Ja maar die zenders hebben ook niet altijd die rechten. Vind het nogal van een dedain (om in BBB termen te blijven) overkomen om dan alles achter die player te pleuren en dan doodleuk herhalingen op tv te tonen. De player zou een aanvulling moeten zijn. Bij de iets minder bekende koersen bijvoorbeeld live vanaf de start in de player tonen en vanaf 14:30 op tv. Dan zou ik een player meer kunnen waarderen.quote:Op zondag 8 augustus 2021 18:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Eurosport zendt juist bij het wielrennen meer uit dan alle andere zenders opgeteld bij elkaar, vermenigvuldigd met factor 10, zouden doen als de rechten daar lagen. Of jij denkt toch niet dat pakweg de Ronde van de Ain, het Spaans kampioenschap of de Arctic Race ook maar een seconde zendtijd op tv (of stream) zouden krijgen als de rechten elders lagen?
Volgens mij maakt ES alles wel beschikbaar toch? Alles waar de EBU rechten van heeft is ook gewoon online te kijken, al moet je soms wel even zoeken en is de kwaliteit zwaar ondermaats.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Mijn ergernis is juist dat zenders rechten hebben maar daar niks mee doen, niet op tv maar ook niet via een stream.
Ik weet met de beste wil van de wereld niet op welke rechten je doelt die andere zenders niet hebben, die ze wel hadden willen hebben en die ze dan wél uit hadden gezonden op tv.quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:59 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ja maar die zenders hebben ook niet altijd die rechten. Vind het nogal van een dedain (om in BBB termen te blijven) overkomen om dan alles achter die player te pleuren en dan doodleuk herhalingen op tv te tonen. De player zou een aanvulling moeten zijn. Bij de iets minder bekende koersen bijvoorbeeld live vanaf de start in de player tonen en vanaf 14:30 op tv. Dan zou ik een player meer kunnen waarderen.
Bij ES kun je in ieder geval, tegen betaling, online kijken, echter bij NOS dus niet altijd.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij maakt ES alles wel beschikbaar toch? Alles waar de EBU rechten van heeft is ook gewoon online te kijken, al moet je soms wel even zoeken en is de kwaliteit zwaar ondermaats.
NOS = EBUquote:Op zondag 8 augustus 2021 20:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bij ES kun je in ieder geval, tegen betaling, online kijken, echter bij NOS dus niet altijd.
Dat is toch op https://www.eurovisionsports.tv/quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij maakt ES alles wel beschikbaar toch? Alles waar de EBU rechten van heeft is ook gewoon online te kijken, al moet je soms wel even zoeken en is de kwaliteit zwaar ondermaats.
Ja.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:42 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Dat is toch op https://www.eurovisionsports.tv/
Ik ben niet op de hoogte van rechten die ES wel heeft, en andere zenders ook zouden willen hebben.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik weet met de beste wil van de wereld niet op welke rechten je doelt die andere zenders niet hebben, die ze wel hadden willen hebben en die ze dan wél uit hadden gezonden op tv.
En nogmaals, Eurosport zendt een karrevracht aan (kleinere) koersen uit op Eurosport 1 of 2. Nee, als je zoveel mogelijk wielersport op tv wil zien mag je echt God op je blote knieën danken dat Eurosport daar zo enorm op inzet.
Het is dus maar gelul in de ruimte op basis van je onderbuik.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:48 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte van rechten die ES wel heeft, en andere zenders ook zouden willen hebben.
Vind dat zelf ook niet heel erg rullevant. Ik vind het storend dat men de rechten wél heeft, en dat niet op tv uitzend.
Is geen onderbuik, afgelopen zomer heeft ES ook iets achter de player gegooid ipv live op TV.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is dus maar gelul in de ruimte op basis van je onderbuik.
Wat de NOS betreft zenden die niets minder op tv uit dan normaal (klassiekers, Tour, NK, WK en in de weekenden wat grotere rittenkoersen). Sporza mist de rechten van RCS, maar daar was de keuze om enorm te gaan snoeien in de wielerrechten al gemaakt voordat Eurosport zich daar op ging storten.
Dus nogmaals: je mist letterlijk niets en je krijgt daarbovenop een enorm aantal koersen op tv voorgeschoteld bij Eurosport die nooit op Nederlandse (of Vlaamse) tv uitgezonden zouden zijn (en dat ook niet zouden zijn als Eurosport daar niet in was gestapt). Ja, het komt wel eens voor dat een koers enkel op de Player zit of dat die in uitgesteld relais uitgezonden wordt. Maar dat zijn geen koersen die op eender welke andere zender überhaupt maar een seconde aandacht zouden krijgen, niet op een stream en zeker niet op tv.
Wat dan? En was daar wellicht een fatsoenlijke reden voor (spoiler: ja die was er)?quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:16 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Is geen onderbuik, afgelopen zomer heeft ES ook iets achter de player gegooid ipv live op TV.
Ik snap dat je die niet belangrijk vindt in je verhaal, want de NOS is wat dat betreft vele malen erger.quote:Andere zenders vind ik ook niet belangrijk in dit verhaal. Die komen hun gekochte rechten netjes na vwb uitzenden op tv.
En mij gaat 't er om dat dit onzin is.quote:ES heeft rechten om iets uit te zenden en kiest voor lullige herhalingen ipv live uitzenden.
Daar gaat t mij om. Niets meer, niets minder.
Geen idee welke koers dat was, heb geen geheugen als een paardquote:Op zondag 8 augustus 2021 21:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat dan? En was daar wellicht een fatsoenlijke reden voor (spoiler: ja die was er)?
[..]
Ik snap dat je die niet belangrijk vindt in je verhaal, want de NOS is wat dat betreft vele malen erger.
[..]
En mij gaat 't er om dat dit onzin is.
Voor hetzelfde gaan de rechten na 2024 weer terug naar de publieke omroep en zijn we heel dat Netflix weer kwijt.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:28 schreef NY_Giant het volgende:
Qua live sport gaan we natuurlijk sowieso meer richting Netflix-achtige modellen, of we het nu leuk vinden of niet. Dus uiteindelijk ontkom je niet aan diensten als Discovery+ als je alles wilt blijven volgen.
Overigens heeft de NOS voor de Spelen van Parijs wel een extra digitale stream ingekocht bij Discovery. Dus dat scheelt alvast iets.
Maar het zou helemaal mooi zijn als het vergelijkbaar wordt met de veel uitgebreidere sublicentie die de Belgen hebben. Al zal dat ongetwijfeld het nodige extra geld kosten.
Dat zou wel echt heel kut zijn, hebben we een paar keer de Spelen écht volledig kunnen volgen en dan krijg je dat weerquote:Op zondag 8 augustus 2021 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor hetzelfde gaan de rechten na 2024 weer terug naar de publieke omroep
Dat is ook zéker niet uitgesloten.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor hetzelfde gaan de rechten na 2024 weer terug naar de publieke omroep en zijn we heel dat Netflix weer kwijt.
Dat klopt. Omdat de volgende live-uitzending voor Eurosport 2 op het programma stond voordat de koers ten einde zou zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:39 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Geen idee welke koers dat was, heb geen geheugen als een paard![]()
Weet alleen dat t gebeurde (een koers, geen 1 dags klassieker) en dat t in WLR ter sprake kwam
En buiten dat geloof ik ook dat een herhaling van een wedstrijd die heel populair is (welke sport dan ook) meer kijkers trekt dan een etappe van een obscuur wielerkoersje. Het is juist heel fijn dát we nu de mogelijkheid hebben om voor een zeer beperkt bedrag dit soort koersjes te kunnen zien. Zonder Eurosport was het nergens te zien.quote:Op zondag 8 augustus 2021 22:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat klopt. Omdat de volgende live-uitzending voor Eurosport 2 op het programma stond voordat de koers ten einde zou zijn.
Voor 20 euro (89 zlotty) per jaar moet je idd niet klagen.quote:Op zondag 8 augustus 2021 22:56 schreef noodgang het volgende:
[..]
En buiten dat geloof ik ook dat een herhaling van een wedstrijd die heel populair is (welke sport dan ook) meer kijkers trekt dan een etappe van een obscuur wielerkoersje. Het is juist heel fijn dát we nu de mogelijkheid hebben om voor een zeer beperkt bedrag dit soort koersjes te kunnen zien. Zonder Eurosport was het nergens te zien.
En een Abo op de player is nog een stuk goedkoper dan welk tvpakket waar Eurosport 2 in is opgenomen (voor zover ik weet)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |