abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2021 @ 19:16:18 #29
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_200818512
Er is gewoon heel slecht nagedacht over de koppeling tussen reguliere tv en de streams en als je na een paar dagen ook nog gaat besluiten om zoveel mogelijk mensen te irriteren om meer abonnementjes te kunnen verkopen, dan krijg je zo’n Medal Zone-programma waar echt to-taal geen lijn in te ontdekken is.

Kijk eens wat meer naar Sporza zou ik zeggen, daar blijven ze wél lange tijd bij bijvoorbeeld een atletieksessie (al moeten we helaas soms naar een random Belg in een kajak) en daar komen ze om 15u, dus ná alle wedstrijden, nog eens met een twee uur durend overzicht van allerlei andere sporten _O_. Daar heb je je Medal Zone-programma.

Sporzagoden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_200819045
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 18:45 schreef wimderon het volgende:

[..]

Eurosport zendt juist bij het wielrennen meer uit dan alle andere zenders opgeteld bij elkaar, vermenigvuldigd met factor 10, zouden doen als de rechten daar lagen. Of jij denkt toch niet dat pakweg de Ronde van de Ain, het Spaans kampioenschap of de Arctic Race ook maar een seconde zendtijd op tv (of stream) zouden krijgen als de rechten elders lagen?
Ja maar die zenders hebben ook niet altijd die rechten. Vind het nogal van een dedain (om in BBB termen te blijven) overkomen om dan alles achter die player te pleuren en dan doodleuk herhalingen op tv te tonen. De player zou een aanvulling moeten zijn. Bij de iets minder bekende koersen bijvoorbeeld live vanaf de start in de player tonen en vanaf 14:30 op tv. Dan zou ik een player meer kunnen waarderen.
pi_200819108
Persoonlijk vind ik wielrennen geen goed voorbeeld. ES besteed ook op tv veel aandacht aan wielersport en anders is het te zien via de player, zoals deze week met de Arctic Race of Norway.

Mijn ergernis is juist dat zenders rechten hebben maar daar niks mee doen, niet op tv maar ook niet via een stream.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 augustus 2021 @ 20:10:22 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200819173
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Mijn ergernis is juist dat zenders rechten hebben maar daar niks mee doen, niet op tv maar ook niet via een stream.
Volgens mij maakt ES alles wel beschikbaar toch? Alles waar de EBU rechten van heeft is ook gewoon online te kijken, al moet je soms wel even zoeken en is de kwaliteit zwaar ondermaats.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200819286
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 19:59 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Ja maar die zenders hebben ook niet altijd die rechten. Vind het nogal van een dedain (om in BBB termen te blijven) overkomen om dan alles achter die player te pleuren en dan doodleuk herhalingen op tv te tonen. De player zou een aanvulling moeten zijn. Bij de iets minder bekende koersen bijvoorbeeld live vanaf de start in de player tonen en vanaf 14:30 op tv. Dan zou ik een player meer kunnen waarderen.
Ik weet met de beste wil van de wereld niet op welke rechten je doelt die andere zenders niet hebben, die ze wel hadden willen hebben en die ze dan wél uit hadden gezonden op tv.

En nogmaals, Eurosport zendt een karrevracht aan (kleinere) koersen uit op Eurosport 1 of 2. Nee, als je zoveel mogelijk wielersport op tv wil zien mag je echt God op je blote knieën danken dat Eurosport daar zo enorm op inzet.
pi_200819425
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij maakt ES alles wel beschikbaar toch? Alles waar de EBU rechten van heeft is ook gewoon online te kijken, al moet je soms wel even zoeken en is de kwaliteit zwaar ondermaats.
Bij ES kun je in ieder geval, tegen betaling, online kijken, echter bij NOS dus niet altijd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 augustus 2021 @ 20:32:29 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200819452
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Bij ES kun je in ieder geval, tegen betaling, online kijken, echter bij NOS dus niet altijd.
NOS = EBU ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 8 augustus 2021 @ 20:33:20 #36
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_200819464
Overigens hoop ik dat, mocht ES/D+ op dezelfde manier voortdoen met kijkertje pesten in Parijs, de NOS eenzelfde contract regelt als Sporza. Die hadden toch net wat meer mogelijkheden om een tweede zender open te gooien als het nodig was en hadden meer streams. Dat geeft toch net wat meer mogelijkheden om de iPad te vermijden en het grote tv-scherm te gebruiken.
pi_200819466
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

NOS = EBU ;)
Dat weet ik.
pi_200819484
Weinig te klqgen over D+. Prima in gebruik, niks mis mee.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 augustus 2021 @ 20:36:15 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200819512
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat weet ik.
Daar is alles dus van te kijken in treurige kwaliteit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200819606
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is toch op https://www.eurovisionsports.tv/
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 augustus 2021 @ 20:43:22 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200819613
quote:
2s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:42 schreef hole1988 het volgende:

[..]

Dat is toch op https://www.eurovisionsports.tv/
Ja.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200819674
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik weet met de beste wil van de wereld niet op welke rechten je doelt die andere zenders niet hebben, die ze wel hadden willen hebben en die ze dan wél uit hadden gezonden op tv.

En nogmaals, Eurosport zendt een karrevracht aan (kleinere) koersen uit op Eurosport 1 of 2. Nee, als je zoveel mogelijk wielersport op tv wil zien mag je echt God op je blote knieën danken dat Eurosport daar zo enorm op inzet.
Ik ben niet op de hoogte van rechten die ES wel heeft, en andere zenders ook zouden willen hebben.
Vind dat zelf ook niet heel erg rullevant. Ik vind het storend dat men de rechten wél heeft, en dat niet op tv uitzend.
pi_200820021
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:48 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Ik ben niet op de hoogte van rechten die ES wel heeft, en andere zenders ook zouden willen hebben.
Vind dat zelf ook niet heel erg rullevant. Ik vind het storend dat men de rechten wél heeft, en dat niet op tv uitzend.
Het is dus maar gelul in de ruimte op basis van je onderbuik.

Wat de NOS betreft zenden die niets minder op tv uit dan normaal (klassiekers, Tour, NK, WK en in de weekenden wat grotere rittenkoersen). Sporza mist de rechten van RCS, maar daar was de keuze om enorm te gaan snoeien in de wielerrechten al gemaakt voordat Eurosport zich daar op ging storten.

Dus nogmaals: je mist letterlijk niets en je krijgt daarbovenop een enorm aantal koersen op tv voorgeschoteld bij Eurosport die nooit op Nederlandse (of Vlaamse) tv uitgezonden zouden zijn (en dat ook niet zouden zijn als Eurosport daar niet in was gestapt). Ja, het komt wel eens voor dat een koers enkel op de Player zit of dat die in uitgesteld relais uitgezonden wordt. Maar dat zijn geen koersen die op eender welke andere zender überhaupt maar een seconde aandacht zouden krijgen, niet op een stream en zeker niet op tv.
pi_200820274
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 21:05 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het is dus maar gelul in de ruimte op basis van je onderbuik.

Wat de NOS betreft zenden die niets minder op tv uit dan normaal (klassiekers, Tour, NK, WK en in de weekenden wat grotere rittenkoersen). Sporza mist de rechten van RCS, maar daar was de keuze om enorm te gaan snoeien in de wielerrechten al gemaakt voordat Eurosport zich daar op ging storten.

Dus nogmaals: je mist letterlijk niets en je krijgt daarbovenop een enorm aantal koersen op tv voorgeschoteld bij Eurosport die nooit op Nederlandse (of Vlaamse) tv uitgezonden zouden zijn (en dat ook niet zouden zijn als Eurosport daar niet in was gestapt). Ja, het komt wel eens voor dat een koers enkel op de Player zit of dat die in uitgesteld relais uitgezonden wordt. Maar dat zijn geen koersen die op eender welke andere zender überhaupt maar een seconde aandacht zouden krijgen, niet op een stream en zeker niet op tv.
Is geen onderbuik, afgelopen zomer heeft ES ook iets achter de player gegooid ipv live op TV.
Andere zenders vind ik ook niet belangrijk in dit verhaal. Die komen hun gekochte rechten netjes na vwb uitzenden op tv. ES heeft rechten om iets uit te zenden en kiest voor lullige herhalingen ipv live uitzenden.
Daar gaat t mij om. Niets meer, niets minder.
pi_200820522
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 21:16 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Is geen onderbuik, afgelopen zomer heeft ES ook iets achter de player gegooid ipv live op TV.
Wat dan? En was daar wellicht een fatsoenlijke reden voor (spoiler: ja die was er)?

quote:
Andere zenders vind ik ook niet belangrijk in dit verhaal. Die komen hun gekochte rechten netjes na vwb uitzenden op tv.
Ik snap dat je die niet belangrijk vindt in je verhaal, want de NOS is wat dat betreft vele malen erger.

quote:
ES heeft rechten om iets uit te zenden en kiest voor lullige herhalingen ipv live uitzenden.
Daar gaat t mij om. Niets meer, niets minder.
En mij gaat 't er om dat dit onzin is.
pi_200820547
Qua live sport gaan we natuurlijk sowieso meer richting Netflix-achtige modellen, of we het nu leuk vinden of niet. Dus uiteindelijk ontkom je niet aan diensten als Discovery+ als je alles wilt blijven volgen.

Overigens heeft de NOS voor de Spelen van Parijs wel een extra digitale stream ingekocht bij Discovery. Dus dat scheelt alvast iets.

Maar het zou helemaal mooi zijn als het vergelijkbaar wordt met de veel uitgebreidere sublicentie die de Belgen hebben. Al zal dat ongetwijfeld het nodige extra geld kosten.
pi_200820750
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 21:27 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wat dan? En was daar wellicht een fatsoenlijke reden voor (spoiler: ja die was er)?
[..]

Ik snap dat je die niet belangrijk vindt in je verhaal, want de NOS is wat dat betreft vele malen erger.
[..]

En mij gaat 't er om dat dit onzin is.
Geen idee welke koers dat was, heb geen geheugen als een paard :')
Weet alleen dat t gebeurde (een koers, geen 1 dags klassieker) en dat t in WLR ter sprake kwam
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 augustus 2021 @ 21:45:07 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200820885
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 21:28 schreef NY_Giant het volgende:
Qua live sport gaan we natuurlijk sowieso meer richting Netflix-achtige modellen, of we het nu leuk vinden of niet. Dus uiteindelijk ontkom je niet aan diensten als Discovery+ als je alles wilt blijven volgen.

Overigens heeft de NOS voor de Spelen van Parijs wel een extra digitale stream ingekocht bij Discovery. Dus dat scheelt alvast iets.

Maar het zou helemaal mooi zijn als het vergelijkbaar wordt met de veel uitgebreidere sublicentie die de Belgen hebben. Al zal dat ongetwijfeld het nodige extra geld kosten.
Voor hetzelfde gaan de rechten na 2024 weer terug naar de publieke omroep en zijn we heel dat Netflix weer kwijt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 21:47:04 #49
284411 crew  heywoodu
pi_200820932
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor hetzelfde gaan de rechten na 2024 weer terug naar de publieke omroep
Dat zou wel echt heel kut zijn, hebben we een paar keer de Spelen écht volledig kunnen volgen en dan krijg je dat weer _O-
pi_200821191
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor hetzelfde gaan de rechten na 2024 weer terug naar de publieke omroep en zijn we heel dat Netflix weer kwijt.
Dat is ook zéker niet uitgesloten.

Maar de algemene trend lijkt toch meer de Netflix-kant op te gaan met diensten als Discovery+, Viaplay, DAZN en bijvoorbeeld Eleven Sports. En als de NOS de volledige rechten toch terug zou krijgen, komen die ongetwijfeld ook met een beter online-platform dan ze in het verleden hebben gehad.
  zondag 8 augustus 2021 @ 22:03:47 #51
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_200821248
De trend qua biedingen is zo dat een publieke omroep het zich echt niet meer kan veroorloven om tegen een ViaPlay of Discovery op te bieden voor de volledige rechten. Zeker niet als je ook nog alle wedstrijden van Oranje wil hebben en de samenvattingen van de Eredivisie e.d..
pi_200821367
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 21:39 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Geen idee welke koers dat was, heb geen geheugen als een paard :')
Weet alleen dat t gebeurde (een koers, geen 1 dags klassieker) en dat t in WLR ter sprake kwam
Dat klopt. Omdat de volgende live-uitzending voor Eurosport 2 op het programma stond voordat de koers ten einde zou zijn.
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 22:56:35 #53
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_200822039
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 22:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat klopt. Omdat de volgende live-uitzending voor Eurosport 2 op het programma stond voordat de koers ten einde zou zijn.
En buiten dat geloof ik ook dat een herhaling van een wedstrijd die heel populair is (welke sport dan ook) meer kijkers trekt dan een etappe van een obscuur wielerkoersje. Het is juist heel fijn dát we nu de mogelijkheid hebben om voor een zeer beperkt bedrag dit soort koersjes te kunnen zien. Zonder Eurosport was het nergens te zien.

En een Abo op de player is nog een stuk goedkoper dan welk tvpakket waar Eurosport 2 in is opgenomen (voor zover ik weet)
pi_200822150
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 22:56 schreef noodgang het volgende:

[..]

En buiten dat geloof ik ook dat een herhaling van een wedstrijd die heel populair is (welke sport dan ook) meer kijkers trekt dan een etappe van een obscuur wielerkoersje. Het is juist heel fijn dát we nu de mogelijkheid hebben om voor een zeer beperkt bedrag dit soort koersjes te kunnen zien. Zonder Eurosport was het nergens te zien.

En een Abo op de player is nog een stuk goedkoper dan welk tvpakket waar Eurosport 2 in is opgenomen (voor zover ik weet)
Voor 20 euro (89 zlotty) per jaar moet je idd niet klagen. :P
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 augustus 2021 @ 18:58:32 #55
284411 crew  heywoodu
pi_200833473
Huh

Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 augustus 2021 @ 19:02:35 #56
284411 crew  heywoodu
pi_200833534
En later nog een vakje over eventuele opmerkingen over de website, maar niks over de manier waarop de Spelen bij Eurosport zijn gebracht. Jammer, ik zat klaar om Medal Zone af te kraken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')