Het doelgroepregister is een landelijk register met gegevens van mensen die vallen onder de doelgroep van de banenafspraak. Dit is een afspraak tussen het kabinet en werkgevers om te zorgen voor extra banen voor mensen met een arbeidsbeperking.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat is het doelgroepenregister?
Het doelgroepregister is een register waarin mensen staan die vallen onder de doelgroep van de banenafspraak. De banenafspraak is een afspraak tussen het kabinet en werkgevers om te zorgen voor extra banen voor mensen met een arbeidsbeperking. Dit zijn mensen die moeilijk werk vinden of behouden door bijvoorbeeld een ziekte of handicap. UWV beheert het doelgroepregister.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat is het doelgroepenregister?
quote:Kan ik mij laten uitschrijven uit het doelgroepregister?(Klik om in te klappen)
U staat in het doelgroepregister, maar voldoet niet meer aan de voorwaarden voor opname in het doelgroepregister. Dan kunt u ons vragen om u te laten uitschrijven. Wij beoordelen eerst of er toch redenen zijn om u in het doelgroepregister te laten staan. Deze redenen kunnen zijn:
U krijgt ondersteuning vanuit de gemeente of UWV.
Uw werkgever krijgt loonkostensubsidie voor u.
U heeft op dit moment een jobcoach.
U krijgt op dit moment een uitkering van UWV.
U heeft op dit moment een WSW-indicatie.
U verdient niet het wettelijk minimumloon.
U heeft geen werk.
Hoe laat ik mij uitschrijven?
Zijn er geen redenen om u in het doelgroepregister te laten staan? En wilt u zich laten uitschrijven? Gebruik dan het formulier 'Aanvraag uitschrijven doelgroepregister' op Mijn UWV. U heeft hiervoor uw DigiD nodig. Let op: u doet eerst een aanvraag. Wij beoordelen daarna of we u kunnen uitschrijven.
Gevolgen voor uw werkgever
Heeft u een werkgever? Dan kan hij na uw uitschrijving misschien geen gebruik meer maken van financiële voordelen en regelingen. Daarom informeren wij hem als wij u uitschrijven. Uw werkgever mag namelijk nog bezwaar maken. Ook informeren wij uw gemeente over uw uitschrijving.
Geen idee of het interessant is, maar ik heb een diagnose pdd-nos. Asperger werd wel eens genoemd, maar ik heb nu nog steeds geen flauw idee welk labeltje aan mij werd gehangen, dat hing meestal af van degene met verstand aan de overkant van de praattafel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:34 schreef Fe2O3 het volgende:
Waarom sta je erin, en waarom wil je je eruit laten schrijven?
Ik zou het anders aanpakken. Mocht je je kunnen uitschrijven dan zou ik in gesprek gaan met mijn werkgever. Als jij je uitschrijft krijgt hij geen vergoeding meer voor je en wordt jij duurder voor hem.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen idee of het interessant is, maar ik heb een diagnose pdd-nos. Asperger werd wel eens genoemd, maar ik heb nu nog steeds geen flauw idee welk labeltje aan mij werd gehangen, dat hing meestal af van degene met verstand aan de overkant van de praattafel.
De reden dat ik er vanaf wil is omdat ik al heel lang gewoon betaald werk heb. Er was een periode dat het UWV mij had uitgeschreven, maar later toch weer in het register had gestopt. In geen van beide gevallen had ik enig idee van een doelgroepregister maar mijn huidige werkgever is blijkbaar beter op de hoogte dan ik.
Geen idee, maar daar ga ik wel van uit.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Klopt het dat je werkgever er financieel voordeel van heeft dat jij in dat register staat?
Ja dus. (Zie mijn tweede post.)quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen idee, maar daar ga ik wel van uit.
Punt 2 en 3 uit je OP kloppen niet met de bron die ik noem.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:13 schreef Ridocar het volgende:
Even tussendoor.
Ik zie hier een aantal users c/p-en van websites en linkjes dumpen. Lief dat jullie proberen mee te denken, maar die heb ik allemaal al gelezen, en ze beantwoorden de vragen uit de op niet.
Wat mis ik dan?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Punt 2 en 3 uit je OP kloppen niet met de bron die ik noem.
Oh, punt 2 niet. My bad.quote:
Dit, het staat iig op de site van het UWV.quote:
Omdat het uitmaakt voor de reden van inschrijving, en de manier waarop je erin bent gekomen weer voor een evt. uitschrijving.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen idee of het interessant is, maar ik heb een diagnose pdd-nos. Asperger werd wel eens genoemd, maar ik heb nu nog steeds geen flauw idee welk labeltje aan mij werd gehangen, dat hing meestal af van degene met verstand aan de overkant van de praattafel.
De reden dat ik er vanaf wil is omdat ik al heel lang gewoon betaald werk heb. Er was een periode dat het UWV mij had uitgeschreven, maar later toch weer in het register had gestopt. In geen van beide gevallen had ik enig idee van een doelgroepregister maar mijn huidige werkgever is blijkbaar beter op de hoogte dan ik.
Werkgever heeft ook niets overlegd met mij.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:50 schreef jeroen25 het volgende:
Nou, succes er mee.
Maar had je niet beter eerst met de werkgever kunnen overleggen?
Wat had je dan gewild dat ze met jou overlegd hadden?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Werkgever heeft ook niets overlegd met mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |