abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200893095
Originele OP van begin maart 2021:

quote:
14s.gif Op donderdag 4 maart 2021 04:28 schreef Za het volgende:
Texas, in vergelijking met Nederland, 29 miljoen inwoners 7700 dagelijkse besmettingen, dat komt overeen, ook het aantal vaccinaties.

Artikel:
Inwoners van Texas hoeven vanaf volgende week geen mondkapjes meer te dragen en alle bedrijven mogen de deuren openen, znder beperkingen. De gouverneur van de staat heeft besloten dat alle coronamaatregelen worden opgeheven: "Het virus is niet plotseling verdwenen, maar maatregelen zijn niet langer nodig."

Dat vertelde de Texaanse gouverneur Greg Abbott gisteren. De gouverneur van de Amerikaanse staat Mississippi, Tate Reeves, volgde het voorbeeld van Abbott op. Ook hij besloot alle maatregelen in zijn staat op te heffen. Vanaf morgen zijn mondkapjes al niet meer nodig in Mississippi. In Texas gelden de versoepelingen vanaf volgende week woensdag.

[ twitter ]

'Dit moet stoppen'
"Het is tijd om Texas honderd procent te openen", zei Abbott. In de staat zijn meer 42.000 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. "Maar er zijn teveel inwoners door de maatregelen aan de zijlijn geraakt", vertelde Abbott. "Er zijn teveel ondernemers die hun rekeningen niet meer kunnen betalen. 0


Omdat het aantal gevaccineerden de afgelopen tijd flink is toegenomen en er betere behandelmethoden voor coronapatinten zijn, bevindt Texas zich volgens de gouverneur in een 'goede positie' om te versoepelen. Uit cijfers van de Johns Hopkins Universiteit blijkt dat inmiddels n op de twintig inwoners van Texas gevaccineerd is.

Persoonlijke verantwoordelijkheid
Abbott geeft toe dat het virus niet plotseling verdwenen is, maar maatregelen vanuit de staat zijn volgens hem niet langer nodig. "Het opheffen van de maatregelen betekent niet dat je geen persoonlijke verantwoordelijkheid meer hebt voor je naasten", benadrukt Abbott. "Maar mensen en bedrijven hebben de staat niet nodig om ze te vertellen hoe ze zich moeten gedragen."

Ook in de Amerikaanse staat Florida worden de coronamaatregelen niet serieus genomen. Bijna niemand draagt er een mondkapje en in supermarkten wordt het zelfs ontmoedigd.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)apje-bedrijven-virus
Update van nu (augustus 2021):

quote:
Zeven van de vijftig Amerikaanse staten met laagste vaccinatiegraad zijn goed voor helft van alle ziekenhuisopnames door Covid-19: "Ongevaccineerden vormen een autosnelweg voor het virus"

In slechts zeven van de vijftig Amerikaanse staten, samen goed voor nog geen 22 procent van de hele bevolking in het land, worden momenteel 50 procent van alle nieuwe coronapatinten opgenomen in het ziekenhuis. Stuk voor stuk zijn het staten waar nog niet de helft van de bevolking volledig is gevaccineerd. Experts schetsen een grimmig beeld van de situatie in de VS als niet dringend meer mensen een prik laten zetten. Met 'dank' aan de deltavariant.

Het gaat om de staten Florida, Texas, Missouri, Arkansas, Louisiana, Alabama en Mississipi.
bron

quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 23:44 schreef capricia het volgende:
Mississippi ook even in de gaten houden. Ziekenhuizen dreigen te overstromen.
[..]
De federale regering is gevraagd bij te springen.
Zo wordt er nu een noodhospitaal opgezet in de parkeergarage, zodat er 50 extra plekken zijn.


Zelfs het kinderziekenhuis is vol.
[..]
https://www.mississippifr(...)rns-as-feds-rush-in/
twitter


[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-08-2021 14:21:13 ]
pi_200893179
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

Het is dicht bij het ziekenhuis, het is onder dak (ivm hurricane season) en beton is tot op zekere hoogte natuurlijk schoon te krijgen.

Het valt me wel op dat je erg vaak twijfels hebt bij nieuwsberichten.
Dat noodhospitaal in de parkeergarage ik kan het bijna niet geloven.
Dan gelijk een persco ook, die beelden gaan de hele wereld over. Blijkbaar willen ze maximum exposure.
pi_200893204
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:21 schreef Za het volgende:

[..]
Dat noodhospitaal in de parkeergarage ik kan het bijna niet geloven.
Dan gelijk een persco ook, die beelden gaan de hele wereld over. Blijkbaar willen ze maximum exposure.
Dat ze exposure willen lijkt me niet onlogisch.
Aan de andere kant is het niet het eerste noodhospitaal, ook niet het eerste in een parkeergarage.
En ik vrees ook niet het laatste.
pi_200893296
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Originele OP van begin maart 2021:
[..]
Update van nu (augustus 2021):

Zeven van de vijftig Amerikaanse staten met laagste vaccinatiegraad zijn goed voor helft van alle ziekenhuisopnames door Covid-19: "Ongevaccineerden vormen een autosnelweg voor het virus"
[..]
bron
[..]
[ twitter ]
Prince, in de VS zijn de uitbraken vorig jaar gefaseerd verlopen, zo waren bv in New York vrijwel geen gevallen in Jun, jul, aug, sept, okt.
Heb je gecheckt of deze 7 Staten onder wiens aanvoering de aantallen zo oplopen tevens de Staten zijn waar vorig jaar augustus de uitbraken plaats hadden?
Dan weten we iig zeker of we nu al dan niet met een natuurlijk verloop te maken hebben.
pi_200893401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

Dat ze exposure willen lijkt me niet onlogisch.
Aan de andere kant is het niet het eerste noodhospitaal, ook niet het eerste in een parkeergarage.
En ik vrees ook niet het laatste.
Een parkeergarage kent jaren van blijven hangende fijnstof uitstoot. Over de vloer lopen kringen van whatever olie, omgevallen cola flessen of andere troep, daar staan de bedden nu gewoon op, de doeken hangen ook op die vloer.
Allerlei mensen lopen er zonder beschermende kleding en gewoon schoeisel van de straat, een hele groep journalisten, op de plek waar morgen de patinten worden opgenomen.
pi_200893452
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:28 schreef Za het volgende:

[..]
Prince, in de VS zijn de uitbraken vorig jaar gefaseerd verlopen, zo waren bv in New York vrijwel geen gevallen in Jun, jul, aug, sept, okt.
Heb je gecheckt of deze 7 Staten onder wiens aanvoering de aantallen zo oplopen tevens de Staten zijn waar vorig jaar augustus de uitbraken plaats hadden?
Dan weten we iig zeker of we nu al dan niet met een natuurlijk verloop te maken hebben.
Er zijn nu 8 staten die in totaal voor 51% van alle ziekenhuisopnames verantwoordelijk zijn.

Het gaat om Alabama, Arkansas, Florida, Georgia, Louisiana, Mississippi, Nevada and Texas.

Alabama, Arkansas, Georgia, Louisiana, Mississippi zijn 5 van die 8 staten die bij de laagste vaccinatiegraad horen.

Texas zit op 44%
Nevada op 45%
Florida op 49% en daar wonen relatief veel ouderen.

Ter vergelijking: in Nederland behaalden we 2 dagen geleden de 71% vaccinatiegraad.

pi_200893463
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:36 schreef Za het volgende:

[..]
Een parkeergarage kent jaren van blijven hangende fijnstof uitstoot. Over de vloer lopen kringen van whatever olie, omgevallen cola flessen of andere troep, daar staan de bedden nu gewoon op, de doeken hangen ook op die vloer.
Allerlei mensen lopen er zonder beschermende kleding en gewoon schoeisel van de straat, een hele groep journalisten, op de plek waar morgen de patinten worden opgenomen.
Welke andere geschikte ruimte hadden ze gehad, direct in de buurt van het ziekenhuis?
pi_200893512
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

Er zijn nu 8 staten die in totaal voor 51% van alle ziekenhuisopnames verantwoordelijk zijn.

Het gaat om Alabama, Arkansas, Florida, Georgia, Louisiana, Mississippi, Nevada and Texas.

Alabama, Arkansas, Georgia, Louisiana, Mississippi zijn 5 van die 8 staten die bij de laagste vaccinatiegraad horen.

Texas zit op 44%
Nevada op 45%
Florida op 49% maar daar wonen relatief veel ouderen.

[ afbeelding ]

Zijn dat de staten die vorig jaar ook in augustus uitbraken hadden?

Het verliep daar vorig jaar gefaseerd, ik vermoed heden weer, dan zijn wij getuige van een natuurlijk verloop.
pi_200893609
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

Welke andere geschikte ruimte hadden ze gehad, direct in de buurt van het ziekenhuis?
Wellicht is het een optie om een andere County te verzoeken patinten van hen over te nemen, waar zijn ze heden?
Voor het overige ken ik de buurt niet.
pi_200893612
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:44 schreef Za het volgende:

[..]
Zijn dat de staten die vorig jaar ook in augustus uitbraken hadden?

Het verliep daar vorig jaar gefaseerd, ik vermoed heden weer, dan zijn wij getuige van een natuurlijk verloop.
Je leidt af van waar het om gaat.

Het gaat niet alleen om het aantal besmettingen of positieve tests.

Het gaat er om dat deze staten een lage vaccinatiegraad hebben en relatief veel ongevaccineerden in het ziekenhuis terecht komen.
Zo'n 80 tot 90% van alle opgenomen patinten met corona zijn ongevaccineerd.

Met een hogere vaccinatiegraad leidt een hoog aantal positieve tests niet tot zoveel opnames.
pi_200893770
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

Je leidt af van waar het om gaat.

Nee dat doe jij, je blijft maar emmeren over ongevaccineerden en komt ongevraagd met overzichten.

Je geeft geen antwoord op een gerichte vraag: waren dit de 8 staten die vorig jaar augustus ook uitbraken kenden?

Ik ga niet eindeloos door, het heeft ook niets met Texas en het van tafel gooien van de maatregelen meer te maken allemaal. De hele thread is O/T.
pi_200893923
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:01 schreef Za het volgende:

[..]
Nee dat doe jij, je blijft maar emmeren over ongevaccineerden en komt ongevraagd met overzichten.

Je geeft geen antwoord op een gerichte vraag: waren dit de 8 staten die vorig jaar augustus ook uitbraken kenden?

Ik ga niet eindeloos door, het heeft ook niets met Texas en het van tafel gooien van de maatregelen meer te maken allemaal. De hele thread is O/T.
Het staat je vrij om uit te zoeken of die staten vorig jaar ook uitbraken kenden, als je daar zoveel waarde aan hecht.

Voor mij is het is duidelijk dat:
- die 8 staten een relatief lage vaccinatiegraad hebben
- 51% van alle patinten die opgenomen zijn in ziekenhuizen uit die 8 staten komen
- 80 tot 90% van alle opgenomen patinten niet gevaccineerd zijn
pi_200894092
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:01 schreef Za het volgende:

[..]
Nee dat doe jij, je blijft maar emmeren over ongevaccineerden en komt ongevraagd met overzichten.

Je geeft geen antwoord op een gerichte vraag: waren dit de 8 staten die vorig jaar augustus ook uitbraken kenden?

Ik ga niet eindeloos door, het heeft ook niets met Texas en het van tafel gooien van de maatregelen meer te maken allemaal. De hele thread is O/T.
Mississippi:


Texas:


Allemaal. Cases is per 100.000, doden is miljoen. Maar het gaat nu vooral ook om ziekenhuisopnames, en die data is een stuk lastiger te achterhalen per staat.
pi_200894121
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mississippi:
[ afbeelding ]

Texas:
[ afbeelding ]

Allemaal. Cases is per 100.000, doden is miljoen. Maar het gaat nu vooral ook om ziekenhuisopnames, en die data is een stuk lastiger te achterhalen per staat.
[ afbeelding ]
Wel oppassen hoor, dat zijn ongevraagde overzichten :+
pi_200898823
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mississippi:
[ afbeelding ]

Texas:
[ afbeelding ]

Allemaal. Cases is per 100.000, doden is miljoen. Maar het gaat nu vooral ook om ziekenhuisopnames, en die data is een stuk lastiger te achterhalen per staat.
[ afbeelding ]
Waar heb je die vandaan? Ik zou ook wel de andere staten willen zien. :@
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:01:38 #16
22565 asco
Los in deze tent
pi_200900040
Ik vraag me wel af hoe dat gaat. Op 09-08 kwam de tweet dat alle IC bedden in Mississippi vol liggen.
Nu is het 13-08, dan zou je toch ondertussen chaotische beelden moeten verwachten van buiten de ziekenhuizen met stervende mensen op de stoep die geen plek meer krijgen?

Bron:

twitter
pi_200901886
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 21:01 schreef asco het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat gaat. Op 09-08 kwam de tweet dat alle IC bedden in Mississippi vol liggen.
Nu is het 13-08, dan zou je toch ondertussen chaotische beelden moeten verwachten van buiten de ziekenhuizen met stervende mensen op de stoep die geen plek meer krijgen?

Bron:

[ twitter ]
Even opgezocht. Dit berichtje is van gisteren.

twitter


Ik gok dat de ICU bedjes vol waren, maar dat ze (net als in Nederland) konden uitwijken naar extra bedjes in operatiekamers en misschien extra bedden aan 1 zuurstofapparaat. Als het aantal zieken door stijgt, dan is het afwachten of deze extra opties voldoende zijn. Meestal worden mensen vanzelf voorzichtiger als ze weten dat er geen ICU bedje voor hen klaar staat, dus kijken of dit ook nu effect heeft op de besmettingscijfers.
pi_200901989
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat er zo weinig mensen gevaccineerd zijn. Kan me nog wel herinneren dat de VS op het begin best snel was met vaccineren, maar als je nu naar de cijfers kijkt valt het vies tegen. In heel veel staten.
https://usafacts.org/visualizations/covid-vaccine-tracker-states/
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:39:55 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200902200
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 23:18 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat er zo weinig mensen gevaccineerd zijn. Kan me nog wel herinneren dat de VS op het begin best snel was met vaccineren, maar als je nu naar de cijfers kijkt valt het vies tegen. In heel veel staten.
https://usafacts.org/visualizations/covid-vaccine-tracker-states/
De VS was snel maar de lopen tegen een grote hoeveelheid antivax-wappies op.
pi_200902202
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 23:18 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat er zo weinig mensen gevaccineerd zijn. Kan me nog wel herinneren dat de VS op het begin best snel was met vaccineren, maar als je nu naar de cijfers kijkt valt het vies tegen. In heel veel staten.
https://usafacts.org/visualizations/covid-vaccine-tracker-states/
Een deel van de verklaring kan zijn dat het animo onder republikeinse kiezers lager is dan onder democratische.

Dit is dan van juli maar het geeft wel een indruk van hoe het langzaam uiteen loopt.

pi_200902223
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 21:01 schreef asco het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat gaat. Op 09-08 kwam de tweet dat alle IC bedden in Mississippi vol liggen.
Nu is het 13-08, dan zou je toch ondertussen chaotische beelden moeten verwachten van buiten de ziekenhuizen met stervende mensen op de stoep die geen plek meer krijgen?

Bron:

[ twitter ]
Noodhospitaal in de parkeergarage is vandaag geopend. En er is hulp van de federale overheid ingeschakeld.

Ook is dat medische marineschip gevraagd te komen.
Definitely not CIA
pi_200906309
Terug naar Texas.

twitter
Definitely not CIA
pi_200906324
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 11:08 schreef capricia het volgende:
Terug naar Texas.

[ twitter ]
Wat zijn dit voor bizarre tweets :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200906428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 11:08 schreef ZarB het volgende:

[..]
Wat zijn dit voor bizarre tweets :')
De media pikt het wel al op.
https://twitter.com/CNN/status/1426299023758069760?s=19
Definitely not CIA
pi_200906464
quote:
Het doet allemaal wel wat dramatisch aan. Ik ben wel benieuwd wat er nu echt gaande is en wat oorzaak gevolg is.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:36:28 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200906714
5000 besmettingen en 1500 opnames op 1 dag, op 3 miljoen inwoners, is wel bizar veel. (Mississippi).

Die zullen gok ik toch wel snel aan een soort van herd immunity zitten (iig tijdelijk).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200906874
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
5000 besmettingen en 1500 opnames op 1 dag, op 3 miljoen inwoners, is wel bizar veel. (Mississippi).

Die zullen gok ik toch wel snel aan een soort van herd immunity zitten (iig tijdelijk).
Volgens mij gaat het om een totaal van 1490 opnames van patinten met Covid (en 388 op de iC), dus niet op 1 dag.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:47:46 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200906878
Mississippi only exists to make Alabama look good. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200907046
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 11:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het om een totaal van 1490 opnames van patinten met Covid (en 388 op de iC), dus niet op 1 dag.
quote:
Volgens de Amerikaanse gezondheidsdienst (CDC) registreerde Mississippi vrijdag het recordaantal van 5023 nieuwe Covid-besmettingen op een dag. Donderdag werden er 1578 Covid-patinten opgenomen in het ziekenhuis, het hoogste aantal sinds de pandemie vorig jaar begon.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-bedriegt~a940db22/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200907072
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Dat lijkt me een interpretatiefout door het AD.

https://msdh.ms.gov/msdhsite/_static/14,21994,420,873.html

  zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:04:09 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200907104
Ik denk idd dat The Fresh Prince gelijk heeft. Het vorige record, wat net gebroken is, stond namelijk nabij de 1400 in totaal, dus lijkt me idd sterk dat er dan 1500 opnames op 1 dag zijn.

Gelukkig, want het klonk zo als een nieuwe variant met een wel heel groot percentage wat in het ziekenhuis beland :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200907490
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk idd dat The Fresh Prince gelijk heeft. Het vorige record, wat net gebroken is, stond namelijk nabij de 1400 in totaal, dus lijkt me idd sterk dat er dan 1500 opnames op 1 dag zijn.

Gelukkig, want het klonk zo als een nieuwe variant met een wel heel groot percentage wat in het ziekenhuis beland :P
Heel slecht van het AD dan. Een paar seconden research had hun deze fout bespaard.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200907550
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Heel slecht van het AD dan. Een paar seconden research had hun deze fout bespaard.
Journalisten en redacties zijn net mensen soms ;)
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:43:56 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200907559
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk idd dat The Fresh Prince gelijk heeft. Het vorige record, wat net gebroken is, stond namelijk nabij de 1400 in totaal, dus lijkt me idd sterk dat er dan 1500 opnames op 1 dag zijn.

Gelukkig, want het klonk zo als een nieuwe variant met een wel heel groot percentage wat in het ziekenhuis beland :P
Wat in theorie natuurlijk wel mogelijk is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200907603
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Waar heb je die vandaan? Ik zou ook wel de andere staten willen zien. :@
Eerste twee printscreens van worldometers.info laatste maak ik zelf met R met data van Johns Hopkins.
pi_200907619
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 23:18 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat er zo weinig mensen gevaccineerd zijn. Kan me nog wel herinneren dat de VS op het begin best snel was met vaccineren, maar als je nu naar de cijfers kijkt valt het vies tegen. In heel veel staten.
https://usafacts.org/visualizations/covid-vaccine-tracker-states/
Grote argwaan onder republikeinen vooral ten aanzien van vaccins ivm 5g/george soros/bill gates/qanon/religie etc.
pi_200907764
Mjin vriendin, met familie in Noord-Idaho, volgt het daar een beetje en een vriendin van haar die daar in een ziekenhuis werkt postte op facebook dat de ziekenhuizen in Noord-Idaho vol beginnen te liggen. Idaho heeft de laagste vaccinatiegraad (de familie van mijn vriendin bijv, die hebben als redenen 5G/chips/soros en religie, no kidding!). Maar als je kijkt naar het aantal besmettingen, dan valt dat in Idaho wel mee, met ongeveer 750 besmettingen per dag. Dat zouden er ongeveer 7500 in Nederland zijn. Dan loopt het wel op in de ziekenhuizen hier, maar dan duurt het wel een poosje voordat ze vol liggen.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:59:34 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_200907772
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 11:18 schreef ZarB het volgende:

[..]
Het doet allemaal wel wat dramatisch aan. Ik ben wel benieuwd wat er nu echt gaande is en wat oorzaak gevolg is.
Er zijn gewoon niet zoveel kinder ICUs, omdat kinderen nauwelijks op de ICU komen, en dan in het algemeen binnen een dag weer er vanaf zijn. Als een kind een week lang geintubeerd moet worden, stroomt de boel heel snel vol.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200907799
twitter
pi_200907829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

en gooit nu alles weer dicht (TT)
Bron?
pi_200908093
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 13:02 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Het blijft toch wel bizar hoe dit soort dingen in de VS in zijn werk gaan.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:34:48 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200908755
Wel weer grappig dat ze vooral hun eigen fanbase afmaken zo. Aangezien het in sommige staten vaak behoorlijk 50/50 is kan dat positief uitpakken voor democraten :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200909206
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mjin vriendin, met familie in Noord-Idaho, volgt het daar een beetje en een vriendin van haar die daar in een ziekenhuis werkt postte op facebook dat de ziekenhuizen in Noord-Idaho vol beginnen te liggen. Idaho heeft de laagste vaccinatiegraad (de familie van mijn vriendin bijv, die hebben als redenen 5G/chips/soros en religie, no kidding!). Maar als je kijkt naar het aantal besmettingen, dan valt dat in Idaho wel mee, met ongeveer 750 besmettingen per dag. Dat zouden er ongeveer 7500 in Nederland zijn. Dan loopt het wel op in de ziekenhuizen hier, maar dan duurt het wel een poosje voordat ze vol liggen.
Ik zou er echt goed de balen in hebben als dat soort complotwappies de ic bezet houden :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:23:12 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200909266
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:18 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik zou er echt goed de balen in hebben als dat soort complotwappies de ic bezet houden :r
Dat is een meerderheid in een aantal Staten in de VS. Mischien is complot wappies te sterk uitgedrukt maar als je ziet dat er Staten zijn met 30% vaccinatie dan zit daar wel iets goed mis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200909590
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is een meerderheid in een aantal Staten in de VS. Mischien is complot wappies te sterk uitgedrukt maar als je ziet dat er Staten zijn met 30% vaccinatie dan zit daar wel iets goed mis.
Het hoofd van de Astrazenica Vaccin Group waarschuwd voor wat hij verwacht, up next, de nieuwe variant die zich beter zal verspreiden juist binnen gevaccineerde populaties, en nog zit er iets goed mis in Staten met 30% vaccinatiegraad?
pi_200909746
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:18 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik zou er echt goed de balen in hebben als dat soort complotwappies de ic bezet houden :r
In veel staten zijn meer dan 90% van de Covid bedden gevuld met patienten die niet gevaccineerd zijn. En elke volwassene in de VS heeft de kans gehad zich te laten vaccineren, dus je zou kunnen zeggen dat dat bijna allemaal wel vaccine weigeraars zijn. Ik zie de VS nog wel met een voorstel op de proppen komen waarbij de medische Covid kosten voor gevaccineerden vergoed worden door de overheid, en die van ongevaccineerden niet.
pi_200909759
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
In veel staten zijn meer dan 90% van de Covid bedden gevuld met patienten die niet gevaccineerd zijn. En elke volwassene in de VS heeft de kans gehad zich te laten vaccineren, dus je zou kunnen zeggen dat dat bijna allemaal wel vaccine weigeraars zijn. Ik zie de VS nog wel met een voorstel op de proppen komen waarbij de medische Covid kosten voor gevaccineerden vergoed worden door de overheid, en die van ongevaccineerden niet.
Terecht dan maar.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200909781
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is een meerderheid in een aantal Staten in de VS. Mischien is complot wappies te sterk uitgedrukt maar als je ziet dat er Staten zijn met 30% vaccinatie dan zit daar wel iets goed mis.
Die Amerikanen worden ook de hele dag bedolven onder dramatisch aangezet nieuws. Zie hier alleen die tweets die voorbij komen. Als je nieuwsbronnen er dagelijks zo uitzien dan is het vrij lastig om te kunnen achterhalen wat wel/niet klopt. Weinig ratio daar.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200909796
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:49 schreef Za het volgende:

[..]
Het hoofd van de Astrazenica Vaccin Group waarschuwd voor wat hij verwacht, up next, de nieuwe variant die zich beter zal verspreiden juist binnen gevaccineerde populaties, en nog zit er iets goed mis in Staten met 30% vaccinatiegraad?
Het is aannemelijk, door de hoge vaccinatiegraden, dat een volgende variant niet besmettelijker is, daar heeft het immers weinig voordeel aan, maar dat die beter bestand is tegen immuniteit. De immuniteit zal niet 0 zijn, dus zo'n variant zal zich alsnog makkelijker verspreiden onder ongevaccineerden, en zo'n variant zal zich zeker niet 'juist' binnen gevaccineerde populaties verspreiden, maar ook binnen gevaccineerde populaties verspreiden. Maar een situatie met veel mensen met immuniteit EN veel virus wat rondgaat, is wel een ideale omstandigheid voor het virus om een manier te vinden om die immuniteit te vermijden. Dus het zou helemaal niet vreemd zijn als zo'n variant opduikt in Europa, de UK of de VS, waar dergelijke omstandigheden nu spelen.
pi_200909815
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:10 schreef ZarB het volgende:

[..]
Die Amerikanen worden ook de hele dag bedolven onder dramatisch aangezet nieuws. Zie hier alleen die tweets die voorbij komen. Als je nieuwsbronnen er dagelijks zo uitzien dan is het vrij lastig om te kunnen achterhalen wat wel/niet klopt. Weinig ratio daar.
Wij klagen vaak al over de doemverhalen in de media, maar Amerika doet daar zeker nog een schepje bovenop. Ook op twitter trouwens, volgens mensen als Eric Feigl-Ding bijv, dat is een al doem.
pi_200910009
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:49 schreef Za het volgende:

[..]
Het hoofd van de Astrazenica Vaccin Group waarschuwd voor wat hij verwacht, up next, de nieuwe variant die zich beter zal verspreiden juist binnen gevaccineerde populaties, en nog zit er iets goed mis in Staten met 30% vaccinatiegraad?
Je bedoelt Professor Andrew Pollard, leider van het Oxford vaccine team waarschijnlijk, daar waar je een heel topic over hebt geopend.

Je interpreteert wat hij zei niet correct.

Hij zegt niet dat het zich beter zal verspreiden onder gevaccineerden dan onder niet gevaccineerden.
Hij vermoedt ("I suspect") slechts dat een nieuwe eventuele nieuwe variant ook makkelijk gevaccineerden zal infecteren.

Dat betekent overigens niet dat gevaccineerden daar ziek van worden, mocht die nieuwe variant er komen.
Vaccineren heeft dus nog steeds de voorkeur.

quote:
“We don’t have anything that will stop transmission, so I think we are in a situation where herd immunity is not a possibility, and I suspect the virus will throw up a new variant that is even better at infecting vaccinated individuals.”
bron:
https://amp.smh.com.au/world/europe/astrazeneca-lead-scientist-says-delta-makes-mass-testing-pointless-in-uk-20210811-p58hpe.htm

Op de n of andere manier lijk jij daar uit te halen dat gevaccineerden juist kwetsbaarder zijn dan niet gevaccineerden maar dat is niet wat hij zegt.

De essentie van het artikel is:

quote:
However, Pollard argued that Britain could be continually vaccinating the population for no real health benefit if mass testing continued.

]“I think as we look at the adult population going forward, if we continue to chase community testing and are worried about those results, we’re going to end up in a situation where we’re constantly boosting to try and deal with something which is not manageable,” he said.
Hij zegt dus: vaccineren maar niet massa testen, omdat je altijd wel positieve tests zal houden.
pi_200910114
- edit - fout gemaakt

[ Bericht 50% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-08-2021 18:43:07 ]
pi_200910196
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
“We don’t have anything that will stop transmission, so I think we are in a situation where herd immunity is not a possibility, and I suspect the virus will throw up a new variant that is even better at infecting vaccinated individuals.”
Even deze eruit lichten. Men zoekt in Oxford op dit moment wel vrijwilligers voor het testen van een Covid vaccin wat via een neusspray afgeleverd wordt. Men hoopt dat dergelijke vaccins (Oxford is niet de enige daarin) het virus effectiever aanpakken op de plek waar het het lichaam inkomt (de luchtwegen) en dus verspreiding mogelijk effectiever moet aanpakken.
Maar volgens mij loopt dit onderzoek wel al tegen het probleem aan dat ze gezonde mensen tussen de 18 en 55 zoeken die nog niet gevaccineerd zijn. Er zijn niet veel mensen in die categorie die zich wel willen laten vaccineren, maar nog niet gevaccineerd zijn.
pi_200910435
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wij klagen vaak al over de doemverhalen in de media, maar Amerika doet daar zeker nog een schepje bovenop. Ook op twitter trouwens, volgens mensen als Eric Feigl-Ding bijv, dat is een al doem.
Die Eric Feigl-Ding is ditist, maar voornamelijk charlatan en influencer met bijbehorend bedelaccount op social media. Wat hij doet heeft al lang niets meer te maken met gedegen medisch advies of nuchter, eerlijk commentaar op de pandemie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200911463
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De originele OP was van maart 2021 toen alles weer open ging.
In juni is er echter weer gekozen voor kleinere groepen in restaurants, bars, etc.
Dus daarom vond ik "en gooit alles weer dicht" wel een mooie titel voor een deel 2.

Bron:

https://www.texastribune.org/2020/06/26/texas-bars-restaurants-coronavirus-greg-abbott/

En wellicht gaat er wel meer dicht, als de cijfers niet beter worden.
Het is gewoon onzin, en dat weet je.
pi_200911494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De originele OP was van maart 2021 toen alles weer open ging.
In juni is er echter weer gekozen voor kleinere groepen in restaurants, bars, etc.
Dus daarom vond ik "en gooit alles weer dicht" wel een mooie titel voor een deel 2.

Bron:

https://www.texastribune.org/2020/06/26/texas-bars-restaurants-coronavirus-greg-abbott/

En wellicht gaat er wel meer dicht, als de cijfers niet beter worden.
Knap hoor een artikel van vorig jaar.
pi_200911536
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je bedoelt Professor Andrew Pollard, leider van het Oxford vaccine team waarschijnlijk, daar waar je een heel topic over hebt geopend.

Je interpreteert wat hij zei niet correct.

Hij zegt niet dat het zich beter zal verspreiden onder gevaccineerden dan onder niet gevaccineerden.
Hij vermoedt ("I suspect") slechts dat een nieuwe eventuele nieuwe variant ook makkelijk gevaccineerden zal infecteren.

Dat betekent overigens niet dat gevaccineerden daar ziek van worden, mocht die nieuwe variant er komen.
Vaccineren heeft dus nog steeds de voorkeur.
[..]
bron:
https://amp.smh.com.au/world/europe/astrazeneca-lead-scientist-says-delta-makes-mass-testing-pointless-in-uk-20210811-p58hpe.htm

Op de n of andere manier lijk jij daar uit te halen dat gevaccineerden juist kwetsbaarder zijn dan niet gevaccineerden maar dat is niet wat hij zegt.

De essentie van het artikel is:
[..]
Hij zegt dus: vaccineren maar niet massa testen, omdat je altijd wel positieve tests zal houden.
Gelijke viral loads vaker asymptomatisch, dus meer risico op doorsijpeling naar zwakkeren.
pi_200911731
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:27 schreef Slnc het volgende:

[..]
Knap hoor een artikel van vorig jaar.
Goed punt. Ik heb oprecht een fout gemaakt, mijn excuses.
Had de zoekselectie op "recent" staan maar blijkbaar toch resultaten van vorig jaar gekregen en in mijn blindheid alleen naar de maand en niet naar het jaar gekeken.

Goed gezien!

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-08-2021 19:01:19 ]
pi_200911778
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:30 schreef Za het volgende:

[..]
Gelijke viral loads vaker asymptomatisch, dus meer risico op doorsijpeling naar zwakkeren.
Uit welk deel van dat artikel haal je dat?
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:04:39 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_200912069
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:30 schreef Za het volgende:

[..]
Gelijke viral loads vaker asymptomatisch, dus meer risico op doorsijpeling naar zwakkeren.
Je mist het stukje:

quote:
when vaccinated people catch the virus, they have a similar viral load to unvaccinated individuals
Die kans is bij AZ minstens 2x kleiner en bij Pfizer/Moderna 5 tot 10x kleiner.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200912572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:30 schreef Za het volgende:

[..]
Gelijke viral loads vaker asymptomatisch, dus meer risico op doorsijpeling naar zwakkeren.
Maar niet-zwakkeren kunnen ook erg ziek worden/overlijden en dat is wel de grootste groep, en die zijn dus vaker asymptomatisch. Netto lijkt me dat dan toch beter.
pi_200920433
Abbott has expressly prohibited governmental entities like school districts, cities and counties from requiring masks or vaccines – two of the easiest, most effective weapons against the virus. In stricken Austin, like much of Texas and other Republican-run states, rightwing governors are actively hampering the health policies that could halt the spread of the virus.

Private businesses like Waterloo can tell customers to wear masks, but unlike earlier this year, they have no statewide mandate to back them up. And if businesses ask for their patrons’ proof of vaccination, they risk losing their licenses and permits.

Now, Abbott is threatening to sue “any school district, public university, or local government official” that violates his policies.
https://www.theguardian.c(...)s-austin-greg-abbott

Texas takes its ban on school mask mandates to the state Supreme Court.
https://www.nytimes.com/2(...)le-mask-mandate.html
pi_200924050
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 12:14 schreef Za het volgende:
Abbott has expressly prohibited governmental entities like school districts, cities and counties from requiring masks or vaccines – two of the easiest, most effective weapons against the virus. In stricken Austin, like much of Texas and other Republican-run states, rightwing governors are actively hampering the health policies that could halt the spread of the virus.

Private businesses like Waterloo can tell customers to wear masks, but unlike earlier this year, they have no statewide mandate to back them up. And if businesses ask for their patrons’ proof of vaccination, they risk losing their licenses and permits.

Now, Abbott is threatening to sue “any school district, public university, or local government official” that violates his policies.
https://www.theguardian.c(...)s-austin-greg-abbott

Texas takes its ban on school mask mandates to the state Supreme Court.
https://www.nytimes.com/2(...)le-mask-mandate.html
Ik postte het gister ook al, het blijft bizar hoe dit soort dingen in de VS in zijn werk gaan. In het kader van vrijheid worden verboden ingesteld op het instellen van voorschriften die gezondheidsschade moeten voorkomen. 8)7
pi_200927933
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik postte het gister ook al, het blijft bizar hoe dit soort dingen in de VS in zijn werk gaan. In het kader van vrijheid worden verboden ingesteld op het instellen van voorschriften die gezondheidsschade moeten voorkomen. 8)7
Je mag toch nog steeds je mondkapje opzetten als je de illusie hebt dat dat werkt? Prima toch
pi_200929319
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 21:23 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Je mag toch nog steeds je mondkapje opzetten als je de illusie hebt dat dat werkt? Prima toch
Staten willen altijd veel vrijheden om te bepalen wat er in hun staat wel en niet mag. Maar ze mogen dus niet bepalen wat er niet mag. Net als dat er niet te lang geleden een staat een verbod kreeg om plastic tassen te verbieden.

Maar mondkapjes zijn erg polariserend in de States. Anti is er tegen, vooral omdat pro ervoor is. Pro hecht veel te veel waarde aan de werking ervan. Op federaal land moest (mss moet nog steeds) je overal een mondkapje op hebben. Dus als je backcountry loopt in Yellowstone, met meer beren in een mijl om je heen dan mensen, dan moest je nog een mondkapje op. En als je een overtreding begaat in een Nationaal Park dan is dat een felony, en dat wil je niet aan je broek hebben.
pi_200959972
Abbott positief. Schijnt asymptomatisch te zijn vooralsnog.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_200960294
twitter
pi_200960385
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 00:12 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Daarom vol inzetten op vaccineren en mss gewoon stoppen met testen, anders kom je nooit meer van dat testen af.

Enige reden die ik zou kunnen bedenken om dat niet te doen is wanneer een vaccin niet goed werkt of... wanneer je vaccinatiegraad laag is... oh, wait... nvm...
  zondag 12 september 2021 @ 15:57:50 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201324242
Even een schopje want ik lees behoorlijk alarmerende tweets uit Texas... hoe vind de originele TS dat het momenteel in TX gaat? @Za
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201324531
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 15:57 schreef Leandra het volgende:
Even een schopje want ik lees behoorlijk alarmerende tweets uit Texas... hoe vind de originele TS dat het momenteel in TX gaat? @:Za
Volgens verwachting.

Waarom is mijn mening zo belangrijk voor je?
pi_201324580
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 16:10 schreef Za het volgende:

[..]
Volgens verwachting.

Waarom is mijn mening zo belangrijk voor je?
Volgens verwachting ja? Dus je had al verwacht dat het een teringzooi zou worden in de wappiestaten?
pi_201324620
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Sorteer op cases/1000000 inwoners en het wordt pijnlijk duidelijk.
pi_201324651
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 16:15 schreef NightDancert het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Sorteer op cases/1000000 inwoners en het wordt pijnlijk duidelijk.
Liggen de ziekenhuizen vol dan? Want dat is het enige dat telt.
Alpha kenny one
pi_201324653
quote:
10s.gif Op zondag 12 september 2021 16:13 schreef NightDancert het volgende:

Volgens verwachting ja? Dus je had al verwacht dat het een teringzooi zou worden in de wappiestaten?
De covid curve aldaar is (net als overal) wederom aangevangen in ongeveer dezelfde periode als vorig jaar.

Ze hebben aangetoond dat het mogelijk is om tussen deze golven door de hele pokkenbende open te gooien inclusief volle voetbalstadions, zonder dat dat gevolgen van betekenis heeft.
Een opsteker voor de rest van de wereld.
pi_201324775
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 16:16 schreef falling_away het volgende:

[..]
Liggen de ziekenhuizen vol dan? Want dat is het enige dat telt.
Geen idee, ik heb het niet over absolute aantallen, ik kijk slechts naar onderlinge cijfers. Het ligt voor de hand dat de wappiestaten relatief gezien aanzienlijk meer ziekenhuisopnames hebben.
pi_201324829
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 16:16 schreef falling_away het volgende:

Liggen de ziekenhuizen vol dan? Want dat is het enige dat telt.
Zeker liggen die vol.
  zondag 12 september 2021 @ 17:17:38 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201325780
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 16:10 schreef Za het volgende:

[..]
Volgens verwachting.

Waarom is mijn mening zo belangrijk voor je?
Omdat je het nogal leek te waarderen dat ze de boel opengooiden..... terwijl ze vaccineren toch allemaal niet zo belangrijk vinden.
Je opende de reeks ogenschijnlijk immers als een situatie waar een voorbeeld aan genomen zou kunnen worden.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 september 2021 @ 17:23:29 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201325853
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 16:16 schreef falling_away het volgende:

[..]
Liggen de ziekenhuizen vol dan? Want dat is het enige dat telt.
Bomvol, er is letterlijk geen IC-bed meer vrij.

Afgelopen week zelfs een meisje van 4 overleden....
https://www.galvnews.com/(...)d7-f217b4e3b3c8.html
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201327644
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bomvol, er is letterlijk geen IC-bed meer vrij.

Afgelopen week zelfs een meisje van 4 overleden....
https://www.galvnews.com/(...)d7-f217b4e3b3c8.html
Hoeveel staten hebben capaciteitsproblemen inmiddels? Heb daar nog geen overzicht van kunnen vinden. Heb wel her en der gelezen van Oklahoma, Tennessee, Mississippi, Idaho, Utah, Alabama, en nu Texas.

Als ik hier kijk, zie ik inderdaad dat in de volgende staten de ICU's (bijna) volliggen:
Alabama
Arkansas
Florida
Georgia
Kentucky
Mississippi

In Tennessee lijkt het volgens die site nooit echt een issue te zijn geweest.
  zondag 12 september 2021 @ 19:18:02 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_201327915
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 00:12 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Regeneron blijft lekker reclame maken voor haar peperdure middel, die Abbott natuurlijk helemaal niet nodig heeft als hij dubbel gevaccineerd en asymptomatisch is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201332957
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bomvol, er is letterlijk geen IC-bed meer vrij.

Afgelopen week zelfs een meisje van 4 overleden....
https://www.galvnews.com/(...)d7-f217b4e3b3c8.html
"Letterlijk geen IC bed vrij" is overdreven. Net als het verhaal over die peuter die is gestorven door covid, dat is zo extreem zeldzaam en eigenlijk niet te voorkomen, dat zou hier ook kunnen gebeuren, het blijven uitzonderingen.
Alpha kenny one
pi_201334171
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 17:17 schreef Leandra het volgende:

Omdat je het nogal leek te waarderen dat ze de boel opengooiden..... terwijl ze vaccineren toch allemaal niet zo belangrijk vinden.
Je opende de reeks ogenschijnlijk immers als een situatie waar een voorbeeld aan genomen zou kunnen worden.
Dat klopt niet, kijk maar terug.

Ik volgde zowel Zweden als Florida als later ook Texas met belangstelling. De reden; wanneer we wereldwijd allemaal in lockdown met avondklok gaan zitten of ons onderdompelen in maatregelen, we nooit zullen weten of het anders kan, en wat de gevolgen zijn van het anders te doen.
pi_201338898
Ik vraag me nog steeds af of het aantal doden dat gemeldt wordt enkel om officieel en legaal in Texas wonende mensen gaat. Anders zou zo'n 1 op de 1000 inwoners tussen 40 en 50 en meer dan 2 per duizend inwoners tussen de 50 en 60 aan Covid zijn overleden dat is echt absurd veel.
pi_201342683
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:02 schreef DrParsifal het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of het aantal doden dat gemeldt wordt enkel om officieel en legaal in Texas wonende mensen gaat. Anders zou zo'n 1 op de 1000 inwoners tussen 40 en 50 en meer dan 2 per duizend inwoners tussen de 50 en 60 aan Covid zijn overleden dat is echt absurd veel.
Ja, wat verwacht je dan.
pi_201344533
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 23:43 schreef falling_away het volgende:

[..]
"Letterlijk geen IC bed vrij" is overdreven. Net als het verhaal over die peuter die is gestorven door covid, dat is zo extreem zeldzaam en eigenlijk niet te voorkomen, dat zou hier ook kunnen gebeuren, het blijven uitzonderingen.
Tot juli stierven er in Florida 7 kinderen onder de leeftijd van 16, sinds juli nog eens 10: https://news.yahoo.com/child-deaths-covid-double-florida-171214330.html

Op de site die ik eerder postte lijkt alleen in Alabama echt geen IC bedden meer te zijn.
En dan krijg je dit, overleden omdat er in 43 ziekenhuizen geen plek was: https://www.independent.co.uk/news/world/americas/alabama-demonia-dies-covid-hospitals-b1918893.html
pi_201344616
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:02 schreef DrParsifal het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of het aantal doden dat gemeldt wordt enkel om officieel en legaal in Texas wonende mensen gaat. Anders zou zo'n 1 op de 1000 inwoners tussen 40 en 50 en meer dan 2 per duizend inwoners tussen de 50 en 60 aan Covid zijn overleden dat is echt absurd veel.
Hoezo 'anders'? Als illegalen niet meegeteld worden zou het nog hoger zijn toch? Terwijl het al absurd veel is.
Of worden illegale zieken wel meegeteld als zieken, maar illegalen niet als bevolking?

[ Bericht 5% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 13-09-2021 21:51:16 ]
pi_201344976
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tot juli stierven er in Florida 7 kinderen onder de leeftijd van 16, sinds juli nog eens 10: https://news.yahoo.com/child-deaths-covid-double-florida-171214330.html

Op de site die ik eerder postte lijkt alleen in Alabama echt geen IC bedden meer te zijn.
En dan krijg je dit, overleden omdat er in 43 ziekenhuizen geen plek was: https://www.independent.co.uk/news/world/americas/alabama-demonia-dies-covid-hospitals-b1918893.html
En wat was het onderliggend lijden van die jongeren?
Alpha kenny one
  maandag 13 september 2021 @ 21:25:20 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201345140
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:17 schreef falling_away het volgende:

[..]
En wat was het onderliggend lijden van die jongeren?
Dat ze in de VS woonde.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201345733
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:17 schreef falling_away het volgende:

[..]
En wat was het onderliggend lijden van die jongeren?
Van maart 2019 tot juli 2020, dus in 16 maanden 7. En nu in 2-3 maanden 10. En nu is ineens het onderliggend lijden belangrijk? Waarom zijn die niet eerder overleden dan?
pi_201349446
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hoezo 'anders'? Als illegalen niet meegeteld worden zou het nog hoger zijn toch? Terwijl het al absurd veel is.
Of worden illegale zieken wel meegeteld als zieken, maar illegalen niet als bevolking?
Ik verwoorde het verkeerd. De cijfers zijn zo hoog dat ik denk dat inderdaad de teller in de ziekenhuizen en mortuariums wordt bepaald (ongeacht status), terwijl de noemer uit de bevolkingsregisters wordt gehaald (zonder de illegalen). Aan de andere kant in een staat als Louisiana is het nog ernstiger dan in Texas.
pi_201352195
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:32 schreef DrParsifal het volgende:

[..]
Ik verwoorde het verkeerd. De cijfers zijn zo hoog dat ik denk dat inderdaad de teller in de ziekenhuizen en mortuariums wordt bepaald (ongeacht status), terwijl de noemer uit de bevolkingsregisters wordt gehaald (zonder de illegalen). Aan de andere kant in een staat als Louisiana is het nog ernstiger dan in Texas.
Het aantal geschatte illegalen in texas zit zover ik het kan vinden op 6%, dat doet niet veel op deze sterfte percentages.
pi_201352330
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het aantal geschatte illegalen in texas zit zover ik het kan vinden op 6%, dat doet niet veel op deze sterfte percentages.
Dat is nuttige info. Dan zijn de cijfers dus echt zo absurd hoog. Ter vergelijking. Stockholm als zwaarst getroffen deel van Zweden heeft ongeveer 500 doden per miljoen in de leeftijdsgroep tussen 50 en 60 en 150 per miljoen in de leeftijdsgroep tussen 40 en 50 en dat is eigenlijk al heel veel.
pi_201601085
Net als vorig jaar is de natuurlijke curve weer afgebogen, en zal weer omhoog gaan begin december:

pi_201601102
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Mississippi:


Allemaal. Cases is per 100.000, doden is miljoen. Maar het gaat nu vooral ook om ziekenhuisopnames, en die data is een stuk lastiger te achterhalen per staat.
Ook in Mississippi is de natuurlijke curve weer afgebogen:



Wat vind jij hier nu van @Leandra en @TheFreshPrince?
pi_201601108
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 02:12 schreef Za het volgende:
Net als vorig jaar is de natuurlijke curve weer afgebogen, en zal weer omhoog gaan begin december:

[ afbeelding ]
goh wie had dat verwacht.
Plaats hier uw advertentie
pi_201611019
In de meeste staten neemt het aantal besmettingen af, het is wel opmerkelijk dat het aantal doden veel langer bleef toenemen nadat het aantal besmettingen afnam tov januari.
Maar ze hebben 700.000 doden aangetikt inmiddels. En de laatste maanden vele duizenden, vooral ongevaccineerden.
Er is ook een duidelijke relatie tussen aantal Covid doden de laatste maanden en vaccinatie rate, hoe lager de rate, hoe hoger het aantal doden.

https://www.nytimes.com/2021/10/01/us/us-covid-deaths-700k.html

pi_201612919
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

In de meeste staten neemt het aantal besmettingen af, het is wel opmerkelijk dat het aantal doden veel langer bleef toenemen nadat het aantal besmettingen afnam tov januari.
Maar ze hebben 700.000 doden aangetikt inmiddels.
Maw, het aantal doden nam veel langer toe en ligt veel hoger nu er meer gevaccineerden zijn tov januari toen er amper gevaccineerden waren.

quote:
En de laatste maanden vele duizenden, vooral ongevaccineerden.
Er is ook een duidelijke relatie tussen aantal Covid doden de laatste maanden en vaccinatie rate, hoe lager de rate, hoe hoger het aantal doden.
Het betreft de staten die de laatste maanden een uitbraak kenden, dat is de relatie.

Bv Massachusetts had vorig jaar geen uitbraak in aug/sept, die kwam pas in dec/jan.
Dus dan kunnen ze een hoge vaccinatie rate hebben, hun curve moet nog beginnen.

Het is btw ook interessant te zien hoe snel de besmettingscurves in bv Texas en Mississippi afbuigen vergeleken met bv de UK.
pi_201613872
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 01:59 schreef Za het volgende:

Het betreft de staten die de laatste maanden een uitbraak kenden, dat is de relatie.

Bv Massachusetts had vorig jaar geen uitbraak in aug/sept, die kwam pas in dec/jan.
Dus dan kunnen ze een hoge vaccinatie rate hebben, hun curve moet nog beginnen.

Is dit ook opeens bnw geworden? Waarom zouden de uitbraken gewoon niet minder kunnen zijn in staten met een hoge vaccinatiegraad?
pi_201615840
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:47 schreef Basp1 het volgende:

Is dit ook opeens bnw geworden? Waarom zouden de uitbraken gewoon niet minder kunnen zijn in staten met een hoge vaccinatiegraad?
De uitbraken waren er nimmer in alle staten tegelijk, ook nu niet.
In sommige Staten waren er vorig jaar zomer uitbraken (nu weer in exact dezelfde Staten), in andere begon het pas in de maand november.

Dat heeft niets met een vaccinatiegraad of BNW te maken, zie de UK.
pi_201618098
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 01:59 schreef Za het volgende:

[..]
Maw, het aantal doden nam veel langer toe en ligt veel hoger nu er meer gevaccineerden zijn tov januari toen er amper gevaccineerden waren.
[..]
Het betreft de staten die de laatste maanden een uitbraak kenden, dat is de relatie.

Bv Massachusetts had vorig jaar geen uitbraak in aug/sept, die kwam pas in dec/jan.
Dus dan kunnen ze een hoge vaccinatie rate hebben, hun curve moet nog beginnen.

Het is btw ook interessant te zien hoe snel de besmettingscurves in bv Texas en Mississippi afbuigen vergeleken met bv de UK.
Mississippi had vorig jaar augustus ook een flinke uitbraak, en in januari ook en nu weer, en lage vaccinatiegraad.
Maine had nauwelijks een uitbraak in augustus vorig jaar, veel minder in januari tov MIssissippi bijv, en nu ook nauwelijks, en die hebben een van de hoogste vaccinatiegraden.

Dat is slechts een enkel voorbeeld. Je logica gaat niet op.

De staten die de laatste maanden de grootste uitbraken kenden, zijn de staten met de laagste vaccinatiegraden. Dat is de relatie, dat is ook gewoon duidelijk. Om te zeggen dat vaccinatie daar helemaal niks mee te maken heeft is nogal 8)7
pi_201628182
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 12:37 schreef Za het volgende:

[..]
De uitbraken waren er nimmer in alle staten tegelijk, ook nu niet.
In sommige Staten waren er vorig jaar zomer uitbraken (nu weer in exact dezelfde Staten), in andere begon het pas in de maand november.

Dat heeft niets met een vaccinatiegraad of BNW te maken, zie de UK.
Zonder cijfers die jou theorie objectiveren zegt dit gebrabbel niets. :D
pi_201628245
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 12:37 schreef Za het volgende:

[..]
De uitbraken waren er nimmer in alle staten tegelijk, ook nu niet.
In sommige Staten waren er vorig jaar zomer uitbraken (nu weer in exact dezelfde Staten), in andere begon het pas in de maand november.

Dat heeft niets met een vaccinatiegraad of BNW te maken, zie de UK.
Je beweert dus dat over een tijdje andere staten met een hoge vaccinatiegraad verantwoordelijk zullen zijn voor 50% van dezelfde hoge cijfers.

Wat UK betreft: volgens mij is daar geen sprake van een zorginfarct op dit moment.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201700817
COVID-19-gevallen, ziekenhuisopnames dalen in het zuiden van de VS, stijgen in noordelijke Staten.

Covid-19 statistieken in zuidelijke staten zoals Florida zijn de afgelopen weken sterk gedaald, terwijl ze in veel noordelijke staten zijn gestegen, waaronder zwaar gevaccineerde staten.

Bevestigde COVID-19-gevallen in Mississippi zijn bijvoorbeeld met ongeveer 95 procent gedaald van de piek van 5.018 op 19 augustus tot slechts 268 op 7 oktober. COVID-19-gerelateerde ziekenhuisopnames in de staat, een van de zwaarst getroffen in de staat natie, daalde van 1667 op 19 augustus naar 403 op donderdag.

Soortgelijke dalingen zijn geregistreerd in Alabama, Arkansas, Georgia, Florida en Texas.

Tegelijkertijd zijn de statistieken in veel noordelijke staten gestegen, waaronder die in New England .

Vermont, bijvoorbeeld, ging van n geval op 5 juli naar 286 op 1 oktober en acht ziekenhuisopnames in de maand juni naar 160 in de maand september, hoewel de statistieken de afgelopen dagen zijn afgenomen.

In North Dakota steeg het aantal actieve gevallen van 143 op 5 juli naar 4.485 op 7 oktober, terwijl het aantal ziekenhuisopnames steeg van 9 naar 184.

Sommige mensen dachten dat het stijgende aantal mensen met immuniteit een nieuwe reeks golven zou voorkomen, of een sterke toename van COVID-19-gevallen, ziekenhuisopnames en sterfgevallen, maar dat bleek onnauwkeurig. Meerdere staten hebben cijfers gezien die vergelijkbaar zijn met of zelfs hoger zijn dan eerdere pieken.

"We dachten dat we uit het bos waren", vertelde Dr. Michael Saag, professor in de geneeskunde aan de Universiteit van Alabama bij Birmingham's Division of Infectious Diseases, aan The Epoch Times. “Eind juni leek alles in orde te komen. En toen sloeg het weekend van 4 juli toe, en dat viel samen met het feit dat Delta echt explodeerde, en in juli, en vooral augustus, brak de hel los.”

Nieuwe gevallen bereikten een piek in Alabama op 15 augustus. Sindsdien zijn ze met 70 procent gedaald. Het aantal ziekenhuisopnames piekte rond dezelfde tijd. Ze zijn op 8 oktober met ongeveer 62 procent gedaald.

https://www.theepochtimes(...)tter_impression=true
pi_201713212
Texas 4400 Covid gerelateerde doden tussen de 40 en 49 op een bevolking van nog geen 3.7 miljoen
en 8500 Covid gerelateerde doden tussen de 50 en 59 op een populatie van ongeveer 3.4 miljoen
https://www.arcgis.com/ap(...)478697c76acbbf86a6bc
https://worldpopulationreview.com/states/texas-population

Vergelijk dat met bijvoorbeeld Zweden met respectievelijk 124 en 387 doden in die leeftijdsgroep op beide rond de 1.3 miljoen mensen.
https://experience.arcgis(...)4bf7be6f9f87457ed9aa
https://www.populationpyramid.net/sweden/2019/

en Nederland respectievelijk ongeveer 100 en 430 doden in die leeftijdsgroepen
op een bevolking van zo'n 2.2 en 2.5 miljoen
https://www.rivm.nl/sites(...)11005_1150_final.pdf
https://www.cbs.nl/en-gb/(...)n/population-pyramid

Daar een positieve draai aan geven voor Texas is wat vreemd. Zelfs als je het bijvoorbeeld met Massachussetts vergelijkt dan doet Texas het niet al te best vanwege de veel jongere bevolking (en New-England kreeg eerder de volle laag dan Texas).
pi_201713415
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 03:37 schreef Za het volgende:
COVID-19-gevallen, ziekenhuisopnames dalen in het zuiden van de VS, stijgen in noordelijke Staten.

Covid-19 statistieken in zuidelijke staten zoals Florida zijn de afgelopen weken sterk gedaald, terwijl ze in veel noordelijke staten zijn gestegen, waaronder zwaar gevaccineerde staten.

Bevestigde COVID-19-gevallen in Mississippi zijn bijvoorbeeld met ongeveer 95 procent gedaald van de piek van 5.018 op 19 augustus tot slechts 268 op 7 oktober. COVID-19-gerelateerde ziekenhuisopnames in de staat, een van de zwaarst getroffen in de staat natie, daalde van 1667 op 19 augustus naar 403 op donderdag.

Soortgelijke dalingen zijn geregistreerd in Alabama, Arkansas, Georgia, Florida en Texas.

Tegelijkertijd zijn de statistieken in veel noordelijke staten gestegen, waaronder die in New England .

Vermont, bijvoorbeeld, ging van n geval op 5 juli naar 286 op 1 oktober en acht ziekenhuisopnames in de maand juni naar 160 in de maand september, hoewel de statistieken de afgelopen dagen zijn afgenomen.

In North Dakota steeg het aantal actieve gevallen van 143 op 5 juli naar 4.485 op 7 oktober, terwijl het aantal ziekenhuisopnames steeg van 9 naar 184.

Sommige mensen dachten dat het stijgende aantal mensen met immuniteit een nieuwe reeks golven zou voorkomen, of een sterke toename van COVID-19-gevallen, ziekenhuisopnames en sterfgevallen, maar dat bleek onnauwkeurig. Meerdere staten hebben cijfers gezien die vergelijkbaar zijn met of zelfs hoger zijn dan eerdere pieken.

"We dachten dat we uit het bos waren", vertelde Dr. Michael Saag, professor in de geneeskunde aan de Universiteit van Alabama bij Birmingham's Division of Infectious Diseases, aan The Epoch Times. “Eind juni leek alles in orde te komen. En toen sloeg het weekend van 4 juli toe, en dat viel samen met het feit dat Delta echt explodeerde, en in juli, en vooral augustus, brak de hel los.”

Nieuwe gevallen bereikten een piek in Alabama op 15 augustus. Sindsdien zijn ze met 70 procent gedaald. Het aantal ziekenhuisopnames piekte rond dezelfde tijd. Ze zijn op 8 oktober met ongeveer 62 procent gedaald.

https://www.theepochtimes(...)tter_impression=true
Uit jouw bericht haal ik dat in Missisippi het aantal ziekenhuisopnames daalt, en dat het in Vermont stijgt..

Echter staat ook in jouw bericht: In Missisippi (3 miljoen inwoners) waren er op donderdag 403 ziekenhuisopnames (dus op een enkele dag) en Vermont (600.000 inwoners) waren er in de maand september (dus in 30 dagen) 160 opnames (= 3 tot 4 per dag)
Als Vermont evenveel inwoners zou hebben als Missisippi zouden er in Vermont dus 15-20 ziekenhuisopnames per dag zijn en in Missisippi zijn dat er ruim 400 (dus 20x zo veel).

Persoonlijk vind ik de aantallen dan een belangrijker gegeven dan de stijgende of dalende trend.
pi_201713976
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:50 schreef simonblue het volgende:

[..]
Uit jouw bericht haal ik dat in Missisippi het aantal ziekenhuisopnames daalt, en dat het in Vermont stijgt..

Echter staat ook in jouw bericht: In Missisippi (3 miljoen inwoners) waren er op donderdag 403 ziekenhuisopnames (dus op een enkele dag) en Vermont (600.000 inwoners) waren er in de maand september (dus in 30 dagen) 160 opnames (= 3 tot 4 per dag)
Als Vermont evenveel inwoners zou hebben als Missisippi zouden er in Vermont dus 15-20 ziekenhuisopnames per dag zijn en in Missisippi zijn dat er ruim 400 (dus 20x zo veel).

Persoonlijk vind ik de aantallen dan een belangrijker gegeven dan de stijgende of dalende trend.
Klopt, stijgingen en dalingen zien we de hele tijd in de pandemie, en niet iedereen zit in de zelfde fase. Ene land is al bezig met de afdaling, terwijl het andere net begin met stijgen.
Waar het bij vaccineren om gaat is het aftoppen van die stijging, en dan vooral wat betreft de druk op de zorg.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201715582
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:33 schreef DrParsifal het volgende:
Texas 4400 Covid gerelateerde doden tussen de 40 en 49 op een bevolking van nog geen 3.7 miljoen
en 8500 Covid gerelateerde doden tussen de 50 en 59 op een populatie van ongeveer 3.4 miljoen
https://www.arcgis.com/ap(...)478697c76acbbf86a6bc
https://worldpopulationreview.com/states/texas-population

Vergelijk dat met bijvoorbeeld Zweden met respectievelijk 124 en 387 doden in die leeftijdsgroep op beide rond de 1.3 miljoen mensen.
https://experience.arcgis(...)4bf7be6f9f87457ed9aa
https://www.populationpyramid.net/sweden/2019/

en Nederland respectievelijk ongeveer 100 en 430 doden in die leeftijdsgroepen
op een bevolking van zo'n 2.2 en 2.5 miljoen
https://www.rivm.nl/sites(...)11005_1150_final.pdf
https://www.cbs.nl/en-gb/(...)n/population-pyramid

Daar een positieve draai aan geven voor Texas is wat vreemd. Zelfs als je het bijvoorbeeld met Massachussetts vergelijkt dan doet Texas het niet al te best vanwege de veel jongere bevolking (en New-England kreeg eerder de volle laag dan Texas).
Dus Texas:
40-49: 1 op 840
50-59: 1 op 400

Zweden:
40-49: 1 op ~10.500
50-59: 1 op ~3360

NL:
40-49: 1 op ~22.000
50-59: 1 op ~5800

Behoorlijke verschillen, zelfs in tussen Nederland en Zweden.
In Texas kent bijna iedereen waarschijnlijk wel iemand tussen de 40-59 die overleden is Covid. Ik lees regelmatig op een forum met veel Amerikaanse republikeinen, en dat lijkt ook echt wel geval te zijn. Vrijwel iedereen daar kent wel iemand die overleden is aa Covid.
pi_201715633
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dus Texas:
40-49: 1 op 840
50-59: 1 op 400

Zweden:
40-49: 1 op ~10.500
50-59: 1 op ~3360

NL:
40-49: 1 op ~22.000
50-59: 1 op ~5800

Behoorlijke verschillen, zelfs in tussen Nederland en Zweden.
In Texas kent bijna iedereen waarschijnlijk wel iemand tussen de 40-59 die overleden is Covid. Ik lees regelmatig op een forum met veel Amerikaanse republikeinen, en dat lijkt ook echt wel geval te zijn. Vrijwel iedereen daar kent wel iemand die overleden is aa Covid.
Ja, wel is het zo dat Zweden zijn oversterfte een stuk beter verklaart met Covid dan Nederland. Maar dat zal waarschijnlijk niet echt veel uitmaken op deze groepen. Het relatieve verschil bij de 60 tot 80 jarigen in NL en SE in officiele cijfers is al een stuk kleiner (bij 70-79 jarigen is het zo goed als gelijk, waarbij Zweden ook daar de oversterfte beter verklaart).
pi_201716057
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:33 schreef DrParsifal het volgende:
Texas 4400 Covid gerelateerde doden tussen de 40 en 49 op een bevolking van nog geen 3.7 miljoen
en 8500 Covid gerelateerde doden tussen de 50 en 59 op een populatie van ongeveer 3.4 miljoen
https://www.arcgis.com/ap(...)478697c76acbbf86a6bc
https://worldpopulationreview.com/states/texas-population

Vergelijk dat met bijvoorbeeld Zweden met respectievelijk 124 en 387 doden in die leeftijdsgroep op beide rond de 1.3 miljoen mensen.
https://experience.arcgis(...)4bf7be6f9f87457ed9aa
https://www.populationpyramid.net/sweden/2019/

en Nederland respectievelijk ongeveer 100 en 430 doden in die leeftijdsgroepen
op een bevolking van zo'n 2.2 en 2.5 miljoen
https://www.rivm.nl/sites(...)11005_1150_final.pdf
https://www.cbs.nl/en-gb/(...)n/population-pyramid

Daar een positieve draai aan geven voor Texas is wat vreemd. Zelfs als je het bijvoorbeeld met Massachussetts vergelijkt dan doet Texas het niet al te best vanwege de veel jongere bevolking (en New-England kreeg eerder de volle laag dan Texas).
Wie geeft er een positieve draai aan?
pi_201716121
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:50 schreef simonblue het volgende:

Uit jouw bericht haal ik dat in Missisippi het aantal ziekenhuisopnames daalt, en dat het in Vermont stijgt..

Echter staat ook in jouw bericht: In Missisippi (3 miljoen inwoners) waren er op donderdag 403 ziekenhuisopnames (dus op een enkele dag) en Vermont (600.000 inwoners) waren er in de maand september (dus in 30 dagen) 160 opnames (= 3 tot 4 per dag)
Als Vermont evenveel inwoners zou hebben als Missisippi zouden er in Vermont dus 15-20 ziekenhuisopnames per dag zijn en in Missisippi zijn dat er ruim 400 (dus 20x zo veel).

Persoonlijk vind ik de aantallen dan een belangrijker gegeven dan de stijgende of dalende trend.
Waar het om gaat is dat we een natuurlijk verloop zien. In Texas is het aantal besmettingen binnen 4 weken van 27.000 terug gegaan naar 5.000 per dag.

Tevens is na het loslaten van de maatregelen begin maart het 5 maanden rustig gebleven ondanks volle stadions etc. Totale uitbraak duurde 7 weken.

Dat zijn interessante dingen, waar we iets mee kunnen. In landen met massavaccinaties zien we dergelijke korte curves niet (meer).
pi_201811597
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 03:37 schreef Za het volgende:
COVID-19-gevallen, ziekenhuisopnames dalen in het zuiden van de VS, stijgen in noordelijke Staten.

Covid-19 statistieken in zuidelijke staten zoals Florida zijn de afgelopen weken sterk gedaald, terwijl ze in veel noordelijke staten zijn gestegen, waaronder zwaar gevaccineerde staten.

Bevestigde COVID-19-gevallen in Mississippi zijn bijvoorbeeld met ongeveer 95 procent gedaald van de piek van 5.018 op 19 augustus tot slechts 268 op 7 oktober. COVID-19-gerelateerde ziekenhuisopnames in de staat, een van de zwaarst getroffen in de staat natie, daalde van 1667 op 19 augustus naar 403 op donderdag.

Soortgelijke dalingen zijn geregistreerd in Alabama, Arkansas, Georgia, Florida en Texas.

Tegelijkertijd zijn de statistieken in veel noordelijke staten gestegen, waaronder die in New England .

Vermont, bijvoorbeeld, ging van n geval op 5 juli naar 286 op 1 oktober en acht ziekenhuisopnames in de maand juni naar 160 in de maand september, hoewel de statistieken de afgelopen dagen zijn afgenomen.

In North Dakota steeg het aantal actieve gevallen van 143 op 5 juli naar 4.485 op 7 oktober, terwijl het aantal ziekenhuisopnames steeg van 9 naar 184.

Sommige mensen dachten dat het stijgende aantal mensen met immuniteit een nieuwe reeks golven zou voorkomen, of een sterke toename van COVID-19-gevallen, ziekenhuisopnames en sterfgevallen, maar dat bleek onnauwkeurig. Meerdere staten hebben cijfers gezien die vergelijkbaar zijn met of zelfs hoger zijn dan eerdere pieken.

"We dachten dat we uit het bos waren", vertelde Dr. Michael Saag, professor in de geneeskunde aan de Universiteit van Alabama bij Birmingham's Division of Infectious Diseases, aan The Epoch Times. “Eind juni leek alles in orde te komen. En toen sloeg het weekend van 4 juli toe, en dat viel samen met het feit dat Delta echt explodeerde, en in juli, en vooral augustus, brak de hel los.”

Nieuwe gevallen bereikten een piek in Alabama op 15 augustus. Sindsdien zijn ze met 70 procent gedaald. Het aantal ziekenhuisopnames piekte rond dezelfde tijd. Ze zijn op 8 oktober met ongeveer 62 procent gedaald.

https://www.theepochtimes(...)tter_impression=true
Florida doet het momenteel erg goed:

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201812239
Corona gaat continu in golven, waar het om gaat nis welke gevolgen die golven hebben.
In Nederland is de golf van oktober minder heftig qua ziekenhuisopnamen dan vorig jaar.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')