Over FOX NEWS gesproken (werden genoemd in dat artikel)...quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:57 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Joe Biden’s vaccine mandate is the right thing to do
Ik vind "We know how to stop this pandemic. We’ve done the work and built the tools. We just have to use them." eigenlijk een naieve uitspraak. Het doet geen recht aan de situatie. De meeste epidemiologen schuiven nu echt richting het idee dat de ziekte niet alleen endemisch gaat worden op sommige plekken in de wereld (zoals mazelen) maar dat het op de meeste plaatsen endemisch wordt en dan is er niet echt sprake van "stop the pandemic" maar "let it transition into endemic and live with it".quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:57 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Joe Biden’s vaccine mandate is the right thing to do
Kijken we hier over 10 jaar niet naar als een nieuw soort griep? We moeten er mee leren leven, er sterven mensen aan (vooral ouderen en mensen met andere gezondsheidsproblemen) en met jaarlijkse vaccinatie onder de kwetsbare groepen kunnen we het onder controle houden? De eerste vaccinatierondes blijven op dit moment wel belangrijk omdat iedereen tegen griep een bepaalde weerstand opgebouwd heeft en tegen corona nog niet.quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:25 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Ik vind "We know how to stop this pandemic. We’ve done the work and built the tools. We just have to use them." eigenlijk een naieve uitspraak. Het doet geen recht aan de situatie. De meeste epidemiologen schuiven nu echt richting het idee dat de ziekte niet alleen endemisch gaat worden op sommige plekken in de wereld (zoals mazelen) maar dat het op de meeste plaatsen endemisch wordt en dan is er niet echt sprake van "stop the pandemic" maar "let it transition into endemic and live with it".
Neemt niet weg dat meer vaccineren een hoop scheelt wat betreft druk op ziekenhuizen en sterftecijfers. Vaccineren van kinderen draagt minder bij en mondkapjes alleen tot de hele bevolking die je zou kunnen overhalen tot vaccinatie is bereikt.
het werkelijke aantal doden nu zal wel wat hoger liggen. Maargoed, dat kan ook voor de spaanse griep geldenquote:Op zaterdag 11 september 2021 09:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Het totale aantal Covid-doden in de VS ligt nu rond het aantal slachtoffers van de Spaanse griep in 1918-1920. Dat wordt geschat op 675000 en daar zit Covid nu al boven volgens Worldometers. Verschil is dat het aantal inwoners toen veel kleiner was.
Maar de bevolkingsomvang scheelt dus sowieso een factor vier.quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:44 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het werkelijke aantal doden nu zal wel wat hoger liggen. Maargoed, dat kan ook voor de spaanse griep gelden
true.quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar de bevolkingsomvang scheelt dus sowieso een factor vier.
Nou kun je daar voor een significant deel van de Amerikanen die het meest kwetsbaar zijn nog best over twisten.quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:55 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
true.
Maar nu wel veel betere medische voorzieningen.
Zelfs de kwetsbaren zullen door de makkelijkere toegankelijke en sterk verbeterde basiszorg nog betere zorg als 100 jaar geleden krijgen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou kun je daar voor een significant deel van de Amerikanen die het meest kwetsbaar zijn nog best over twisten.
Ja, die omvang van de gemiddelde Amerikaan is me wat...factor 4 is niet overdreven.quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar de bevolkingsomvang scheelt dus sowieso een factor vier.
Ook apart dat ze het vooral toespitzen op mondkapjes. Alsof het wel allemaal goed was gegaan als iedereen mondkapjes had gedragen de hele tijd. En het lijkt erop alsof de meesten iig het grootste deel van de tijd mondkapjes op hadden.quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:17 schreef Morrigan het volgende:
Tijdje geleden kwam ik dit tegen:
https://www.xycinews.com/(...)-19-las-vegas-event/
Lijkt me ook wel passen in dit topic. Vond het ook wel schrijnend om te kezen hoe het bedrijf mee om is gegaan.
Een wetenschappelijk interessante vraag zou zijn hoeveel van die 11 doden waren gevaccineerd?quote:Op zondag 12 september 2021 13:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ook apart dat ze het vooral toespitzen op mondkapjes. Alsof het wel allemaal goed was gegaan als iedereen mondkapjes had gedragen de hele tijd. En het lijkt erop alsof de meesten iig het grootste deel van de tijd mondkapjes op hadden.
Dat zou je ook moeten weten hoeveel procent van de bezoekers gevaccineerd waren. En hoeveel procent van de mensen die ziek zijn geworden.quote:Op zondag 12 september 2021 14:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een wetenschappelijk interessante vraag zou zijn hoeveel van die 11 doden waren gevaccineerd?
Veel volgevreten varkens daar op die conventiequote:Op zaterdag 11 september 2021 19:17 schreef Morrigan het volgende:
Tijdje geleden kwam ik dit tegen:
https://www.xycinews.com/(...)-19-las-vegas-event/
Lijkt me ook wel passen in dit topic. Vond het ook wel schrijnend om te kezen hoe het bedrijf mee om is gegaan.
“Vermoord door de overheid”quote:Op zondag 12 september 2021 22:28 schreef mark6791 het volgende:
In the VS hebben ze (uiteraard) ook een site waar anti-vaxers die ziek worden (of erger) bijgehouden worden:
https://www.sorryantivaxxer.com/
Die site had ik al via Reddit gevonden.quote:Op zondag 12 september 2021 22:28 schreef mark6791 het volgende:
In the VS hebben ze (uiteraard) ook een site waar anti-vaxers die ziek worden (of erger) bijgehouden worden:
https://www.sorryantivaxxer.com/
Mijn punt is niet zozeer het dragen van mondkapjes of dat er gevaccineerd waren, maar meer dat dat bedrijf niet echt de moeite nam om met alternatieven te komen. Dus geen online stream (wat normaal wel was) en je ticket kon je niet annuleren of verkopen. Zelfs niet als je positief was getest op corona.quote:Op zondag 12 september 2021 13:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ook apart dat ze het vooral toespitzen op mondkapjes. Alsof het wel allemaal goed was gegaan als iedereen mondkapjes had gedragen de hele tijd. En het lijkt erop alsof de meesten iig het grootste deel van de tijd mondkapjes op hadden.
Ik vind het een zwakte van het artikel dat ze zich vrijwel alleen focussen op de mondkapjes, maar dat is nu eenmaal het symbool van polarisatie rond Covid in de VS. Er wordt ook aangehaald dat het bedrijf mensen onder druk zet om vooral niet te posten dat ze Covid hadden na de conventie, dat accounts van mensen die overleden zijn wel snel weggehaald worden, en dat Covid in het geheel niet genoemd wordt op hun social media kanalen.quote:Op zondag 12 september 2021 22:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Die site had ik al via Reddit gevonden.
[..]
Mijn punt is niet zozeer het dragen van mondkapjes of dat er gevaccineerd waren, maar meer dat dat bedrijf niet echt de moeite nam om met alternatieven te komen. Dus geen online stream (wat normaal wel was) en je ticket kon je niet annuleren of verkopen. Zelfs niet als je positief was getest op corona.
En dan kun je als verkoper 2 dingen doen. Ziek naar die conventie gaan of je geld kwijt zijn met nog een boete van 50 dollar. Dit heeft ook gewoon op de site gestaan. Kun je op internet vinden.
Sorry, dit is het enige artikel wat ik kon vinden. Maar ik ben blij dat je mijn punt begrijpt. Ik had het ook meer gepost om aan te geven hoe daar de mentaliteit is.quote:Op zondag 12 september 2021 23:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik vind het een zwakte van het artikel dat ze zich vrijwel alleen focussen op de mondkapjes, maar dat is nu eenmaal het symbool van polarisatie rond Covid in de VS. Er wordt ook aangehaald dat het bedrijf mensen onder druk zet om vooral niet te posten dat ze Covid hadden na de conventie, dat accounts van mensen die overleden zijn wel snel weggehaald worden, en dat Covid in het geheel niet genoemd wordt op hun social media kanalen.
Maar bedrijven doen wat ze binnen de wet mogen doen, en ze doen niets als het niet moet. Hier in Europa zijn wetten er vaak op gericht om het leven voor mensen veiliger en gemakkelijker te maken. Daarom zijn er ook veel meer regelingen voor teruggave gemaakte kosten richting klanten toe. Als er vouchers ipv geld wordt gegeven, worden bedrijven snel onder druk gezet hier in Europa, om geld naar mensen uit te keren. In de VS is dat vaak niet zo, daar zijn wetten er veel meer op gericht om bedrijven te beschermen (met de gedachte dat als je bedrijven beschermt, ze banen creeeren). Dit lijkt daar een heel goed voorbeeld van. En het zit er zo erg in dat er in het artikel niet eens op ingegaan wordt dat er geen virtuele versie werd aangeboden, of refunds voor tickets. Alleen een screenshot van iemand die het naar voren brengt. Terwijl zoiets ondenkbaar zou zijn in Europa.
Helemaal geen sorry nodigquote:Op zondag 12 september 2021 23:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Sorry, dit is het enige artikel wat ik kon vinden. Maar ik ben blij dat je mijn punt begrijpt. Ik had het ook meer gepost om aan te geven hoe daar de mentaliteit is.
Survival of the fittest smartestquote:Op donderdag 16 september 2021 10:32 schreef Knipoogje het volgende:
https://www.reddit.com/r/HermanCainAward/
Strangely morbid, maar het eigen schuld dikke bult gevoel overheerst toch wel. Laat het aan Reddit over om er een heel topic aan te wijden
Dat die arts rustig kan blijven. Een vent staat zijn vader(?) te vertellen dat de arts hem vermoord en wil hem mee naar huis nemen. En dan als arts nog rustig blijven en de vader, die duidelijk moeite heeft met ademen, proberen te overtuigen dat hij ziek is en zijn beste kans in het ziekenhuis is.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:32 schreef Knipoogje het volgende:
Strangely morbid, maar het eigen schuld dikke bult gevoel overheerst toch wel. Laat het aan Reddit over om er een heel topic aan te wijden
Die subreddit volg ik ook.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:32 schreef Knipoogje het volgende:
In januari was er nog geen vaccin. Covid trof toen veel meer mensen die zich wel lieten testen en zich bewust waren van de ernst van het virus.quote:Op donderdag 16 september 2021 22:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In januari was de absolute top van het aantal besmettingen in de VS op 8 januari, en vanaf 12 januari begon het aantal doden ook weer te dalen.
Nu was de top van de besmettingen op 28 augustus, maar het aantal doden lijkt nog steeds te stijgen. Het zou kunnen dat dit gedreven wordt door de staten met capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen, dat de testbereidheid erg laag is (hoor ik vrij vaak via familie en vrienden) of een combi. Maar het is wel opvallend dat bijna 3 weken na de top van het aantal besmettingen het aantal doden nog steeds lijkt te stijgen.
Klopt denk ik goed.quote:Op vrijdag 17 september 2021 00:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In januari was er nog geen vaccin. Covid trof toen veel meer mensen die zich wel lieten testen en zich bewust waren van de ernst van het virus.
De ziekenhuizen in de VS liggen nu in overgrote getale vol met mensen die zich niet hebben laten vaccineren. Grote kans dat de testbereidheid onder deze groep ook aanzienlijk lager is dan bij mensen die zich wel hebben laten vaccineren.
Ik ben niet verbaasd over de trend die jij beschrijft.
https://arstechnica.com/s(...)e-says-pope-francis/quote:Pope Francis, well-known for his freewheeling conversations with journalists aboard the papal plane, yesterday called out COVID-19 vaccine resistance within church ranks as he flew home from Hungary and Slovakia. And he went straight to the top.
"Even in the College of Cardinals, there are a few 'deniers' ['negazionisti'] and one of them, poor man, is hospitalized with the virus," Francis told journalists on the flight, according to a translation of his Italian remarks.
Then he added, "Mah, ironia della vita…"
Well, the irony of life...
The comment was an apparent reference to American Cardinal (and frequent critic of Francis) Raymond Burke, who spent time on a ventilator this August after contracting COVID-19. Burke, who is now engaged in intense rehabilitation, has been a public critic of vaccines.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |