abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 13:59:09 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_200921644
Gerd Müller is vanmorgen overleden, zo meldt zijn voormalige club Bayern München. De Duitser is topscorer allertijden van de recordkampioen van de Bundesliga.

Müller scoorde tussen 1964 en 1979 maar liefst 566 doelpunten in 607 officiële wedstrijden voor Bayern. Mede door die treffers werd de club vier keer landskampioen en werd drie keer de Europa Cup I gewonnen.

,,Het nieuws van het overlijden van Gerd Müller raakt ons allemaal diep", reageert Oliver Kahn, bestuursvoorzitter van Bayern. ,,Hij is een van de grootste legendes in de geschiedenis van Bayern. Zijn prestaties zijn tot op de dag van vandaag ongeëvenaard en zullen voor altijd deel uitmaken van de geweldige geschiedenis van Bayern en het Duitse voetbal. Als speler en als persoon staat Gerd Müller als geen ander voor Bayern en onze ontwikkeling tot één van de grootste clubs ter wereld. Gerd zit voor altijd in ons hart.”

https://www.ad.nl/buitenl(...)-overleden~afe89a70/

:{

Er zijn midvoors en pure spitsen. Pelé, Cruijff en Maradona startten een wedstrijd als midvoor, zweven nadien vaak over het hele veld. Maakten solo's vanaf de eigen helft. De pure spits zag het strafschopgebied van zijn eigen team van afstand of via TV-beelden. Kwam alleen op eigen helft om niet buitenspel te staan. Die vertoefde bij de vijand, als een tijger loerend op die ene kans.

Wie de grootste pure spits is of was zal vaak per land afhangen. Ik als Nederlander durf te zeggen dat het Gerd Müller de Duitser is. De nare herinnering aan zijn doelpunt in de WK-74 finale tegen het Nederlands Elftal doet geen afbreuk aan mijn mening.

Müller was met zijn 176 centimeter niet letterlijk groot. Zijn statistieken wel.....453 doelpunten voor Bayern in 398 wedstrijden. Bijvoorbeeld 38 doelpunten in het seizoen 69/70 en 40 in 71/72. Voor de toen nog West-Duitsers scoorde ie 68 keer in 62 interlands.

Romario heeft te weinig prijzen gewonnen en te lang bij PSV gespeeld. Inzaghi maakte te veel doelpunten met zijn scheenbeen. Dat deed Edward Linskens ook. Ruud Geels is een nationale grootheid. Buiten Nederland en België kent niemand hem.

Müller scoorde bij zijn eerste club Nördlingen in het seizoen 63/64 al 46 doelpunten in 31 wedstrijden. Aanleiding voor Bayern München, een topclub in wording, hem een contract aan te bieden. Bayern werd de huidige Europese grootmacht mede door de jonge Gerd Müller en de tevens jonge middenvelder Franz Beckenbauer.

Müller won met Bayern 3 Europacups-1 op rij. Werd in 1972 Europees kampioen met Die Manschaft. Werd Europees voetballer van het jaar in 1970. Werd 7 keer topscorer in de Bundesliga, 4 keer topscorer in de EC-1. Twee keer Europees topscorer. Topscorer WK-70 en EK-72. Wereldkampioen met West-Duitsland met een typisch doelpunt van Der Bomber om de finale tegen Oranje.

Ondanks alle successen zocht ie het zoals andere grootheden als Garrincha, Best, Socrates en Gascoigne in de drank. De redding kwam van zijn voormalige club. Ze hielpen hem van de drank af en gaven hem een functie binnen de technische staf. Een groot voetballer werd groots geholpen door een al meer dan 50 jaar mede door Müller zelf grote club. Hij slijt nu zijn dagen in een verzorgingstehuis. Hij lijdt aan Alzheimer. Hij kwam ooit heim, sag und siegte. Ik zal hem nooit vergeten.

Vandaag dus overleden. :{

:T

[ Bericht 45% gewijzigd door tong80 op 15-08-2021 14:30:23 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 14:17:40 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_200921839

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 14:27:42 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_200921956
Dubbel.

pi_200922234
ok
U MAD?
  FOK!fotograaf zondag 15 augustus 2021 @ 14:52:52 #5
842 Zorro
Z
pi_200922291
Müller _O_

Beste spits ooit. Al dacht ik daar vroeger anders over :+
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 15 augustus 2021 @ 15:58:47 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200923054
Zijn we er ...

Afijn, De tuinman en de dood.

Uitstekende spits was het natuurlijk, een pure afmaker maar wel een met meer kwaliteiten dan a la Inzaghi vooral op de juiste plek staan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Trouwste user 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 18:09:14 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_200924952
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 15:58 schreef -XOR- het volgende:
Zijn we er ...

Afijn, De tuinman en de dood.

Uitstekende spits was het natuurlijk, een pure afmaker maar wel een met meer kwaliteiten dan a la Inzaghi vooral op de juiste plek staan.
Ik vergelijk hem eerder met Romario.

pi_200924973
RIP
Groter dan Cruijff.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Trouwste user 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 18:12:22 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_200925000
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:10 schreef superniger het volgende:
RIP
Groter dan Cruijff.
Qua statistieken wel.

pi_200927021
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Müller was technisch toch veel minder. Maar hij was een veel hardere werker dan Romario.
De man was enorm moeilijk van de bal af te krijgen. Klein maar geblokt.
En hij dacht altijd 'richting doel'. Zelfs met z'n rug naar de goal. Onstuitbaar.

R.I.P. Der Bomber.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_200927084
Weet van hem dat hij na zijn carrière alcoholist werd en jarenlang behoorlijk was afgegleden. Kreeg van Hoeness toen een baantje bij Bayern. Misschien heeft de alcohol de Alzheimer wel in de hand gewerkt, maar ik ben geen arts dus misschien is dit wel volslagen onzin.
pi_200927157
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 20:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Weet van hem dat hij na zijn carrière alcoholist werd en jarenlang behoorlijk was afgegleden. Kreeg van Hoeness toen een baantje bij Bayern. Misschien heeft de alcohol de Alzheimer wel in de hand gewerkt, maar ik ben geen arts dus misschien is dit wel volslagen onzin.
Daar kan ik ook niks wijs over zeggen maar als je zijn hele verhaal wil weten dan kun je het nu.nl artikel lezen

https://www.nu.nl/voetbal(...)val-van-alcohol.html
  zondag 15 augustus 2021 @ 20:39:51 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200927168
Weer een Duitser minder :)

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200927247
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 20:39 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Daar kan ik ook niks wijs over zeggen maar als je zijn hele verhaal wil weten dan kun je het nu.nl artikel lezen

https://www.nu.nl/voetbal(...)val-van-alcohol.html
Ah bedankt. Triest einde wel. Was toevallig voor mijn werk in een verpleeghuis vorige week en daar zat het ook vol met dat soort mensen. Misschien moet je eraan wennen, maar ik was blij om na twee uurtjes weer buiten te staan.
pi_200927309
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 20:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ah bedankt. Triest einde wel. Was toevallig voor mijn werk in een verpleeghuis vorige week en daar zat het ook vol met dat soort mensen. Misschien moet je eraan wennen, maar ik was blij om na twee uurtjes weer buiten te staan.
Dat soort situaties probeer ik ook te mijden hoor. Maar ja, het is wat het is helaas en dit overlijden komt eigenlijk te laat hoe triest het ook is.
pi_200927397
Dit was denk ik 1 van de eerste Gerd Müller-plaatjes die ik lang geleden in een oud sportboek zag: zijn beslissende goal op het WK van 1970 (kwartfinale) tegen Engeland. De Duitsers kwamen toen terug van een 2-0 achterstand. Ze scoorden met Beckenbauer, Seeler (geweldige kopbal achterwaarts) en Müller (BOEM rechtdoor). Allemaal legenden.

(Seeler zag er toen al uit als een oude man, maar hij leeft nog steeds.)

Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zondag 15 augustus 2021 @ 21:01:05 #17
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200927506
RIP.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Trouwste user 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 23:03:33 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_200929902
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 20:53 schreef Toby56 het volgende:
Dit was denk ik 1 van de eerste Gerd Müller-plaatjes die ik lang geleden in een oud sportboek zag: zijn beslissende goal op het WK van 1970 (kwartfinale) tegen Engeland. De Duitsers kwamen toen terug van een 2-0 achterstand. Ze scoorden met Beckenbauer, Seeler (geweldige kopbal achterwaarts) en Müller (BOEM rechtdoor). Allemaal legenden.

(Seeler zag er toen al uit als een oude man, maar hij leeft nog steeds.)

[ afbeelding ]
Seeler en zijn kopbal zijn legendarisch. Speelde drie WK's zonder wereldkampioen te worden.

Trouwste user 2022 maandag 16 augustus 2021 @ 10:04:00 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_200933115
Thomas Müller heeft afscheid genomen van oud-voetballer Gerd Müller. „Lieve Gerd, het was een eer om je persoonlijk te hebben ontmoet”, schreef de 31-jarige speler van FC Bayern München zondagavond via Instagram bij het overlijden van de legendarische spits. Gerd Müller overleed zondagmorgen op 75-jarige leeftijd.

Thomas Müller bedankte Gerd Müller omdat hij veel van hem heeft geleerd als spitsentrainer in zijn jonge jaren. „Afgezien van mijn persoonlijke ontmoetingen met jou, kunnen jouw prestaties voor onze club Bayern en het Duitse nationale elftal niet hoog genoeg gewaardeerd worden. Zonder jou zouden we niet zijn waar we nu zijn. Bedankt voor alles en tot slot de belangrijkste boodschap: je was een sensationeel goed mens”, schreef Thomas Müller.

Ook Franz Beckenbauer heeft gereageerd op het overlijden van Der Bomber. Naar eigen zeggen waren hij en Gerd Müller als broers. „Ik ben geschokt. Hij was een fantastische man. Heel anders vermoedelijk dan de buitenwacht altijd van hem heeft gedacht.”

maandag 16 augustus 2021 @ 10:17:59 #20
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_200933325
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 20:31 schreef Toby56 het volgende:
R.I.P. Der Bomber.
  Trouwste user 2022 maandag 16 augustus 2021 @ 11:04:14 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_200933877
Van Hanegem staat stil bij overlijden Müller: ‘Hij is de maker van de meest pijnlijke tegentreffer’
Willem van Hanegem staat in zijn column voor deze site stil bij het overlijden van voetballegende Gerd Müller. De Duitse doelpuntenmachine overleed gisteren op 75-jarige leeftijd na een lange strijd tegen Alzheimer. ,,Hij is natuurlijk de maker van de meest pijnlijke tegentreffer die ik heb meegemaakt in mijn loopbaan. Die goal in 1974 in de finale van het WK, die ben ik nooit vergeten",

Müller werd in 1974 wereldkampioen met het toenmalige West-Duitsland. Hij maakte in de finale tegen het Nederlands elftal het winnende doelpunt (2-1). Samen met Franz Beckenbauer, die destijds ook in het nationale elftal speelde, behoort hij tot de grootste iconen uit de geschiedenis van het Duitse voetbal. ,,Müller leed aan de ziekte van Alzheimer en is zijn hoogtepunt in zijn carrière dus wel vergeten. Een treurige gedachte", vervolgt Van Hanegem.

,,Na die finale kwam ik hem nog tegen in Amerika, hij speelde bij Fort Lauderdale Strikers. Ik speelde bij Chicago Sting en in de onderlinge wedstrijd speelde ik centraal achterin. Telkens als Müller de bal leek te krijgen, duwde ik mijn knie hard tegen zijn kont en onderrug. Ja, dat had nog wel met die finale in 1974 te maken. Dat zat diep. Maar Müller zei helemaal niets. De volgende dag was er een boottrip met spelers en Müller was er ook bij. Hij liep moeizaam, maar hij heeft geen wanklank laten horen. Dat vond ik toch wel mooi.

Ook Beckenbauer reageerde op het overlijden van Müller. Volgens hem waren hij en Gerd Müller als broers. Dat zei de voormalig centrale verdediger van Bayern München over zijn overleden ploeggenoot, met wie hij grote internationale successen vierde. ,,Ik ben geschokt. Hij was een fantastische man. Heel anders vermoedelijk dan de buitenwacht altijd van hem heeft gedacht.” Müller maakte 566 doelpunten in 607 wedstrijden voor Bayern München.

:{
  maandag 16 augustus 2021 @ 19:07:52 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200940818
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik denk meer een type Raul. Ook een goaltjesdief waarvan mensen zeiden dat hij voetballend niet zo goed was, maar die als het er op aankwam liet zien meer te kunnen dan balletjes intikken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Trouwste user 2022 maandag 16 augustus 2021 @ 19:36:59 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_200941294
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 19:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk meer een type Raul. Ook een goaltjesdief waarvan mensen zeiden dat hij voetballend niet zo goed was, maar die als het er op aankwam liet zien meer te kunnen dan balletjes intikken.
Cruijff was fan van Raoul.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')