abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8173290
HELP!

Sommige vallen jullie kennen de voorgeschiedenis:

Topic: vriend laat me vallen nu ik ziek ben
Topic: Mijn ex gaat de vernieling in...
Topic: Moet ik met ex gaan praten?

Na het laatste topic ben ik, dankzij de heldere adviezen van de Fok!kers, tot het besluit gekomen om me niet meer met mijn ex bezig (proberen) te houden. Ik concentreerde me op mijn gezondheid en op mijn toekomst. Dat ging stapje voor stapje steeds beter totdat:
mijn ex me smsjes stuurde.

Hij heeft nog iets mij laten liggen, een kunstvoorwerp, dat hij terug wil. Na al die tijd, na wat hij gedaan heeft, stuurt hij me smsjes met de tekst:
"er ligt nog wat bij jou, die wil ik terug! voordat het weg is!"

Dat is alles! En laffe sms met een lullige tekst!
Ten eerste zou hij mijn ouders bellen als hij wat moest omdat ik geen stress mag hebben. Ten tweede, waarom zou ik na alle pijn die hij me gedaan heeft en het geld wat hij me gekost heeft, hem dat ding nog teruggeven?
Als ik alles op zou tellen wat hij me gekost heeft, krijg ik nog 3 maanden huur, nog kleren, nog een fiets, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Waar komt deze actie nou weer vandaan?
Is het een gebrek aan intelligentie of aan eer en geweten?
Wat vinden jullie wat ik moet doen? Eigenlijk vertik ik om dat ding terug te geven. Maar hoe logisch is dat? En waarom heeft hij geen last van schaamte?
HELP!

pi_8173372
net doen of je die sms nooit gekregen hebt,
en als ik jou was zou ik een ander nr aanvragen
suc6 ermee iig
Dubbel zo Frissss
pi_8173388
Hij raakt grip kwijt en dat weet die . Het is een controle issue .
Zodra in zo'n relatie het draait om macht , dan ziet die dat die controle kwijtraakt en dan gaat die dingen bedenken om toch weer macht te krijgen .
Degeen ziet jou als bezit , en zodra die een bezit kwijtraakt probeert die het te claimen . Het is dus een machtspelletje.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8173436
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:53 schreef Catya het volgende:
HELP!

Na het laatste topic ben ik, dankzij de heldere adviezen van de Fok!kers, tot het besluit gekomen om me niet meer met mijn ex bezig (proberen) te houden. Ik concentreerde me op mijn gezondheid en op mijn toekomst. Dat ging stapje voor stapje steeds beter totdat:

Hij heeft nog iets mij laten liggen, een kunstvoorwerp, dat hij terug wil. Na al die tijd, na wat hij gedaan heeft, stuurt hij me smsjes met de tekst:

Ten eerste zou hij mijn ouders bellen als hij wat moest omdat ik geen stress mag hebben. Ten tweede, waarom zou ik na alle pijn die hij me gedaan heeft en het geld wat hij me gekost heeft, hem dat ding nog teruggeven?
Als ik alles op zou tellen wat hij me gekost heeft, krijg ik nog 3 maanden huur, nog kleren, nog een fiets, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat vinden jullie wat ik moet doen? Eigenlijk vertik ik om dat ding terug te geven. Maar hoe logisch is dat? En waarom heeft hij geen last van schaamte?
HELP!

Terugsms'en dat hij dat pas terugkrijgt als jij al die andere dingen terughebt. Gelijk oversteken hoor, en iemand erbij als hij het op komt halen
  woensdag 29 januari 2003 @ 14:01:11 #5
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_8173512
Ik vind het jammer dat je in deze situatie verzeild bent geraakt.
Ik zou je willen helpen met wijze raad of iets anders maar ik ben gewoon niet 'goed' in dit soort situaties.

Het enigste wat ik kan bedenken is een smsje terug te sturen met de reaktie ken ik jouw of ken je --hier je eigen naam invullen-- en hem dan duidelijk maken dat je iemand anders bent (je hebt je telefoon met sim kaart verkocht).
Hoop dat je er wat aan hebt.

Heel veel sterkte iig.

*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
pi_8173530
Nee , het beste is sterk blijven en actie negeren , juist wat hij wil is een reactie , zodra je een of andere reactie geeft heeft die gewonnen .
Voet bij stuk houden, want anders heeft die je precies waar die je hebben wil en daar draait het bij hem om .
pi_8173587
Ik reageerde ook niet op de smsjes en had zelfs een poos lang een ander nummer. Nu dacht ik dat hij me wel met rust zou laten maar nu smst en belt hij dus te pas en te onpas. Ik nam vanochtend per ongeluk op, tja normaal ligt hij tot 12.00 op bed en ik had dus niet verwacht dat hij zou bellen. Ik heb direct weer opgehangen.

Maar ik snap niet waar hij het lef vandaan haalt. Zou het hem echt om dat ding te doen zijn? Waarom komt hij daar nu pas mee?

pi_8173609
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:01 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Nee , het beste is sterk blijven en actie negeren , juist wat hij wil is een reactie , zodra je een of andere reactie geeft heeft die gewonnen .
Voet bij stuk houden, want anders heeft die je precies waar die je hebben wil en daar draait het bij hem om .
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL erg mee eens! Negeren is zijn grootste straf! Echt waar, been there done that, beviel goed!!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 29 januari 2003 @ 14:05:54 #9
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_8173662
Wat een lullige actie idd.. ik kan je helaas geen goede raad geven, maar denk dat negeren ook het beste is...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_8173666
Tering wel ergggggggg zwak van die ex
pi_8173759
quote:
Wat vinden jullie wat ik moet doen?
Misschien wil hij gewoon dat ding terug en verder niets. Misschien ook niet maar daar kom je dan gauw genoeg achter. Waarom wil je het perse houden? Je krijgt jouw verliezen er niet mee terug.

Je wil toch van 'm af? Geef dat ding terug en blijf niet zaniken over het principe van de zaak.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_8173779
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:03 schreef Catya het volgende:
Ik reageerde ook niet op de smsjes en had zelfs een poos lang een ander nummer. Nu dacht ik dat hij me wel met rust zou laten maar nu smst en belt hij dus te pas en te onpas. Ik nam vanochtend per ongeluk op, tja normaal ligt hij tot 12.00 op bed en ik had dus niet verwacht dat hij zou bellen. Ik heb direct weer opgehangen.

Maar ik snap niet waar hij het lef vandaan haalt. Zou het hem echt om dat ding te doen zijn? Waarom komt hij daar nu pas mee?

Nee het is hem niet om dat ding te doen maar om macht op jou uit te oefenen , het is gewoon een lullig machtspelletje . Hij gebruikt het als excuus .
pi_8173811
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:56 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Hij raakt grip kwijt en dat weet die . Het is een controle issue .
Zodra in zo'n relatie het draait om macht , dan ziet die dat die controle kwijtraakt en dan gaat die dingen bedenken om toch weer macht te krijgen .
Degeen ziet jou als bezit , en zodra die een bezit kwijtraakt probeert die het te claimen . Het is dus een machtspelletje.
helemaal mee eens
quote:
Nog meer mee eens
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8173933
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:09 schreef Manono het volgende:

[..]

Misschien wil hij gewoon dat ding terug en verder niets. Misschien ook niet maar daar kom je dan gauw genoeg achter. Waarom wil je het perse houden? Je krijgt jouw verliezen er niet mee terug.

Je wil toch van 'm af? Geef dat ding terug en blijf niet zaniken over het principe van de zaak.

bijna 4 maanden laat hij NIETS van zich horen en dan ineens wil hij dat ding terug. Vraagt niet eens hoe het met me is. NIETS
Ik had het nog overwogen als hij het me fatsoenlijk gevraagd had maar dat heeft hij zelf verknald. Hij zou me ook niet meer bellen.

Eerst zei hij in een sms dat ik dat ding bij een van mijn buren neer moest leggen omdat hij 'm niet zelf op wou halen (wat heb ik hem aangedaan???) nu stuurt hij net een sms dat ik dat ding daar moet brengen omdat hij 'm anders komt halen.

(maar mooi dat ik 'm ergens anders verstopt heb...)

Na dit laatste smsje weet ik het zeker; hij krijgt dat ding niet. Zelfs hiervoor had ik hem nog een kans gegeven maar ook nu verpest hij het weer.

pi_8173953
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:03 schreef Catya het volgende:
* verstandige actie *

het is volgens mij niet om dat ding te doen. Hij weet dat hij je nooit meer krijgt, dus ook geen financiering voor zijn verslaving ( als hij dat nog heeft). Hij raakt, zoals eerder door iemand scherp opgemerkt, de grip op je kwijt.

Vergeet niet dat hij je gedurende je relatie je volledig in zijn macht had. Zal wel ff wennen voor hem zijn, maar daar went ie maar aan. Dit is een uiting van pure ontmacht. Kan je mischien een goede vriend of je ouders of zo vragen of zij dit voor je kunnen regelen? Dan ben je ook van de stress af.

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8174004
quote:
Je bent heel scherp!
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8174125
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:16 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

het is volgens mij niet om dat ding te doen. Hij weet dat hij je nooit meer krijgt, dus ook geen financiering voor zijn verslaving ( als hij dat nog heeft). Hij raakt, zoals eerder door iemand scherp opgemerkt, de grip op je kwijt.

Vergeet niet dat hij je gedurende je relatie je volledig in zijn macht had. Zal wel ff wennen voor hem zijn, maar daar went ie maar aan. Dit is een uiting van pure ontmacht. Kan je mischien een goede vriend of je ouders of zo vragen of zij dit voor je kunnen regelen? Dan ben je ook van de stress af.

Die lafbek weet wel hoe mijn vader reageert als hij om dat ding vraagt. Zelfs zijn moeder durft, na alles wat hij gedaan heeft, niet naar dat ding te vragen. Daarom stuurt hij me zelf laffe smsjes. Hij weet dat hij me daarmee heeft.

Ik vind het zo erg dat hij me niet gewoon met rust laat. Hij heeft me al zo'n pijn gedaan. Nu haalt hij alles weer naar boven. Ik mag ook helemaal geen stress hebben. Ik denk dat ik maar een goede vriendin open laat doen, voor het geval hij aan de deur komt.

Ik ben zelfs bang dat ik hem wat aandoe. Mijn enige keuze is intens verdriet of intense haat. Dat is makkelijk kiezen dus.

pi_8174449
Haat dan maar?

maar goed [/ontoppic] : Ik denk dat dat wel verstandig is jah. Anders doe je hem wat aan, en sta jij er op eens gekleurd op.

Zet je telefoon uit, laat die lafbek in zijn gore sop gaar koken en zorg dat je vriendin in de buurt is voor het geval hij toch langs komt.

[/offtopic] ik heb alle topics van je gelezen, gevolgd en van commentaar gezien. Hou vol, je gaat nu de goede kant op. Verlies je zelf niet nu!

burgerweeshuis
pi_8174638
Trouwens als het door blijft gaan is het verstandig , toch eens een visite te brengen aan de politie zodat je eventueel een straatverbod kan krijgen.
pi_8174783
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:34 schreef zwaaibaai het volgende:
Haat dan maar?

maar goed [/ontoppic] : Ik denk dat dat wel verstandig is jah. Anders doe je hem wat aan, en sta jij er op eens gekleurd op.

Zet je telefoon uit, laat die lafbek in zijn gore sop gaar koken en zorg dat je vriendin in de buurt is voor het geval hij toch langs komt.

[/offtopic] ik heb alle topics van je gelezen, gevolgd en van commentaar gezien. Hou vol, je gaat nu de goede kant op. Verlies je zelf niet nu!

Thanks! I've come a long way! Dat is waar en goed dat je me erop wijst. Vind het ook heel fijn dat je meeleeft en me voorziet van goede raad! Het is ook zo dat als ik wat fout doe, hij weer kan zeggen dat ik zo gemeen ben. Nu heb ik nog niets fout gedaan.
pi_8174816
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:50 schreef Catya het volgende:

[..]
Het is ook zo dat als ik wat fout doe, hij weer kan zeggen dat ik zo gemeen ben. Nu heb ik nog niets fout gedaan.

yw

En wie zal er nu gemeen zijn? Jij bent toch degene die hem van vanalles hebt voorzien, laat hem toch oprotten!

burgerweeshuis
pi_8174930
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:52 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

yw

En wie zal er nu gemeen zijn? Jij bent toch degene die hem van vanalles hebt voorzien, laat hem toch oprotten!

Tja, ergens piept er ook wel een klein stemmetje die zegt dat dat ding nog het enige is wat me met hem bindt en als ik dat teruggeef ben ik helemaal van hem af. Maar ik snap niet waarom hij hier pas na bijna 4 maanden mee aan komt zetten. Waarschijnlijk heeft hij nog steeds het gevoel dat de hele wereld hem onrecht aan doet en hij weer het slachtoffer is. Terwijl hij eigenlijk slachtoffer is van zijn eigen vluchtgedrag. Ik moet ook eerlijk bekennen dat het een fijn gevoel geeft om hem hiermee nog een beetje dwars te zitten.

Misschien, als hij het op een aardige manier vraagt, geef ik dat ding nog terug. Maar tot die tijd is het het enige leuke wat ik aan die hele relatie overgehouden heb.
Waarom zou ik ook mijn best doen om aardig en netjes te blijven, ben die hele relatie al een aanpassend, vergevend, probleemoplossend engeltje geweest. Daardoor ben ik ook ziek geworden.

Misschien is het wel goed voor me om eens gemeen te zijn.

En dan zonder contact met hem te hebben natuurlijk.

pi_8174991
quote:

[..]

Helemaal mee eens.
Je koestert je eigen wrok door er een soort machtsspelletje ervan te maken. Zelf weten hoor, maar je hebt jezelf er alleen maar mee.
pi_8175030
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:58 schreef Catya het volgende:

[..]

Waarom zou ik ook mijn best doen om aardig en netjes te blijven, ben die hele relatie al een aanpassend, vergevend, probleemoplossend engeltje geweest. Daardoor ben ik ook ziek geworden.

Misschien is het wel goed voor me om eens gemeen te zijn.

En dan zonder contact met hem te hebben natuurlijk.

Waarom moet ik de verstandige en de vergevingsgezinde zijn?
Nogmaals, als hij iets moest, zou hij contact met mijn vader opnemen. Dat heeft hij tot nu nog steeds niet gedaan. Zijn domme fout, had hij zich aan de afspraak moeten houden.
pi_8175130
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 15:03 schreef Catya het volgende:

[..]

Waarom moet ik de verstandige en de vergevingsgezinde zijn?

Vergeven? Hij blijft voor jouw een lul, daarom wil je van hem af. Nou, dan lijkt het me snel opgelost als je hem dat ding teruggeeft, anders raak je niet van hem af. (en dit bedoel ik emotioneel gezien, niet eens fysiek)
Dus gewoon terruggeven en daarmee af. Mocht hij andere bedoelingen hebben dan wordt het een ander verhaal. Maar dat weet je niet zeker dusss....
pi_8175171
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 15:03 schreef Catya het volgende:

[..]

Nogmaals, als hij iets moest, zou hij contact met mijn vader opnemen. Dat heeft hij tot nu nog steeds niet gedaan. Zijn domme fout, had hij zich aan de afspraak moeten houden.

Hij kan natuurlijk nog steeds mijn vader bellen....
pi_8175814
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 15:09 schreef Catya het volgende:

[..]

Hij kan natuurlijk nog steeds mijn vader bellen....

[offtopic]
ben jij dat op die foto?
[/offtopic]

Gewoon nergens op reageren.

Lambo of Rekt
pi_8184518
is ie al langs geweest?
burgerweeshuis
pi_8198302
Ik snap waarom je het niet terug wilt geven hoor, maar ik word zo ziek van die relatiebreuken waar de eigendommen niet terugkomen. Ik heb dat zelf op dit moment met mijn ex, hij weigert gewoon een aantal eigendommen terug te geven (Bauer skates, ovenmagnetron, mijn servies etc.), en ik heb een binding met een aantal van die spullen (servies is erfgoed bijv. hij leende tijdelijk daar wat van....).

Is zo belachelijk dat je dat niet teruggeeft....snap dat echt niet.

Maar in jouw geval ligt het wat anders voor een deel. Jij krijgt ook nog spullen van hem terug. Mijn ex heeft alles wat van hem was van mij teruggekregen gelijk.

Maar goed...

The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
  vrijdag 31 januari 2003 @ 01:18:39 #30
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_8198326
quote:

[..]

Kan je uittesten.
Dat ding zet je ergens bij een vriend van 'm af.
pi_8198648
tsja ik zou zegge snij af dat rottende lichaamsdeel...

oftewel laat dat voorwerpje terugbrengen door bijvoorbeeld je ouders of aangetekend met de post

accepteer je verliezen en leef door dame

als dat voorwerp zijn laatste excuus was om contact op te nemen zorg dan dat je dat niet meer hebt....

(begrijp dat het misschien om het principe gaat, maar vaak is de ellende, het vasthouden aan principes niet waard)

Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 02:08:07 #32
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_8198686
Door dat ding te houden laat je zien dat hij nog steeds invloed uitoefent op jouw doen en laten.

Maak je leven eenvoudig en geef dat ding terug. Niet persoonlijk, maar via je vader of zo. Sterker geef alle dingen die van hem zijn nu in een keer terug en maak schoon schip. Geef hem geen excuus om nog eens in jou leven in te breken.

Dat telefoonnummer moet je ook kwijt raken. Je hebt geen behoefte aan zijn smsjes.

Schrijf een zakelijke brief waarin staat dat hij geen contact meer met jouw persoonlijk moet zoeken, maar dat alle contacten nu via je vader lopen.
Zet ook alles wat je nog van hem krijgt op papier. Schrijf erbij dat je deze dingen terug wil, omdat ze van jou zijn, maar maak ook duidelijk dat je niet om die spullen gaat zeuren. Maak duidelijk dat eventuele onduidelijkheden over de lijst dus via je vader gecommuniceert moeten worden.(Neem in gedachten en gevoel afscheid van deze spullen. Ze zijn weg, je krijgt ze nooit meer terug. Ze bestaan niet meer.)

Ik heb altijd ervaren dat een heldere en zakelijke brief meer impact heeft dan telefoontjes, smssjes, mondelinge beloftes, afspraken enz....

Ik wens je veel sterkte, en laat je handelen niet beinvloeden door je emoties.

(Je kunt dat kunstvoorwerp natuurlijk per ongeluk laten vallen. Kan gebeuren toch? Wel de scherven teruggeven. )

pi_8201452
Na veel wikken en wegen (en goed lezen) heb ik toch maar besloten dat ding terug te geven. Het is het laatste wat hem aan mij bindt (behalve een zootje slechte herinneringen en een gebroken hart maar goed) en dan is het definitief afgelopen. Dan heeft hij dus ook geen reden om nog contact met me te zoeken.

Eigenlijk was ik alweer gekwetst dat hij weer op een botte manier contact met me zoekt. Ik verwacht dus, na al zijn fouten, dat hij nog steeds verantwoordelijker zal zijn, dan hij echt is. Maar ik wacht op iets wat er niet is en nooit zal komen. Misschien is dat het nog wel het moeilijkste, accepteren dat er gewoon echt niet meer in hem zit.

Hij stuurde me nu weer een sms dat hij dat ding gewoon terugwil omdat hij anders moeilijk gaat doen. Waar dat dreigement voor nodig is, snap ik ook niet want ik had niet gezegd dat hij dat ding niet terug kreeg. Nu smst hij ook dat hij me tijdens mijn ziekte niet mocht zien van mijn ouders. Dikke bullshit want hij wilde niet komen. Begon zelfs tegen mij te schreeuwen nadat ik de dag ervoor zware operatie ondergaan had. De afgelopen tijd had hij het zo zwaar omdat hij dacht dat ik dood ging, zo stond in een ander smsje. Hij verzint gewoon steeds weer iets nieuws en voortdurend is hij het slachtoffer.

Eerste stap: ding terug. (zonder hem te ontmoeten, dump dat ding wel ergens)
Tweede stap: nieuwe telefoon want zo kom ik nooit los van hem.
Derde stap: ophouden andere mensen proberen te begrijpen want dat gaat NOOIT lukken.

Maar stel, het was toch een manier om weer contact te zoeken met me. Wat doe ik dan? Hij weet dat ik niet tegen de stress kan en eigenlijk kan ik nog steeds geen nee tegen hem zeggen. Als ik stap 1 en 2 uitvoer wordt de drempel wel hoger maar hij weet me toch wel te vinden. Nouja, zien we dan wel weer. Ik zal me wel weer zorgen maken over niets.

vrijdag 31 januari 2003 @ 12:19:16 #34
13075 Big_M
 ziet ze vliegen :-)
pi_8201715
Mijn mening is dat je gelijk hebt als je geen contact meer met hem wil, wel zou ik als hij te lastig word je vader een keer contact op laten nemen met hem! Laat hem maar eens duidelijk zijn wat JIJ wil! JIJ staat in dit verhaal voorop! Zorg er in ieder geval voor dat hij jou niet terug kan duwen in het gat waar je net uit geklommen bent! Als je hier voor zorgt geloof ik er in dat alles goed komt!
""Takeoffs are optional, landings are mandatory" (James McLaughlin)"
  vrijdag 31 januari 2003 @ 12:25:17 #35
34384 Destroyer2000
Saddam may be bombed...
pi_8201800
quote:
HELP!

HELP!

Zeg dat hij het terug kan krijgen tegen betaling.
"Al-Sahaf, the men that cheers everyone up!"
  vrijdag 31 januari 2003 @ 12:31:30 #36
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8201865
Die zakelijke brief lijkt me, naast het kwijtraken van dat ding en je telefoonnummer, een HEEL goed idee. Al kost het je wat geld om dat ding weg te doen, stuur het op. Laat het aangetekend versturen zelfs.

Erbij doe je een brief waarin je zo netjes mogelijk zegt dat hij bij deze zijn kunstvoorwerp terugontvangt. Dat je verder geen prijs stelt op contact en bij deze ook vraagt om geen contact meer te zoeken. Dat je zijn bedreigingen verder hebt bewaard in een dossier en bij verder contact dit dossier zal overdragen aan de politie en je advocaat, die beiden al op de hoogte zijn van de situatie en bereid zijn verdere stappen te ondernemen.

Verder doe je niets. Helemaal niets. Als ie toch nog contact zoekt, dan doe je precies dat, je gaat naar de politie of naar een advocaat en laat die eenzelfde brief sturen.

Vergeet vooral niet dat hij geen macht heeft over jou, jij hebt macht over hem, anders zou hij geen contact zoeken. Heel veel succes.

pi_8202172
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:31 schreef TripleM het volgende:
Die zakelijke brief lijkt me, naast het kwijtraken van dat ding en je telefoonnummer, een HEEL goed idee. Al kost het je wat geld om dat ding weg te doen, stuur het op. Laat het aangetekend versturen zelfs.

Erbij doe je een brief waarin je zo netjes mogelijk zegt dat hij bij deze zijn kunstvoorwerp terugontvangt. Dat je verder geen prijs stelt op contact en bij deze ook vraagt om geen contact meer te zoeken. Dat je zijn bedreigingen verder hebt bewaard in een dossier en bij verder contact dit dossier zal overdragen aan de politie en je advocaat, die beiden al op de hoogte zijn van de situatie en bereid zijn verdere stappen te ondernemen.

Verder doe je niets. Helemaal niets. Als ie toch nog contact zoekt, dan doe je precies dat, je gaat naar de politie of naar een advocaat en laat die eenzelfde brief sturen.

Vergeet vooral niet dat hij geen macht heeft over jou, jij hebt macht over hem, anders zou hij geen contact zoeken. Heel veel succes.

Helemaal mee eens Go girl, je kan het. Niemand is nu aan de beurt, alleen jij!
burgerweeshuis
pi_8208612
Loop niet weg voor hem! neem lekker die telefoon op en vraag hem waarom hij zulke onpersoonlijke smssjes stuurt. Daar ga je gewoon niet opin. vraag ook of bij bang is je te bellen.
ten tweede, moet je je niet laten kennen. al kostte hij je veel, dan is dat maar zo maar hoemeer je alles terug wilt hoe moeilijker het uiteindelijk voor je wordt.veel gezeur om een paar centen. als hij zo zeikerig is let it be.
Houd lekker je mobiele nummer, laat je niet onderdoen voor een smsje dat hij eens in de 4 maanden stuurt! dat is een teken dat je het niet verwerkt hebt, doe er iets mee en als je helemaal over hem heen bent zul je echt niet meer wakker liggen van zijn laffe smsjes.
Ik weet het het is misschien moeilijk, maar toch zul je er uiteindelijk mee om moeten kunnen gaan.

en laat je niet op stang jagen door een hannes worst, dat is hij niet waard!!
en die stoere woorden er werk van te maken van zijn kant, daar moet je niet van wakker liggen, een echte vent had geen sms gestuurd maar was langsgekomen...

zondag 2 februari 2003 @ 21:30:16 #39
38241 c0rneel
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_8243734
kun je niet nr's laten blokkeren bij je provider?(anders nieuw nr nemen)
laat je vader dat kunstvoorwerp bij hem brengen (incl preek dat ie je met rust moet laten want anders krijgt ie problemen)

en komende tijd gewoon veel rusten en leuke dingen met vrienden doen.(vrienden zijn er ook niet voor niets)

en hopen dat allez komt goed

Get In, Sit Down, Shut Up & Hang On
pi_8244118
Ik vind dat je hem duidelijk moet maken dat hij zijn 'ding' terugkrijg, zodra hij even die achterstallige huur e.d. aan jou betaalt.
Je moet jezelf echt keihard opstellen hoor, en niet dat kunstvoorwerp zonder slag of stoot teruggeven.

Wat je ook kan zeggen is dat je het voorwerp op Ebay hebt verkocht om zo zijn achterstallige huur te innen.

pi_8249264
verkopen dat object en met het geld wat je ervoor vangt een nieuw nummer kopen
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_8249425
Misschien wordt iedereen nu wel boos, want ik zie het heel anders. Ik zou denken: hier heb je troep terug, nog weer minder reden om contact met jou te hebben.

Wat schiet je op met heel nukkig doen en zo, dat geeft hem alleen maar reden om nare acties te ondernemen en weer contact op te nemen. Ik zou die telefoon teruggeven via via en me niet laten kennen.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_8251341
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit topic nu pas zie

Ik heb de andere topics ook gelezen en het is duidelijk dat die gozer nog geen knip voor zijn neus waard is!

Mijn advies: Maak een slechte kopie van het kunstvoorwerp en stuur dat op. In gruzelementen wel te verstaan, en onder rembours want jij hoeft die porto niet te betalen.

Koppie op en laat je niet kisten!!!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')