Dat is marketing techniek...

En daar wordt dus gedegen onderzoek naar gedaan, zoals de gemiddelde verkoopcijfers bijhouden en tegenwoordig zelfs zoekgeschiedenis via social media en dit analyseren. Bv. welke soort producten, smaken en kleuren populair zijn. Afhankelijk van deze gegevens worden producten ontwikkeld en of aangepast om beter aan te sluiten op de behoefte van de consument.
Waarom er bv. in Spanje of Polen onder de bevolking een voorkeur bestaat voor een andere kleur oranje en een andere smaak daar zal beslist een wetenschappelijke verklaring voor zijn. Ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik denk het spreekwoord "Wat de boer niet kent vreet hij niet." zegt al een hele hoop en is niet uit de lucht komen vallen. Regionaal bestaat er andere vraag en aanbod, hierdoor is de populatie in een bepaald gebied gewent aan ander dingen dan in weer andere gebieden. Kleuren en smaken zijn daar dus ook onderdeel van en daar wordt dus bewust op ingespeeld om betere verkoopcijfers te behalen.
Een ander veelzeggend spreekwoord is "Never read beauty magazines, they only make you feel ugly."
Voor die, die denken dat je met vruchtvlees gezonder frisdrank drinkt.Oranginaaaa!
[ Bericht 9% gewijzigd door Watuntrik op 14-08-2021 10:09:43 ]