abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201070326
Gevallen? Jezus wat een oen.
pi_201070332
O, pardon.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:11:46 #28
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_201071910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
Hier ging het opvallend soepel. Eén valpartij en een vriendelijke meneer heeft z'n stuur rechtgezet.

Ik zag trouwens dat het huis van de oma van @:I.R.baboon flink wordt verbouwd.
Mijn ouders hebben nog nauw appcontact met de nieuwe bewoners en zeiden dat het nog niet zo opschiet. En het lege weilandje achter huis is nog van mijn ouders in de hoop dat ze er ooit wel iets op mogen bouwen maar ik hoorde dat de Japanse Duizendknoop gesignaleerd is dus met een beetje pech wordt het een oerwoud.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:14:42 #29
11923 I.R.Baboon
pi_201071959
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:06 schreef Gellius het volgende:
Ik ben op Texel ook voor het eerst gevallen (op mijn racefiets dan, op mijn stadsfiets heb ik meerdere flinke smakken gemaakt, vaak dronken , één keer zo hard op de lijnbaansgracht dat de zwerver die de prullenbak aan het leeghalen was bezorgd naar me toe kwam of het wel ging) toen ik netjes rechts hield op het buitendijkse fietspad en er net te laat achter kwam dat dat deel al flink schuin afliep richting basaltblokken en branding, dus dat was niet meer te redden. Ik had een flink deel van mijn flank geschaafd, maar 1,5 week later zijn de eerste wonden genezen en de laatste hanteerbaar.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:15:22 #30
11923 I.R.Baboon
pi_201071976
In groep 3 gaat het trouwens volgens mij allemaal wel ok, maar concrete informatie lospeuteren is lastig.
pi_201072255
Ik laat de school meestal maar gewoon hun gang gaan. Ik heb al wel door dat het een prima school is, de bengels zijn heppie en gaan als een raket. Niks meer aan doen. Ik tel mijn zegeningen.
pi_201073119
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:06 schreef Gellius het volgende:
Tja, hij doet alles met een understatement, zo ook sturen schijnbaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:28:43 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201074119
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 17:43 schreef Claudia_x het volgende:
Iets heel anders: onze zoon gaat morgen voor het eerst naar de middelbare school! In de grote stad! Het is wel een gek idee dat ik dat vroeger zonder mobiele telefoon deed. Wij kunnen iMax daarentegen live volgen. Als-ie iets te lang stilstaat weten we dat-ie wordt beroofd van z'n nieuwe Nikes.
Dat is een probleem dat je tot nu toe in de Harskamp niet had.

Hier nog 2 weken vakantie en dan gaat de jongste voor het eerst naar de Grote School. Heeft ze wel zin in. Ik vond het afschuwelijk.
The End Times are wild
pi_201076233
Dag 2: boterhamtrommel vergeten.
pi_201076245
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is een probleem dat je tot nu toe in de Harskamp niet had.
Dan ga je naar Ede, wat voelt als De Grote Stad. Ik moest ook een eind fietsen in m'n eentje.
pi_201076640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
Over een tijdje wil hij niet eens z'n boterhamtrommel mee, want dan haalt hij gewoon een zak chips in de pauze.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_201076674
Mijn dochter zei vorig jaar in groep 3 na een paar weken dat ze graag extra dingen wilde doen, zoals het ene jongetje in de klas dat kennelijk bij de kleuters al als hoogbegaafd of iets dergelijks was aangemerkt. Ik dacht toen: haha nu moet ik zeker als die ene ouder die ik niet wil zijn bij de juf gaan hengelen om extra uitdaging voor mijn kind, mooi niet. Dus dat deden we niet. Na een paar weken kwam dochter met het verhaal dat ze iets had gedaan dat heel knap was en dat de juf had gezegd dat ze vanaf nu ook die extra dingen mocht doen. Opgelost mooi, dacht ik.
Maar na weer een paar weken bleek dat ze dat verhaal uit haar duim had gezogen. En toen ben ik alsnog met de juf gaan praten. *) . :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_201076682
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:33 schreef Franny_G het volgende:

[..]
Over een tijdje wil hij niet eens z'n boterhamtrommel mee, want dan haalt hij gewoon een zak chips in de pauze.
Wij haalden een puddingbroodje en 3es-cola.
pi_201076709
quote:
8s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:14 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
Ik ben op Texel ook voor het eerst gevallen (op mijn racefiets dan, op mijn stadsfiets heb ik meerdere flinke smakken gemaakt, vaak dronken , één keer zo hard op de lijnbaansgracht dat de zwerver die de prullenbak aan het leeghalen was bezorgd naar me toe kwam of het wel ging) toen ik netjes rechts hield op het buitendijkse fietspad en er net te laat achter kwam dat dat deel al flink schuin afliep richting basaltblokken en branding, dus dat was niet meer te redden. Ik had een flink deel van mijn flank geschaafd, maar 1,5 week later zijn de eerste wonden genezen en de laatste hanteerbaar.
Ai, van die schaafwonden zijn zo pijnlijk.
pi_201076719
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:36 schreef Franny_G het volgende:
Maar na weer een paar weken bleek dat ze dat verhaal uit haar duim had gezogen. En toen ben ik alsnog met de juf gaan praten. *) . :') .
:D!

Onze dochter wordt op school al intellectueel verwaarloosd sinds groep 1 en dat heeft ze altijd best gevonden. Ik merk dit jaar voor het eerst dat ze er moeite mee heeft. Het enige wezenlijke wat school kan bieden is een oplossing waarmee ze uit haar vertrouwde omgeving wordt gerukt (klas overslaan, Day a Week-school). Da's geen optie voor haar.

In feite is school nog net zo kut als toen ik klein was. Ik heb wel goede hoop dat de middelbare school meer te bieden heeft. iMax krijgt bijvoorbeeld geen Duits maar Spaans en heeft voor een deel keuze-uren.
pi_201076744
quote:
2s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
In groep 3 gaat het trouwens volgens mij allemaal wel ok, maar concrete informatie lospeuteren is lastig.
Houd vol! Er breekt een dag aan waarop ze uit zichzelf beginnen te praten over wat ze hebben meegemaakt. Daarvoor moet je wel jarenlang elke dag aan hun hoofd zeuren. Ook dat is ouderschap.
pi_201076807
Ja, op het gymnasium komt het vast wel goed met iMax, al is het maar omdat hij nu als het goed is tussen kinderen zit van een beetje hetzelfde kaliber. Hopelijk zit hij in een leuke klas! Dat is eigenlijk het belangrijkste. En verder lekker meehobbelen.

Basisscholen zijn ook lastig. Zelf had ik vroeger ook wel het gevoel dat ik omringd werd door idioten daar, maar dat hield me niet tegen in het wel naar mijn zin hebben met mijn vriendinnetjes. Ik ben wel heel benieuwd hoe het bij I verder zal ontwikkelen en ik ben ook erg benieuwd hoe onze jongste het zal doen. Zo'n ander kind is dat. O+ . We hebben een echt extravert kind en een introverte. Onze jongste zat laatst bij de opvang in de bosjes te huilen, omdat hij verdrietig was maar daar niet mee naar de juf wilde gaan. Net een kat. :D .
pi_201076899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
Dag twee: aangereden door een auto. En flink ook maar wonderlijk genoeg niets aan de hand. Het gebeurde voor m'n neus. Auto van rechts stopte om wat kinderen over te laten steken en van links kwam hard een auto aanrijden die hem in z'n voorwiel reed. Toestanden.
Aldus.
pi_201076965
Jeetje Z, dat is ook wat.

Mijn moeder van 86 werd afgelopen weekend aangereden door een auto toen zij in haar scootmobiel zat. Gelukkig wist ze zelf nog uit te wijken en was het geen harde botsing. Niettemin is ze toch flink toegetakeld. Met een dik oog, schrammen op haar gezicht, en een gekneusde schouder.
pi_201076987
quote:
15s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:57 schreef Z het volgende:

[..]
Dag twee: aangereden door een auto. En flink ook maar wonderlijk genoeg niets aan de hand. Het gebeurde voor m'n neus. Auto van rechts stopte om wat kinderen over te laten steken en van links kwam hard een auto aanrijden die hem in z'n voorwiel reed. Toestanden.
Godverdomme. Wat voor gesprek heb je met die automobilist gehad?
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:04:59 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201077025
Ja, zeg. Toestanden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201077051
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:48 schreef Franny_G het volgende:
Onze jongste zat laatst bij de opvang in de bosjes te huilen, omdat hij verdrietig was maar daar niet mee naar de juf wilde gaan. Net een kat. :D .
Ach! Ik zie zowel overeenkomsten tussen onze kinderen als verschillen (wie niet?). Het grootste verschil is dat iMax nonchalant is en z'n zusje een pietje precies. Ze is wat dat betreft een kopie van mij. Ik wou dat ik wat van de nonchalance van iMax had.
pi_201077250
Jongetjes zijn gewoon nonchalant(er dan meisjes). Ik word zelfs wel eens kribbig van de nonchalance van mijn zoontje. En dat terwijl ik er ook wat van kan.
Aldus.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:35:17 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201077339
Hé jongens, OUD is 2 fora verderop
The End Times are wild
pi_201077577
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:35 schreef LXIV het volgende:
Hé jongens, OUD is 2 fora verderop
Dat zei je eerder niet over Films & Series. Niet zo moeilijk doen nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')