abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:26:36 #1
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200753316


We zijn aanbeland bij de derde voorronde van de conference league. Een spiksplinternieuwe competitie waar Feyenoord al één barrage tegen Drita heeft overleefd. Ook de nummer vier van de Eredivisie van vorig jaar, Vitesse, stroomt nu in. Je bent van harte welkom om deze twee Nederlandse ploegen vanavond te aanschouwen en in dit topic je deskundige commentaar te geven. We beginnen om 19:00 uur met Vitesse tegen het Ierse Dundalk. De wedstrijd is te zien op RTL7, die beginnen om 18:30 met de voorbeschouwing. Het duel wordt trouwens ook uitgezonden op Videoland. Vervolgens gaan we moeiteloos door met FC Luzern - Feyenoord. Deze wedstrijd is te zien op ESPN en het open kanaal van FOX. Om 19:30 beginnen ze met de voorbeschouwing en de aftrap is om 20:30 uur.



*Vitesse - Dundalk 19:00 uur:

We starten de avond dus op RTL7 bij Vitesse tegen Dundalk. Vitesse had vorig jaar onder de leiding van de Duitse trainer Thomas Letsch een erg goed seizoen. De oogst was uiteindelijk een 4e plaats in de competitie en een verloren bekerfinale tegen Ajax (2-1). Hij zal vanavond voor het eerst supporters kunnen zien in de Gelredome, dat maakt het voetbal toch weer een stuk leuker. Blikvangers vorig jaar naast de naar Ajax vertrokken Pasveer waren natuurlijk de opgeleefde Bazoer en Tannane. Beide spelers willen graag weg maar voorlopig is er nog weinig concreets voor zover ik weet. Bazoer zal vermoedelijk gewoon in de basis staan vanavond, Letsch gaf aan dat hij Tannane niet fit genoeg vindt om te starten. De vermoedelijke opstelling van Vitesse volgens de Gelderlander is: Schubert; Manhoef, Doekhi, Bazoer, Hajek, Wittek; Bero, Ghobo, Tronstad; Frederiksen, Openda.

Tegenstander is dus FC Dundalk, uit het altijd lelijke Ierland. Wikipedia leert mij dat hier een hoop semiprofs bij voetballen, je zou toch zeggen dat het dus een haalbare kaart is voor Vitesse maar Nederlandse clubs tegen teams waar 'je gewoon van moet winnen' is altijd een leuke rubriek. FC Utrecht is het meest recente schrijnende voorbeeld. Die club liet zich in 2019 in de Europa League verrassen door Zrinjski Mostar uit Bosnië. AZ en Feyenoord werden een jaar eerder uitgeschakeld door respectievelijk Kairat Almaty (Kazachstan) en Trencin (Slowakije). Andere voorbeelden uit de laatste jaren: Heracles Almelo (Arouca, Portugal), FC Groningen (Aberdeen, Schotland) en FC Twente (FK Qarabağ, Azerbeidzjan).Vitesse zelf kan er overigens ook van meespreken. In 2013 versperde het Roemeense Petrolul Ploiesti de Arnhemmers de weg.

Dundalk FC herstelt momenteel van een crisis. De club is in de laatste zeven seizoenen vijf keer landskampioen geworden, maar het dramatische begin van het huidige seizoen heeft trainersduo Shane Keegan en Filippo Giovagnoli direct de kop gekost. Sinds 2014 hadden ze bijna een abonnement op de titel maar vorig jaar werden ze slechts 3e en dit seizoen staan ze slechts 7e. Dit zou dus niet zo'n hele lastige horde moeten zijn voor Vitesse , een blik op de spelerslijst heeft mij verder niets wijzer gemaakt want ik ken ze allemaal niet. Zullen wel een hoop fysiek sterke domme lopers bijzitten die er geen reet van kunnen.



*FC Luzern - Feyenoord 20:30 uur:

Dan gaan we vrolijk verder op het open kanaal van FOX of op ESPN om te kijken naar een volgende masterclass van de On-Nederlands goede speler Guus Til. Om 20:30 uur beginnen ze dus met een beetje geluk heeft Vitesse het al beslist dan tegen Dundalk. (Dit gejinx zal wel weer keihard terugkomen) Feyenoord rekende in de vorige ronde af met het altijd lastige FC Drita. Dat Drita bleek toch nog een vrij lastig obstakel. Na een 0-0 uit in Drita met weinig kansen was de verwachting dat de Rotterdammers dit in eigen huis wel zouden afmaken. Kansen kregen ze wel veel meer maar dat gold ook voor de tegenstander. Na de openingstreffer van Guus Til kwamen de bezoekers zelf op een 1-2 voorsprong. Met behulp van met name Leroy Fer, die vermoedelijk vanavond op het bankje mag plaatsnemen. De Oostenrijkse aankoop Gernot Trauner zal zijn plek centraal achterin innemen. Maar het kwam uiteindelijk nog allemaal goed tegen Drita dankzij nog twee goals van Guus Tili die daarmee zijn eerste hattrick maakte in zijn professionele loopbaan. Een fijne eerste ontmoeting voor hem met het Legioen.

De tegenstander van vanavond is FC Luzern, de nummer 5 van de Zwitserse competitie van vorig jaar. Ze eindigden op maar liefst 38 punten achterstand van de kampioen Young Boys. Young Boys kunnen we nog kennen van de dubbele ontmoeting met Ajax in de 8e finale van de EL vorig seizoen (0-3 en 2-0 in het voordeel van Ajax) Dat waren toen geen geweldenaren en je zou dus zeggen dat FC Luzern nog een pak minder is. In de Zwitserse competitie hebben ze er al twee wedstrijden opzitten. Luzern begon met een thuiswedstrijd tegen Young Boys en deze werd met 3-4 verloren. Tegen St. Gallen werd met 2-2 gelijk gespeeld, waar ze ook nog een helft met één man meer speelden tot ze zelf ook een rode kaart pakten. Ze scoren dus voorlopig makkelijk maar krijgen ook veel tegen is mijn zeer deskundige analyse over deze twee potjes. Dat was zeker in vergelijking met de andere ploegen vorig jaar ook al zo, na Young Boys waren ze de meest scorende ploeg van de competitie. Ik ken dit Luzern verder uiteraard niet, bekende van Feyenoord is uiteraard oud-speler Wehrmann. Hij heeft echter nog geen minuut gemaakt in de competitie. De bekendste voetballer is Holger Badstuber, maar die deed ook pas 21 minuten mee. We gaan het zien, ik voorspel hier in ieder geval een doelpuntrijk potje en wederom een lastig tweeluik voor Feyenoord.

POLL
pi_200753439
mooie OP @maxi-mus
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:33:48 #3
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200753470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:32 schreef Oriente het volgende:
mooie OP @:maxi-mus
Dankjewel, ik ben erg tevreden over mijn werkstuk.
pi_200753473
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:33 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Dankjewel, ik ben erg tevreden over mijn werkstuk.
8.7/10
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:10:58 #5
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_200754295
Prima OP weer @maxi-mus

Ik vrees met grote vrezen voor vanavond gezien de laatste 2 potjes ;(
pi_200758137
Mijn goede vriend @Lenny_Leonard gaat dit weer reeksen.
pi_200758194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:22 schreef Zipportal het volgende:
Mijn goede vriend @:lenny_leonard gaat dit weer reeksen.
Afgehandeld
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 17:20:46 #8
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_200758905
Zeg het maar

19:00
Vitesse - Dundalk

20:30
Luzern - Feyenoord

@Lenny_Leonard
@maxi-mus
@GGMM
@Caland
@Oriente
What can change the nature of a man?
pi_200758925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:20 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar

19:00
Vitesse - Dundalk

20:30
Luzern - Feyenoord

@:Lenny_leonard
@:maxi-mus
@:GGMM
@:Caland
@:Oriente
Vitesse - Dundalk 2-1

Luzern - Feyenoord 0-2
  Forum Admin donderdag 5 augustus 2021 @ 17:22:10 #10
35723 crew  GGMM
pi_200758932
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:20 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar

19:00
[b]Vitesse - Dundalk

[b]20:30

Luzern - Feyenoord

@:Lenny_leonard
@:maxi-mus
@:GGMM
@:Caland
@:Oriente
Vitesse - Dundalk 3-1

Luzern - Feyenoord 1-1
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_200759097
twitter


Mosselengenot
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_200759120
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:20 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar

19:00
Vitesse - Dundalk

20:30
Luzern - Feyenoord

@:Lenny_leonard
@:maxi-mus
@:GGMM
@:Caland
@:Oriente
2-0

1-1
pi_200759276
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:34 schreef El-Stinho het volgende:
[ twitter ]

Mosselengenot
Echt niet te vreten die dingen. Maar zal aan mij liggen.
pi_200759464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:48 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Echt niet te vreten die dingen. Maar zal aan mij liggen.
Saus, heel veel saus en saus is god.
pi_200759477
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:34 schreef El-Stinho het volgende:
[ twitter ]

Mosselengenot
twitter


Nee, een pan met prei erin. Domme lul.
pi_200759540
De volgende Nederlandse ploeg gaat door:
Vitesse
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200759546
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:48 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Echt niet te vreten die dingen. Maar zal aan mij liggen.
:{

:{ :{
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200759899
Koen Kutland.
pi_200760172
Dit wordt fantastisch.
pi_200760226
Zit tannane alweer onder de 100 kilo ?(op de bank)
pi_200760316
De walgelijke Teun de Boer.
pi_200760322
Dundalk O+ daar heb ik nog gewoond, en ze hebben een leuk doch klein stadionnetje

Maar toch hoop ik dat Vitesse door gaat :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200760324
Nattestad en Duffy goden.
pi_200760352
Dit wordt 3-0 trouwens.
pi_200760358
Ik ken welgeteld twee basisspelers van Vitesse.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')