abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200974674
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 22:50 schreef Franny_G het volgende:

[..]
Ja, hier precies zo.
Hm. Netflix is dan dus toch de grote nivelleerder. Want we hebben het allemaal gekeken - en ik wist niet eens wie Fran Lebowitz was, ik wilde indertijd gewoon wat lekker kijkvoer over NY. Ik vind het daar leuk.

pi_200991072
Pompedompompom-pom. Pompom.
Pom.
pi_200995374
De mensen worden lui van quoten en automatische gelinkte nieuwe topics. Ik ben dan ook tegen (overmatig) quoten. Zonder quoten komen mensen uit interesse in een topic. Dat is veel sjieker.
Aldus.
pi_200995822
Ik vind dat je het de mensen niet te gemakkelijk moet maken, hoor. Ik val als luistervink ook graag middenin een conversatie.
pi_201009718
Netflix is als een datingsite: je prijst je aanvankelijk rijk met het overweldigende aanbod, maar gaandeweg kom je erachter dat er weinig echt leuks tussen zit.

Stel ik me zo voor, want vanzelfsprekend zit ik niet op datingsites.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201009865
Ik stel mezelf altijd diep teleur door op Netflix naar een leuke SF film te zoeken.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:57:07 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201010204
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Netflix is als een datingsite: je prijst je aanvankelijk rijk met het overweldigende aanbod, maar gaandeweg kom je erachter dat er weinig echt leuks tussen zit.

Stel ik me zo voor, want vanzelfsprekend zit ik niet op datingsites.
Het is grappig dat je het zegt. Ook geen ervaring met datingsites, maar ik heb Netflix een paar weken geleden opgezegd. Ik was het gewoon zat. Een paar keer zo’n avond gehad dat we een beetje zaten te zoeken. ‘Lijkt dit wat?’ ‘Ja, doe maar.’ En dan na een minuut of wat: ‘Ik denk niet dat ik hier uren naar wil kijken’. Heel onbevredigend. Alsof je na tien minuten bij de eerste date al denkt: ‘Ik zie alweer waar dit op uitloopt, zullen we direct maar kappen?’ Weet ik niet zeker, nooit zulke dates gehad.

Lebowitz hebben we een aflevering van gezien, geloof ik. Daarna vergeten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201010432
Als ik zin heb om iets te kijken en weer eens niks kan vinden, dan kijk ik naar de 'Before'-trilogie van Linklater. Ik denk dat ik die inmiddels al een keer of twintig heb gezien (via Pathé Thuis). Ik ben een trouwe lobbes en houd van herbekijken.

Netflix is niet ingesteld op zulk kijkgedrag. Alles wat ik leuk vind verdwijnt op den duur.
pi_201010448
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:26 schreef Gellius het volgende:
Ik stel mezelf altijd diep teleur door op Netflix naar een leuke SF film te zoeken.
Er zitten zoveel lagen in deze opmerking dat ik er even over na moet denken wat je ermee bedoelt.
pi_201010502
Wat nieuwe films betreft lijd ik aan een fenomeen dat in Kicking and Screaming (een van die films die ik eindeloos herbekijk) treffend is omschreven:

I’ve begun reminiscing events before they even occur. I’m reminiscing this right now. I can’t go to the bar because I’ve already looked back on it in my memory… and I didn’t have a good time.

Kicking and Screaming is wel op Netlflix te zien! Ik denk dat ik de enige persoon ben die er nog naar kijkt, dus het zal vast niet lang meer duren voor-ie weg is.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:34:22 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201010539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Wat nieuwe films betreft lijd ik aan een fenomeen dat in Kicking and Screaming (een van die films die ik eindeloos herbekijk) treffend is omschreven:

I’ve begun reminiscing events before they even occur. I’m reminiscing this right now. I can’t go to the bar because I’ve already looked back on it in my memory… and I didn’t have a good time.

Kicking and Screaming is wel op Netlflix te zien! Ik denk dat ik de enige persoon ben die er nog naar kijkt, dus het zal vast niet lang meer duren voor-ie weg is.
3 september de laatste dag, zie ik.

‘Coming of age?’ Misschien ben ik te oud om daar nu nog voor het eerst naar te kijken.
pi_201010577
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
3 september de laatste dag, zie ik.
Hmf. Pathé Thuis heeft 'em niet. Zo wordt een mens wel gedreven tot illegaal downloaden.

quote:
‘Coming of age?’ Misschien ben ik te oud om daar nu nog voor het eerst naar te kijken.
Ik zou niemand de film aanbevelen. Er gebeurt niks en de dialogen doen ongetwijfeld geforceerd aan. Ik heb Grease meer dan honderd keer gezien - dat zegt genoeg over mijn smaak.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:29:24 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201011564
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hmf. Pathé Thuis heeft 'em niet. Zo wordt een mens wel gedreven tot illegaal downloaden.
[..]
Ik zou niemand de film aanbevelen. Er gebeurt niks en de dialogen doen ongetwijfeld geforceerd aan. Ik heb Grease meer dan honderd keer gezien - dat zegt genoeg over mijn smaak.
Ik kan eindeloos Friends kijken. Ik herkende dus direct de vader van Grover aan zijn stem op het antwoordapparaat.
pi_201030016
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik kan eindeloos Friends kijken. Ik herkende dus direct de vader van Grover aan zijn stem op het antwoordapparaat.
Nu je het zegt!

Mij valt Eric Stoltz (Chet) telkens weer op omdat hij Nathaniel Branden speelde in een film over Ayn Rand (Branden was haar minnaar).

Als Chet:

Als Nathaniel Branden:

En jep, da's Helen Mirren.

Grappig dat me niet eerder is opgevallen dat Julie Delphy in die film speelt, die weer in de 'Before'-trilogie waar ik het eerder over had een hoofdrol heeft.

En ik heb er lang over na moeten denken waar ik Olivia d'Abo (Jane) van kende, maar dat is natuurlijk van The Wonder Years:

zondag 22 augustus 2021 @ 20:23:51 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201032413
Ah, het zusje!

Ik heb de film bekeken. Best heel aardig. Ik herkende bijv. ook Parker Posey (Miami) die ooit in As the World Turns (soap serie) zat, en daarna opdook in films van Hal Hartley, waar we in die jaren speciaal voor naar de bioscoop gingen.
pi_201053601
Bij Netflix heb ik hetzelfde als bij boeken. De tijd tussen twee steengoede series of boeken in is de hel waarbij je voortdurend denkt: er komt gewoon nooit meer zoiets goeds als dat. Dat kun je ook hebben tussen twee relaties in, dus de vergelijking gaat helemaal op.

Ik val hier nu ook gewoon maar weer steeds even binnen en vergat daarbij helemaal mijn plicht te doen, en een nieuw topic te openen. Maar jullie kennen me al een tijdje, dus het zal geen verrassing geweest zijn. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_201055908
Iets heel anders: onze zoon gaat morgen voor het eerst naar de middelbare school! In de grote stad! Het is wel een gek idee dat ik dat vroeger zonder mobiele telefoon deed. Wij kunnen iMax daarentegen live volgen. Als-ie iets te lang stilstaat weten we dat-ie wordt beroofd van z'n nieuwe Nikes.
pi_201056349
En ga je dat dan ook ècht monitoren, C?
pi_201056393
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:25 schreef Gellius het volgende:
En ga je dat dan ook ècht monitoren, C?
Ik ben tegen de monitorcultuur. De eerste keer zullen we wel even kijken of-ie goed aankomt en vertrekt.
pi_201056555
Phew. Gelukkig maar.
pi_201057033
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:45 schreef Gellius het volgende:
Phew. Gelukkig maar.
Ik noem mijn opvoedstijl 'liefdevolle verwaarlozing'.
pi_201064279
Grote stap hoor! Toch wel spannend. Mijn jongste gaat voor het eerst naar de basisschool. Ook een moment.

Ik vind het altijd stoer als mensen zeggen dat ze van de liefdevolle verwaarlozing zijn. Ik ben zo niet. Ik smoor mijn kinderen in liefde. Gelukkig heb ik een dochter van 7 die al een paar keer buiten stond omdat ze het allemaal niet meer trekt met ons. Die heeft dezelfde vrijheidsdrang als ik destijds, dus dat komt vast wel goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_201066312
De vraag is nu op welk moment vanochtend iMax' icoontje van de kaart verdwenen is.

.
pi_201067442
Mijn zoontje zag het niet echt zitten, de middelbare school. Hij was ook niet van plan om vrienden te gaan maken, zei hij vanochtend. Komt net terug en vertelt dat hij twee nieuwe vrienden gemaakt heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 25-08-2021 17:02:26 ]
Aldus.
pi_201067647
Hier ging het opvallend soepel. Eén valpartij en een vriendelijke meneer heeft z'n stuur rechtgezet.

Ik zag trouwens dat het huis van de oma van @I.R.Baboon flink wordt verbouwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')