Ik heb een
Miele W1 wasmachine die ik even op pauze had gezet via de "trommel bijvullen" knop. Tien minuten later zit de wasmachine in een loop met op het display van die streepjes die ronddraaien en reageert nergens meer op (deur is vergrendelt ivm water in de trommel).
1. Volgens handleiding (!) > uitzetten en willekeurig programma kiezen, waarna de wasmachine zou moeten afpompen en zichzelf ontgrendelen. Werkt niet, heel kort komt er "Add" in het display te staan, daarna weer ronddraaiende streepjes, en de wasmachine doet verder niks als ik die stappen doorloop. Geprobeerd met meerdere programma's zoals afpomp programma of het katoen programma waar hij mee bezig was, maar doet niets.
2. Stroom eraf en erop gezet. Blijft in dezelfde loop zitten.
3. Start knop 3 sec inhouden doet ook niks.
4. Inmiddels ontdekt dat als het display exact 10 minuten met de ronddraaiende streepjes in het scherm staat de "Start" knop weer groen oplicht. Verder kan ik dan alsnog niks. Als ik de groene Start knop druk, schiet hij weer in de loop met ronddraaiende streepjes. Als ik hem uit en weer aan zet doet hij dat ook. Als ik dan van programma wissel, idem, heel kort een -0- op het display en dan weer de loop van ronddraaiende streepjes.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen?
Miele website, handleiding en google zoekresultaten hebben geen andere truc opgeleverd, behalve handmatig hem gaan zitten afpompen wat me nogal overkill lijkt omdat de machine niet defect is (en vermoed dat hij dan nog steeds in dezelfde loop zal blijven hangen).
UPDATE OPGELOST: Noodontgrendeling heeft hem uit de loop gehaald. Er kwam vervolgens weer "Add" op het display, deur dicht gedaan, weer op start, en hij is weer verder met het programma.
[ Bericht 2% gewijzigd door bokkesprong op 21-08-2021 21:01:49 ]