Dat laatste vind ik toch wel een enorme red flag eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 07:49 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee totaal niet. Was gewoon een aardige man. Het meest schokkend was dat hij vrijwilliger was bij de padvinderij…
Waarom krijg je tbs voor zoiets?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja ik ken een moordenaar. Eigenlijk een hele normale gozer die eens in een vechtpartij verzeild is geraakt en zijn tegenstander dood heeft geslagen. Het was dus geen voorbedachte rade. Heeft er voor in een tbs kliniek gezeten en ik leerde hem kennen toen hij al op verlof mocht. Was een hele stille jongen die zich ook oprecht schaamde voor wat hij gedaan had. Was wel een hele grote uit de klei getrokken Hollander met handen als kolenschoppen dus ik kan me goed voorstellen dat als hij doordraait iemand het loodje legt.
Kennelijk omdat er toch een stoornis is vastgesteld bij hem.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom krijg je tbs voor zoiets?Zal wel meer aan de hand geweest zijn.
Echt? Bizar!quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je zelfs tbs voor landloperij dus ik kijk er helemaal niet vreemd van op.
Gewoon een vraag hoor...quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heel triest natuurlijk dat iemand dood is gegaan, maar persoonlijk vind ik niet dat iemand die zoiets doet tijdens een psychose toerekeningsvatbaar is. TBS snap ik wel, maar vind een reguliere gevangenisstraf onrechtvaardig.
TS heeft een eerder topic gehad waarin hij veroordeeld is, maar TBS was in dát topic het doel van TS, in plaats van een reguliere straf. Daarnaast heeft TS schizofrenie, en wilde hij in dát topic overduidelijk die aandoening aanvoeren als excuus voor hetgeen hij gedaan had om zo TBS te krijgen omdat dat in zijn ogen beter is dan de reguliere straf.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Gewoon een vraag hoor...
Maak je dit topic misschien omdat je bang bent iemand wat aan te doen als je in een psychose terechtkomt en dat je dan in de bajes terechtkomt?
Of is dit een angst van jou die geregeld opduikt?
Ik heb in ieder geval vaak het idee bij de topics die je maakt dat je ergens mee zit, maar het is dan zo'n chaos in jouw hoofd dat je niet meer goed weet waar het in wezen om gaat en ook niet hoe je jouw gedachten moet verwoorden.
Ik volgde je hier niet helemaal, dus ik ging ff zoeken naar het topic wat je bedoelt. En ik begrijp je punt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
TS heeft een eerder topic gehad waarin hij veroordeeld is, maar TBS was in dát topic het doel van TS, in plaats van een reguliere straf. Daarnaast heeft TS schizofrenie, en wilde hij in dát topic overduidelijk die aandoening aanvoeren als excuus voor hetgeen hij gedaan had om zo TBS te krijgen omdat dat in zijn ogen beter is dan de reguliere straf.
Dit topic lijkt me van hetzelfde laken een pak, alleen dan een stap verder dan bedreiging.
Ik maak me een beetje zorgen om de TS. De veroordeling die jij al benoemt, en daarbij dan nog het feit dat hij de laatste weken hier graag over dood en moord komt praten gelinkt aan situaties die indirect altijd betrekking op hemzelf hebben... ik hoop dat z'n begeleiders hem op de huid zitten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
TS heeft een eerder topic gehad waarin hij veroordeeld is, maar TBS was in dát topic het doel van TS, in plaats van een reguliere straf. Daarnaast heeft TS schizofrenie, en wilde hij in dát topic overduidelijk die aandoening aanvoeren als excuus voor hetgeen hij gedaan had om zo TBS te krijgen omdat dat in zijn ogen beter is dan de reguliere straf.
Dit topic lijkt me van hetzelfde laken een pak, alleen dan een stap verder dan bedreiging.
Nee, dit topic heeft niks te maken met mijn aandoening. Ben ook nooit gewelddadig geweest.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Gewoon een vraag hoor...
Maak je dit topic misschien omdat je bang bent iemand wat aan te doen als je in een psychose terechtkomt en dat je dan in de bajes terechtkomt?
Of is dit een angst van jou die geregeld opduikt?
Ik heb in ieder geval vaak het idee bij de topics die je maakt dat je ergens mee zit, maar het is dan zo'n chaos in jouw hoofd dat je niet meer goed weet waar het in wezen om gaat en ook niet hoe je jouw gedachten moet verwoorden.
Wauw, niet bijster intelligent om dan een topic aan te maken op een openbaar forum waar bekend is wie je irl bent, als je voor verminderd ontoerekeningsvatbaar wil gaan.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Misschien was het gewoon een stomme kerel. Dan snap ik 't wel.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:22 schreef Celestien het volgende:
Een oud-klasgenoot van de middelbare school heeft haar man om zeep geholpen. Zo hoorde ik onlangs.
Ik kende haar verder niet. Destijds ook al niet mijn type mens. Maar dit had ik ook weer niet verwacht...
Ik zou het niet kunnen zeggen. Haar broer en moeder waren medeplichtigquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:29 schreef Maharski het volgende:
[..]
Misschien was het gewoon een stomme kerel. Dan snap ik 't wel.
Tja, dit topic gaat niet over mij, dus…quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:56 schreef -marz- het volgende:
[..]
Wauw, niet bijster intelligent om dan een topic aan te maken op een openbaar forum waar bekend is wie je irl bent, als je voor verminderd ontoerekeningsvatbaar wil gaan.
Daar gaan mensen wel vaker de fout in, misdaden plegen vanuit hun eeuwige slachtofferhouding maar zo hard snakken naar aandacht en erkenning dat ze makkelijk gepakt worden. En dat zelfs liever willen, want aandacht. En dan komen de consequenties en is het ineens niet meer leuk en spijt en huilen en was heus niet zo bedoeld.
Ik denk serieus dat aandacht, ook negatieve aandacht, voor een heel aantal mensen belangrijker is dan een goed mens zijn en iets bereiken in het leven.
En helaas moet het altijd allemaal steeds gekker en gevaarlijker om die aandacht te blijven genereren. Nu heeft TS een paar keer hier het lid op de neus gehad en komt ie dus met moord en doodslag aanzetten. Triest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |