abonnement Unibet Coolblue
pi_200809380
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe baan, startende in januari. Ik heb 1 maand opzegtermijn bij mijn huidige werkgever, maar eigenlijk vind ik het wel 'eerlijk' om het nu al te vertellen. Dan is er meer ruimte om een vacature te plaatsen en mijn vertrek soepeler te laten gaan. Is dat handig of kan ik toch beter wachten tot in november?

Thanks!
pi_200809387
Sowieso wachten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200809421
Compromis, 2 maanden van te voren. Geef je hem een maand extra uit liefdadigheid. 4 is overdreven
pi_200809444
Maar waarom wachten?
pi_200809449
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 08:56 schreef Martinous het volgende:
Maar waarom wachten?
Ergens werken wetende dat je vertrekt is vaak ongemakkelijk qua sfeer en zo. Het hoort niet maar het is wel altijd zo.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_200809456
Gewoon een maand geven en niet meer. Waarom ? Op het moment dat jij opzegt, veranderen er zaken waar jij direct nadeel van ondervindt. Collega’s gaan je anders behandelen en/of managers gaan vervelend doen.
Hallo
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 8 augustus 2021 @ 09:14:44 #7
206731 Mortaxx
Doomer
pi_200809533
Wachten, als het andersom was zou je werkgever dat ook doen. Met goede reden want de benadeelde partij gaat gewoon vervelend doen tegen de ander
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 8 augustus 2021 @ 09:15:18 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200809539
Ligt eraan. Als jij zeer gemotiveerd blijft en je werkgever is niet een kinderachtig mens.. why not? Ik heb al eens 6 maanden van tevoren opgezegd, moest ik wel de directeur overtuigen dat ik niet maandenlang zou gaan stieren maar uiteindelijk heb ik daar in die laatste maanden wel nog hele mooie dingen bereikt. Juist omdat ik altijd gemotiveerd ben om het goed achter te laten.
Resistance is futile.
pi_200809618
Waarom zo lang wachten voordat je daar kunt beginnen? Hebben ze je niet heel dringend nodig dan.
In mijn ervaring willen ze vaak het liefste dat je zo snel mogelijk begint.
pindazakje
pi_200809734
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 08:56 schreef Martinous het volgende:
Maar waarom wachten?
Omdat de baas mogelijk niet positief reageert en dat op jou afrekent.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200809751
quote:
7s.gif Op zondag 8 augustus 2021 09:15 schreef Seven. het volgende:
Ligt eraan. Als jij zeer gemotiveerd blijft en je werkgever is niet een kinderachtig mens.. why not? Ik heb al eens 6 maanden van tevoren opgezegd, moest ik wel de directeur overtuigen dat ik niet maandenlang zou gaan stieren maar uiteindelijk heb ik daar in die laatste maanden wel nog hele mooie dingen bereikt. Juist omdat ik altijd gemotiveerd ben om het goed achter te laten.
De directeur moeten overtuigen dat je niet gaat stieren? Bizar.

Dat soort misselijke onzin bedoel ik dus. Hoe is dat normaal?

Heeft hij jou ook mogen overtuigen dat hij die 6 maanden nog gewoon zijn werk doet? Of rolt het balletje zo niet?

Wat enorm kinderachtig van die persoon.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200809798
quote:
7s.gif Op zondag 8 augustus 2021 09:15 schreef Seven. het volgende:
Ligt eraan. Als jij zeer gemotiveerd blijft en je werkgever is niet een kinderachtig mens.. why not? Ik heb al eens 6 maanden van tevoren opgezegd, moest ik wel de directeur overtuigen dat ik niet maandenlang zou gaan stieren maar uiteindelijk heb ik daar in die laatste maanden wel nog hele mooie dingen bereikt. Juist omdat ik altijd gemotiveerd ben om het goed achter te laten.
Dit dus, het beste wat je kunt hebben is dat je op een zo goed mogelijke manier vertrekt. Je weet namelijk nooit of je nog eens met je oude werkgever of je oude collega's te maken krijgt.
pi_200810139
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 09:46 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dit dus, het beste wat je kunt hebben is dat je op een zo goed mogelijke manier vertrekt. Je weet namelijk nooit of je nog eens met je oude werkgever of je oude collega's te maken krijgt.
Ach, dat zal vooral afhangen van de functie en de schaarste aan personeel in die functie. Ga je van de Aldi naar de Lidl als vakkenvuller, dan zal het niet zo'n vaart lopen. Verlaat je als cardioloog een maatschap, dan ligt het al weer wat anders.
pi_200810230
Ik mag starten bij een familielid in zijn bedrijf maar dat heeft nog even nodig tot januari. Vandaar dat ik nog tot en met december blijf bij mijn huidige werkgever.

Ik draai het soms wel eens om; als werkgever zou ik het prettig vinden als werknemers het op tijd aangeven zodat er niet hals over kop vervanging moet worden gezocht. Daarnaast werk ik in een zeer klein bedrijf (15 man) en heb ik het beste voor met ze, dus gun ze ook alle succes.
pi_200810283
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 10:23 schreef Martinous het volgende:
Ik mag starten bij een familielid in zijn bedrijf maar dat heeft nog even nodig tot januari. Vandaar dat ik nog tot en met december blijf bij mijn huidige werkgever.

Ik draai het soms wel eens om; als werkgever zou ik het prettig vinden als werknemers het op tijd aangeven zodat er niet hals over kop vervanging moet worden gezocht. Daarnaast werk ik in een zeer klein bedrijf (15 man) en heb ik het beste voor met ze, dus gun ze ook alle succes.
Wachten!

Jouw familielid zou zich nog kunnen bedenken. Hou je kaarten voor de borst.

En heb je al een getekend contract van dat familielid? Werken bij je eigen familie heeft voor- en nadelen.
  zondag 8 augustus 2021 @ 10:43:59 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200810522
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 09:40 schreef probeer het volgende:

[..]

De directeur moeten overtuigen dat je niet gaat stieren? Bizar.

Dat soort misselijke onzin bedoel ik dus. Hoe is dat normaal?

Heeft hij jou ook mogen overtuigen dat hij die 6 maanden nog gewoon zijn werk doet? Of rolt het balletje zo niet?

Wat enorm kinderachtig van die persoon.
Was ook een kinderachtig figuur maar 1 kort mailtje on aan te geven dat ik wegging omdat ik niet in de UK wilde blijven wegens Brexit was genoeg. Daarna nog gewoon zakenreis gedaan bijvoorbeeld.
Resistance is futile.
  zondag 8 augustus 2021 @ 10:44:36 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200810530
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 10:23 schreef Martinous het volgende:
Ik mag starten bij een familielid in zijn bedrijf maar dat heeft nog even nodig tot januari. Vandaar dat ik nog tot en met december blijf bij mijn huidige werkgever.

Ik draai het soms wel eens om; als werkgever zou ik het prettig vinden als werknemers het op tijd aangeven zodat er niet hals over kop vervanging moet worden gezocht. Daarnaast werk ik in een zeer klein bedrijf (15 man) en heb ik het beste voor met ze, dus gun ze ook alle succes.
Heb je al een contract?
Resistance is futile.
pi_200810556
Zandvoort heeft ook een nieuwe baan
pi_200810617
quote:
7s.gif Op zondag 8 augustus 2021 10:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je al een contract?
Ja contract is geregeld
pi_200810870
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 10:23 schreef Martinous het volgende:
Ik mag starten bij een familielid in zijn bedrijf maar dat heeft nog even nodig tot januari. Vandaar dat ik nog tot en met december blijf bij mijn huidige werkgever.

Ik draai het soms wel eens om; als werkgever zou ik het prettig vinden als werknemers het op tijd aangeven zodat er niet hals over kop vervanging moet worden gezocht. Daarnaast werk ik in een zeer klein bedrijf (15 man) en heb ik het beste voor met ze, dus gun ze ook alle succes.
Je volgt gewoon het contract wat zij destijds zelf aan je voorgelegd hebben.

Als zij meer tijd hadden gewild, hadden ze je een ander contract moeten geven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200810908
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 09:46 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dit dus, het beste wat je kunt hebben is dat je op een zo goed mogelijke manier vertrekt. Je weet namelijk nooit of je nog eens met je oude werkgever of je oude collega's te maken krijgt.
En dat betekent dus dat je netjes de afspraken volgt die destijds in je contract vastgelegd zijn.

Dat betekent niet dat je opeens mee moet gaan denken met wat hun het beste uit komt.

Dat doen ze voor jou ook niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200810943
Nu opzeggen en 3 maanden vakantie nemen
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 8 augustus 2021 @ 11:22:14 #23
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_200811142
Pfff wat een reacties zeg... Het zegt wel wat over hoe de gemiddelde werknemer aan zichzelf denkt en schijt heeft aan de ondernemer die er netjes voor zorgt dat er iedere maand een salaris wordt uitbetaald.

TS; je werkt bij een kleine werkgever. Als zij al die tijd goed voor je zijn geweest, dan vind ik het heel netjes als je op tijd opzegt. Als jij, je werkgever en je collega's volwassen mensen zijn, dan is dit geen enkel probleem. Dat werknemers komen en gaan is nou eenmaal de normaalste zaak van de wereld en je doet je werkgever er een plezier mee dat hij op tijd op zoek kan gaan maar vervanging. Mogelijk komt dat de sfeer de aankomende maanden juist ten goede. En mocht je nog ooit terug willen bij het bedrijf waar je nu werkt of ze op een andere manier tegen komen, dan zal dit ook positief kunnen doorwerken.

Ik heb dit, als werkgever zijnde, regelmatig meegemaakt en kon het erg waarderen als er gewoon eerlijk en open over werd gedaan. Een jongen heb ik na een jaar weer aangenomen omdat hij terug wilde. Ik weet niet of ik dat gedaan had als hij op de laatste dag van zijn contract vaarwel had gezegd.
pi_200811460
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:22 schreef DaneV het volgende:
Pfff wat een reacties zeg... Het zegt wel wat over hoe de gemiddelde werknemer aan zichzelf denkt en schijt heeft aan de ondernemer die er netjes voor zorgt dat er iedere maand een salaris wordt uitbetaald.

TS; je werkt bij een kleine werkgever. Als zij al die tijd goed voor je zijn geweest, dan vind ik het heel netjes als je op tijd opzegt. Als jij, je werkgever en je collega's volwassen mensen zijn, dan is dit geen enkel probleem. Dat werknemers komen en gaan is nou eenmaal de normaalste zaak van de wereld en je doet je werkgever er een plezier mee dat hij op tijd op zoek kan gaan maar vervanging. Mogelijk komt dat de sfeer de aankomende maanden juist ten goede. En mocht je nog ooit terug willen bij het bedrijf waar je nu werkt of ze op een andere manier tegen komen, dan zal dit ook positief kunnen doorwerken.

Ik heb dit, als werkgever zijnde, regelmatig meegemaakt en kon het erg waarderen als er gewoon eerlijk en open over werd gedaan. Een jongen heb ik na een jaar weer aangenomen omdat hij terug wilde. Ik weet niet of ik dat gedaan had als hij op de laatste dag van zijn contract vaarwel had gezegd.
In WGR ervaringen gelezen van mensen die in hun laatste maand(en) bij een werkgever een vervelende sfeer meemaakten. Dan is een half jaar wel een heel lange periode.

Daarom alleen al gewoon netjes 1,5 maand voor het einde melden, uit zelfbescherming.
Het gaat hier om de belangen van TS.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-08-2021 11:56:19 ]
pi_200811555
Hangt helemaal van je baan en relatie af, bij mijn huidige werkgever heb ik direct na het aanbod van de nieuwe partij ze op de hoogte gebracht, nu heb ik een goede relatie met ze en ook hoogwaardig werk, ze waren zelfs oprecht blij voor me, en volgende dag netjes bloemen laten bezorgen. Ook gelijk het aanbod dat ik welkom ben om terug te komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200811708
Dan mag je 4 maanden de stoep vegen elke dag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 8 augustus 2021 @ 11:54:29 #27
206731 Mortaxx
Doomer
pi_200811717
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:22 schreef DaneV het volgende:
Pfff wat een reacties zeg... Het zegt wel wat over hoe de gemiddelde werknemer aan zichzelf denkt en schijt heeft aan de ondernemer die er netjes voor zorgt dat er iedere maand een salaris wordt uitbetaald.

TS; je werkt bij een kleine werkgever. Als zij al die tijd goed voor je zijn geweest, dan vind ik het heel netjes als je op tijd opzegt. Als jij, je werkgever en je collega's volwassen mensen zijn, dan is dit geen enkel probleem. Dat werknemers komen en gaan is nou eenmaal de normaalste zaak van de wereld en je doet je werkgever er een plezier mee dat hij op tijd op zoek kan gaan maar vervanging. Mogelijk komt dat de sfeer de aankomende maanden juist ten goede. En mocht je nog ooit terug willen bij het bedrijf waar je nu werkt of ze op een andere manier tegen komen, dan zal dit ook positief kunnen doorwerken.

Ik heb dit, als werkgever zijnde, regelmatig meegemaakt en kon het erg waarderen als er gewoon eerlijk en open over werd gedaan. Een jongen heb ik na een jaar weer aangenomen omdat hij terug wilde. Ik weet niet of ik dat gedaan had als hij op de laatste dag van zijn contract vaarwel had gezegd.
Als een werkgever iemand eruit wil hebben wordt ook altijd tot het laatst mogelijke moment gewacht om dit te vertellen

Fijn die dubbele moraal van werkgevers
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200811760
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:22 schreef DaneV het volgende:
Pfff wat een reacties zeg... Het zegt wel wat over hoe de gemiddelde werknemer aan zichzelf denkt en schijt heeft aan de ondernemer die er netjes voor zorgt dat er iedere maand een salaris wordt uitbetaald.

TS; je werkt bij een kleine werkgever. Als zij al die tijd goed voor je zijn geweest, dan vind ik het heel netjes als je op tijd opzegt. Als jij, je werkgever en je collega's volwassen mensen zijn, dan is dit geen enkel probleem. Dat werknemers komen en gaan is nou eenmaal de normaalste zaak van de wereld en je doet je werkgever er een plezier mee dat hij op tijd op zoek kan gaan maar vervanging. Mogelijk komt dat de sfeer de aankomende maanden juist ten goede. En mocht je nog ooit terug willen bij het bedrijf waar je nu werkt of ze op een andere manier tegen komen, dan zal dit ook positief kunnen doorwerken.

Ik heb dit, als werkgever zijnde, regelmatig meegemaakt en kon het erg waarderen als er gewoon eerlijk en open over werd gedaan. Een jongen heb ik na een jaar weer aangenomen omdat hij terug wilde. Ik weet niet of ik dat gedaan had als hij op de laatste dag van zijn contract vaarwel had gezegd.
Andersom zijn werkgevers natuurlijk altijd heel aardig en meedenkend...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 8 augustus 2021 @ 12:05:02 #29
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200811866
Ik heb een keer aan het begin van de maand opgezegd en dus bijna twee maanden in dienst geweest na de opzegging. Vond ik netjes om te doen omdat ik het toch al wist en nog vakantiedagen wilde opnemen. De positieve ervaring was dat ik nog alle tijd had om de boel zo netjes mogelijk over te dragen en iedereen nog uitgebreid te spreken voor zover ik dat wilde. De houding van oa mijn baas gaf de negatieve ervaring. Bij een andere baan had ik twee maanden opzegtermijn en dat waren twee hele prima maanden.

Hoe dan ook, langer dan twee maanden van tevoren zou ik zeker niet doen als het niet moet vanuit je contract. Je weet nooit zeker hoe men zich gaat gedragen en ze hoeven ook niet te weten hoe lang je het al wist. Maak het jezelf niet onnodig moeilijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 8 augustus 2021 @ 12:06:12 #30
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_200811881
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:22 schreef DaneV het volgende:
Pfff wat een reacties zeg... Het zegt wel wat over hoe de gemiddelde werknemer aan zichzelf denkt en schijt heeft aan de ondernemer die er netjes voor zorgt dat er iedere maand een salaris wordt uitbetaald.

Je arbeiders op tijd een paar procent van je winst toewerpen als ze weer hun hele maand opgeofferd hebben voor jouw derde huis, wil je nu een sticker?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')