abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200963851
mijn laptop zag ineens de ssd kaart niet meer. hebben getest of hij via de pc te zien was en dat was dus niet zo.
hij zit nog in de garantieperiode, maar als ik hem opstuur legen ze hem gewoon helemaal en dan ben ik al mn bestanden kwijt, en daar begin ik dus niet aan.
heb wat nagezocht en gevraagd over recovery en dan met wat geluk kunnen ze mn bestanden overzetten en kost me dat rond de 400 euros

heeft iemand enig idee of er thuis nog andere mogelijkheden zijn die we kunnen uitvoeren?
het gaat om het merk union memory die dus in mijn lenovo ideapad zat
heb nu een crucial mx500 besteld voor vervanging.

ik hoop echt dat iemand me kan helpen. wil nml eerst zien of er nog wat geld te besparen valt.

back ups had ik onlangs al voor de helft gedaan. dus helaas was ik niet zo slim om dat met de rest ook te doen. pin me daar dus niet op, want ik weet
  woensdag 18 augustus 2021 @ 12:51:42 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200964958
Daar is betaalde en gratis software voor te vinden op het world wide web. Met een gratis versie heb je wisselend succes.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200965102
en dan loop je extra risico alles echt kwijt te raken zeker?

de schijf wordt ook niet gezien op een pc, dus is software dan wel een optie eigenlijk
pi_200965966
Als de Ssd niet meer gezien wordt is het zeer waarschijnlijk een hardwarematig probleem. Mocht je de ssd willen laten herstellen dan zou ik er nu niet teveel aan klooien ivm gevaar dat je op een of andere manier de ssd 'cellen ' overschrijft waardoor de huidige data overschreven wordt.
pi_200965983
Bij een serieus data recovery bedrijf zullen ze eventueel de controller van de ssd vervangen en/of het geheugen van de ssd uitlezen.
pi_200966468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 13:57 schreef dexamfetamine het volgende:
Als de Ssd niet meer gezien wordt is het zeer waarschijnlijk een hardwarematig probleem. Mocht je de ssd willen laten herstellen dan zou ik er nu niet teveel aan klooien ivm gevaar dat je op een of andere manier de ssd 'cellen ' overschrijft waardoor de huidige data overschreven wordt.
Dit inderdaad, als geen computer hem meer herkend heb je ook niks aan software en is het kwestie van opsturen
en aan geven of ze de data kunnen redden/ herstellen etc.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_200966750
ok, bedankt. we gaan er zelf niks meer aan doen.
hij ligt op een veilige plek met het idee dat ik alles nog heb, maar er niet naar kan kijken

sprak net een bedrijf en de kosten zouden 750 worden als ze hem naar een lab toe zouden moeten sturen
dat gaat het hem nu zeker niet worden.

als iemand een betaalbaar recovery bedrijf aan kan raden dan graag!
ik denk aan een max van 400. liever een kwart minder, maar is me ondertussen wel duidelijk dat ik daar niet snel op hoef te rekenen als ik zo her en der rondlees.
pi_200967227
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 14:57 schreef suzi1 het volgende:
ok, bedankt. we gaan er zelf niks meer aan doen.
hij ligt op een veilige plek met het idee dat ik alles nog heb, maar er niet naar kan kijken

sprak net een bedrijf en de kosten zouden 750 worden als ze hem naar een lab toe zouden moeten sturen
dat gaat het hem nu zeker niet worden.

als iemand een betaalbaar recovery bedrijf aan kan raden dan graag!
ik denk aan een max van 400. liever een kwart minder, maar is me ondertussen wel duidelijk dat ik daar niet snel op hoef te rekenen als ik zo her en der rondlees.
Het is zeer specialistisch werk.. Helaas kostten dat soort diensten wel veel geld.
pi_200967295
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:36 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]
Het is zeer specialistisch werk.. Helaas kostten dat soort diensten wel veel geld.
ja heb net besloten er voor te gaan. nu even nog het juiste adres vinden.
pi_200967316
quote:
7s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:44 schreef suzi1 het volgende:

[..]
ja heb net besloten er voor te gaan. nu even nog het juiste adres vinden.
ga voor een gerenommeerd bedrijf. Ga niet voor een beunhaas die voor 150 euro het wel ff oplost.

Vraag bijv door naar welke methoden ze gebruiken voor recovery van een ssd.
pi_200967342
En houdt er rekening mee dat het resultaat kut gaat zijn. Dat heb ik ook op de harde manier moeten leren.
-nee-
pi_200967410
'ja idd een gerenomeerd bedrijf.
jaren geleden was er een hd gecrashed en na 2 jaar laten recoveren en dat was gelukkig goed afgelopen, maar die zaak zit er niet meer.
er staan nu te belangrijke foto's op dat ik geen jaar wil wachten. en na een jaar vol pech mag ik nu wel eens geluk hebben. al werkt het zo niet op deze wereld ;)
pi_200967423
Sommige bedrijven werken met 'no cure no pay'
pi_200967450
dat zag ik ja. wel zo fijn. en dan denk ik dat ze juist nog een beetje extra hun best doen. al kan dat tussen mn oren zitten.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 17:43:37 #15
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_200968829
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:56 schreef suzi1 het volgende:
dat zag ik ja. wel zo fijn. en dan denk ik dat ze juist nog een beetje extra hun best doen. al kan dat tussen mn oren zitten.
Ik heb een vriend die bij een recovery bedrijf werkt. Ik wil hem veel even vragen.
pi_200968952
File Scavenger ^O^
https://www.quetek.com/prod02.htm

De schijf wordt ook gezien door dat programma al is die op je pc niet te zien. Je moet wel een tweede HD of SSD hebben waar de bestanden dan op worden teruggezet.
Aan de originele SSD wordt niks veranderd, dus als je wilt kan je het eindeloos herhalen of alsnog naar een reparatieboer brengen.

Heb het progje 15 jaar geleden gekocht voor 48 Dollar en toen één keer gebruik. Vorig jaar had ik het weer nodig, maar was de key kwijt. Na een mailtje naar Quetek kreeg ik zo weer een nieuwe key van zelfs de laatste versie.

Kon niet alle bestanden, waren meest video's, terughalen, maar de meeste wel en je kan een optie aanzetten dat de gerecoverde bestanden in een (verkenner)mapweergave worden weergegeven op de tweede schijf.

Mailtje gestuurd waarom bestanden ontbreken. Per kerende mail moest ik een log bestand aanmaken en die opsturen. Bleek dat in die video's 0000 bits stonden, dus dat was helaas pindakaas. (kreeg wel een duidelijke aanwijzing hoe ik dat zelf kon controleren met de nodige heen en weer mails)

Het recoverproces duurt wel lang, bij mij 9 uur, maar toen had ik ook wat.
Topbedrijf met een top service :)

Kopen, betalen en je krijgt een privélink in je mail, vanwaar je het progje kan downloaden

p.s.
Weet het niet zeker, maar dacht dat zij ook een proefversie hebben, waarmee je de bestanden wel kan zien, maar niet recoveren. Dat zou je kunnen gebruiken om te kijken of die schijf überhaupt te zien is.
pi_200969741
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 17:51 schreef gepromoveerT het volgende:


p.s.
Weet het niet zeker, maar dacht dat zij ook een proefversie hebben, waarmee je de bestanden wel kan zien, maar niet recoveren. Dat zou je kunnen gebruiken om te kijken of die schijf überhaupt te zien is.
Pfwah, ik zet je posts even in m'n bookmarks, misschien komt het nog van pas
-nee-
  woensdag 18 augustus 2021 @ 18:48:59 #18
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_200969824
quote:
14s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 18:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Pfwah, ik zet je posts even in m'n bookmarks, misschien komt het nog van pas
Recuva is ook een hele goede, wel hetzelfde verhaal dat je de volledige versie moet hebben.
pi_200973651
quote:
99s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 18:48 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]
Recuva is ook een hele goede, wel hetzelfde verhaal dat je de volledige versie moet hebben.
Nah. Recuva was van Piriform; is overgenomen door Avast.
Heb ze beiden gebruikt om te kijken of Recuva de niet te herstellen bestanden wel herstelde; deed het niet en mijn overall conclusie is dat File Scavenger een stuk beter is.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 22:25:46 #20
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_200973952
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 22:12 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Nah. Recuva was van Piriform; is overgenomen door Avast.
Heb ze beiden gebruikt om te kijken of Recuva de niet te herstellen bestanden wel herstelde; deed het niet en mijn overall conclusie is dat File Scavenger een stuk beter is.
Dan heb is er ergens wat fout gegaan. Ik heb er bestanden mee kunnen terughalen na een low level format en verwijdering vd schijf.
Ik wil ook niet zeggen dat wat wij zeggen de oplossing is. Laat suzi1 maar even reageren.
pi_200974892
dit klinkt als muziek.

als je dat wil navragen aan die vriend, superbadeend, dan zou ik dat zeker op prijs stellen!

recuva en scavenger zal ik zo eens bekijken
als ik het goed begrijp mol ik daar zelf niks mee en als er niks te zien is kan ik dus evt altijd nog naar een recovercentrum sturen? dan mooi zo

[ Bericht 7% gewijzigd door suzi1 op 18-08-2021 23:24:49 ]
pi_200975969
Als ik de OP goed begrijp wordt de SSD überhaupt niet gezien door het OS? Dan hebben die programma's sowieso geen zin. Daarnaast blijf ik erbij dat je niet wilt dat hoe dan ook geheugencellen opnieuw worden overschreven. Lekker overlaten aan de specialist.
pi_200976364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 03:17 schreef dexamfetamine het volgende:
Als ik de OP goed begrijp wordt de SSD überhaupt niet gezien door het OS? Dan hebben die programma's sowieso geen zin. Daarnaast blijf ik erbij dat je niet wilt dat hoe dan ook geheugencellen opnieuw worden overschreven. Lekker overlaten aan de specialist.
ja dat hoorde ik ook al van mn broer, die zei dat software echt niet de hardware gaat zien.
dus alles wat ik evt zou proberen zou iets naar de verdoemenis kunnen helpen.
pi_200976445
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 11:52 schreef suzi1 het volgende:
mijn laptop zag ineens de ssd kaart niet meer. hebben getest of hij via de pc te zien was en dat was dus niet zo.
hij zit nog in de garantieperiode, maar als ik hem opstuur legen ze hem gewoon helemaal en dan ben ik al mn bestanden kwijt, en daar begin ik dus niet aan.
heb wat nagezocht en gevraagd over recovery en dan met wat geluk kunnen ze mn bestanden overzetten en kost me dat rond de 400 euros

heeft iemand enig idee of er thuis nog andere mogelijkheden zijn die we kunnen uitvoeren?
het gaat om het merk union memory die dus in mijn lenovo ideapad zat
heb nu een crucial mx500 besteld voor vervanging.

ik hoop echt dat iemand me kan helpen. wil nml eerst zien of er nog wat geld te besparen valt.

back ups had ik onlangs al voor de helft gedaan. dus helaas was ik niet zo slim om dat met de rest ook te doen. pin me daar dus niet op, want ik weet
Elke W10 versie heeft een ingebouwde onedrive cloud service, heb je daar al gekeken of een aantal van je bestanden/foto's daar staan? https://onedrive.com/

En zuur zeg dat je SSD binnen de garantie dood is gegaan. Heb je de verkoper benaderd met wat zij voor jou kunnen betekenen?
pi_200977779
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:36 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]
Het is zeer specialistisch werk.. Helaas kostten dat soort diensten wel veel geld.
Met een beetje mazzel ligt het aan de controller, kan je die omwisselen zonder dat een of ander wipe proces in werking gaat (soms wordt alles versleuteld en kan je niet zomaar wisselen), en kan je daarna alles op de normale manier uitlezen. Ik neem aan dat dat dan minder moet gaan kosten dan als ze echt met de flash cells zelf aan de slag moeten gaan.

Praten we hier over een paar duizend, een jaarsalaris, nog meer? :D
pi_200978864
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:53 schreef suzi1 het volgende:
'ja idd een gerenomeerd bedrijf.
jaren geleden was er een hd gecrashed en na 2 jaar laten recoveren en dat was gelukkig goed afgelopen, maar die zaak zit er niet meer.
er staan nu te belangrijke foto's op dat ik geen jaar wil wachten. en na een jaar vol pech mag ik nu wel eens geluk hebben. al werkt het zo niet op deze wereld ;)
Zo te horen is het de 2e keer dat het je overkomt. Beetje lullig om te zeggen maar geen backup maken = niet belangrijk. Er zijn genoeg (gratis) oplossingen zoals dropbox, onedrive, google drive ed.
Dit is wel een hele dure manier om je foto's terug te krijgen, als het überhaupt lukt.
Gebruik zelf dropbox, zodra ik een foto neem op de telefoon wordt de foto (zodra wifi) gesynchroniseerd met cloud en 2 pc's. Dus nooit foto's kwijt.
pi_200979619
Anders eens Testdisk proberen.
https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Dat is een zeer krachtige cmd line tool... Had ook ooit oude defecte hardrive van de laptop. Was met geen mogelijkheid meer via Windows te benaderen, kreeg geen letter meer en crashte continue met een BSOD op moment van proberen te openen. Heb hem met testdisk via USB alsnog weten leeg te trekken.

Is wel lastig tooltje wanneer je niet gewend bent met cmd console te werken...

Maar heeft wel redelijk goede duidelijke tutorials.
https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

https://www.cgsecurity.or(...)m_NTFS_with_TestDisk

[ Bericht 6% gewijzigd door Watuntrik op 19-08-2021 12:05:56 ]
pi_200979734
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:00 schreef Watuntrik het volgende:
Anders eens Testdisk proberen.
https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Dat is een zeer krachtige cmd line tool... Had ook ooit oude defecte hardrive van de laptop. Was met geen mogelijkheid meer via Windows te benaderen, kreeg geen letter meer en crashte continue met een BSOD op moment van proberen te openen. Heb hem met testdisk via USB alsnog weten leeg te trekken.

Is wel lastig tooltje wanneer je niet gewend bent met cmd console te werken...

Maar heeft wel redelijk goede duidelijke tutorials.
https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step
Ik zou niet adviseren om zoiets te gaan gebruiken als je niet minimaal weet wat je doet.
Dat geldt ook voor dd_rescue.

Mooi opsturen die schijf en er het best van hopen.
Volgende keer back-ups maken.
pi_200979928
Ongeacht je computer vaardigheden.

Wat beslist een nadeel is en je absoluut moet overwegen binnen garantieperiode is dat wanneer je de laptop moet open schroeven om de HDD eruit te halen om er een USB drive van te maken en zo proberen te benaderen. Dan verspeel je mogelijk alle rechten op garantie als ze zien dat je het zelf eens hebt open gemaakt.
pi_200979986
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:16 schreef Watuntrik het volgende:
Ongeacht je computer vaardigheden.

Wat beslist een nadeel is en je absoluut moet overwegen binnen garantieperiode is dat wanneer je de laptop moet open schroeven om de HDD eruit te halen om er een USB drive van te maken en zo proberen te benaderen. Dan verspeel je mogelijk alle rechten op garantie als ze zien dat je het zelf eens hebt open gemaakt.
De HDD eruit halen is doorgaans geen probleem voor garantie.
We stuurden zelf veel laptops op zonder HDD aangezien die anders vaak leeggemaakt werden.
De schijf bewaarden we dan voor de klant (met geprint label) en monteerden we dan weer als de laptop gerepareerd terug kwam.
Uiteraard hadden we zelf dan al een deel van de diagnose gedaan, bij een kapotte HDD konden we de klant voorstellen om data recovery uit te voeren of de schijf op te sturen als het complex was.
pi_200980111
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De HDD eruit halen is doorgaans geen probleem voor garantie.
We stuurden zelf veel laptops op zonder HDD aangezien die anders vaak leeggemaakt werden.
De schijf bewaarden we dan voor de klant (met geprint label) en monteerden we dan weer als de laptop gerepareerd terug kwam.
Uiteraard hadden we zelf dan al een deel van de diagnose gedaan, bij een kapotte HDD konden we de klant voorstellen om data recovery uit te voeren of de schijf op te sturen als het complex was.
Dat dacht ik ooit ook eens met een ding van de Mediamarkt. Schijf kapot en ik terug naar Mediamarkt met de schijf vragen voor een nieuwe. Zeggen zij, nee zo werkt dat niet, breng maar hele computer en eigenlijk ben je nu je garantie al kwijt, maar dat zullen we uit coulance maar door de vingers zien.

Dus als je een peimel tegenkomt heb je het verknalt.

Dus geluk bij ongeluk, computer 6 weken kwijt, omdat de monteur net een dag voordat ik het inleverde was geweest. Hij komt maar 1 keer in de 6 weken voor reparaties die mediamarkt verzameld over die periode. :(
pi_200980424
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:28 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Dat dacht ik ooit ook eens met een ding van de Mediamarkt. Schijf kapot en ik terug naar Mediamarkt met de schijf vragen voor een nieuwe. Zeggen zij, nee zo werkt dat niet, breng maar hele computer en eigenlijk ben je nu je garantie al kwijt, maar dat zullen we uit coulance maar door de vingers zien.

Dus als je een peimel tegenkomt heb je het verknalt.

Dus geluk bij ongeluk, computer 6 weken kwijt, omdat de monteur net een dag voordat ik het inleverde was geweest. Hij komt maar 1 keer in de 6 weken voor reparaties die mediamarkt verzameld over die periode. :(
:') noob
pi_200980530
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:28 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Dat dacht ik ooit ook eens met een ding van de Mediamarkt. Schijf kapot en ik terug naar Mediamarkt met de schijf vragen voor een nieuwe. Zeggen zij, nee zo werkt dat niet, breng maar hele computer en eigenlijk ben je nu je garantie al kwijt, maar dat zullen we uit coulance maar door de vingers zien.

Dus als je een peimel tegenkomt heb je het verknalt.

Dus geluk bij ongeluk, computer 6 weken kwijt, omdat de monteur net een dag voordat ik het inleverde was geweest. Hij komt maar 1 keer in de 6 weken voor reparaties die mediamarkt verzameld over die periode. :(
Het vervangen of verwijderen van je harddisk laat niet je garantie vervangen, evenals het vervangen of bijplaatsen van geheugen. Anders wordt het als je schade / het defect hebt veroorzaakt bij 1 van die handelingen.

En een random winkel(keten) is natuurlijk niet de autoriteit op dat vlak, je kan altijd nog buiten hen om een RMA aanvragen als ze dwars liggen.

Alleen de harddisk brengen is natuurlijk wel weer een ander verhaal, de Mediamarkt heeft je geen harddisk verkocht maar een complete laptop. Dat maakt het voor hen ook lastiger om na te gaan of die harddisk überhaupt uit die laptop komt. De ene fabrikant of groothandel gaat daar ook soepeler mee om dan de andere, soms konden we de HDD retourneren (RMA), soms kregen we die gecrediteerd en soms moest de hele laptop opgestuurd worden (en dat deden we dan in overleg met de klant, tenzij data-recovery nodig was).
pi_200981080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het vervangen of verwijderen van je harddisk laat niet je garantie vervangen, evenals het vervangen of bijplaatsen van geheugen. Anders wordt het als je schade / het defect hebt veroorzaakt bij 1 van die handelingen.

En een random winkel(keten) is natuurlijk niet de autoriteit op dat vlak, je kan altijd nog buiten hen om een RMA aanvragen als ze dwars liggen.

Alleen de harddisk brengen is natuurlijk wel weer een ander verhaal, de Mediamarkt heeft je geen harddisk verkocht maar een complete laptop. Dat maakt het voor hen ook lastiger om na te gaan of die harddisk überhaupt uit die laptop komt. De ene fabrikant of groothandel gaat daar ook soepeler mee om dan de andere, soms konden we de HDD retourneren (RMA), soms kregen we die gecrediteerd en soms moest de hele laptop opgestuurd worden (en dat deden we dan in overleg met de klant, tenzij data-recovery nodig was).
Dat snapte ik achteraf ook wel... Was communicatiefoutje en m'n eerste PC ergens rond het jaar 2000. Eerst gebeld metde service lijn en aangegeven HDD tikt en blijft hangen, zegt medewerker dan moet je dat ding terugbrengen. Dus ik dacht dat ding is de HDD :') :D En dacht dus te gemakkelijk...

Achteraf ook wel logisch dat ze niets kunnen met alleen een defecte HDD.

Maar met apparatuur zelf open schroeven in gerantieperiode kun je ondanks alles toch een hoop gezeur en gezeik over je afroepen als consument. Ook al sta je in je recht, dan moet je (maar zin hebben om) dat afzeik traject (te) doorlopen. Dat is uiteraard anders wanneer je een handelsrelatie hebt met een leverancier.

Toen ik in de IT werkzaam was hadden we een op locatie service contract bij Dell. En dan probeerden ze bij reparatieaanvraag alsnog te pushen om alleen het onderdeel te sturen en of we dat dan zelf wilden vervangen. En dan moest we telkens weer zeggen, Nee!? We betallen voor een service op locatie en dat is wat jullie garanderen, stuur maar lekker een monteur met het onderdeel. :')

Afijn, toch beter voor TS om dat even kort te sluiten met de verkopende partij voordat ze de schroevendraaier naar voren toverd en begint te sleutelen. Voor velen geldt wanneer ze zich ergens langsaf kunnen zeiken zullen ze het niet laten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 19-08-2021 13:31:48 ]
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:33:26 #35
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_200982058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:16 schreef Watuntrik het volgende:
Ongeacht je computer vaardigheden.

Wat beslist een nadeel is en je absoluut moet overwegen binnen garantieperiode is dat wanneer je de laptop moet open schroeven om de HDD eruit te halen om er een USB drive van te maken en zo proberen te benaderen. Dan verspeel je mogelijk alle rechten op garantie als ze zien dat je het zelf eens hebt open gemaakt.
Niet helemaal, een HD is een "user servicable parts" en het is mogelijk gemaakt om die te vervangen. Zolang je maar geen garantie zegels/stickers verbreekt behoud je de garantie.
pi_200985786
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:23 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Afijn, toch beter voor TS om dat even kort te sluiten met de verkopende partij voordat ze de schroevendraaier naar voren toverd en begint te sleutelen. Voor velen geldt wanneer ze zich ergens langsaf kunnen zeiken zullen ze het niet laten.
De reparatiedienst van de verkopende partij kon mij niet zeggen of er nog garantie op zou zitten als ik hem al open had gemaakt.
Vind ik wel een beetje raar. Lijkt mij toch makkelijk met een Ja of een Nee te beantwoorden.
Er zit nu een nieuwe ssd en hij werkt weer. Dus ben allang blij dat ik van dat kleine schermpje af ben op mn notebook.
Maar er is dus geen verzegeling verwijderd etc. Alleen eruit gehaald, aan een pc gehangen, niet te vinden op die pc en nu dus zelf een vervanger gekocht.
Kaartje was maar 128gb en stond niet eens meer vol, maar natuurlijk wel het belangrijkste wat ik net niet kwijt wil.

Blijft alleen nog even het juiste adres vinden voor een niet overdreven prijs allah 7 a 900 euro om te recoveren.
Ben ook niet van plan software te kopen of gratis te dl-en, want ik zie hier ook al te vaak staan dat je daar niks aan hebt, en dus meer schade aan kan richten. Dat wilt ik echt niet.

Wil eigenlijk ook niks op onedrive of in cloud zetten, heb daar iets tegen. Dus moet ook maar een simpelere externe schijf aanschaffen zodat ik niet steeds de boel met snoeren vast moet maken etc. (het kan een mens soms maar net teveel zijn.. en zie wat je daarmee bereikt. Nada nixus en goed over de rooie)
pi_200985976
@suzi1 die externe ssd/hdd/usbstick kan ook weer kapotgaan en of verloren raken (inbraak/brand in huis bijv)

Ik weet niet wat je precies tegen cloud hebt, kan je hier misschien iets over kwijt want misschien klopt dat niet?
pi_200986020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 18:48 schreef SolidasRock het volgende:
@:suzi1 die externe ssd/hdd/usbstick kan ook weer kapotgaan en of verloren raken (inbraak/brand in huis bijv)

Ik weet niet wat je precies tegen cloud hebt, kan je hier misschien iets over kwijt want misschien klopt dat niet?
is net zoiets als iets tegen FB en WA hebben. nou weet ik ook wel dat niks veilig is en denken toch nog enige privacy te hebben. en alsof ze bij cloud in ieder zn mapjes gaan zitten kijken, boeit ze niks, hebben wel wat beters te doen, ben niet speciaal etc etc.
mail is net zo gevoelig en ja ja ik weet dat, maar is gwn iets van schijnvijlighijd ahw ;)
pi_200986545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 18:35 schreef suzi1 het volgende:

[..]
De reparatiedienst van de verkopende partij kon mij niet zeggen of er nog garantie op zou zitten als ik hem al open had gemaakt.
Vind ik wel een beetje raar. Lijkt mij toch makkelijk met een Ja of een Nee te beantwoorden.
Er zit nu een nieuwe ssd en hij werkt weer. Dus ben allang blij dat ik van dat kleine schermpje af ben op mn notebook.
Maar er is dus geen verzegeling verwijderd etc. Alleen eruit gehaald, aan een pc gehangen, niet te vinden op die pc en nu dus zelf een vervanger gekocht.
Kaartje was maar 128gb en stond niet eens meer vol, maar natuurlijk wel het belangrijkste wat ik net niet kwijt wil.

Blijft alleen nog even het juiste adres vinden voor een niet overdreven prijs allah 7 a 900 euro om te recoveren.
Ben ook niet van plan software te kopen of gratis te dl-en, want ik zie hier ook al te vaak staan dat je daar niks aan hebt, en dus meer schade aan kan richten. Dat wilt ik echt niet.

Wil eigenlijk ook niks op onedrive of in cloud zetten, heb daar iets tegen. Dus moet ook maar een simpelere externe schijf aanschaffen zodat ik niet steeds de boel met snoeren vast moet maken etc. (het kan een mens soms maar net teveel zijn.. en zie wat je daarmee bereikt. Nada nixus en goed over de rooie)
Als je hem toch al eruit hebt en een nieuwe hang die schijf dan eens aan de USB

En scan 'm eens met testdisk volgens deze handleiding
https://www.wintips.org/h(...)d-inaccessible-disk/

Indien testdisk de partieties en de MFT nog ziet dan ziet ie ook de bestanden die je dan kunt overzetten naar weer andere schijf of stick etc.

Wanneer je deze handleiding volgt kun je niets fout doen... Je moet van de Modify en Change opties afblijven.
Kopiëer je gehele mappen dan let wel hij trekt dan ook alles mee, ook metadata bestanden die je normaal nooit zult zien.Zou leuke zoekpartij kunnen worden om tussen de meuk terug te vinden wat je kwijt bent.
pi_200991232
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 19:23 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Als je hem toch al eruit hebt en een nieuwe hang die schijf dan eens aan de USB

En scan 'm eens met testdisk volgens deze handleiding
https://www.wintips.org/h(...)d-inaccessible-disk/
.Zou leuke zoekpartij kunnen worden om tussen de meuk terug te vinden wat je kwijt bent.
wil ik wel doen, maar als een pc hem niet zag dan denk ik mijn laptup ook niet

zoeken in een berg meuk zou ik nu dan wel ontzettend leuk kunnen vinden ;)
pi_200994850
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 23:15 schreef suzi1 het volgende:

[..]
wil ik wel doen, maar als een pc hem niet zag dan denk ik mijn laptup ook niet

zoeken in een berg meuk zou ik nu dan wel ontzettend leuk kunnen vinden ;)
Zoals in het artikel ook staat beschreven, met een beetje geluk... :) En beetje geluk kun je alleen maar afdwingen met proberen. Het is als meten is weten.

WIndows werkt met een Shell oftewel GUI - Graphical User Interface en dat is dus alles wat je op je scherm ziet.
Het kan zomaar zijn dat dit gedeelte van de schijf corrupt is en Windows het kan herkennen noch weergeven.
Maar onder de huid wat niet wordt weergegeven door de GUI zoals de MFT - MAster File Table wel nog toegankelijk is. Maar dan zul je de schijf op dat niveau moeten benaderen. En dat is wat Tesdisk eigenlijk doet.

Maar zonder het te proberen weet je dat dus niet.
pi_200995022
dat is dan weer een beetje mijn probleem. zelf heb ik er totaal geen verstand van en dan lees je de ene ja zeggen en de ander nee.
ik duw eerdaags dit topic onder iemand zn neus en dan mag hij beslissen voor mij.
en ik mag nu eindelijk wel een keertje een beetje geluk hebben ook!
wil niet zeiken, maar wat een ellendig jaar is dit, en dat heeft niet eens te maken met eoa pandemie ;)

kwam er overigens achter dat telegram op desktop al de foto's nog wel had bewaard die ik daarmee had verstuurd naar een vriendin, dus een aantal foto's heb ik op die manier al terug.

en de zon begint te schijnen!
pi_200995111
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:41 schreef suzi1 het volgende:
dat is dan weer een beetje mijn probleem. zelf heb ik er totaal geen verstand van en dan lees je de ene ja zeggen en de ander nee.
ik duw eerdaags dit topic onder iemand zn neus en dan mag hij beslissen voor mij.
en ik mag nu eindelijk wel een keertje een beetje geluk hebben ook!
wil niet zeiken, maar wat een ellendig jaar is dit, en dat heeft niet eens te maken met eoa pandemie ;)

kwam er overigens achter dat telegram op desktop al de foto's nog wel had bewaard die ik daarmee had verstuurd naar een vriendin, dus een aantal foto's heb ik op die manier al terug.

en de zon begint te schijnen!
Dan moet je dat inderdaad overlaten aan iemand die daar enigermate bekend mee is. En dan is het een fluitje van een cent. Maar ik snap dat zeggen dat het niet moeilijk is wat te gemakkelijk kort door de bocht. Het zijn toch de nodige stappen die je moet doorlopen via de cmd console waar bij een leek alleen maar toeters en bellen afgaan.

Helaas wordt hier door veel partijen misbruik van gemaakt. Zoals je al aangaf, professioneel vragen ze veel geld voor de recovery. Terwijl het voor hun met een beetje geluk ook binnen 30 minuten gefixed is. En dan is het echt mooi kasa voor die boeven.

Houd die schijf achter de hand en bookmark die link van de handleiding en laat het bij gelegenheid aan een IT mannetje zien. DIe is daar in minder dan 30 minuten mee klaar. Of ziet binnen luttele minuten dat de schijf rijp is voor de prullenbak.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:38:10 #44
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_201161478
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:47 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Dan moet je dat inderdaad overlaten aan iemand die daar enigermate bekend mee is. En dan is het een fluitje van een cent. Maar ik snap dat zeggen dat het niet moeilijk is wat te gemakkelijk kort door de bocht. Het zijn toch de nodige stappen die je moet doorlopen via de cmd console waar bij een leek alleen maar toeters en bellen afgaan.

Helaas wordt hier door veel partijen misbruik van gemaakt. Zoals je al aangaf, professioneel vragen ze veel geld voor de recovery. Terwijl het voor hun met een beetje geluk ook binnen 30 minuten gefixed is. En dan is het echt mooi kasa voor die boeven.

Houd die schijf achter de hand en bookmark die link van de handleiding en laat het bij gelegenheid aan een IT mannetje zien. DIe is daar in minder dan 30 minuten mee klaar. Of ziet binnen luttele minuten dat de schijf rijp is voor de prullenbak.
Een vriend van mij doet het op professioneel niveau en hem heb ik net gesproken. Naar zijn mening klinkt het als een defecte controllerchip. Die kan worden vervangen maar of je daarna je data terugkrijgt is dan nog maar de vraag. Het is dan ook nog eens een "cheapass" onbekende ssd.
Het is dus eigenlijk een gevalletje jammer en helaas. -O-
@suzi1
pi_201171017
dank voor je navraag @Superbadeendje
klinkt als doffe ellende. net als idd wat een stom ssd kaartje er standaard inzat.
ik laat dat ding nog even opzij liggen. net als de rest. uitstellen mag nu eenmaal
  woensdag 1 september 2021 @ 19:59:48 #46
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_201171069
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 19:56 schreef suzi1 het volgende:
dank voor je navraag @:Superbadeendje
klinkt als doffe ellende. net als idd wat een stom ssd kaartje er standaard inzat.
ik laat dat ding nog even opzij liggen. net als de rest. uitstellen mag nu eenmaal
Graag gedaan, ik vind het wel balen voor je.
pi_201171103
ja he :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')