abonnement Unibet Coolblue
pi_200758722
Na alle verbouwingen en sleutels uitlenen gaan we verhuizen. Nu wil ik een nieuwe cilinder voor de voor- en achterdeur. Bij de achterdeur ging het heel makkelijk (eruit), maar met de voordeur heb ik meer moeite, ik krijg de cilinder er niet uit.

Mis ik iets of heeft iemand hier meer ervaring mee?

Foto’s @ link:

https://imgur.com/a/Zz707Lj
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 17:10:13 #2
74056 crew  ToT
pi_200758757

Zo gaat het beter! ;)

Maar wat is het probleem precies? Is er geen beweging in te krijgen? Heb je die ene schroef er al uit gehaald?
pi_200759085
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:10 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Zo gaat het beter! ;)

Maar wat is het probleem precies? Is er geen beweging in te krijgen? Heb je die ene schroef er al uit gehaald?
Thanks, ik heb inderdaad de ene schroef eruit gehaald maar nog steeds geen beweging. Althans, het gaat een beetje naar links/rechts.

Aan de voorkant zie gaat het ook wel naar links/rechts. Ik zou de voorkant wel willen weghalen maar ik zie nergens bouten of schroeven waar ik het los kan maken. Iemand enig idee hoe dit inelkaar zit?

  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 17:42:18 #4
74056 crew  ToT
pi_200759193
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:33 schreef Mr.Chippie het volgende:

[..]

Thanks, ik heb inderdaad de ene schroef eruit gehaald maar nog steeds geen beweging. Althans, het gaat een beetje naar links/rechts.

Aan de voorkant zie gaat het ook wel naar links/rechts. Ik zou de voorkant wel willen weghalen maar ik zie nergens bouten of schroeven waar ik het los kan maken. Iemand enig idee hoe dit inelkaar zit?

[ afbeelding ]
Sleutel in het slot, beetje heen en weer draaien terwijl je er aan trekt?
pi_200759215
Sleutel moet sowieso in het slot blijven want hij moet een klein beetje gedraaid worden dacht ik.
pi_200759216
Sleutel erin en een 1/8 slag draaien. Dan trek je hem er zo uit.
Laat die handjes wapperen!
pi_200761037
En anders eerst even wat kruipolie/wd40 er in als hij vast blijft zitten ( al zeggen sommigen dat je alleen grafietpoeder in sloten moet gebruiken..)
dag
pi_200761472
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:43 schreef Peejtur het volgende:
Sleutel moet sowieso in het slot blijven want hij moet een klein beetje gedraaid worden dacht ik.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:44 schreef Gieliovd het volgende:
Sleutel erin en een 1/8 slag draaien. Dan trek je hem er zo uit.
Dit.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_200763416
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:09 schreef quo_ het volgende:

[..]


[..]

Dit.
Gedaan en het werkt niet, bij de achterdeur (zelfde cilinder) werkte het prima en ging het er makkelijk uit (sleutel erin en een stukje draaien).

Helaas gaat het aan de voorkant niet echt :/ .

Ik zal morgen wel wat WD40 gebruiken.
pi_200764972
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:33 schreef Mr.Chippie het volgende:
Aan de voorkant zie gaat het ook wel naar links/rechts. Ik zou de voorkant wel willen weghalen maar ik zie nergens bouten of schroeven waar ik het los kan maken. Iemand enig idee hoe dit inelkaar zit?
Het schild aan de buitenzijde zit doorgaans met boutjes vast aan dat aan de binnenzijde... Oftewel dat heb je als het goed is al losgeschroefd. Wellicht zit het nog aan de deur geplakt (te snel na schilderen gemonteerd)?

Je zou nog kunnen proberen om dit eraf te halen, maar normaalgezien is dat niet nodig. Het geeft je eventueel wel de optie om de cilinder aan de andere kant eruit te halen...

Zeker weten dat je de sleutel in de goede stand hebt? Wellicht moet die met de andere kant op worden gedraaid vergeleken met de achterdeur. Of is het compleet anders (sommige cilinders hebben zelfs een verstelbare meenemer). Meestal voel je dat het goed zit.
pi_200768937
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:42 schreef Mr.Chippie het volgende:

[..]

Gedaan en het werkt niet, bij de achterdeur (zelfde cilinder) werkte het prima en ging het er makkelijk uit (sleutel erin en een stukje draaien).

Helaas gaat het aan de voorkant niet echt :/ .

Ik zal morgen wel wat WD40 gebruiken.
Naar beide kanten geprobeerd? Heb wel eens meegemaakt dat uitnemen naar de ene kant wel wilde en de andere kant niet.

Wat ook kan helpen het losdraaien van alle schroeven van schilden en slotkast. Als de boel een beetje onder spanning staat of geklemd zit kan dit net genoeg ruimte geven.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_200770018
Het schild aan de buitenkant zit denk ik vrij strak op de cilinder geklemd.
Ik zou met een lange schroevendraaier in de gaten duwen, die waar je het schild aan de binnenkant mee los gemaakt hebt. Evt een tikje met een hamer. Dit moet er zo af kunnen.

Daarna sleutel er in, 1/8 slag draaien zodat de zwarte vergrendelingspin binnen de cilinder valt en dan moet hij er zo uit kunnen. Vaak gaat de ene kant op makkelijker dan de andere, maar nu je beide kanten vrij hebt kun je zachtjes met een kunststof hamer er eens tegen kloppen. Je voelt dan wel of er nog iets blokkeert.
pi_200777448
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:07 schreef Mr.Chippie het volgende:
Na alle verbouwingen en sleutels uitlenen gaan we verhuizen. Nu wil ik een nieuwe cilinder voor de voor- en achterdeur. Bij de achterdeur ging het heel makkelijk (eruit), maar met de voordeur heb ik meer moeite, ik krijg de cilinder er niet uit.

Mis ik iets of heeft iemand hier meer ervaring mee?

Foto’s @ link:

https://imgur.com/a/Zz707Lj
Protip:

Bewaar die cilinder voor als je in de toekomst vreemde mensen je sleutel moet geven.
Je kunt je sleutel dan in alle rust meegeven met een Poolse werker ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')