abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200859705
quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)-staan-tijdens-pride

[quote]AMSTERDAM - Opnieuw is er tijdens de Pride een drag queen geweigerd in Amsterdamse taxi’s, stellen Amsterdamse drag queens. De ergenis over deze vorm van discriminatie groeit. Taxibedrijf Uber is een onderzoek gestart.

Het ging afgelopen vrijdag mis, vertelt de bekende Amsterdamse drag queen ’Slet Lana’ die twee keer door een Uber-chauffeur zegt te zijn geweigerd. „Eerst toen ik onderweg was naar een optreden en daarna op de weg terug”, vertelt ze. „Ik was volledig uitgedost. Toen de chauffeurs mij zagen, vertrokken ze en werd mijn rit gecanceld.”

D66-raadslid Jan-Bert Vroege is kwaad. „Drag queens zijn meest zichtbare onderdeel van de lhbti-gemeenschap, zij zijn de spreekwoordelijke kanarie in de kolenmijn. Dat zij niet veilig over onze straten kunnen en afhankelijk zijn van taxis is natuurlijk al vreselijk”, stelt Vroege. „Maar onze taximarkt is ook al jaren verziekt. Discriminatie van lhbti’s maar ook van joodse Amsterdammers is schering en inslag. Het wordt hoogste tijd dat wethouder eens serieus hiermee aan de slag gaat.”

Uber baalt enorm van de klacht. „Discriminatie om wie je bent en hoe je eruit ziet is onacceptabel en ik vind het zeer verdrietig dat dit is gebeurd. Iedereen heeft recht op een veilige rit. Wij hebben contact gehad met de personen die melding hebben gemaakt en zijn direct een onderzoek gestart”, stelt Willem van Limburg Stirum, general manager van Uber. „Gedurende dat onderzoek wordt de chauffeur geschorst. Er is geen ruimte voor discriminatie op het Uber platform en wie zich hier niet aan houdt, wordt direct van het platform verwijderd.”

Volgens de bekende Amsterdamse drag queen Jennifer Hopelezz is Slet Lana niet het enige slachtoffer. Er tijdens de afgelopen Pride nog tenminste twee andere gevallen bekend van drag queens die zouden zijn geweigerd of beledigd, stelt Hopelezz. Het lukte deze krant niet om met hen in contact te komen.

Ook tijdens de vorige editie klaagden drag queens te zijn geweigerd door taxichauffeurs. Slet Lana zegt dat het voorval haar niet in de koude kleren is gaan zitten. „Ik voel me er erg rot over. Elke keer als ik de deur uit ga en gebruik maak van een taxi ben ik bang.”

Foto 1: Jennifer Hopelezz
Foto 2: Slet Lana

Nou jongens en meisjes vertel het maar eens. Wat zouden jullie doen als taxichauffeur als er ineens zo'n verschijning opduikt?

We moeten ook maar alles normaal vinden hé. Jezelf Slet Lana noemen en dan verwachten dat iedereen respect voor je heeft. Begin eerst eens zelf met wat normen en waarden mejuffrouw!

Amsterdam, je zou er maar wonen.[/quote]
pi_200859745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:44 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Kijk maar eens goed hoe jij naar anderen reageert.
Iedereen heeft het mis, is onwetend of homofoob maar Wantie weet echt ALLES en zal wel even vertellen wat wij mogen vinden of niet.
Zo niet wordt je meteen tot Homofoob, dom en onwetend gebombardeerd.

Als ik die hele reeks aan antwoorden lees die jij naar andere mensen hun hoofd slingert snap ik wel dat de meerderheid homo's vervelend en drammerig gaan vinden... jij bent oorzaak nummer 1. :Y
Je projecteert nu mijn gedraging naar jou toe op iedereen.
Zo werkt het niet.
Dat jij homofoob bent wil niet zeggen dat iedereen in de discussie dat is.

Jij vindt homo's vervelend en drammerig omdat ze zichtbaar zijn en gelijke rechten willen.
pi_200859755
Dit goedpraten :') Je brengt een klant van A naar B, ongeacht uiterlijk. Je hoeft er geen vriendjes mee te worden of een gesprek mee te voeren (vind een stille taxichauffeur heerlijk zelfs).

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 11-08-2021 11:58:33 ]
pi_200859766
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Amsterdam, je zou er maar wonen
TS, je zou hem maar zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_200859796
quote:
7s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:58 schreef Erasmus het volgende:
Dit goedpraten :') Je brengt een klant van A naar B, ongeacht uiterlijk. Je hoeft er geen vriendjes mee te worden of een gesprek mee te voeren (vind een stille taxichauffeur heerlijk zelfs).
Dit dus.
pi_200859801
Hopelijk snel ontslag voor de chauffeur in kwestie.
pi_200859839
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:02 schreef foden het volgende:
Zijn volgens mij zzp'ers...
pi_200859853
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:02 schreef foden het volgende:
Dat zal wel gaan gebeuren. Dit staat in de richtlijnen van Uber:

Het is dus niet in strijd met deze richtlijnen als u een rit of bezorging weigert omdat deze u niet uitkomt. U mag echter niet doelbewust aanvragen weigeren of annuleren of rit- en bezorgaanvragen blokkeren via functies op het Uber Marketplace-platform, met als enige reden dat u een bepaalde buurt wilt ontwijken vanwege kenmerken van de mensen of bedrijven in die buurt.

En:
Discrimineer niet op basis van persoonlijke kenmerken zoals leeftijd, huidskleur, handicap, genderidentiteit, burgerlijke staat, zwangerschap of moederschap, nationale afkomst, uiterlijk, ras, religie of overtuiging, politieke opvattingen, geslacht, seksuele geaardheid, of elk ander kenmerk dat wordt beschermd door relevante wetgeving.

Al vraag ik me wel af of een normaal taxibedrijf zulke gasten wel zouden accepteren.

https://www.uber.com/lega(...)community-guidelines
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_200860083
Uber taxi's zijn toch gewoon mensen die in hun eigen auto wat bijverdienen als zogenaamde taxi?

Ja dan mag je dus ook zelf bepalen wie je in je eigen auto toelaat.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 12:30:13 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200860148
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:25 schreef Nober het volgende:
Uber taxi's zijn toch gewoon mensen die in hun eigen auto wat bijverdienen als zogenaamde taxi?

Ja maar het gaat via Uber, en die hebben wel regels waar je je aan dient te houden volgens mij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200860407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Is het een act of is het hoe hij wil zijn?

Als het een act is, waarom trekt hij zijn kostuum niet uit? Een clown kleed zich na de voorstelling toch ook om?
Midden op straat?
pi_200860420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:25 schreef Nober het volgende:

Dat mag dus niet.
pi_200860456
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:08 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat zal wel gaan gebeuren. Dit staat in de richtlijnen van Uber:

Het is dus niet in strijd met deze richtlijnen als u een rit of bezorging weigert omdat deze u niet uitkomt. U mag echter niet doelbewust aanvragen weigeren of annuleren of rit- en bezorgaanvragen blokkeren via functies op het Uber Marketplace-platform, met als enige reden dat u een bepaalde buurt wilt ontwijken vanwege kenmerken van de mensen of bedrijven in die buurt.

En:
Discrimineer niet op basis van persoonlijke kenmerken zoals leeftijd, huidskleur, handicap, genderidentiteit, burgerlijke staat, zwangerschap of moederschap, nationale afkomst, uiterlijk, ras, religie of overtuiging, politieke opvattingen, geslacht, seksuele geaardheid, of elk ander kenmerk dat wordt beschermd door relevante wetgeving.

Al vraag ik me wel af of een normaal taxibedrijf zulke gasten wel zouden accepteren.

https://www.uber.com/lega(...)community-guidelines
Ja, die accepteren ze wel.
Sinds al die zzp'ers erbij zitten wordt er veel meer geweigerd.
Mijn schoonmoeder bijvoorbeeld omdat de rit tot buiten het centrum was en omdat ze slecht ter been is.
Moest echt een taxicentrale bellen. Een losse chauffeur weigerde.
Zelfde met hondje: wordt vaak geweigerd door zzp'ers.
pi_200860482
Iedereen zijn hobby enzo, maar is het nou echt een gekke reactie om door te rijden als die onderste engerd in wil stappen. Genoeg mensen die nachtmerries hebben van clowns en dit is er niet ver vandaan.

Eigen veiligheid eerst imho.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 12:56:50 #15
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200860575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:50 schreef Wantie het volgende:
Mijn schoonmoeder bijvoorbeeld omdat de rit tot buiten het centrum was en omdat ze slecht ter been is.
Moest echt een taxicentrale bellen. Een losse chauffeur weigerde.
En waarom komen dat soort dingen dan niet in de krant :')
Gewoon een aandachtsgeile provocerende freak die zelf het nieuws heeft opgezocht.
Het zou me ook niets verbazen dat hij net zo lang Ubers heeft besteld tot er eentje kwam die hem wel weigerde.
pi_200860582
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Midden op straat?
Ja weet ik veel. Dat is toch niet mijn probleem?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200860698
Geen idee eigenlijk. Als het weigeren puur omdat het iemand in drag is is wel kansloos. Maar als iemand met z'n blote reet (als ik de foto's uit de OP beoordeel) in wilt stappen zou ik ook weigeren.
pi_200860703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Midden op straat?
Even een t shirt en een broek aan trekken zodat je niet half naakt een taxi loopt te beschmutzen is teveel gevraagd? :?
pi_200860775
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je projecteert nu mijn gedraging naar jou toe op iedereen.
Zo werkt het niet.
Dat jij homofoob bent wil niet zeggen dat iedereen in de discussie dat is.

Jij vindt homo's vervelend en drammerig omdat ze zichtbaar zijn en gelijke rechten willen.

Wederom totaal uit je duim verzonnen.

Maar ga lekker zo door joh... :W
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  woensdag 11 augustus 2021 @ 13:20:58 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200860900
Als ik taxi chauffeur zou zijn, zou ik die lui gewoon meenemen. Waarom niet, als ze maar betalen.

Ze laten staan impliceert niet dat de chauffeur het niet normaal vindt, het impliceert dat hij er zo van walgt dat hij niet eens in dezelfde auto met ze kan zijn. Da's wel ff een ander uiterste. Hij moet het natuurlijk zelf weten wie hij wel en niet mee neemt, maar het toont wel dat er nog wat aan de weg aan het timmeren is voor wat betreft tolerantie
Laffe huichelaar
  woensdag 11 augustus 2021 @ 13:23:27 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200860931
Een dragqueen vind ik overigens wel wat anders dan homo/trans/wat dan ook.

Leuk dat je als hobby hebt om je te verkleden als een vrouw, maar het is een hobby. Er zijn zoveel hobby's die mensen net ff wat te extreem uitoefenen. Daar wat van vinden is wat anders dan iemand be- of veroordelen op basis van wie iemand is
Laffe huichelaar
pi_200861222
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:20 schreef timmmmm het volgende:
Als ik taxi chauffeur zou zijn, zou ik die lui gewoon meenemen. Waarom niet, als ze maar betalen.

Ze laten staan impliceert niet dat de chauffeur het niet normaal vindt, het impliceert dat hij er zo van walgt dat hij niet eens in dezelfde auto met ze kan zijn. Da's wel ff een ander uiterste. Hij moet het natuurlijk zelf weten wie hij wel en niet mee neemt, maar het toont wel dat er nog wat aan de weg aan het timmeren is voor wat betreft tolerantie
Waar precies in het artikel? Voor hetzelfde geld is hij zich wezenloos geschrokken of dacht 'ie dat het een grap was.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_200861333
Volgens mij mag je freaks zoals in de OP gewoon weigeren op basis van aanstootgevend gedrag.
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 13:59:08 #24
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_200861353
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Genoeg mensen die nachtmerries hebben van clowns
Echt? Wat raar
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 14:00:15 #25
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_200861371
Prima dat Uber dat chauffeurs niet toestaat dit te doen. Een "freak" mag toch ook gewoon vervoerd worden
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')