Je weet dat je er niks aan kan doen, maar toch is het vervelend te horen als het 'niet goed gaat' met je kind. We weten zelf dat ze klein is, dat ze geen haast lijkt te hebben met (ander) eten, maar ook niet met de fysieke ontwikkeling. Dat ze nu suggereren dat het allemaal met elkaar in verband kan staan is even kut.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:56 schreef SQ het volgende:
Och NJ, dat is toch niet wat je wil horen zeg. Ik kan me goed voorstellen dat dat er allemaal even inhakt. En wat rot dat je vriendin zich het zo persoonlijk aantrekt. 7,5 kilo is ook wel echt tenger voor 11 maanden. Ik hoop dat het simpelweg met meer calorieën op te lossen is en dat er verder niet meer speelt
Dat gaf ik inderdaad ook nog aan. Denk dat ze afgelopen week door het extra veel en vaak voeden (1x per uur, 's nachts elke 2 uur) zéker is aangekomen. Wie weet of ze anders wel boven haar gewicht van de 6-maanden afspraak had gezeten..quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 16:37 schreef PKM het volgende:
Dat is ook wel een tegenvaller @:NicolasJoy
Jammer dat je vriendin het zich zo aantrekt. Misschien dat haar melk wel gezorgd dat jullie meisje niet opgenomen hoefde te worden.
Ik duim voor jullie dat het bij de oogarts wèl meevalt.
Welkom nog @:Cygne
Och NJquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:02 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Je weet dat je er niks aan kan doen, maar toch is het vervelend te horen als het 'niet goed gaat' met je kind. We weten zelf dat ze klein is, dat ze geen haast lijkt te hebben met (ander) eten, maar ook niet met de fysieke ontwikkeling. Dat ze nu suggereren dat het allemaal met elkaar in verband kan staan is even kut.
Dus ja, hopen dat ze even de knop omzet qua eten. De pap (zowel fles als bord geprobeerd) blieft ze in elk geval niet.
[..]
Dat gaf ik inderdaad ook nog aan. Denk dat ze afgelopen week door het extra veel en vaak voeden (1x per uur, 's nachts elke 2 uur) zéker is aangekomen. Wie weet of ze anders wel boven haar gewicht van de 6-maanden afspraak had gezeten..
Eerst zien wanneer we de verwijzing krijgen. De vorige keer (kinderarts voor reflux) duurde de doorverwijzing 2 weken..
-
Het is vooral zo frustrerend dat we hetgeen van haar ogen al sinds de eerste afspraak bij het consultatiebureau hebben aangegeven. Als het nu dan toch iets afwijkends zou zijn dan is dat wel heel zuur.
Hadden eigenlijk gehoopt er juist geruststelling te krijgen..quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Och NJJe wilt graag wat anders horen en helemaal als het om je eigen kind gaat. Zou er niet iets lichamelijks aan de hand kunnen zijn waarom ze niet eet? Ik duim voor jullie dat ze pap gaat eten... Misschien voor nu de voeding pureren, wie weet lukt dat?
Olvarit gaat er hier over het algemeen beter in dan vers. Hoe bedoel je realitycheck wat betreft mijn kookkunstenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:11 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hadden eigenlijk gehoopt er juist geruststelling te krijgen..![]()
Er lijkt op het eerste oog fysiek niets te zijn, maar daar willen ze ons eventueel voor naar de logopedist hebben geloof ik. Checken of er niet toch iets met haar mond of tong zou kunnen zijn geloof ik. Hoop dat de pap gewoon wennen is, maar vandaag dus geen succes.![]()
Eigen (avond)eten wil er nog niet in. Soms aardbeien, banaan of perzik, maar verder... Eigen pogingen zijn nog geen succes. Vandaag maar Olvarit gehaald om dat te proberen.
Ik verwacht het eigenlijk ook niet hoor. Bedoel, haar pupillen lopen dus een soort van door in haar iris, maar ik heb niet het idee dat het haar zicht belemmert. De eventuele vertraging van de groei lijkt me heel simpel te verklaren door RS-Virus. Vertraging van de ontwikkeling... Naar mijn mening is dat niet aan de orde. Ze is langzamer dan de oudste, maar die was snel. Dus ja, wat is langzaam.. Zelf zie ik verder niks bijzonders aan haar en ga ik vooral niet lezen waar het allemaal invloed op kan hebben. Als je eenmaal dat soort dingen gaat lezen dan zie je het ook allemaal en ik wil mezelf vooral niet gek maken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:09 schreef SQ het volgende:
en @:NicolasJoy, ik heb dat syndroom eens opgezocht, maar ik heb niet de indruk dat dat nou hetgeen is waar jouw dochter aan lijdt. Wellicht dat ze de oogjes heeft, maar al die andere dingen toch niet?
Ik hoop echt op een sisser
De oudste (bijna 3) wil hier momenteel niets meer eten, alleen nog appelmoes, saus, brood met pindakaas en tomaat/fruit. We hebben al kunnen oefenen met het niet persoonlijk te nemen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Olvarit gaat er hier over het algemeen beter in dan vers. Hoe bedoel je realitycheck wat betreft mijn kookkunsten![]()
![]()
![]()
Wat je met fruit zou kunnen proberen is er ijsjes van te maken. Ik maak altijd ijs van aardbei en framboos, blender en in ijsvormpjes gieten. Gaat erin als koek
Ik was laatst op het CB. De jeugdarts zei: mensen gaan hier naartoe met een gezond kind, en soms naar buiten met een ziek kind. Bij de huisarts is het andersom. Dat vond ik wel een zinnige opmerking maar ik hoop erg dat het in jullie geval uiteindelijk niet waar blijkt. Je zorgen maken over je kind is echt rot!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Hadden eigenlijk gehoopt er juist geruststelling te krijgen..![]()
Misschien al geprobeerd, maar pap met borstvoeding ging hier bij N. ook heel veel beter..quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:02 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Dus ja, hopen dat ze even de knop omzet qua eten. De pap (zowel fles als bord geprobeerd) blieft ze in elk geval niet.
Mmm, snap 'm wel inderdaad.. Het CB is er natuurlijk ergens ook om dingen op te vangen die anders misschien over het hoofd gezien zouden worden..quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik was laatst op het CB. De jeugdarts zei: mensen gaan hier naartoe met een gezond kind, en soms naar buiten met een ziek kind. Bij de huisarts is het andersom. Dat vond ik wel een zinnige opmerking maar ik hoop erg dat het in jullie geval uiteindelijk niet waar blijkt. Je zorgen maken over je kind is echt rot!
Nog niet geprobeerd, maakte dat veel verschil met gewone melk voor N. ?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:21 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Misschien al geprobeerd, maar pap met borstvoeding ging hier bij N. ook heel veel beter..
Qua gewicht voor rs-virus; best wel. Als in; nadat ze 1-2 weken ziek was hebben m'n ouders haar voor het eerst weer gezien en die schrokken best wel. Ze was gewoon 'slank' geworden (beetje zoals de oudste werd na het beginnen met lopen), maar in dit geval dan van het spugen/niet eten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:51 schreef tpopml het volgende:
@:NicolasJoy jeetje, wat een schrik. Had je het idee dat ze voor het rs-virus meer op gewicht was? En willen ze nu door de samenloop van factoren een syndroom uitsluiten? Ik zou nog even op je eigen gevoel afgaan en gewoon de molen afwachten. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...
Hier werkt het ook altijd goed om een hapje te geven van wat we zelf eten. Weet niet of ze daarmee te verleiden is?
@:Seven @:Sunshine1982 Tsja tsja plannen plannen... Genoeg ideeën, maar beetje rotsituatie in mijn familie (twee naaste familieleden hebben kanker, en ik merk dat ik ze er graag bij zou hebben maar dat kan nu eenmaal niet) die ik nog naast me neer moet leggen.
Verder duidelijk thema want BUMBA = LIFE voor kiddo. Kijkt bij ons amper tv maar heeft dit duidelijk meegekregen bij oma's![]()
![]()
Verder een beetje aan het bedenken wat we willen geven. Driewieler met duwstang, alvast een loopkar (zo'n rollator variant, niet een waar hij in zit). Geen idee wat we zelf willen geven. Hier nog aanraders? Hij houdt van frunniken aan van alles en mog wat, Bumba, en de interesse voor auto's en poppetjes komt ook al op. Ons devies is wel een beetje less is more en kwaliteit boven kwantiteit.
Verder denk ik in twee fases vieren ivm covid, of het moet nog heul lekker weer zijn... En natuurlijk zakjes met lekkers voor de neefjes/nichtjes/bezoekende kinderen.
Awww lieve kleine S met d'r wilde mohawkquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:02 schreef NicolasJoy het volgende:
Dan herhaal ik nog even schaamteloos de foto bij het hele verhaal.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |