Kijk, jij snapt hetquote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:12 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Lapland,....veilig naar het noorderlicht kijken

Maar als je nou 20 dingen roept. En er komen er 2 uit. Dan zegt dat toch niets?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan hebben die mensen dus gelijk gekregen. Ja, omstandigheden wisselen continue, maar er waren dus users die die veranderingen aan zagen komen. Dat kan je nu af doen met ''tja, zo gaat dat in een pandemie'' en ''er wordt gewoon nu en dan een en ander geroepen'' of je kan gewoon toegeven dat bepaalde voorspellingen correct waren, zonder er meteen een ''maar...'' bij te halen of de voorspellingen te bagatelliseren. Nogmaals; niet persoonlijk naar jou toe; de hele reeks zou fijner worden als mensen eens wat vaker toe zouden geven dat anderen toch gelijk hadden met een bepaalde uitspraak. Of toe zouden geven als ze er zelf naast zaten.
[..]
Wat mij betreft ook.

Veilig. Meest uitgekauwde woord van deze pandemie. Al die domme reclames. “Het kan veilig!” Kon dat al die jaren hiervoor niet danquote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:12 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Lapland,....veilig naar het noorderlicht kijken

'bepaalde voorspellingen waren correct', het wordt er niet concreter op.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
of je kan gewoon toegeven dat bepaalde voorspellingen correct waren

Dan kan je toch toegeven dat diegene wel twee juiste voorspellingen gedaan heeft? Ik zeg niet dat er iemand is geweest die alleen maar dingen heeft voorspelt die uit zijn gekomen. Als dat het geval zou zijn zou ik diegene toch even goed uithoren over waar ik in moet gaan investerenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar als je nou 20 dingen roept. En er komen er 2 uit. Dan zegt dat toch niets?
Behalve dat die persoon een slechte voorspeller is.![]()

Wat is er precies uitgekomen dat als BNW werd weggezet en nu hartstikke waar is?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan hebben die mensen dus gelijk gekregen. Ja, omstandigheden wisselen continue, maar er waren dus users die die veranderingen aan zagen komen. Dat kan je nu af doen met ''tja, zo gaat dat in een pandemie'' en ''er wordt gewoon nu en dan een en ander geroepen'' of je kan gewoon toegeven dat bepaalde voorspellingen correct waren, zonder er meteen een ''maar...'' bij te halen of de voorspellingen te bagatelliseren. Nogmaals; niet persoonlijk naar jou toe; de hele reeks zou fijner worden als mensen eens wat vaker toe zouden geven dat anderen toch gelijk hadden met een bepaalde uitspraak. Of toe zouden geven als ze er zelf naast zaten.
[..]
Wat mij betreft ook.

Dat is het op dit moment ook niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een vergezochte redenatie is niet hetzelfde als BNW. En nogmaals, misschien heb ik wat gemist, maar sinds wanneer is een coronabewijs nodig in het onderwijs?
Ik kan me niet herinneren of jij dat persoonlijk gedaan hebt inderdaad. De hoeveelheid keer dat er in dit topic is geroepen ‘BNW’ bij iets waar we nu in zitten (i.e. voordelen voor gevaccineerden) is daar wel een voorbeeld van.quote:Ik heb dit nooit ontkend. Maar wat wil je precies zeggen met deze zin? Ik heb (bij mijn weten) nooit beweerd dat er in Nederland nooit iets gedaan gaat worden hiermee. Laat staan mensen ermee verwezen naar BNW.

De overheid is de enig bepalende, zekere factor en heeft/krijgt dat mandaat bij voldoende steun wat iets anders is dan ieders steun of zelfs belang.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:57 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Maar zeg je nu dat overheden niet corrupt kunnen zijn? En dat er geen andere belangen kunnen spelen, zoals financiële belangen en invloed van de farma industrie?

En dan? Mogen de jongeren weer eerst een half jaar in de wachtrij zitten en tegen de tijd dat ze aan de beurt zijn, zijn de bejaarden alweer toe aan nummer vier.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Iedereen al klaar voor vaccin update 3.0 Beta?

Ik blijf er nog altijd bij: Laat de vaccins de angel er uit halen, en daarna het virus rond gaan om brede (groeps)immuniteit op te bouwen zonder dat dat de zorg verstopt.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan? Mogen de jongeren weer eerst een half jaar in de wachtrij zitten en tegen de tijd dat ze aan de beurt zijn, zijn de bejaarden alweer toe aan nummer vier.
Al dat geprik is nergens goed voor bij jonge, gezonde lijven. Lekker laten gaan, laat de boomers maar een extra shot nemen als ze zo graag willen.

En ik zou daar graag voorbeelden van zien. Niet omdat ik denk dat het niet gezegd is, maar omdat ik het me niet specifiek kan herinneren. Wat mij ook doet vermoeden dat hooguit dat dissonanten zijn die dat mogelijkerwijs een incidentele keer geroepen hebben. De berichten hierboven suggereren alsof een aantal hier stelselmatig naar BNW verwezen zijn, omdat ze het hebben gehad over een tweedeling in de samenleving. Dat laatste bestrijd ik.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren of jij dat persoonlijk gedaan hebt inderdaad. De hoeveelheid keer dat er in dit topic is geroepen ‘BNW’ bij iets waar we nu in zitten (i.e. voordelen voor gevaccineerden) is daar wel een voorbeeld van.

Dat je niet meer ergens heen kan zonder qr-code/greenpass/vaccinpaspoort.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is er precies uitgekomen dat als BNW werd weggezet en nu hartstikke waar is?

Er zou geen tweedeling komen, want dat zou niet bij Nederland passen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is er precies uitgekomen dat als BNW werd weggezet en nu hartstikke waar is?

ik begrijp die drukte erom niet zo goedquote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan? Mogen de jongeren weer eerst een half jaar in de wachtrij zitten en tegen de tijd dat ze aan de beurt zijn, zijn de bejaarden alweer toe aan nummer vier.
Al dat geprik is nergens goed voor bij jonge, gezonde lijven. Lekker laten gaan, laat de boomers maar een extra shot nemen als ze zo graag willen.

Is er inmiddels ook maar ergens sprake van een dergelijke groepsimmuniteit waardoor de zorg niet meer overbelast wordt? Waar dat effect dus ook echt te zien is?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
het virus rond gaan om brede (groeps)immuniteit op te bouwen zonder dat dat de zorg verstopt.

Dit?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:24 schreef chratnox het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat de uitkomst van dat voorstel van D66 en de VVD uit het kamerdebat van gisteren is dat werkgevers naar vaccinatiestatus moesten kunnen vragen?
En De Jonge:quote:Minister Rutte:
Die uitspraak moet u zo zien: het mag niet. De werkgever mag dat niet, behalve dus de krijgsmacht voor mensen die worden uitgezonden. Dat is de enige plek waar een wettelijke verplichting geldt om zich te laten vaccineren, voor militairen die worden uitgezonden. Dat wisten wij vanmorgen ook nog niet. Dat hebben we nog even uitgezocht, maar daar blijkt het wel zo te zijn. Verder willen we het ook niet en het mag niet. Zo moet je die uitspraak zien. De uitspraak over "thans niet" of "niet voorzien" is niet bedoeld als het creëren van een opening omdat we al een groot plan hebben klaarliggen, integendeel.
quote:Tegelijkertijd is iedereen tegen een vaccinatieplicht in de zorg, maar hoe dan? Hoe ga je als werkgever in de zorg om met het feit dat je vanuit de Wkkgz de plicht hebt om een veilige zorgomgeving te bieden en vanuit de Arbowetgeving de plicht om een veilige omgeving voor je medewerkers te creëren, terwijl je je ondertussen niet erg met de vaccinatiestatus van je medewerkers kunt bemoeien, want dat mag nu eenmaal niet? Dat zijn dilemma's die gaan spelen. Zo kan ik er nog heel veel noemen, waar we de komende tijd druk mee zijn.

Deze twee dingen zijn echt niet zo hard gezegd, zeker dat laatste niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er zou geen tweedeling komen, want dat zou niet bij Nederland passen.
Testsamenleving zou echt niet langer gaan duren dan na de zomer, het zou iets tijdelijks zijn totdat iedereen de kans zou hebben gehad op een vaccinatie.

Die tweedeling hebben de (opper)-wappies toch echt zelf veroorzaakt. Wat mij betreft belanden gasten zoals Engel, Jensen, Baudet etc zo snel mogelijk in een TBS kliniek...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zou geen tweedeling komen, want dat zou niet bij Nederland passen.
Testsamenleving zou echt niet langer gaan duren dan na de zomer, het zou iets tijdelijks zijn totdat iedereen de kans zou hebben gehad op een vaccinatie.
Na het vaccineren waren er geen redenen meer om maatregelen te rekken, dus dan zouden we met alle maatregelen stoppen. Toegegeven: dat kan natuurlijk nog steeds gebeuren, maar de situatie is niet bepaald hoopgevend, gezien het gepraat over boosters, griep patienten komende herfst/winter, etc.
Users die van mening waren dat er hints genoeg waren om aan te nemen dat die tweedeling er toch echt aan zat te komen....of dat de testsamenleving nog ver na de zomer actief zou zijn...of dat de maatregelen langer aan zouden gaan houden (na vaccinatie) werden op z'n minst weggezet als doemdenkers. En ja, het een en ander is doorverwezen naar BNW.
Maar we gaan het wat dit betreft toch niet eens worden, het is wat het is en dat is prima. Ik herinner me de afgelopen 2025 topics toch echt anders.

Ik heb ook het idee dat mensen er vaak een eigen draai aan geven. Er is volgens mij nooit gezegd dat nadat iedereen z'n 2e prik gekregen heeft het klaar is met de pandemie, maar toch denken een aantal mensen dat wel, wellicht omdat er bijvoorbeeld gezegd is dat vaccineren de uitweg is.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze twee dingen zijn echt niet zo hard gezegd, zeker dat laatste niet.

Hangt ervan af hoe je groepsimmuniteit definieert. Is dat dat het virus niet meer rondgaat (de technische definitie, zie mazelen), of dat de zorg niet meer overbelast wordt?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is er inmiddels ook maar ergens sprake van een dergelijke groepsimmuniteit waardoor de zorg niet meer overbelast wordt? Waar dat effect dus ook echt te zien is?

Sterker nog door het stellen van een paar vragen over hoe absurd ZeroCovid is, ben ik door veel leden van het Redteam geblokt op twitter.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, @:DonDruiper is fan van Ginny. @:ipa84 ook, die heeft warme herinneringen aan het RedTeam

Ze gaan je mobiliseren en dan gaan ze hier je breuk opereren maar dat kan niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij op wintersport gaat, maar ik meestal niet in Nederland. En in het buitenland schijnen ze wel genoeg ziekenhuisbedden te hebben. Tel uit je winst.

De angstpschysose werkt op 2 fronten: lockdownies en wappies, zo wordt het mooi in balans gehouden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:32 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die tweedeling hebben de (opper)-wappies toch echt zelf veroorzaakt. Wat mij betreft belanden gasten zoals Engel, Jensen, Baudet etc zo snel mogelijk in een TBS kliniek...
Die wappies hebben het constant over angstpsychose... De enige angstpsychose die er is, is de angst voor vaccins, de WHO, de WEF en Gates...
Ook dat gejank dat we moeten luisteren naar de wappies en alles met liefde bekeken moet worden.. Dat werkt gewoon niet, die gasten zijn zo fucking ver weg van de realiteit... Soms buiten hun schuld om door een psychose maar soms ook omdat ze echt totaal zelf niet nadenken en debiele gasten volgen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |