Misschien moet het WEF hier even rondkijken hoe dat zonder mondkapjes gaat. Ach ja, de wereld zal wel niet groter zijn dan Californië of waar dit soort onzin dan ook maar wordt bedacht en opgenomen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
zo heb ik 'm ook niet gehoord. Wat me wel opviel is dat het WEF sprak over gezichtsherkenning dat moeilijk werkt met mondkapjes en ze daarom voorstellen je te herkennen met je hartslag. Dan lijken ze er dus vanuit te gaan dat mondkapjes blijvend zijn.
Het gaat ook helemaal niet om wat jij of ik willen, wij hebben ons gewoon te schikken naar wat de boven-ons-gestelden wensen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat ze er nou nog niet achter zijn dat mensen niet echt warm lopen om hun leven in te richten naar deze dystopische maatstaven.
Die kunnen niet dicteren hoe wij leven. Het enige wat ze kunnen doen is dingen verplichten of verbieden. Verder dan dat houdt het snel op, en zelfs de lichtste regels hebben een beperkte houdbaarheidsdatum.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om wat jij of ik willen, wij hebben ons gewoon te schikken naar wat de boven-ons-gestelden wensen.
Ah, en leg dan ook eens haarfijn uit welke stok ze hebben om mee te slaan als we dat met miljoenen (of miljarden) mensen niet doen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om wat jij of ik willen, wij hebben ons gewoon te schikken naar wat de boven-ons-gestelden wensen.
Dat dit kan in Nederland.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Net tijdens een teams meeting een collega gesproken die vertelde in zijn zomervakantie covid te hebben opgelopen samen met zijn vriendin.
Hij is/was niet gevaccineerd vertelde hij, zijn vriendin wel. Beide testten positief en voelden zich ziek met dus symptomen, waarbij zijn vriendin het wel minder hevig had dan hij. Dat is dan het verschil tussen wel/geen vaccinatie I guess?
Overigens wel te stupide voor woorden, toen ik vroeg of hij wist waar ze het hadden opgelopen zei hij dat zijn vermoeden heel sterk lag bij een bezoek aan de dierentuin in Emmen. Ze waren daar namelijk in een tropische kas geweest waar het erg druk was vertelde hij, veel mensen dicht op elkaar... in een afgesloten tropische kas met zeer hoge luchtvochtigheid zonder enige ventilatie
Tsja.Maar goed, hij was na een week hersteld en geen klachten meer daarna, dus waar hebben we het over.
Ik ben wel blij dat festivals niet doorgaan, die vinden ook allemaal plaats in een tropische kas met hoge luchtvochtigheid.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Net tijdens een teams meeting een collega gesproken die vertelde in zijn zomervakantie covid te hebben opgelopen samen met zijn vriendin.
Hij is/was niet gevaccineerd vertelde hij, zijn vriendin wel. Beide testten positief en voelden zich ziek met dus symptomen, waarbij zijn vriendin het wel minder hevig had dan hij. Dat is dan het verschil tussen wel/geen vaccinatie I guess?
Overigens wel te stupide voor woorden, toen ik vroeg of hij wist waar ze het hadden opgelopen zei hij dat zijn vermoeden heel sterk lag bij een bezoek aan de dierentuin in Emmen. Ze waren daar namelijk in een tropische kas geweest waar het erg druk was vertelde hij, veel mensen dicht op elkaar... in een afgesloten tropische kas met[b] zeer hoge luchtvochtigheid zonder enige ventilatie
[/b]
Tsja.Maar goed, hij was na een week hersteld en geen klachten meer daarna, dus waar hebben we het over.
Maar bij festivals hebben ze geen zitplekken hè. Daar lopen ze rond.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat festivals niet doorgaan, die vinden ook allemaal plaats in een tropische kas met hoge luchtvochtigheid.
Oh, wacht.
Oh ja, goed punt. Ze hebben natuurlijk wel zitplekken bij de dierentuin in Emmen en in Avifauna. Dom van mequote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar bij festivals hebben ze geen zitplekken hè. Daar lopen ze rond.
Je weet wel, rondlopen, net als die tienduizenden mensen die bij de F1 naar binnen en naar buiten lopen, naar de WC gaan, biertjes en patat halen, etc etc
Waaah wat is dit voor een eng gedoe? Sfeervol muziekje er onder, alsof het leuk moet wezen dat je hele dagen aan huis geplakt zit want alles kan thuis, en verder altijd en overal je kap op moet.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
Overigens. Dit is het nieuwe normaal als het aan de WEF ligt. Je mag niet verder dan 15 minuten lopend van huis. Lekker hoor.
[ twitter ]
Ik moest direct denken aan het 'social score' verhaal wat volgens mij in Engeland speelde een paar weken terug. Geen idee wat daar nu nog van over is, maar al die proefballonetjes.. bah.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Never let a good crisis go to waste!
Het heeft allemaal niets meer met pandemie- of virusbestreiding te maken, maar vrijwel alleen nog maar met het versneld uitrollen van reeds lang vaststaande agenda's. Banken die mensen gaan "bestraffen" voor het hebben van een mening, hoe gestoord die ook mag zijn. Dat is ver voorbij "dystopisch".
Is dat F1 festival wat gisteren gepost werd eigenlijk al afgelast?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Je weet wel, rondlopen, net als die tienduizenden mensen die bij de F1 naar binnen en naar buiten lopen, naar de WC gaan, biertjes en patat halen, etc etc
De Roelroel en de Waaierduif waren deze keer degenen die de klap uitdeelden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Ze waren daar namelijk in een tropische kas geweest waar het erg druk was vertelde hij, veel mensen dicht op elkaar... in een afgesloten tropische kas met zeer hoge luchtvochtigheid zonder enige ventilatie
Je moet niet allemaal van die lastige punten aansnijden he.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Klap van de warmte in het gezicht.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:56 schreef OProg het volgende:
[..]
De Roelroel en de Waaierduif waren deze keer degenen die de klap uitdeelden.
Vooral een hoop idealistisch geleuter. Ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is geworden dat digitaal een aanvulling kan zijn, maar zeker geen vervanging is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
Overigens. Dit is het nieuwe normaal als het aan de WEF ligt. Je mag niet verder dan 15 minuten lopend van huis. Lekker hoor.
[ twitter ]
De enige die je nog zit is de bezorger van de Gorillaz en Thuisbezorgd.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:53 schreef josja het volgende:
[..]
Waaah wat is dit voor een eng gedoe? Sfeervol muziekje er onder, alsof het leuk moet wezen dat je hele dagen aan huis geplakt zit want alles kan thuis, en verder altijd en overal je kap op moet.
Ze hoeven helemaal niet meer met een stok te slaan; die miljoenen of miljarden zijn al lang gedomesticeerd.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ah, en leg dan ook eens haarfijn uit welke stok ze hebben om mee te slaan als we dat met miljoenen (of miljarden) mensen niet doen?
*proest*quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ze hoeven helemaal niet meer met een stok te slaan; die miljoenen of miljarden zijn al lang gedomesticeerd.
Bezorgmaaltijden is al wel wat langer aan de gang dan 2020.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Het doet me een beetje denken aan dat filmpje van de Vlaamse overheid waar vorig jaar zoveel heisa over was.
Dat “remote everything” is totaal dystopisch en staat te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens. Maar op zich kunnen er best nuttige dingen tussen zitten. Ik zie niet waarom we zaken die de afgelopen 1,5 jaar gewoon nuttig zijn gebleken (zoals thuiswerk, bezorgmaaltijden enz) niet gewoon kunnen behouden.
Bezorgmaaltijden is echt iets van de laatste anderhalf jaarquote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Het doet me een beetje denken aan dat filmpje van de Vlaamse overheid waar vorig jaar zoveel heisa over was.
Dat “remote everything” is totaal dystopisch en staat te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens. Maar op zich kunnen er best nuttige dingen tussen zitten. Ik zie niet waarom we zaken die de afgelopen 1,5 jaar gewoon nuttig zijn gebleken (zoals thuiswerk, bezorgmaaltijden enz) niet gewoon kunnen behouden.
Die dingen die jij noemt gaan ook zeer waarschijnlijk behouden worden, en dat is ook gezien de infrastructuur alleen maar goed. Dat iedereen massaal vijf dagen per week om half 9 in de file stond om naar het kantoortje te gaan sloeg in feite ook nergens op.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Klinkt als olie op het vuur. Om eerlijk te zijn misgun ik de F1 helemaal niets. Wat mij betreft kan dat prima. Net als openluchtfestivals die nu door ongeveer alle landen en hun moeder worden toegestaan, behalve NL.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is dat F1 festival wat gisteren gepost werd eigenlijk al afgelast?
Ik vraag me toch af hoe je deze conclusie trekt aan de hand van dat filmpje. Ik ben geen fan van de toekomstfilosofen van het WEF maar puntje 2 gaat gewoon over het idee van buurt-hubs die het sociale aspect van een kantoor kunnen gaan compenseren/vervangen voor thuiswerkers. Niet dat je niet verder mag dan 15 minuten van je huisquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
Je mag niet verder dan 15 minuten lopend van huis.
Wel voordelig inderdaad om ook wat meer mensen richting krimpgebieden te krijgen, zeker als je gewoon meerdere dagen per week vanuit huis kunt werken. De Randstad is al overvol.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die dingen die jij noemt gaan ook zeer waarschijnlijk behouden worden, en dat is ook gezien de infrastructuur alleen maar goed. Dat iedereen massaal vijf dagen per week om half 9 in de file stond om naar het kantoortje te gaan sloeg in feite ook nergens op.
Bij mijn bedrijf wordt in ieder geval een 50/50 kantoor/thuis aanstelling verwacht vanaf september en daar kan ik me prima in vinden.
Thuiswerken voor mensen die dat graag willen lijkt me geen probleem. Kan me echter ook best voorstellen dat niet iedereen dat fijn vindt, graag even eruit is en bv geen fijne werkplak heeft thuis. Keuzemogelijkheid lijkt me dan wel prima.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Het aantal 'wappies' neemt fors toe met het verstrijken der tijd....quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Wacht. Willen jullie nu zeggen dat covid-maatregelen selectief en hypocriet zijn???
Echt???![]()
Neeeeeh toch?
Ook andersom gunstig: ik ga vanaf september op papier in de randstad werken terwijl ik dat met volledig op kantoor werken nooit had gedaan. Nu is het maar 1 tot maximaal 2 werkdagen per week.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel voordelig inderdaad om ook wat meer mensen richting krimpgebieden te krijgen, zeker als je gewoon meerdere dagen per week vanuit huis kunt werken. De Randstad is al overvol.
Ach verdorie ik bedoelde afhaal. En dan niet de Chinees of de patatzaak maar gewoon goed eten. Best fijn als je kleine kinderen hebt en even geen oppas hebt, is mijn ervaring.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bezorgmaaltijden is al wel wat langer aan de gang dan 2020.
ja en dat is gewoon heel summier qua informatiequote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het VK artikel wat Caland postte heeft wat voorbeelden erin staan. Op basis van die voorbeelden trek ik mijn conclusie.
Ze zouden het moeten combineren met de aanleg van goede infrastructuur richting Zeeland, Limburg en Groningen. Als je 1 of 2 dagen per week naar Amsterdam moet komen en de trein doet er 1,5 uur over is het best te overzien. Hou je ook die krimpregio’s leefbaar en je maakt het aantrekkelijker om daar te gaan wonen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel voordelig inderdaad om ook wat meer mensen richting krimpgebieden te krijgen, zeker als je gewoon meerdere dagen per week vanuit huis kunt werken. De Randstad is al overvol.
Ik misgun de F1 ook helemaal niets, maar het is wel ook zo eerlijk om dan ook de 1 daagse buitenfestivals toe te laten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Klinkt als olie op het vuur. Om eerlijk te zijn misgun ik de F1 helemaal niets. Wat mij betreft kan dat prima. Net als openluchtfestivals die nu door ongeveer alle landen en hun moeder worden toegestaan, behalve NL.
Gaan gevaccineerden die boosters weigeren straks ook onder wappie vallen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:09 schreef oppiedoppie het volgende:
Het aantal 'wappies' neemt fors toe met het verstrijken der tijd....
Ik vrees van wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:48 schreef Za het volgende:
[..]
Gaan gevaccineerden die boosters weigeren straks ook onder wappie vallen?
En gevaccineerden die bv een eventuele masker plicht niet na willen leven?
https://www.telegraaf.nl/(...)antal-coronagevallenquote:Inmiddels gaat het bij de helft van alle nieuwe gevallen om mensen die eerst een zelftest hadden gedaan, daarbij zagen dat ze positief waren en vervolgens naar een testlocatie gingen om zekerheid te krijgen.
Zelftesten worden toch niet meegenomen? Gaat om GGD-testen: https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:05 schreef Arizona het volgende:
Aha, ons hoge percentage positief zegt dus inderdaad niets meer.
Zal hier vast al wel benoemd zijn maar ik lees het nu net.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)antal-coronagevallen
En dan krijg je straks als gevolg van de F1, de opening van de scholen en het slechter wordende weer een nieuwe golf, en zijn de festivals daar wéér de dupe van.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik misgun de F1 ook helemaal niets, maar het is wel ook zo eerlijk om dan ook de 1 daagse buitenfestivals toe te laten.
Nu is het verschil niet goed uit te leggen, zeker niet vanwege de enorme schaal van het F1 evenement.
De zelftesten an sich niet, maar de bevestiging bij de GGD wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:07 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Zelftesten worden toch niet meegenomen? Gaat om GGD-testen: https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Dus het zal in ieder geval geen dubbele getallen opleveren.
zal allemaal wel meevallen, zag gisteren iets over een Europese wedstrijd van PSV, 23k toeschouwers, 13 positief getesten en dan was nog de vraag of die het daar opgelopen hebbenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan krijg je straks als gevolg van de F1, de opening van de scholen en het slechter wordende weer een nieuwe golf, en zijn de festivals daar wéér de dupe van.
Stadions hebben nog nooit een besmettingshaard gevormd, ook festivals niet wanneer volledig in de buitenlucht. Maar men pakt dan net weer die paar festivals eruit die dichte plakkerige tenten hadden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal allemaal wel meevallen, zag gisteren iets over een Europese wedstrijd van PSV, 23k toeschouwers, 13 positief getesten en dan was nog de vraag of die het daar opgelopen hebben
I stand corrected, ik las verkeerd, dacht dat je het over het aantal positief getesten had. Percentage heeft nooit wat gezegd natuurlijk, want iedereen die zo'n PCR ging halen voor vakantie boost die testgraad enorm en daar komen betrekkelijk weinig positieven uit (als het goed is). Straks bij thuiskomst zal er wel weer een mooie spike in dat percentage komen als er buitenlandse besmettingen mee terugkomen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
De zelftesten an sich niet, maar de bevestiging bij de GGD wel.
Dus als je 2000 positieven op een dag hebt, zijn 1000 daarvan een bevestiging van een thuistest. En die 1000 zijn dus eigenlijk een percentage positief van (bijna) 100%.
**kUcH, KuCh** Voor de Bühne. **kUcH KuCh**quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:13 schreef popje het volgende:
Zo bizar dat ze nog steeds de tafeltjes schoonmaken in de Tweede kamer tussen sprekers...
"Ja maar de WHO en een maximum van 5% positieve testen bladiebla."quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:16 schreef Mallerd01 het volgende:
Eigenlijk is het enige wat het hoge percentage testen aantoont dat Hugo pech heeft met z'n random testen en dat mensen weer gewoon gaan testen bij klachten of vermoedens van besmettingen. Prima dus, op naar de 100% positieve testen
Ja sorry Erno, dan maar even niet naar Duitsland.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Ja maar de WHO en een maximum van 5% positieve testen bladiebla."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |