Haha zou best kunnen, we zullen het zien in de komende corona-herfst.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:05 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, in die landen is het slechts het laatste pressiemiddel dat hen rest in de hoop op een maximale vaccinatiegraad, hoe nutteloos ook.
Vanaf 1 oktober wordt het hele vaccinverplichting gebeuren en vaccinatie vertonen bij toegang afgeschaft, en vervangen door testbewijzen, gevaccineerd of niet.
(eveneens tvp in 2-3 maanden).
Gewoon business as usual. 3e wereld is, ondanks ontwikkelingshulp, een bodemloze put. Als ze niet het loodje leggen door corona dan is het wel iets anders..Aids ofzo.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hier zijn we bezig met kinderen te vaccineren en praten we over een 3de booster enzovoort. Het geeft eigenlijk gewoon aan dat we geen reet geven om de rest van de wereld. Anders hadden we de vaccins wel aan de 3de wereld gegeven maar een bejaarde daar is minder waar dan een bejaarde hier.
Nee. Niet testen bij vaccinatie.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:05 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, in die landen is het slechts het laatste pressiemiddel dat hen rest in de hoop op een maximale vaccinatiegraad, hoe nutteloos ook.
Vanaf 1 oktober wordt het hele vaccinverplichting gebeuren en vaccinatie vertonen bij toegang afgeschaft, en vervangen door testbewijzen, gevaccineerd of niet.
(eveneens tvp in 2-3 maanden).
Jawel, we doen het samen .... ook met en zonder vaccinatie. Iedereen doet wat die kan.quote:
Ik snap dat mensen er geen zin in hebben, maar vanuit epidemiologisch standpunt zijn gevaccineerden eigenlijk gevaarlijker voor ongevaccineerden dan andersom.quote:
Daarom geen ongevaccineerden binnen laten. Óf iedereen testen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen er geen zin in hebben, maar vanuit epidemiologisch standpunt zijn gevaccineerden eigenlijk gevaarlijker voor ongevaccineerden dan andersom.
Van die ontwikkeling zie ik buiten de methode, zelf niet zoveel t.a.v. varianten m.b.t. mRNA, subunit en vector versies; ze fixeren zich allemaal op de haalbare Wuhan SpikeEiwit versie.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We gaan hier gewoon doorontwikkelen met vaccins, en boosters elk jaar voor de risicogroepen. Dus die mutaties vangen we in het Westen gewoon op. Daar zou ik me niet zo druk om maken als je in een rijk land woont.
Is dit sarcastisch?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jawel, we doen het samen .... ook met en zonder vaccinatie. Iedereen doet wat die kan.
Gevolg: Niemand laat zich meer vaccineren of blijft gewoon thuis. En uiteindelijk gaan veel feestjes of lokaties gewoon dicht omdat ze te weinig kaarten verkopen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:33 schreef KingRadler het volgende:
Gewoon simpel houden je mag alleen naar binnen als je getest bent.
Het maakt niet uit of je Vaccin hebt gehad. Dit zie ik gebeuren in 2022.
Dan kun je dus elke dag naar de teststraat. Want ik ga elke dag wel ergens naar binnen. En kun je samenleving wel gedag zeggen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:33 schreef KingRadler het volgende:
Gewoon simpel houden je mag alleen naar binnen als je getest bent.
Het maakt niet uit of je Vaccin hebt gehad. Dit zie ik gebeuren in 2022.
Hoezo zijn gevaccineerden gevaarlijk?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen er geen zin in hebben, maar vanuit epidemiologisch standpunt zijn gevaccineerden eigenlijk gevaarlijker voor ongevaccineerden dan andersom.
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat mensen er vaak een eigen draai aan geven. Er is volgens mij nooit gezegd dat nadat iedereen z'n 2e prik gekregen heeft het klaar is met de pandemie, maar toch denken een aantal mensen dat wel, wellicht omdat er bijvoorbeeld gezegd is dat vaccineren de uitweg is.
26 kliniekopnames en 7 IC-opnames hebben ze nu. Dat klinkt weinig, maar naar rato kom je dan op 7*(17000k/350k) = 340 ic-opnames in Nederland.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ook IJsland kampt met veel ziekenhuisopnames, heb ik het idee. Ik weet niet precies hoeveel capaciteit ze daar hebben, maar dit artikel van een week of twee geleden klinkt toch niet zo goed imho: https://www.icelandreview(...)-our-infrastructure/
Omdat ze het virus bij zich kunnen dragen en anderen kunnen besmetten.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:36 schreef popje het volgende:
[..]
Hoezo zijn gevaccineerden gevaarlijk?
En omdat ze zich veelal niet meer laten testen bij klachten.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ze het virus bij zich kunnen dragen en anderen kunnen besmetten.
Yup. nofi, met een serieuze ondertoon van zekerheid dat het geen zin heeft om onderscheid te maken.quote:
Of niet langer testen dat wmb ook een zelf te maken keuze is of dat op dat moment wenselijk of nodig is.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:35 schreef popje het volgende:
[..]
Dan kun je dus elke dag naar de teststraat. Want ik ga elke dag wel ergens naar binnen. En kun je samenleving wel gedag zeggen.
Begin nu echt benieuwd te worden waarom (sommige) mensen zo graag willen testen blijkbaar.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou doet me denken aan deze zogenaamde factcheck van NU, https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html, was niet zo best oud geworden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelf iets verzinnen en dan zeggen dat het toch 'uitgekomen' is kan ik niet zoveel mee. Op die manier heb je altijd gelijk. Grote kans dat het in jouw hoofd allemaal gezegd is, maar dat het in de praktijk toch iets genuanceerder lag.
Dat er iets van een vaccinpaspoort zou komen lag namelijk volledig in de lijn der verwachting. De eerste gesprekken daarover waren er al in januari.
https://www.ad.nl/politie(...)an-gesprek~a9c95aae/
Wat is de rest? Testen?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yup. nofi, met een serieuze ondertoon van zekerheid dat het geen zin heeft om onderscheid te maken.
Het is ridicuul om op grond van vaccinatie te denken dat iemand niet/wel/meer/minder veilig is.
Vaccinatie doe je voor jezelf, de rest voor anderen.
De nieuw WiTe's versus TeWe's.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Begin nu echt benieuwd te worden waarom (sommige) mensen zo graag willen testen blijkbaar.
Klopt, maar ongefundeerd is niet hetzelfde als 'het is er niet' dan wel 'komt er niet'. Absence of evidence is not evidence of absence.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:47 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Nou doet me denken aan deze zogenaamde factcheck van NU, https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html, was niet zo best oud geworden.
Ja, die pagina had ik ook gevonden, maar ik geloof niet dat er iets staat over hoeveel bedden ze beschikbaar hebben.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
26 kliniekopnames en 7 IC-opnames hebben ze nu. Dat klinkt weinig, maar naar rato kom je dan op 7*(17000k/350k) = 340 ic-opnames in Nederland.
https://www.covid.is/data
Dat ding was al in de maak toen er in Nederland geroepen werd door o.a. Hugo dat het er echt niet ging komenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar ongefundeerd is niet hetzelfde als 'het is er niet' dan wel 'komt er niet'. Absence of evidence is not evidence of absence.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |