Mooi bericht uit april 2020.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:35 schreef Za het volgende:
[..]
“Er is nu een scherpere selectie aan de poort: zieke en kwetsbare ouderen blijven vaker thuis en krijgen daar eventueel zuurstof en medicijnen.
De grootste groep coronapatiënten op de ic’s was in maart 2020 tussen de 70 en 75 jaar oud. Een maand later zijn de meeste patiënten op de ic een stuk jonger: tussen de 60 en 65 jaar oud. Oorzaak, selectie aan de poort.
https://www.trouw.nl/nieu(...)nsive-care~b558a97c/
Oh dear...quote:Enkele docenten in het hoger onderwijs pleiten voor een vaccinatie- of testplicht, waarbij studenten die geen vaccinatiebewijs of negatieve testuitslag kunnen laten zien, gevraagd wordt thuis te blijven. Zij kunnen het onderwijs dan online volgen, is de gedachte.
quote:In een gepeperde column voor de universiteitswebsite schreef Nijboer woensdag haar ergernis van zich af. “Als je pot-ver-drie een wetenschappelijke studie wilt gaan doen, maar je gelooft niet in de wetenschap, wat doe je hier dan überhaupt?”
Je hoeft niet alle journalisten over één kam te scheren. Onderzoeksjournalistiek is een totaal andere tak dan de dagdagelijkse berichten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het enige waar journalisten anno 2021 nog expert in zijn is "clicks genereren", die beroepsgroep is tegenwoordig volstrekt nutteloos geworden met hun fake news.
Terechte klacht.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:39 schreef -XOR- het volgende:
In een gepeperde column voor de universiteitswebsite schreef Nijboer woensdag haar ergernis van zich af. “Als je pot-ver-drie een wetenschappelijke studie wilt gaan doen, maar je gelooft niet in de wetenschap, wat doe je hier dan überhaupt?”
De tweede oorzaak, ook het beleid, de verzwakking van de jongere leeftijdsgroepen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Nee, dat is ondubbelzinnig de koppigheid van veel Nederlanders die denken dat ze zich niet hoeven te laten vaccineren.
Veel studenten die zich niet laten inenten zullen dat niet doen vanwege het geen vertrouwen hebben in de wetenschappelijke methode, maar uit andere overwegingen (gemakzucht bijvoorbeeld).quote:
Misschien moet men dan eens wat vaker woorden als altijd, nooit, constant, iedere dag, angst en weet ik wat vermijden en hun woorden zorgvuldiger uitkiezen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heerlijke manier van discussiëren dit. Lekker op de vorm en niet op de inhoud.
Laat maar.
Het was een reactie op de opmerking dat ongevaccineerden op de IC ook niet de beste gezondheid gehad zullen hebben. Ik denk dat dat misschien wel meevalt. Er zullen best wat mensen zijn die denken dat ze zo’n virusje wel overleven en toch in het ziekenhuis belanden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat de gemiddelde leeftijd daalt als de groep die oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen vroeg gevaccineerd is?
Dat de gemiddelde leeftijd daalt is vooral een signaal dat vaccineren werkt, niet dat er ineens jongere mensen zieker worden.
Schatting gebaseerd op grootschalige bloedtesten van random geslecteerde personen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:07 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is geen feit maar betrof een schatting.
In werkelijkheid fors minder, zie Duits onderzoek.
Kritisch onderzoeksjournalisme duurt lang en levert vaak taaie kost op die weinig clicks genereert. Bovendien vinden bestuurders zulke journalisten vaak maar lastig, waardoor het snel afgelopen is met het gunnen van "scoops".quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hoeft niet alle journalisten over één kam te scheren. Onderzoeksjournalistiek is een totaal andere tak dan de dagdagelijkse berichten.
Dat is allemaal fake news, jongeren zijn allemaal zo fris als een hoentje, zitten dolgraag nog jarenlang gelockdowned achter hun laptop te "studeren" en missen hun vrienden en sociale leven totaal niet. Ze plegen bovendien veel minder zelfmoord dan voor de pandemie en degenen die dat wel doen zijn maar gewoon aanstellers.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:43 schreef Za het volgende:
[..]
De tweede oorzaak, ook het beleid, de verzwakking van de jongere leeftijdsgroepen.
Maandenlange lockdowns, eenzaamheid, stress, weinig beweging en frisse lucht leidt met name bij middelbaren tot verzwakking van hun immuunsystemen.
Logisch dus dat er in dat opzicht relatief meer middelbaren ziek worden dan vorig jaar zomer.
[..]
Ik had inderdaad mijn woorden beter kunnen kiezen. Het is net zo goed nergens voor nodig om zo te reageren vanwege één woord terwijl je weet wat ermee bedoelt wordt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet men dan eens wat vaker woorden als altijd, nooit, constant, iedere dag, angst en weet ik wat vermijden en hun woorden zorgvuldiger uitkiezen?
Je kunt nu wel zo weer naar mij reageren, maar het is iets wat in dit topic heel veel gebeurt. Door bijna iedereen.
Naar mijn mening gebruikt bijna iedereen in dit topic met enige regelmaat inderdaad woorden die niet zo handig zijn, zoals iedereen, niemand, nooit, altijd, enz. Ik heb dat niet zomaar neergezet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had inderdaad mijn woorden beter kunnen kiezen. Het is net zo goed nergens voor nodig om zo te reageren vanwege één woord terwijl je weet wat ermee bedoelt wordt.
Bij het zorgvuldig uitkiezen van je woorden kun je natuurlijk ook zelf dat voorbeeld ter harte nemen. Het is namelijk lang niet 'bijna iedereen' die dat doet.
Getallen op basis van schattingen en modellen zijn geen feiten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
Schatting gebaseerd op grootschalige bloedtesten van random geslecteerde personen.
Het 95% vertrouwensinterval voor Engeland was 93.2% tot 95.1%.
https://www.ons.gov.uk/pe(...)ndatafortheuk/latest
Het is ook nogal lastig om een heel lijstje van woorden bij te houden die je beter niet kan gebruiken. Dat is geen doen, voor vrijwel niemand. Uit de context kan je vaak wel achterhalen hoe iemand iets bedoeld en anders kan er altijd naar gevraagd worden imo.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Naar mijn mening gebruikt bijna iedereen in dit topic met enige regelmaat inderdaad woorden die niet zo handig zijn, zoals iedereen, niemand, nooit, altijd, enz. Ik heb dat niet zomaar neergezet.
Het geldt idd exact hetzelfde voor jongeren.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat is allemaal fake news, jongeren zijn allemaal zo fris als een hoentje, zitten dolgraag nog jarenlang gelockdowned achter hun laptop te "studeren" en missen hun vrienden en sociale leven totaal niet. Ze plegen bovendien veel minder zelfmoord dan voor de pandemie en degenen die dat wel doen zijn maar gewoon aanstellers.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is ook nogal lastig om een heel lijstje van woorden bij te houden die je beter niet kan gebruiken. Dat is geen doen, voor vrijwel niemand. Uit de context kan je vaak wel achterhalen hoe iemand iets bedoeld en anders kan er altijd naar gevraagd worden imo.
Daarnaast gebeurd het de andere kant op ook regelmatig; dat sommigen lezen wat ze willen lezen terwijl de woorden gewoon duidelijk gekozen zijn.
Valt noga mee, hoor. Het gaat vooral om generalisaties waarvan je gewoon al kunt weten dat het feitelijk niet klopt, zoals altijd, nooit, iedereen, niemand, overal, nergens.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is ook nogal lastig om een heel lijstje van woorden bij te houden die je beter niet kan gebruiken. Dat is geen doen, voor vrijwel niemand. Uit de context kan je vaak wel achterhalen hoe iemand iets bedoeld en anders kan er altijd naar gevraagd worden imo.
Ik snap die nadruk op "de andere kant op" niet zo. Als ik zeg bijna iedereen, dan bedoel ik niet alleen maar mensen met een bepaalde mening. Het is nogal des mensen om zo te posten, welke mening men verder ook uitdraagt.quote:Daarnaast gebeurd het de andere kant op ook regelmatig; dat sommigen lezen wat ze willen lezen terwijl de woorden gewoon duidelijk gekozen zijn.
Logisch, slechts 22.8% van de bevolking is gevaccineerd, als ze de verspreiding niet kunnen stoppen zullen er duizenden doden vallen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt het begint gewoon eng te worden daarzo ook als je ziet wat voor boetes er op staan als je niet aan de regels houdt.
https://www.nsw.gov.au/me(...)sures-as-nsw-battles
Een representatieve steekproef levert steeds een schatting op. Het is enkel geen schatting meer wannneer je heel de bevolking test.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:03 schreef Za het volgende:
[..]
Getallen op basis van schattingen en modellen zijn geen feiten.
Indien de steekproef representatief was, zou het geen schatting meer zijn.
Daarnaast zijn de schattingen van 3e week juli, en zijn we inmiddels beland op 20 augustus, en dat is relevant gezien 6 mnd na vaccinatie de situatie cq schatting er heel anders uitziet.
Daar is dit niet de manier voor. Maar goed sommige willen graag in een soort van autoritair regime wonen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Logisch, slechts 22.8% van de bevolking is gevaccineerd, als ze de verspreiding niet kunnen stoppen zullen er duizenden doden vallen.
Hoe doen ze dat met boodschappen, huisarts bezoek, apotheek, loodgieter etc?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:26 schreef popje het volgende:
Nou ik heb het uitgepraat met mijn ouders, als ik een sneltest doe voordat ik kom en hen de uitslag whatsapp, mag ik komen.
Boodschappen worden bezorgd en in de gang gezet, mijn vader gaat wel naar de apotheek en supermarkt en fysiotherapie, maar mijn moeder niet. Als er iemand anders in huis komt zit de tussendoor naar de kamer waar mijn moeder zit dicht.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:11 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat met boodschappen, huisarts bezoek, apotheek, loodgieter etc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |