abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200941166
David Carradine in de hoofdrol.
Half Chinees half Amerikaans en kaal. Opgegroeid in een Chinees klooster waar hij allerlei gevechtstechnieken had geleerd.
Op zoek naar zijn Amerikaanse halfbroer.
En dan komt ie in Amerika terecht, terwijl hij zelf helemaal pacifistisch is opgegroeid zonder wapens maar toch een aantal aardige traptechnieken onder de knie had gekregen.
Die Cowboys vonden die spleetoog natuurlijk maar een rare snuiter dus op zijn reis door de States kreeg ie regelmatig mot met de plaatselijke hilbilly's.
Maar telkens als ie in een precaire situatie kwam, kwam er een flashback van een belangrijke les van vroeger toen ie nog in het Chinese klooster vertoefde.
En zonder enig schietgerei en met een vredelievende grondhouding mepte hij zich toch weer een weg naar een volgend dorp waar hem weer een confrontatie wachtte bij een groepje triggerhappy Rednecks.
Tenminste zo herinner ik het mij. Wie weet er nog meer van?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_200941210
  maandag 16 augustus 2021 @ 19:51:32 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_200941563
Ik ken alleen Jackie Chan
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:45:16 #4
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_201017631
Ik ken de serie ook al werd die uitgezonden toen ik geboren werd.
David Carradine had ook nog een grote rol in de serie North and South.
pi_201550884
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 19:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
David Carradine in de hoofdrol.
Half Chinees half Amerikaans en kaal. Opgegroeid in een Chinees klooster waar hij allerlei gevechtstechnieken had geleerd.
Op zoek naar zijn Amerikaanse halfbroer.
En dan komt ie in Amerika terecht, terwijl hij zelf helemaal pacifistisch is opgegroeid zonder wapens maar toch een aantal aardige traptechnieken onder de knie had gekregen.
Die Cowboys vonden die spleetoog natuurlijk maar een rare snuiter dus op zijn reis door de States kreeg ie regelmatig mot met de plaatselijke hilbilly's.
Maar telkens als ie in een precaire situatie kwam, kwam er een flashback van een belangrijke les van vroeger toen ie nog in het Chinese klooster vertoefde.
En zonder enig schietgerei en met een vredelievende grondhouding mepte hij zich toch weer een weg naar een volgend dorp waar hem weer een confrontatie wachtte bij een groepje triggerhappy Rednecks.
Tenminste zo herinner ik het mij. Wie weet er nog meer van?
In dezelfde tijd had Carl Douglas hier nog een nummer een hit met Kung Fu Fighting. Dat weet ik nog glashelder.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 september 2021 @ 17:21:27 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_201553860
David Carradine overleed tijdens een SM-spel.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_201559536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:21 schreef tong80 het volgende:
David Carradine overleed tijdens een SM-spel.

:T
Nou hij had om een hoogte punt te bereiken zichzelf opgehangen. Daarmee heeft ie dus 2 maal een hoogte punt gekregen.

Ik keek altijd naar Kung fu. Daar bleef ik voor thuis. (alsof ik een andere mogelijk had :))
En omdat het op een bepaalde website werd aangeboden heb ik de serie gedownload en opnieuw bekeken. De wijsheden en vage uitspraken komen mij nu belachelijk over.
pi_201560447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 00:03 schreef jekomterwelhinter het volgende:

[..]
Nou hij had om een hoogte punt te bereiken zichzelf opgehangen. Daarmee heeft ie dus 2 maal een hoogte punt gekregen.

Ik keek altijd naar Kung fu. Daar bleef ik voor thuis. (alsof ik een andere mogelijk had :))
En omdat het op een bepaalde website werd aangeboden heb ik de serie gedownload en opnieuw bekeken. De wijsheden en vage uitspraken komen mij nu belachelijk over.
Ik keek ook altijd, ik keek er altijd naar uit geloof ik


ik weet niet meer welke wijsheden het allemaal waren, dat is té lang geleden, maar ik stuitte op deze
wesite.

https://www.marketingfact(...)hedendaagse-designer

Maar dat is dan weer Bruce Lee....

dus ik weet niet meer wie wie is

De wijsheden ...

Conclusie
De momenten uit klassieke Kung Fu films leren ons het volgende:

Omarm de chaos. Elk bedrijf heeft een natuurlijke dynamiek die je beter niet kunt verstoren.

Ga niet tegen de stroom in. Je krijgt meer voor elkaar als je hier in meegaat.
Incasseer en geef zo min mogelijk tegendruk.


Dit is wel héél erg makkelijk dit advies... dus hier zeggen ze eigenlijk... gewoon je kop houden
en als je ergens niet mee bent en als je kritiek krijgt ... zielig in een hoekje kruipen :?

Hmmm .......

Werk als een wetenschapper en ga op onderzoek uit.
Maak nooit maar één voorstel, maar maak meerdere voorstellen om de juiste weg te vinden.
Bepaal het juiste moment om te counteren met oogverblindend design.
Naast zijn filmcarrière was Bruce Lee ook een briljante martial artist en filosoof. Onderstaande quote zou elke designer op het lijf geschreven moeten zijn:

‘Be like water making it’s way through the cracks. Do not be assertive, but adjust to the object, and you shall find a way around or through it’.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:21 schreef tong80 het volgende:
David Carradine overleed tijdens een SM-spel.

:T
Ja zo wijs was ie nou ook weer niet :')

Maar ja sommige mensen hebben nu eenmaal rare hobby's :P
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_201560482
Dit weet ik nog wel als ik het nu terug kijk, hij werd altijd Grashopper genoemd toch?

George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_201560503
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:15:35 #11
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_201607456
Staat me ver iets van bij, te lang geleden imo!
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:53:56 #12
114460 Muzzie
Klein zijn lijkt me reuzefijn
pi_201963896
Grasshopper keerde nog een keer terug in Lizzie McGuire, ook omdat Lizzie's vader zijn broer was.
Vanaf 1:55
Mens sana in corpore sano
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')