Je kan als man toch ook niet als vertegenwoordiger met een jurk naar klanten gaan..quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:24 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Lars kwam met toestemming met groen haar aanzetten maar dat was geen probleem. Dus je vergelijking gaat niet helemaal op.
Dit gaat om nagellak waarbij dit voor de ene groep (vrouwen) wel is toegestaan en voor de andere (mannen) niet. Iets waarin in de reglementen van Jumbo ook niet specifiek wordt aangegeven dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen de sekses als het aankomt op nagellak. Dat is nou ook precies het punt.
Als alleen vrouwen met paars haar mochten komen opdagen maar de mannen niet was dat net zo goed een probleem geweest (als een man dat had gewild).
In mijn middelbare school tijd mocht je bij de ah bv geen wenkbrauw piercing of neus piercing tijdens in tijdens het werk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:03 schreef Redbullkid het volgende:
Sorry hoor, maar hij is daar komen werken en hij deed nog geen nagellak op. Want hij zegt zelf dit pas een maand te doen.
En als de directie dan vraagt het tijdens werktijd niet te doen gaat hij naar de media.
Hoe moeilijk is het om respect te hebben voor de verzoeken van je werkgever?
Ik ga ook het liefst in de zomer in mijn korte broek naar mijn werk, maar mijn werkgever wilt dit ook niet.
Daar heb ik dan ook respect voor ipv te huilen in de media.
Ik zie dan ook nog geen klanten tijdens mijn werk.
De wereld is echt gek aan het worden geloof ik..
Dat de Jumbo meldt dat ze geen problemen hebben met nagellak, betekent niet dat ze er wél problemen mee hadden.quote:
Je draait het om. Mensen die vinden dat gekleurde nagellak bij een man niet per se representatief is, werden van homofobie beticht.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:30 schreef raptorix het volgende:
Trouwens ook weer prachtig dat alle conservatieven het in 1 keer over homoseksualiteit hebben, ik heb een hetero collega die ook zijn nagels lakt en die gewoon hetero.
Maar dat geldt dan voor al het personeel, niet voor alleen mannen of vrouwen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In mijn middelbare school tijd mocht je bij de ah bv geen wenkbrauw piercing of neus piercing tijdens in tijdens het werk.
Ik ben van 1977 en dus een totaal andere generatie dan Lars. Voor mij zijn mannen met nagellak nog een vreemd fenomeen. Tegelijkertijd snap ik dat de maatschappij met der jaren verandert. Daarom juich ik deze ontwikkeling toe, ondanks dat ik het zelf (nog?) niet begrijp. Maar ik hoef het ook niet te begrijpen. En mijn begrip zal wel met de jaren groeien.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Is het anno 2021 toegestaan om een van deugmensen afwijkende mening te hebben over 'mannen' met gelakte nagels?
#dtv want ik heb hier een mening over.
Had volgens mij ook met veiligheid te maken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In mijn middelbare school tijd mocht je bij de ah bv geen wenkbrauw piercing of neus piercing tijdens in tijdens het werk.
Nee er werd homoseksualiteit bij gehaald terwijl dat hier helemaal geen rol speelt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je draait het om. Mensen die vinden dat gekleurde nagellak bij een man niet per se representatief is, werden van homofobie beticht.
Dit verdraaien is niet kies.
Pijpen zonder handenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef FANNN het volgende:
Kijk als je zo komt solliciteren om een kassa te bedienen, of voor typwerk ofzo kan ik het me voorstellen
dan je nul kans krijgt om die baan te krijgen.
[ afbeelding ]
Ik zou trouwens niet eens weten wát ze wél kan doen met die nagels...
misschien aan haar kont krabben, maar zelfs dat wordt moeilijk denk ik
dat zou nog kunnenquote:
Tjah, ik ben zelf zo liberaal als de pest en dat woke moet echt kappen, ik gebruik zelf veel Microsoft producten en bekijk zodoende nogal wat videos en je ziet bijna geen event meer zonder dat er ook een spreker is over diversiteit in de techniek.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Bedrijven anno 2021 zijn doodsbang voor de woke-inquisitie. Niet geheel onterecht ook.
Nagellak wordt toegelaten bij de Jumbo.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:36 schreef Bananenpap het volgende:
Ik word soms echt wel een beetje moe van de gespeelde verontwaardiging bij dit soort cases. Prima dat je als kerel nagellak op wilt doen, maar ga niet janken als je daar een reactie op krijgt, daar doe je het immers ook voor. Je maakt mij niet wijs dat zo'n jongen dat niet meeneemt in zijn overweging zijn nagels te lakken.
Ik kan nu ook heel demonstratief een rok aan doen naar werk, omdat de vrouwen dat ook mogen in de zomer. Maar dan weet ik dat ik naar huis word gestuurd. Heel fijn hoor die boodschap die we aan de jeugd meegeven van 'jezelf kunnen zijn', maar in de echte mensenwereld representeer je een bedrijf en heb je je gewoon te houden aan de kledingvoorschriften. Als je daar veel moeite mee hebt kun je beter zzp'er worden of voor een bedrijf werken waar het wel wordt toegelaten.
Dat zie je niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
[ twitter ]
Eric vind het belangrijk om op zijn werk over zijn seksuele voorkeuren te praten en de ABN steunt hem daarin. Zelf ben ik van mening dat het mijn collega's, opdrachtgevers en klanten geen fuck aan gaat wat ik in mijn vrije tijd doe op seksueel gebied. Maar dat schijnt vrij ouderwets te zijn bij de ABN.
Mannenrokken zijn alweer uit de mode hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:36 schreef Bananenpap het volgende:
Ik word soms echt wel een beetje moe van de gespeelde verontwaardiging bij dit soort cases. Prima dat je als kerel nagellak op wilt doen, maar ga niet janken als je daar een reactie op krijgt, daar doe je het immers ook voor. Je maakt mij niet wijs dat zo'n jongen dat niet meeneemt in zijn overweging zijn nagels te lakken.
Ik kan nu ook heel demonstratief een rok aan doen naar werk, omdat de vrouwen dat ook mogen in de zomer. Maar dan weet ik dat ik naar huis word gestuurd. Heel fijn hoor die boodschap die we aan de jeugd meegeven van 'jezelf kunnen zijn', maar in de echte mensenwereld representeer je een bedrijf en heb je je gewoon te houden aan de kledingvoorschriften. Als je daar veel moeite mee hebt kun je beter zzp'er worden of voor een bedrijf werken waar het wel wordt toegelaten.
Soms zijn er verschillen. In de luchtvaart voor cabin crew zijn er ook verschillen voor de vrouwen en mannen. Daar mogen mannen ook geen nagellak opquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat geldt dan voor al het personeel, niet voor alleen mannen of vrouwen.
Dat kan een werkgever eisen, de vraag is natuurlijk wel of zoiets bij een rechter stand houdt mocht het op een zaak uitlopen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Soms zijn er verschillen. In de luchtvaart voor cabin crew zijn er ook verschillen voor de vrouwen en mannen. Daar mogen mannen ook geen nagellak op
Dan heb ik een hoog IQ want ik heb geen enkele tattoo en dat gaat niet gebeuren ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Een tatoeage zie ik als een teken van grote geestelijke armoede. Hoe meer tatoeages, hoe lager het IQ.
of die knul vind het gewoon mooi, hij doet er niemand kwaad mee, dus....quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:44 schreef FANNN het volgende:
https://mens-en-gezondhei(...)id-en-anno-2018.html
Prima toch als de goegemeente en de werkverschaffer vinden dat het wel kan? Dan kan stoorzendert lekker met Radjapik gaan babbelen over hoe Glanerburg er uit zag in 1840.quote:
Ik deel je mening. Het is een glijdende schaal. Waar moet je als werkgever de grens leggen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens en dat is ook niet handig aangepakt. Totaal mee eens, net als die jankzak die heeft lopen klagen maar ik merk dat ik er inmiddels ergens ook jeuk van krijg in de trend van:
"Ik heb groen haar - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo vindt het prima en reageert niet
"Ik neem groene nagels - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo twijfelt en maar reageert niet
"Ik neem groene oren en neusharen - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo accepteert d at niet, want kledingvoorschriften / personeelsvoorkomen"
MOORD BRAND want ze accepteren me niet omdat ik LHBQT'er ben of de aandachtsgeile moeder reageert met "ze accepteren mijn zoon niet"
Maar goed, als je dit schrijft zul je ook wel een hater zijn ondanks dat ik eerlijk ben er soms jeuk van krijg, maar ik wil dat graag uitdragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |