abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200813644
Ik ben aan het kijken voor een vakantie naar Canada.

Ik heb echter geen idee hoe dat werkt qua vliegen. Ik heb pas een keer in mijn leven gevlogen (lang geleden,naar Istanbul), ik pak liever de auto. Dat is echter lastig naar Canada. :)

Ik heb me nog echt in vliegtickets verdiept. Ik dacht ik kom er met Google wel uit, maar na een paar uur zie ik door de bomen het bos niet meer. Zeker voor enkele reis is het lastig wat te vinden, maar retour is ook erg onduidelijk. Dan staat er een prijs , klik je er op, en is het opeens bijna de helft duurder.

Wie kan me op weg helpen?Welke sites? Tips?
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 14:03:20 #2
45833 crew  Fogel
pi_200813728
Enkele reis (maal twee, je wil meestal ook terug) is bijna altijd duurder dan een retour.
De prijs die je ziet is een vanaf prijs, als je een betere/andere tijd wil dan het laagste tarief is het inderdaad duurder.

We hebben ook een hele serie hier, kijk er eens doorheen: TRV / Vragen over vliegen #60 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 8 augustus 2021 @ 14:10:17 #3
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_200813909
Ik dacht dat een retourtje vaak goedkoper is. En je dan gewoon je retour vlucht kan missen?
  zondag 8 augustus 2021 @ 14:12:56 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_200813987
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:00 schreef Hamzoef het volgende:
Zeker voor enkele reis
Waarom enkele reis ...?
pi_200814022
quote:
5s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:12 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Waarom enkele reis ...?
Vrijheid te kunnen kiezen of ik na één week of na 3 weken pas terug wil.
pi_200814122
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dan koop je een retourticket met open terugkeer datum. :P
pi_200814861
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan koop je een retourticket met open terugkeer datum. :P
Wist niet dat dat bestond, thanks.
  zondag 8 augustus 2021 @ 15:12:52 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200815196
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat kan lastig zijn in landen als Canada, want je moet kunnen aantonen dat je er niet langer gaat blijven dan als toerist mag. Een enkeltje is vragen om extra controle bij de grens. Je kunt dan beter een flexibel ticket kopen, dan kun je de datum gratis of voor een bepaald bedrag veranderen. Is vaak nog steeds goedkoper dan 2 enkeltjes ook.
pi_200819077
^^ dit, plus dat je bij het last minute boeken van een enkeltje voor de terugreis het risico loopt dat er geen beschikbaarheid is, of het ticket schreeuwend duur is. De ticketprijzen liggen namelijk niet vast maar zijn flexibel geprijsd op basis van vraag en aanbod.
pi_200819330
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 15:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat kan lastig zijn in landen als Canada, want je moet kunnen aantonen dat je er niet langer gaat blijven dan als toerist mag. Een enkeltje is vragen om extra controle bij de grens. Je kunt dan beter een flexibel ticket kopen, dan kun je de datum gratis of voor een bepaald bedrag veranderen. Is vaak nog steeds goedkoper dan 2 enkeltjes ook.
Hey hallo, ken ik u niet ergens van? :{
pi_200819396
En ontopic: je kunt natuurlijk een site als Skyscanner raadplegen om een idee te krijgen van de ticketprijzen en wat er zoal in die richting vliegt.

Welke bestemming in Canada heb je op het oog?
pi_200835729
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:28 schreef Budapestenaar het volgende:
En ontopic: je kunt natuurlijk een site als Skyscanner raadplegen om een idee te krijgen van de ticketprijzen en wat er zoal in die richting vliegt.

Welke bestemming in Canada heb je op het oog?
In eerste instantie British Columbia, maar ik wil meerdere provincies aan doen, dus als vliegen op Alberta bijvoorbeeld goedkoper is, is dat ook een afweging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')