abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:09:24 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200779028
Meedoen is leuk, maar uiteindelijk gaat het vooral om winnen. Dé ranglijst is het medailleklassement. Een uiterst oneerlijke lijst, waar alleen het aantal GOUD echt telt. Maar ja, eerlijk wordt het sowieso nooit, met het geld en de aantal inwoners van verschillende landen.

Traditioneel was de VS altijd de klassementswinnaar, voor de oorlog was het vooral een duel met het organiserende land. Finland deed opvallend genoeg in die jaren ook goed mee. Na de tweede wereldoorlog noteren we vooral een strijd tussen de Sovjets en de VS, meestal gewonnen door de Sovjets. De laatste jaren was het vooral China dat de strijd met de VS aan probeerde te gaan, maar alleen in 2008 waren zij de beste.

Naast de VS zijn er een aantal landen die de meer recente edities goed presteerden. Groot-Brittannië heeft het sportklimaat duidelijk op orde, Het fietsen en roeien zijn echte melkkoeien en daarmee werden ze in Rio ietwat verrassend tweede. China verslagen, jeetje. Die waren niet goed genoeg op hun onderdelen, voornamelijk het Gewichtheffen. Daar zullen ze nu wel geholpen zijn door het feit dat Noord-Korea niet deelneemt. Schoonspringen en pingpong zijn nog wel mooie manieren om de tabel lekker op te krikken.

Daarachter lijkt Japan de beste kanshebber. Ja, ze werden in Rio slechts zesde, maar dat thuisvoordeel moet toch wat doen. Het team van ROC zal misschien nog wat plakken verliezen, al bleken de beperkingen in 2016 ook niet problematisch. Duitsland deed het vijf jaar terug ook goed. Ik verwacht een vierde plek voor Japan, voor ROC en Duitsland. Daarachter ligt het een stuk meer open. Voor die laatste vier plaatsen in de top 10 zijn er een aantal kanshebbers. Zuid-Korea draait de laatste jaren, en met weer een extra onderdeel op Boogschieten kunnen we zo een extra goud toevoegen. Een schermland als Italië mag ook niet klagen met 2 extra onderdelen aldaar, en dan zijn er nog Frankrijk, Hongarije en ook het in 2016 licht teleurstellende Australië. Oh, en vergeet het vlaggetje niet. Nederland, ja! Met de voorspellingen moet het toch lukken. Maar ja, dat is allemaal koffiedik kijken. Misschien dat outsider Spanje nog wat kan, maar dat verwacht ik niet. Of een of ander mal land uit Azië, Iran met 8 goud op het worstelen en 6 op het gewichtheffen, het kan allemaal! En dan zijn er nog Jamaica, Kenia en Ethiopie die een laatste week hebben waar Steven Kruijswijk jaloers van wordt.

Het wordt in ieder geval weer spectaculair. En hopelijk krijgen we ook nog wat landen op de kaart die nooit eerder een medaille of goud wonnen. Vier jaar geleden Ivoorkust, Niger, Kosovo en Fiji bijvoorbeeld. Wie komen daarbij?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:13:50 #2
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_200779082
Oh we zitten sinds gisteren ook al aan meeste landen met een medaille, record van 2008 en 2016 (87) is verbroken met minstens 89 al _O_
pi_200779153
Een plek in de top 10 is wel redelijk zeker nu lijkt me. Frankrijk zal ons nog wel voorbij kunnen gaan, maar wij hebben ook zeker nog een paar kansen op een extra gouden plak. Nieuw-Zeeland en de landen met nu 6 goud zijn te ver weg.
pi_200779360
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:19 schreef kilon het volgende:
Een plek in de top 10 is wel redelijk zeker nu lijkt me. Frankrijk zal ons nog wel voorbij kunnen gaan, maar wij hebben ook zeker nog een paar kansen op een extra gouden plak. Nieuw-Zeeland en de landen met nu 6 goud zijn te ver weg.
NL nog 2 echte kansen, denk ik? Keirin heren en Hassan op de 10 km, maar Hassan vandaag wel echt een tik gekregen waarschijnlijk, terwijl kerin heren ook wel een geluksfactor heeft (in tegenstelling tot teamsprint en individuele sprint), daar wint zeker niet altijd de sterkste.

Sprint dames zou ook kunnen, maar acht de kans groter dat ze buiten de medailles eindigt.

Maar ook met huidige stand zou top-10 wel vrij zeker moeten zijn ja
pi_200779411
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:41 schreef Marcoss het volgende:

[..]

NL nog 2 echte kansen, denk ik? Keirin heren en Hassan op de 10 km, maar Hassan vandaag wel echt een tik gekregen waarschijnlijk, terwijl kerin heren ook wel een geluksfactor heeft (in tegenstelling tot teamsprint en individuele sprint), daar wint zeker niet altijd de sterkste.

Maar ook met huidige stand zou top-10 wel vrij zeker moeten zijn ja
Kleine kansjes nog bij paardenhop (dat moet wel veel beter dan vandaag), en de andere baanwielrenonderdelen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_200779445
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

Kleine kansjes nog bij paardenhop (dat moet wel veel beter dan vandaag), en de andere baanwielrenonderdelen.
Ja, sprint dames had ik later nog toegevoegd. Madison en omnium verwacht ik geen medaille (meer), maar die had ik bij Keirin dames ook niet verwacht..
pi_200779457
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:47 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ja, sprint dames had ik later nog toegevoegd. Madison en omnium verwacht ik geen medaille (meer), maar die had ik bij Keirin dames ook niet verwacht..
Wie weet kan Shanne ook nog verrassen bij de sprint.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:56:07 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_200781086
Vergeet de paardenruiters niet.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_200781141
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 19:56 schreef tong80 het volgende:
Vergeet de paardenruiters niet.

:T
Die rijden dwars door de hindernissen heen tegenwoordig
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:00:49 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_200781165
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 19:59 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Die rijden dwars door de hindernissen heen tegenwoordig
Dat was een israeliër in de militatairie.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 04:11:48 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200786062
Vs pakt trouwens normaal ook nog goud bij Golf, dus dan moet er toch wel iets geks gebeuren willen die de spiegel niet winnen, maar het is nog altijd niet helemaal beslist.

Vind dat spannender dan too 10 voor Nederland, die lijkt me wel binnen. Ik zie alleen Frankrijk nog eventueel ons voorbij gaan. De rest gaat niet meer naar 10 goud
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 04:15:30 #12
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200786067
Marathon V
G: kenia
Z: kenia
B: vs
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 05:43:36 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200786306
Beachvolleybal M
G: Noorwegen
Z: ROC
B: Qatar

C2 500m V
G: China
Z: Oekraïne
B: Canada

C1 1000m M
G: Brazilië
Z: China
B: Moldavië

K4 500m V
G: Hongarije
Z: Wit-Rusland
B: Polen

K4 500m M
G: Duitsland
Z: Spanje
B: Slowakije
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:50:10 #14
426493 crew  PippenScottie
pi_200787108
China zal vast het torenspringen nog winnen (ik kijk niet, dit is geen spoiler, maar common sense), dan zal VS nog 4 keer goud nodig hebben.

Vrouwen basketbal en waterpolo zijn een formaliteit. Dan zullen ze toch de estafettes moeten winnen vandaag. En ze hebben honkbal.

Het wordt nog steeds close.
pi_200787701
Frankrijk heeft nog heel wat werk te verzetten als ze over 3 jaar zelf de Spelen mogen organiseren. Momenteel staan ze onder Nederland met slechts 7 goud, 12 zilver en 9 brons.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:27:05 #16
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_200787712
Ik denk dat China bovenaan eindigt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:28:20 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200787744
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 08:50 schreef PippenScottie het volgende:
China zal vast het torenspringen nog winnen (ik kijk niet, dit is geen spoiler, maar common sense), dan zal VS nog 4 keer goud nodig hebben.

Vrouwen basketbal en waterpolo zijn een formaliteit. Dan zullen ze toch de estafettes moeten winnen vandaag. En ze hebben honkbal.

Het wordt nog steeds close.
5x volgens mijn telling. China heeft 2x goud en VS vandaag ook.

Davis wint normaal gesproken bij het boksen, dan is er basketbal en waterpolo. Dan moeten er 2 gewonnen worden van ofwel de andere bokswedstrijd in de finale (lijkt me geen grote kans), het vrouwen volleybal (prima kans), honkbal (prima kans) en de estafettes.

China heeft nog 1 boksster in de finale maar die moet tegen Lauren Prijs, dus dat verwacht ik niet dat dat een winst wordt. Beide hebben ook nog kansjes in het worstelen.

Het gaat op de laatste ochtend pas beslist worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:30:08 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200787774
10m Toren M
G: China
Z: China
B: GB

Golf V
G: VS
Z: Japan
B: Nieuw-Zeeland

Boksen:
-51V:
G: Bulgarije
Z: Turkije

-60V
G: Turkije
Z: China

-75M
G: Brazilië
Z: Oekraïne

-52M
G: GB
Z: Fillipijnen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:07:54 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200789776
Madison M
G: Denemarken
Z: GB
B: Frankrijk

Wordt Denemarken hier de beste van Scandinavië?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200790031
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Madison M
G: Denemarken
Z: GB
B: Frankrijk

Wordt Denemarken hier de beste van Scandinavië?
Zweden kan nog goud winnen bij het springen voor paarden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:21:19 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200790050
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:20 schreef Felagund het volgende:

[..]

Zweden kan nog goud winnen bij het springen voor paarden.
Deentjes kunnen dan ook weer goud winnen bij het Handbal natuurlijk. Ik weet niet of Noorwegen nog ergens serieuze kans heeft, die stonden natuurlijk aan de leiding maar hebben het handbalgoud al laten liggen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200790065
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Deentjes kunnen dan ook weer goud winnen bij het Handbal natuurlijk. Ik weet niet of Noorwegen nog ergens serieuze kans heeft, die stonden natuurlijk aan de leiding maar hebben het handbalgoud al laten liggen
Niet op de 1500m bij atletiek?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:22:47 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200790083
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:22 schreef franklop het volgende:

[..]

Niet op de 1500m bij atletiek?
Geen idee of ze daar echt serieuze kans hebben om eerlijk te zijn
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200790097
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Geen idee of ze daar echt serieuze kans hebben om eerlijk te zijn
Ingebritsen is wel aardig bezig. Maar Goud wel moeilijk
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_200790111
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Deentjes kunnen dan ook weer goud winnen bij het Handbal natuurlijk. Ik weet niet of Noorwegen nog ergens serieuze kans heeft, die stonden natuurlijk aan de leiding maar hebben het handbalgoud al laten liggen
Noortjes hebben nog kansjes met Ingebrigtsen bij de 1500 meter. Daarnaast nog Moen nog in de marathon en iemand bij het omnium vrouwen baanwielrennen volgens mij.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')