooi, ook ff aparatiefje gehaald?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:38 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
LekkerFlink gewandeld en gezellig gebabbeld.
Mijn moeder maakte dat zonder bier. Maar sinds zij er niet meer is, heb ik het eigenlijk niet meer opquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:37 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
yup
maar ik vind hachee vaak ook niet bijzonder lekkerzit te vaak ook bier doorheen wat ik te overheersend vind
of spruitjesquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:39 schreef Ama het volgende:
Bij nootmuskaat moet ik aan sperzieboontjes denken.
ja die mogen blijvenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:39 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Thee en pepper zijn dat ook.
mja ik vind bier door mn eten sowieso nooit echt lekkerquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mijn moeder maakte dat zonder bier. Maar sinds zij er niet meer is, heb ik het eigenlijk niet meer op
Ik heb een biertje op in Katwijk. Heineken helaas.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooi, ook ff aparatiefje gehaald?
en bloemkoolquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:39 schreef Ama het volgende:
mja ik ben Zeeuw. groot geworden door de VoC en slavenhandelquote:
Ligt er een beetje aan wat voor bier. Donker, beetje zoet bier kan wel lekker zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
mja ik vind bier door mn eten sowieso nooit echt lekkervind dat gauw een beetje azijnig smaken
dat zit dus meestal door de hacheequote:Op zondag 22 augustus 2021 20:40 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat voor bier. Donker, beetje zoet bier kan wel lekker zijn.
je bent zelf een sperzieboonquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:39 schreef Ama het volgende:
Beter dan dat achterhoekse bier.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb een biertje op in Katwijk. Heineken helaas.
Heerlijkquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:39 schreef mschol het volgende:
[..]
of spruitjes
klein beetje nootmuskaat erover
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:41 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
dat zit dus meestal door de hachee
en de poffertjes panquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
mja ik ben Zeeuw. groot geworden door de VoC en slavenhandel
dit keer wel mn VOC boek meegenomen van bij mn ouders..
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:41 schreef Karzai het volgende:
Amsterdam heeft er ook veel geld aan verdiend, daar niet van
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
je bent zelf een sperzieboon
stuur eens doorquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Niet door die van mijn moeder. Ik zal het recept eens vragen aan mijn vader. Kan ik het komende winter eens maken
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:42 schreef Ygritte het volgende:
[..]
en de poffertjes pan![]()
[ afbeelding ]
Ik heb liever Brand of Hertog Jan. Of Grolschquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beter dan dat achterhoekse bier.
brand vind ik vrij zuurquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb liever Brand of Hertog Jan. Of Grolsch
Hier ook HJ als standaardbier in huisquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
brand vind ik vrij zuur
hertog jan heb ik standaard in huis.
en wel kaas etenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:43 schreef Ygritte het volgende:
[..]
eens. Bloemkool![]()
Alleen die lúcht al! ....ril....
Doe nu met kratjes Leffe Blondquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb liever Brand of Hertog Jan. Of Grolsch
Je bent zelf lekker.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nootmuskaat is ook lekker door de aardappelpuree
Eeeuhm.quote:
Bejaardentehuisluchtquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:43 schreef Ygritte het volgende:
[..]
eens. Bloemkool![]()
gaat er standaard doorheenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nootmuskaat is ook lekker door de aardappelpuree
bleomkool is lekker als er goed sausje bij zit, net als broccoli is het opzichzelf echt een heel saaie groentequote:Op zondag 22 augustus 2021 20:43 schreef Ygritte het volgende:
[..]
eens. Bloemkool![]()
Kaasboer heeft volgende week weer eentje die ik in de ogen kan gooien en dan met wat brood naar binnen kan werkenquote:
wacht wat lees ik hierquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kaasboer heeft volgende week weer eentje die ik in de ogen kan gooien en dan met wat brood naar binnen kan werken
in de ogen van buda?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kaasboer heeft volgende week weer eentje die ik in de ogen kan gooien en dan met wat brood naar binnen kan werken
Dat 'sausje' is ook te walgelijk overigensquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:45 schreef mschol het volgende:
[..]
bleomkool is lekker als er goed sausje bij zit, net als broccoli is het opzichzelf echt een heel saaie groente
Brand is inderdaad wat sterker van smaak. Kornuit vind ik ook erg lekker. Heel mild van smaak.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
brand vind ik vrij zuur
hertog jan heb ik standaard in huis.
Broccoliquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:45 schreef mschol het volgende:
[..]
bleomkool is lekker als er goed sausje bij zit, net als broccoli is het opzichzelf echt een heel saaie groente
pak in t buitenland meestal een cider omdat ik 't bier vaak niet te huffen vind.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:46 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Brand is inderdaad wat sterker van smaak. Kornuit vind ik ook erg lekker. Heel mild van smaak.
Wat de hemel is dit nu weerquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:45 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hoor deze nu in mn hoofd met 'kaas is leven'
Ciderquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:47 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
pak in t buitenland meestal een cider omdat ik 't bier vaak niet te huffen vind.
het ergste vind ik nog wel Karhu
Broccolipastaschotel met heul veul kaasquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:48 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Broccoli is wel ok![]()
Kaas op de broccoli
De meeste groentes zijn saai als je er niks mee doet.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:45 schreef mschol het volgende:
[..]
Houden zoquote:
Nooit kaas in je ogen gooien.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:49 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De meeste groentes zijn saai als je er niks mee doet.
Glaasje rode wijn kan lekker zijn. Rum ben ik geen fan vanquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:49 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
maar liever rode wijn, rum of pastis
In de VS neem ik altijd de lokale donkere stout, daar zitten soms erg lekkere tussenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:47 schreef FranticDJ het volgende:
pak in t buitenland meestal een cider omdat ik 't bier vaak niet te huffen vind.
Het is Bud en de volgende ochtend ben je weiser.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In de VS neem ik altijd de lokale donkere stout, daar zitten soms erg lekkere tussenHet normale 'bier' (Bud
) is echt niet te hachelen
nee, dan maak je gewoon slechte sausjesquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:46 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dat 'sausje' is ook te walgelijk overigens
Maar bruinebonensoep daarentegenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik overigens echt heel vies vind is: bruine bonen.
En nee mijn naam is niet Bartje
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Maar bruinebonensoep daarentegen
Broekpoepsoep.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Maar bruinebonensoep daarentegen
Als 'basisbier' (voor op de hotelkamer) hebben we meestal Modelo negraquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:51 schreef FranticDJ het volgende:
Molson Export is in N-Amerika wel goed.
De échte Budweiser uit Tsjechië is wel lekker.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In de VS neem ik altijd de lokale donkere stout, daar zitten soms erg lekkere tussenHet normale 'bier' (Bud
) is echt niet te hachelen
Groninger rijsttafel nachtmerriesquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik denk dat dit net zo aantrekkelijk voor mij klinkt als dat broccoli jou aanspreektquote:
Chili con carne met ananasquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bruine bonen kan ik ook echt niet etenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
ananas solo gegrildquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Chili con carne met ananas![]()
chili con carnequote:Op zondag 22 augustus 2021 20:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik denk dat dit net zo aantrekkelijk voor mij klinkt als dat broccoli jou aanspreekt
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
doet mij denken aan het aardappeltraumaquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bruine bonen kan ik ook echt niet etenNog steeds jeugdtrauma's dat ik heel mijn bord moest leegeten, met pijn en moeite (en heel veel appelmoes) weggekregen en bij de laatste hap kwam alles er weer uit en lag het bord weer vol
Doe het ook door de zuurkoolschotelquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ananas solo gegrildmaar ergens door
Had/heb je een leuk weekend?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:42 schreef Ygritte het volgende:
[..]
en de poffertjes pan![]()
[ afbeelding ]
Die ken ik nietquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
doet mij denken aan het aardappeltrauma
Dat bord tweedehands bonen hoefde je toch niet weer op te eten, mag ik hopen?quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bruine bonen kan ik ook echt niet etenNog steeds jeugdtrauma's dat ik heel mijn bord moest leegeten, met pijn en moeite (en heel veel appelmoes) weggekregen en bij de laatste hap kwam alles er weer uit en lag het bord weer vol
Nee sindsdien zijn mijn ouders zo wijselijk geweest om me nooit meer bruine bonen te serverenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat bord tweedehands bonen hoefde je toch niet weer op te eten, mag ik hopen?![]()
al vaker gepost:quote:
Steile leercurve, jouw oudersquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee sindsdien zijn mijn ouders zo wijselijk geweest om me nooit meer bruine bonen te serveren
Bruine bonen, witte bonen en tuinbonenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:57 schreef mschol het volgende:
die chili con carne kunnen best de bonen zijn geweest die het voor mij niet te vreten maakte..
nog steeds geen fan van bruine bonen of bv die grote tuinbonen
das wel euhm.. bruutquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:58 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
al vaker gepost:
ben ooit 1x bij mn grootouders wezen logeren. Die eten 's middags warm en eten alles uit hetzelfde bord. Maar ook echt boerenvoer, dus 3 gangen. Ik als 4-5 jarig mannetje met mn zus daarheen. Kregen we 'lunch': soep (vol diep bord), daarna een deklast aardappelen en groente en vlees. in dat zelfde bord.
Ik zat echter na 2 happen vol. Maar had wel oren naar vla na. Dus eigenwijs als grootouders waren moest ik mn bord leeg eten. Dus mikten ze vla over die aardappelen heen enzo omdat ik zin had in vla. En dwongen ze me om dat op te eten.
Daarna bijna 10 jaar geen aardappelen gegeten.
Bruine bonen zijn ook niet voor mensen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Steile leercurve, jouw ouders![]()
Bruine bonen in een wrap (bij iemand anders) vond ik jaren later wel OK (niet heel enthousiast), maar alsnog wel te doen. Echter zal ik het nooit zelf maken.
Wel een beetje stug Zeeuws dit hoor, vla over je aardappelenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:58 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
al vaker gepost:
ben ooit 1x bij mn grootouders wezen logeren. Die eten 's middags warm en eten alles uit hetzelfde bord. Maar ook echt boerenvoer, dus 3 gangen. Ik als 4-5 jarig mannetje met mn zus daarheen. Kregen we 'lunch': soep (vol diep bord), daarna een deklast aardappelen en groente en vlees. in dat zelfde bord.
Ik zat echter na 2 happen vol. Maar had wel oren naar vla na. Dus eigenwijs als grootouders waren moest ik mn bord leeg eten. Dus mikten ze vla over die aardappelen heen enzo omdat ik zin had in vla. En dwongen ze me om dat op te eten.
quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:58 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
al vaker gepost:
Tuinbonen moet je ook dubbel doppen. Anders zijn ze bitterquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bruine bonen, witte bonen en tuinbonen
Pics van je zus!quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef datismijnmening het volgende:
Huisgenootje van mijn zus had laatst pasta hawaii gemaakt![]()
Honger maakt rauwe bonen zoetquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Wel rijk aan koolhydraten en eiwitten dus mocht ik bijna een hongerdood sterven zou ik het eten.
@Dr_Flash approves this message.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
als het ergens de pot schaft zal ik het eten maar zal die zelf nooit gebruiken/klaarmakenquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
ik ook nietquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef Karzai het volgende:
maar ik ben geen heel avontuurlijke kok
Ja, als je survivalmodus gaat, in noodsituaties zoals WWIII oidquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Wel rijk aan koolhydraten en eiwitten dus mocht ik bijna een hongerdood sterven zou ik het eten.
quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Pics van je zus!
Maar dat lijkt me bijzondere combinatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-XOXO-
Today I Learned, maar ik heb nog nooit tuinbonen gemaaktquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Tuinbonen moet je ook dubbel doppen. Anders zijn ze bitter
Aardappels met vlaquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:58 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
al vaker gepost:
Bij Mexicaanse restaurants krijg je vaak een hele berg met van die vermalen bruine bonenprut, ook niet heel erg smakelijk maar ene heel klein beetje op de tortilla kan dan nog net.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Steile leercurve, jouw ouders![]()
Bruine bonen in een wrap (bij iemand anders) vond ik jaren later wel OK (niet heel enthousiast), maar alsnog wel te doen. Echter zal ik het nooit zelf maken.
Dat zijn black beansquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij Mexicaanse restaurants krijg je vaak een hele berg met van die vermalen bruine bonenprut, ook niet heel erg smakelijk maar ene heel klein beetje op de tortilla kan dan nog net.
mja..quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wel een beetje stug Zeeuws dit hoor, vla over je aardappelen
De tante van mijn vader en tevens buurvrouw vroeger zei:” in de oorlog moesten we van bloembollen koffiebonen malen.”quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, als je survivalmodus gaat, in noodsituaties zoals WWIII oid
Heb ik iets raars gezegd?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:01 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
@:Dr_Flash approves this message.
quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:03 schreef mschol het volgende:
[..]
we hebben het over eten en zie wie er aan komt rollen
wel eens een kok gehad die bruine bonen teveel werk vond.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Tuinbonen moet je ook dubbel doppen. Anders zijn ze bitter
jeps ;P zitten wat kleine blaartjes op. schade valt meequote:Op zondag 22 augustus 2021 21:03 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Doen je vingers het alweer?
Wat zijn strandballies?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hoop strandballies gezien vandaag
quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
wel eens een kok gehad die bruine bonen teveel werk vond.
die liet ze wellen in water en ging dan de bruine vliesjes er af halen
Vreemd wel hoe ze overal waar je ananas bij pleurt "hawaii" noemen 🤔quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef datismijnmening het volgende:
Huisgenootje van mijn zus had laatst pasta hawaii gemaakt![]()
quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jeps ;P zitten wat kleine blaartjes op. schade valt mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |