abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201015196
Ik heb een Miele W1 wasmachine die ik even op pauze had gezet via de "trommel bijvullen" knop. Tien minuten later zit de wasmachine in een loop met op het display van die streepjes die ronddraaien en reageert nergens meer op (deur is vergrendelt ivm water in de trommel).

1. Volgens handleiding (!) > uitzetten en willekeurig programma kiezen, waarna de wasmachine zou moeten afpompen en zichzelf ontgrendelen. Werkt niet, heel kort komt er "Add" in het display te staan, daarna weer ronddraaiende streepjes, en de wasmachine doet verder niks als ik die stappen doorloop. Geprobeerd met meerdere programma's zoals afpomp programma of het katoen programma waar hij mee bezig was, maar doet niets.

2. Stroom eraf en erop gezet. Blijft in dezelfde loop zitten.

3. Start knop 3 sec inhouden doet ook niks.

4. Inmiddels ontdekt dat als het display exact 10 minuten met de ronddraaiende streepjes in het scherm staat de "Start" knop weer groen oplicht. Verder kan ik dan alsnog niks. Als ik de groene Start knop druk, schiet hij weer in de loop met ronddraaiende streepjes. Als ik hem uit en weer aan zet doet hij dat ook. Als ik dan van programma wissel, idem, heel kort een -0- op het display en dan weer de loop van ronddraaiende streepjes.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Miele website, handleiding en google zoekresultaten hebben geen andere truc opgeleverd, behalve handmatig hem gaan zitten afpompen wat me nogal overkill lijkt omdat de machine niet defect is (en vermoed dat hij dan nog steeds in dezelfde loop zal blijven hangen).

UPDATE OPGELOST: Noodontgrendeling heeft hem uit de loop gehaald. Er kwam vervolgens weer "Add" op het display, deur dicht gedaan, weer op start, en hij is weer verder met het programma.

[ Bericht 2% gewijzigd door bokkesprong op 21-08-2021 21:01:49 ]
pi_201015426
Als je 'm op pompen zet krijg je geen "start / stop" optie in beeld meer?
  Moderator zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:46:13 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_201015512
Zit de deur wel goed genoeg dicht ? Of het luikje waarmee je iets toegevoegd hebt ?
Ik heb je topictitel wat minder schreeuwend gemaakt ;)
pi_201015712
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 19:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je 'm op pompen zet krijg je geen "start / stop" optie in beeld meer?
Nee, dan krijg ik ook 10 minuten lang de streepjes, daarna de Start optie in groen (net als bij andere programma's), maar als je dan start drukt gaat hij weer in de loop met streepjes.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 19:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Zit de deur wel goed genoeg dicht ? Of het luikje waarmee je iets toegevoegd hebt ?
Ik heb je topictitel wat minder schreeuwend gemaakt ;)
Ik heb de machine niet open gehad / iets toegevoegd. Had hem enkel even gepauzeerd voor +- 10 minuten. Alles zit nog steeds dicht zoals hij gestart is (en de deur muurvast haha).
pi_201015726
Op welke temperatuur draaide je de was? En had hij die temperatuur al ongeveer bereikt?

Als de temperatuur boven de 55 graden is gooit hij de deur niet open.
Zou dus kunnen zijn dat hij het eerst laat afkoelen voor je kan bijvullen of openen (ik noem maar wat).

[ Bericht 82% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-08-2021 20:11:40 ]
  Moderator zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:07:43 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_201015787
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 20:01 schreef bokkesprong het volgende:
Ik heb de machine niet open gehad / iets toegevoegd. Had hem enkel even gepauzeerd voor +- 10 minuten. Alles zit nog steeds dicht zoals hij gestart is (en de deur muurvast haha).
Wat zijn normaal je handelingen dan als je de trommel bijvult ?
Misschien dat ie daardoor in een loop blijft hangen ? Omdat je niets veranderd aan de machine ?
pi_201015995
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op welke temperatuur draaide je de was? En had hij die temperatuur al ongeveer bereikt?

Als de temperatuur boven de 55 graden is gooit hij de deur niet open.
Zou dus kunnen zijn dat hij het eerst laat afkoelen voor je kan bijvullen of openen (ik noem maar wat).
Ook gezien inderdaad, maar was 30 graden wasje.
pi_201016037
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 20:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Wat zijn normaal je handelingen dan als je de trommel bijvult ?
Misschien dat ie daardoor in een loop blijft hangen ? Omdat je niets veranderd aan de machine ?
Komt “add” op het display, deur ontgrendelt, Deur open, was erbij of uit, deur dicht en weer start drukken.

In dit geval is de deur dus automatisch weer vergrendeld en is de loop gestart waar die nu in zit met de streepjes op het display. Als je hem uit en weer aanzet zie je ook heel kort “add” op het display, maar daarna schiet ie in de loop.

[ Bericht 6% gewijzigd door bokkesprong op 21-08-2021 20:23:53 (Toevoeging ) ]
pi_201016114
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 20:22 schreef bokkesprong het volgende:

[..]
Komt “add” op het display, deur ontgrendelt, Deur open, was erbij of uit, deur dicht en weer start drukken.

In dit geval is de deur dus automatisch weer vergrendeld en is de loop gestart waar die nu in zit met de streepjes op het display. Als je hem uit en weer aanzet zie je ook heel kort “add” op het display, maar daarna schiet ie in de loop.
Openen via noodontrgrendeling? Of heb je dan een zwembad?
pi_201016210
Langer zonder stroom zetten dan lopen de condensatoren ook leeg
Dan pas start de software weer helemaal opnieuw op
Langer is meer dan een uur ;)
pi_201016454
Onder aftappen bij het pluizenfilter is stap 1.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201016539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 20:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Openen via noodontrgrendeling? Of heb je dan een zwembad?
Ik zit er over te denken, zal eerst wat moeten aftappen. Het probleem is op zich niet dat de deur niet meer open gaat, maar dat hij softwarematig in een loop zit. Ik weet niet of er een softwarematige reset aan de nood ontgrendeling gekoppeld zit, dus ik verwacht dat hij alsnog qua software in dezelfde loop zal blijven.

Maar goed, misschien moet ik het maar gaan proberen, want ik vraag me af of er echt nog andere opties zijn... en net terug van vakantie met minimaal 4 wassen te gaan... :P Zul je altijd zien.

UPDATE OPGELOST: Noodontgrendeling heeft hem uit de loop gehaald. Er kwam vervolgens weer "Add" op het display, deur dicht gedaan, weer op start, en hij is weer verder met het programma.

[ Bericht 4% gewijzigd door bokkesprong op 21-08-2021 21:01:40 (oplossing toegevoegd) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')