abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201008466
Was geen Jos B.
pi_201008514
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 07:49 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nee totaal niet. Was gewoon een aardige man. Het meest schokkend was dat hij vrijwilliger was bij de padvinderij…
Dat laatste vind ik toch wel een enorme red flag eigenlijk.
pi_201008572
Ja ik ken een moordenaar. Eigenlijk een hele normale gozer die eens in een vechtpartij verzeild is geraakt en zijn tegenstander dood heeft geslagen. Het was dus geen voorbedachte rade. Heeft er voor in een tbs kliniek gezeten en ik leerde hem kennen toen hij al op verlof mocht. Was een hele stille jongen die zich ook oprecht schaamde voor wat hij gedaan had. Was wel een hele grote uit de klei getrokken Hollander met handen als kolenschoppen dus ik kan me goed voorstellen dat als hij doordraait iemand het loodje legt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201008653
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 08:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja ik ken een moordenaar. Eigenlijk een hele normale gozer die eens in een vechtpartij verzeild is geraakt en zijn tegenstander dood heeft geslagen. Het was dus geen voorbedachte rade. Heeft er voor in een tbs kliniek gezeten en ik leerde hem kennen toen hij al op verlof mocht. Was een hele stille jongen die zich ook oprecht schaamde voor wat hij gedaan had. Was wel een hele grote uit de klei getrokken Hollander met handen als kolenschoppen dus ik kan me goed voorstellen dat als hij doordraait iemand het loodje legt.
Waarom krijg je tbs voor zoiets? :? Zal wel meer aan de hand geweest zijn.
pi_201008796
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 08:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Waarom krijg je tbs voor zoiets? :? Zal wel meer aan de hand geweest zijn.
Kennelijk omdat er toch een stoornis is vastgesteld bij hem.

Vroeger kreeg je zelfs tbs voor landloperij dus ik kijk er helemaal niet vreemd van op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201009742
Wel mensen gekend die doodslag hadden gepleegd, die waren ook merkbaar anders dan gemiddeld.
pi_201009987
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 08:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vroeger kreeg je zelfs tbs voor landloperij dus ik kijk er helemaal niet vreemd van op.
Echt? Bizar!
pi_201010023
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 00:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Heel triest natuurlijk dat iemand dood is gegaan, maar persoonlijk vind ik niet dat iemand die zoiets doet tijdens een psychose toerekeningsvatbaar is. TBS snap ik wel, maar vind een reguliere gevangenisstraf onrechtvaardig.
Gewoon een vraag hoor...

Maak je dit topic misschien omdat je bang bent iemand wat aan te doen als je in een psychose terechtkomt en dat je dan in de bajes terechtkomt?

Of is dit een angst van jou die geregeld opduikt?

Ik heb in ieder geval vaak het idee bij de topics die je maakt dat je ergens mee zit, maar het is dan zo'n chaos in jouw hoofd dat je niet meer goed weet waar het in wezen om gaat en ook niet hoe je jouw gedachten moet verwoorden.
  Moderator zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:30:20 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201011573
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Gewoon een vraag hoor...

Maak je dit topic misschien omdat je bang bent iemand wat aan te doen als je in een psychose terechtkomt en dat je dan in de bajes terechtkomt?

Ik heb in ieder geval vaak het idee bij de topics die je maakt dat je ergens mee zit, maar het is dan zo'n chaos in jouw hoofd dat je niet meer goed weet waar het in wezen om gaat en ook niet hoe je jouw gedachten moet verwoorden.
TS heeft een eerder topic gehad waarin hij veroordeeld is, maar TBS was in dát topic het doel van TS, in plaats van een reguliere straf. Daarnaast heeft TS schizofrenie, en wilde hij in dát topic overduidelijk die aandoening aanvoeren als excuus voor hetgeen hij gedaan had om zo TBS te krijgen omdat dat in zijn ogen beter is dan de reguliere straf.

Dit topic lijkt me van hetzelfde laken een pak, alleen dan een stap verder dan bedreiging.

[ Bericht 2% gewijzigd door CoolGuy op 21-08-2021 13:37:26 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201011752
Nope, ken volgens mij niemand die iemand vermoord heeft. Wel eentje die iig betrokken was bij een moord op een drugsdealer. Maar of hij zélf de trekker heeft overgehaald, weet ik niet. Is nu wel weer vrij. Is volgens mij niet echt iemand met een steekje los. Kende hem al heel vroeger, samen mee op de kleuterschool gezeten, en naast elkaar in het ziekenhuis geboren.

Verder ken ik wel wat overvallers, personen die bij diverse geweldsdingen betrokken waren etc. Die hadden meestal wel een steekje los. Licht verstandelijk beperkt. Antisociale persoonlijkheidsproblematiek etc.

In potentie zijn we denk ik allemaal moordenaars. Iedereen heeft een pikdonkere schaduwkant, die zomaar ineens onder de 'juiste' omstandigheden naar boven kan komen. Weet dat van jezelf, erken het, en dan heb je wellicht de keuze in zo'n situatie om niet te handelen naar het innerlijk monster op dat moment.
Eens kijken
pi_201012811
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
TS heeft een eerder topic gehad waarin hij veroordeeld is, maar TBS was in dát topic het doel van TS, in plaats van een reguliere straf. Daarnaast heeft TS schizofrenie, en wilde hij in dát topic overduidelijk die aandoening aanvoeren als excuus voor hetgeen hij gedaan had om zo TBS te krijgen omdat dat in zijn ogen beter is dan de reguliere straf.

Dit topic lijkt me van hetzelfde laken een pak, alleen dan een stap verder dan bedreiging.
Ik volgde je hier niet helemaal, dus ik ging ff zoeken naar het topic wat je bedoelt. En ik begrijp je punt.

-------

Om maar even een concrete reactie te geven: een moord behoort juridisch zwaar gestraft te worden. Geen enkele psychische of neurologische aandoening geeft jouw privileges waarmee je strafvermindering kan afdwingen. Ik ben zelf van mening: als je een moord pleegt en je bent toerekeningsvatbaar, dan ga je voor lange tijd naar de gevangenis. Ben je niet toerekeningsvatbaar, dan ga je naar het gesticht. Maar in beide gevallen heb je iemand van het leven beroofd en heb je wat mij betreft ook jouw eigen kansen voor een gelukkig leven verkloot.

Ook voor lichtere misdrijven zoals stalken en bedreigen waar TS zich blijkbaar wel schuldig aan heeft gemaakt, vind ik dat je ook met schizofrenie net zo verantwoordelijk bent voor jouw daden. Bij iedereen is het helder dat de wet jou verbiedt om dat te kunnen doen en je hebt je eraan te houden! Als je zelf onvoldoende controle hebt over jouw gedrag, dan moeten de begeleiders je maar op de gesloten afdeling gaan plaatsen.

En stel dat het zover gaat komen dat je je in de toekomst inderdaad schuldig gaat maken aan moord: bij deze heb je in dit topic aangetoond dat die betreffende moord met voorbedachte rade is. Je bent gewaarschuwd!!!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:54:55 #37
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201012952
Een nichtje van mijn vrouw heeft abortus laten plegen, altijd al een apart mens gevonden maar dan nog had ik niet gedacht dat ze het in zich had.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201012967
quote:

[..]

Ik maak me een beetje zorgen om de TS. De veroordeling die jij al benoemt, en daarbij dan nog het feit dat hij de laatste weken hier graag over dood en moord komt praten gelinkt aan situaties die indirect altijd betrekking op hemzelf hebben... ik hoop dat z'n begeleiders hem op de huid zitten.
pi_201013033
Ik ken een man die z'n toenmalige vriendin heeft vermoord. Was op zich een aardige gozer die voor de moord goed in het leven stond. Had op zijn 20e al een eigen zaak. Via via hoorde ik dan dat hij weleens ruzie hadt met die vriendin alleen dit zag niemand aankomen. De details zal ik jullie besparen maar die komt voorlopig nog niet vrij.

Hoop dat hij zijn draai wel vindt als die vrij komt, want van wat ik heb begrepen is het in een soort opwelling gebeurt.
pi_201013050
Ja, maar helaas kon moord niet bewezen worden i.v.m het niet kunnen aantonen van voorbedachte rade en opzet. De straf werd nu 7 jaar i.v.m. dood door schuld.

Deze man heeft zijn zoontje (3 jaar oud) in een kanaal gegooid (18 december 2019) bij de eerste bezoekregeling zonder begeleiding. Daarvoor had hij enkel bezoekrecht met toezicht.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:15:39 #41
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201013726
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Gewoon een vraag hoor...

Nee, dit topic heeft niks te maken met mijn aandoening. Ben ook nooit gewelddadig geweest.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:16:19 #42
367000 roos94
pi_201013733
Nee maar wel een vriend van mij is vermoord.
pi_201014271
quote:

[..]

Wauw, niet bijster intelligent om dan een topic aan te maken op een openbaar forum waar bekend is wie je irl bent, als je voor verminderd ontoerekeningsvatbaar wil gaan.

Daar gaan mensen wel vaker de fout in, misdaden plegen vanuit hun eeuwige slachtofferhouding maar zo hard snakken naar aandacht en erkenning dat ze makkelijk gepakt worden. En dat zelfs liever willen, want aandacht. En dan komen de consequenties en is het ineens niet meer leuk en spijt en huilen en was heus niet zo bedoeld.

Ik denk serieus dat aandacht, ook negatieve aandacht, voor een heel aantal mensen belangrijker is dan een goed mens zijn en iets bereiken in het leven.

En helaas moet het altijd allemaal steeds gekker en gevaarlijker om die aandacht te blijven genereren. Nu heeft TS een paar keer hier het lid op de neus gehad en komt ie dus met moord en doodslag aanzetten. Triest.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_201014536
Het lijkt wel alsof sommige mensen op dit forum een beetje zo hun bedenkingen hebben bij deze TS.
Eens kijken
pi_201014576
Een oud-klasgenoot van de middelbare school heeft haar man om zeep geholpen. Zo hoorde ik onlangs.

Ik kende haar verder niet. Destijds ook al niet mijn type mens. Maar dit had ik ook weer niet verwacht...
(Un)masking for the greater good.
pi_201014633
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:22 schreef Celestien het volgende:
Een oud-klasgenoot van de middelbare school heeft haar man om zeep geholpen. Zo hoorde ik onlangs.

Ik kende haar verder niet. Destijds ook al niet mijn type mens. Maar dit had ik ook weer niet verwacht...
Misschien was het gewoon een stomme kerel. Dan snap ik 't wel.
Eens kijken
pi_201015268
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:29 schreef Maharski het volgende:

[..]
Misschien was het gewoon een stomme kerel. Dan snap ik 't wel.
Ik zou het niet kunnen zeggen. Haar broer en moeder waren medeplichtig
Dat is alles wat ik weet.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:27:51 #48
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_201015269
Ieder mens is een moordenaar.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_201015391
Ik heb 1 moordenaar gekend in mijn leven en ik weet nog dat zijn blik op oneindig stond. Hij keek in de leegte, ik voelde een grote leegte in hem en iets heels opgejaagds. Ik werd heel onrustig van hem waardoor ik altijd afstand van hem wilde. Hij was een vriend van een vriendin van mij. Moordenaars kan je herkennen aan hun ogen/blik.

De man in kwestie moordde jaren later iemand. Maar mijn gevoel over hem klopte dus wel.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:14:47 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201015905
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:56 schreef -marz- het volgende:

[..]
Wauw, niet bijster intelligent om dan een topic aan te maken op een openbaar forum waar bekend is wie je irl bent, als je voor verminderd ontoerekeningsvatbaar wil gaan.

Daar gaan mensen wel vaker de fout in, misdaden plegen vanuit hun eeuwige slachtofferhouding maar zo hard snakken naar aandacht en erkenning dat ze makkelijk gepakt worden. En dat zelfs liever willen, want aandacht. En dan komen de consequenties en is het ineens niet meer leuk en spijt en huilen en was heus niet zo bedoeld.

Ik denk serieus dat aandacht, ook negatieve aandacht, voor een heel aantal mensen belangrijker is dan een goed mens zijn en iets bereiken in het leven.

En helaas moet het altijd allemaal steeds gekker en gevaarlijker om die aandacht te blijven genereren. Nu heeft TS een paar keer hier het lid op de neus gehad en komt ie dus met moord en doodslag aanzetten. Triest.
Tja, dit topic gaat niet over mij, dus…

Ik heb nooit iemand vermoord, of iets anders gewelddadig gedaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')