abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200826863
Vandaag is het nieuwe IPCC rapport uit gekomen. En daarin wordt duidelijk gemaakt dat de mens de klimaatcrisis veroorzaakt en dat we dat niet meer terug kunnen draaien, alleen maar minder erg kunnen maken.

https://www.nu.nl/klimaat(...)imaatpanel-ipcc.html

https://nos.nl/l/2393226

https://www.ad.nl/binnenl(...)de-oorzaak~a6c593d9/

Korte uitleg van Hiemstra:
twitter
pi_200826882
Poeh nou dan zal er nu ineens wel actie worden ondernomen

/s
pi_200826915
Dividend van de aandeelhouders en de winsten van het bedrijfsleven zijn nog altijd belangrijker dan het klimaat helaas.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 9 augustus 2021 @ 11:50:47 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200826952
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 11:49 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dividend van de aandeelhouders en de winsten van het bedrijfsleven zijn nog altijd belangrijker dan het klimaat helaas.
Anders ging men wel geboortebeperking promoten. Maar daar valt geen cent aan te verdienen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200826958
Gelukkig gaan de politici en bedrijven die het al meer dan 25 jaar weten en het zover hebben laten komen dat oplossen door je te laten betalen voor hun Tesla's en hun uitstoot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 9 augustus 2021 @ 11:55:05 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_200827031
Tijd voor meer subsidies om de rijken nog rijker te maken, dat zet zoden aan de dijk!
pi_200827283
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 11:47 schreef Fugue het volgende:

/s
Ja morgen moeten alle fabrieken dicht die co2 uitstoten. Autos die co2 uutstoten mogen vanaf morgen niet meer rijden.
Dut is wereldwijd afgesproken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200827314
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 11:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Anders ging men wel geboortebeperking promoten. Maar daar valt geen cent aan te verdienen.

Dat bovenste deel is al bezig met bevolkingsafname.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2021 12:13:11 ]
  maandag 9 augustus 2021 @ 12:18:24 #9
182233 thedeedster
pi_200827401
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:12 schreef babylon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat bovenste deel is al bezig met bevolkingsafname.
Wat deze overigens interessante grafiek vooral zegt, is dat (economische) groei of ontwikkeling leidt tot meer vervuiling...
Zodra mensen het beter hebben, zullen ze ook - in ieder geval de massa - meer vervuilen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200827434
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Wat deze overigens interessante grafiek vooral zegt, is dat (economische) groei of ontwikkeling leidt tot meer vervuiling...
Zodra mensen het beter hebben, zullen ze ook - in ieder geval de massa - meer vervuilen.
Dit plaatje is zo interpreteerbaar dat het bij iedereen in zijn straatje past...
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 9 augustus 2021 @ 12:21:20 #11
182233 thedeedster
pi_200827449
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit plaatje is zo interpreteerbaar dat het bij iedereen in zijn straatje past...
Doe eens een poging. :)
pi_200827471
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Er is een oneerlijke welvaartsverdeling en dat past niet in mijn visie van rechtvaardigheid.
pi_200827490
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De mensen die waarde toevoegen hebben de meeste welvaart waardoor anderen hier ook van profiteren. Ik behoor bij die eerste groep en niet de tweede, want dan had ik dat plaatje anders bekeken en gebruikt.
pi_200827497
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Klopt. Maar omdat ik arm houden geen goede optie vindt, moet het werk worden gedaan aan de uitstoot, en niet zo zeer aan geboortebeperking bij de armen.
pi_200827553
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 11:47 schreef Fugue het volgende:

/s
Rutte en Kaag zullen heel lief aan het bedrijfsleven vragen of ze alsjeblieft willen gaan doen alsof ze iets willen gaan doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200827567
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Rutte en Kaag zullen heel lief aan het bedrijfsleven vragen of ze alsjeblieft willen gaan doen alsof ze iets willen gaan doen.
Maar als ze daar nu even geen zin in hebben is het ook goed hoor. Dan belasten we gewoon het plebs, haha!
pi_200827568
Dit klimaatgebeuren is langzaam wel een gekke sekte aan het worden. Enige wat ik zie aan het zogenaamde klimaatbeleid is dat er bepaalde bedrijven rijk van worden met deze zoektocht naar het nieuwe *olie*.
pi_200827583
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:27 schreef Fugue het volgende:

[..]

Maar als ze daar nu even geen zin in hebben is het ook goed hoor. Dan belasten we gewoon het plebs, haha!
PS Shell, KLM, hebben jullie nog geld nodig? Niet echt? Hier, neem het toch maar.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 9 augustus 2021 @ 12:29:46 #19
182233 thedeedster
pi_200827594
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:23 schreef babylon het volgende:

[..]

Klopt. Maar omdat ik arm houden geen goede optie vindt, moet het werk worden gedaan aan de uitstoot, en niet zo zeer aan geboortebeperking bij de armen.
Het is ook niet of, of, maar en, en.
pi_200827635
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is ook niet of, of, maar en, en.
Sorry. Over het algemeen wordt het geboortebeperking argument gebruikt door mensen die zelf niks willen veranderen.
pi_200827806
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:27 schreef Fugue het volgende:

[..]

Het gewoon zeggen is al genoeg en als je dan gedwongen ertoe wordt dan ga je in beroep, want het echt doen is niet de bedoeling. Oftewel een shelletje doen.

De politiek geilt op shelletjes doen.
pi_200827816
we gaan aan welvaart ten onder.
en democratie werkt niet:
de meeste mensen zijn te dom om te regeren
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_200827826
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:32 schreef babylon het volgende:

[..]

Sorry. Over het algemeen wordt het geboortebeperking argument gebruikt door mensen die zelf niks willen veranderen.
En het argument dat China de grootste vervuiler is en die eerst maar iets moeten veranderen. Daarbij wordt vaak even vergeten dat die producten naar ons worden verscheept omdat we hier te gierig zijn een normale prijs te betalen.
pi_200827835
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het gewoon zeggen is al genoeg en als je dan gedwongen ertoe wordt dan ga je in beroep, want het echt doen is niet de bedoeling. Oftewel een shelletje doen.

De politiek geilt op shelletjes doen.
Een Shelletje, gaaf!
pi_200827860
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:46 schreef Fugue het volgende:

[..]

En het argument dat China de grootste vervuiler is en die eerst maar iets moeten veranderen. Daarbij wordt vaak even vergeten dat die producten naar ons worden verscheept omdat we hier te gierig zijn een normale prijs te betalen.
Is China wel de grootste vervuiler?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')