Het maakt mij verdrietig dat sommige mensen zo bang zijn, en (ook) worden gehouden door berichten in de media. Zeker als het je ouders zijn komt dat nog harder aan. Je wilt het liefst je ouders gewoon in normale omstandigheden zien. Zonder het hele testcircus.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:50 schreef popje het volgende:
Ik word heel verdrietig. Corona zorgt echt voor verdeling. Ik wilde bij mijn ouders op bezoek, ik heb twee sneltesten gedaan, ik ben volledig gevaccineerd en zij ook en nu ben ik toch niet welkom omdat ze de sneltesten niet vertrouwen... Moet ik weer naar de GGD en dan pas mag ik langskomen. Dit is toch erg?
Zat het verschil m er niet in dat corona en griep sneller muteren dan polio en de mazelen?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar vaccineren tegen de mazelen doen we al heel lang, is dat niet het verschil? Dat je flink wat jaren nodig hebt voordat je die immuniteit kunt opkweken op deze manier.
En zo hoort het ook. Na twee vaccinaties is het klaar. Test helemaal niks meer.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:42 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En omdat ze zich veelal niet meer laten testen bij klachten.
En dan je ouders niet meer kunnen bezoekenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
En zo hoort het ook. Na twee vaccinaties is het klaar. Test helemaal niks meer.
Tsja, heel lullig, maar dat is een keuze van de ouders he. Heb er geen goed woord voor over.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En dan je ouders niet meer kunnen bezoeken
Nee zo hoort het niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
En zo hoort het ook. Na twee vaccinaties is het klaar. Test helemaal niks meer.
We kunnen niet bezig blijven met testen tot in de eeuwigheid. Zo komen we er nooit "vanaf"quote:
Ik denk dat er langzaam maar zeker eens serieus nagedacht moet gaan worden over de rol die media in de hedendaagse samenleving spelen, hun drijfveren en of we dat als samenleving nog wel moeten willen. Angst verspreiden als verdienmodel, dat is in mijn optiek niets meer dan "fake news".quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom maken ze zich zo'n zorgen als ik vragen mag? Als iedereen die bij elkaar komt gevaccineerd is is het risico toch vrijwel weg? Of komen ze helemaal nergens?
Edit: Je hebt 't net al beantwoord
Die angst is inderdaad niet gezond. Ook dat is slecht voor mensen..
Testen bij klachten helpt juist verspreiding te voorkomen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 00:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We kunnen niet bezig blijven met testen tot in de eeuwigheid. Zo komen we er nooit "vanaf"
Zonde dat de media zo’n grote rol heeft, sommige mensen zijn daar echt gevoelig voor. Lijkt me een zware situatie. Het is ergens ook wat krom dat alle verantwoordelijkheid bij jou komt te liggen zo. Je hebt je gevaccineerd. Je hebt twee sneltesten gedaan. Wat doen hun precies dan? Ook hun zien mensen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:03 schreef popje het volgende:
[..]
Nee dat werkt uiteraard alleen mijn kant op... ik ben jonger en zie mensen en ze zijn als de dood dat zij een van die bejaarden zijn (ook al zijn ze in goede conditie) die door de delta variant het loodje leggen ondanks vaccinatie. En dat ik ondanks twee negatieve sneltests asymptomatisch positief ben (dit is overigens niet de eerste keer, het hele vorige jaar heb ik ggd testen gedaan om langs te mogen komen, maar toen waren er nog geen sneltesten) en nu komt er elke keer meer achterdocht bij omdat de Telegraaf iets post over doorbraakinfecties of niet effectieve vaccins.
De angst in de maatschappij is echt niet goed, mensen worden bang om dichtbij elkaar te zijn ook al zijn ze familie...
Waarom zou je je nog laten testen wanneer zowel jij zelf als je directe omgeving (familie, vrienden enz.) volledig gevaccineerd zijn?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 00:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Testen bij klachten helpt juist verspreiding te voorkomen.
*bij klachten he.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 00:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je je nog laten testen wanneer zowel jij zelf als je directe omgeving (familie, vrienden enz.) volledig gevaccineerd zijn?
Er zitten fundamentele verschillend tussen de 1) 'reguliere' vaccins, 2) verworven immuniteit en 3) die voor het Covid19-SpikeEiwit.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar vaccineren tegen de mazelen doen we al heel lang, is dat niet het verschil? Dat je flink wat jaren nodig hebt voordat je die immuniteit kunt opkweken op deze manier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zolang de patiënt besmet blijft, wordt (of gevaccineerd) zal die de benodigde antilichamen, beschikbaar en op peil houden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 20-08-2021 02:00:48 (spells) ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Omdat vaccinatie na verloop van tijd 4-8 maanden minder sterk zijn om nog als effectief aangemerkt te worden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 00:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je je nog laten testen wanneer zowel jij zelf als je directe omgeving (familie, vrienden enz.) volledig gevaccineerd zijn?
https://www.dallasnews.co(...)-vaccination-status/quote:If North Texas runs out of ICU hospital beds, doctors can consider a patient’s vaccination status
[..]
The online meeting involving several dozen doctors representing many area hospitals took place Monday. Afterward, in his email, co-chair Fine summarized decisions made by the task force. He boiled it down to three bullet points. Here they are:
1. “COVID-19 vaccination decreases severe infection and death. Vaccine status therefore may be considered when making triage decisions as part of the physician’s assessment of each individual’s likelihood of survival.”
2. “When vaccination status is considered, accommodations may be needed when the reason for non-vaccination is beyond the patient’s control such as but not limited to caretaker refusal to have a disabled dependent vaccinated, recent COVID-19 infection, or medical contraindication.”
3. “Many are understandably angry and frustrated with the unvaccinated, but triage must remain grounded upon likelihood of survival. Health care professionals should continue to honor duties of care and compassion.”
Fine concludes, “I encourage the medical professionals on the task force to share these ideas within their respective organization ethics committees, triage committees and/or any physicians who might be involved in triage decisions.”
[..]
BNW / Breaking: Fauci: Delta geen verschil bij w/n gevaccineerdenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:19 schreef miss_sly het volgende:
Wat is er precies uitgekomen dat als BNW werd weggezet en nu hartstikke waar is?
Blijven gekke artsen die op grond van een voorliggende behandeling, dan gaan triageren.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 02:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.dallasnews.co(...)-vaccination-status/
Jawel, zo is het besloten in mijn familie.quote:
Moeten zij weten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 02:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jawel, zo is het besloten in mijn familie.
Je eigen bron ontkracht jouw verhaal.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 02:06 schreef Za het volgende:
[..]
BNW / Breaking: Fauci: Delta geen verschil bij w/n gevaccineerden
Naar BNW geschopt door jou, op veler verzoek.
Die zijn als het goed is ook gevaccineerd?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En dan je ouders niet meer kunnen bezoeken
Ja, die snap ik ook niet maar toch hoehahahhihaha, ofzo.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die zijn als het goed is ook gevaccineerd?
Laten vaccineren?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, die snap ik ook niet maar toch hoehahahhihaha, ofzo.
Je zou je bijna afvragen waarom we ons hebben laten vaccineren..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |