abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:35:35 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200715998
Voor zover mij bekend zijn er 4 bekende merken.

Howat (iets goedkoper met 450 euro)
Grohe Red (rond de 700 euro)
Quooker (tussen de 800 en 1500)
Floww (rond de 750 euro)


Iemand ervaring, welke is goed? Ik zie dat ze er zijn met 3 liter en met 6/7 liter. Is 3 liter genoeg? Lijkt me wel toch, aangezien we dit 90% gaan gebruiken voor een kopje thee of 2 liter water voor de pasta enzo.
(onze waterkoker is 1.75 liter en dat is eigenlijk altijd wel genoeg)

Zit er nog veel kwaliteitsverschil in de merken? Ik heb zelf alleen de Quooker gebruikt op het werk, dus ik heb geen vergelijking. We neigen naar de Grohe, omdat die er net zo mooi uitziet en goedkoper is.

-edit- floww toegevoegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kreator op 03-08-2021 14:42:01 ]
pi_200716578
Dit is een nobrainer, namelijk in quooker.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200716697
Ik heb vorig jaar voor een Quooker gekozen. De Grohe Red heb ik overwogen: die is iets goedkoper in aanschaf, maar de isolatie van de boiler is wat minder waardoor hij in verbruik iets duurder was. Ook was geloof ik de watertemperatuur van de Grohe Red net wat lager?

Ik heb zelf de Quooker gecombineerd met een 7 liter 'Combi' boilervat, en daarmee de warm-water aansluiting in mijn keuken volledig laten vervallen: ik heb nu in de keuken vrijwel direct warm water via de quooker, en bespaar gas doordat de CV niet aanspringt bij iedere keer als de kraan aangaat.

Al bij installatie van de Quooker was ik positief verrast over de kwaliteit, en ook na ruim een jaar in gebruik zijn we nog altijd superblij met de keuze. Wmb een aanrader.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:04:19 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200716809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:59 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Ik heb vorig jaar voor een Quooker gekozen. De Grohe Red heb ik overwogen: die is iets goedkoper in aanschaf, maar de isolatie van de boiler is wat minder waardoor hij in verbruik iets duurder was. Ook was geloof ik de watertemperatuur van de Grohe Red net wat lager?

Ik heb zelf de Quooker gecombineerd met een 7 liter 'Combi' boilervat, en daarmee de warm-water aansluiting in mijn keuken volledig laten vervallen: ik heb nu in de keuken vrijwel direct warm water via de quooker, en bespaar gas doordat de CV niet aanspringt bij iedere keer als de kraan aangaat.

Al bij installatie van de Quooker was ik positief verrast over de kwaliteit, en ook na ruim een jaar in gebruik zijn we nog altijd superblij met de keuze. Wmb een aanrader.
Dat is op zich nog best een goed idee, die combi. Ik heb straks 10 zonnepanelen, dus stroomverbruik is minder duur dan gasverbruik, lijkt me. Dus wellicht nog wel een goed idee om daar eens naar te kijken.

thanks.

-edit- is wel een stuk duurder als ik zo even op quooker.nl kijk (1650 euro)
pi_200717046
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit is een nobrainer, namelijk in quooker.
Dit is het enige juiste antwoord.

Vriend van me heeft een grohe om dezelfde redenen, en heeft er spijt van dat hij ook niet gewoon een quooker gekocht heeft.
pi_200717687
Wij zijn, na verschillende merken werkend te hebben gezien, ook voor de Quooker gegaan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200718043
Ik heb zowel de Floww, Grohe Red en Quooker gehad. Floww is tot tweemaal toe kapot gegaan, eerste keer door kortsluiting letterlijk gesmolten, tweede keer grootschalige lekkage. Uit coulance prima opgelost maar voor mij geen Floww meer. Grohe Red was als vervanger best OK - fijne straal die niet zo spettert maar bediening vond ik lastig.

Nu in ons nieuwe huis Quooker en die is wel echt superieur. Fijne bediening, goed vermogen en zuiniger in gebruik. Enige nadeel is het gespetter.
pi_200718115
Je kan hetvergelijken met een trabant of daf met een ford, fiat, kia, peugeot of vergelijkbaar.
Ja ze zijn goedkoper, maar dat heeft een reden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200718187
Quooker Combi + hier , maar heb de nieuwe kraan&keuken pas een week dus kan nog weinig anders zeggen dan: waarom heb ik dit nooit eerder aangeschaft?

Over die andere merken zijn wel wat ervaringen te vinden dat de boiler een soort veredelde thermosfles is met wat isolatie eromheen. De techniek van de quooker met de vacuumboiler is ongeëvenaard, bij de anderen betaal je misschien minder in de aanschaf maar uiteindelijk meer in energieverbruik.
Ook de service van quooker, mocht er een keer wat mee mis zijn, wordt geroemd.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:34:50 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_200719295
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:22 schreef Underdoggy het volgende:
Ik heb zowel de Floww, Grohe Red en Quooker gehad. Floww is tot tweemaal toe kapot gegaan, eerste keer door kortsluiting letterlijk gesmolten, tweede keer grootschalige lekkage. Uit coulance prima opgelost maar voor mij geen Floww meer. Grohe Red was als vervanger best OK - fijne straal die niet zo spettert maar bediening vond ik lastig.

Nu in ons nieuwe huis Quooker en die is wel echt superieur. Fijne bediening, goed vermogen en zuiniger in gebruik. Enige nadeel is het gespetter.
Dat schijnt dus af te stellen te zijn (tot op zekere hoogte).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_200719308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit is een nobrainer, namelijk in quooker.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:36:30 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_200719314
Quooker is hier ook de keuze geworden. Ook de Grohe overwogen maar uiteindelijk voor Quooker gegaan op advies van vrijwel alle keukenboeren en de "experts" in de sociale kring. Ook de combi overigens, werkt perfect alleen is het koude water uit de kraan niet meer zo koud als voorheen. Weet niet zeker of dat door de combi aansluiting komt of niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_200719367
Is Grohe Red slecht dan?
Vakman pur sang
pi_200719429
Had iemand al Quooker gezegd?

Ze zijn het langst op de markt en ik hoor er eigenlijk nooit iets slechts over. Natuurlijk gaat er wel eens iets kapot maar dit is dan doorgaans weer simpel op te lossen.

De goedkopere concurrenten zijn minder lang op de markt en ik hoor en lees eigenlijk alleen maar gezeik (hier 8 reacties naar boven bijvoorbeeld al :+).

Ik heb niet zo'n kraan, maar als ik er één nam dan werd het een Quooker.

quote:
5s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:35 schreef Kreator het volgende:
Voor zover mij bekend zijn er 4 bekende merken.

Howat (iets goedkoper met 450 euro)
Grohe Red (rond de 700 euro)
Quooker (tussen de 800 en 1500)
Floww (rond de 750 euro)
Ik heb werkelijk nog nooit van Howat gehoord maar eigenlijk mis ik Franke, Daalderop en Selsiuz nog in je lijstje.

Zou ik nog steeds de Quooker kiezen trouwens. :+

quote:
14s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 15:04 schreef Kreator het volgende:
Dat is op zich nog best een goed idee, die combi. Ik heb straks 10 zonnepanelen, dus stroomverbruik is minder duur dan gasverbruik, lijkt me. Dus wellicht nog wel een goed idee om daar eens naar te kijken.
Mocht je zo'n combi nemen en de warmwaterleiding willen afdoppen, kijk dan wel of het mogelijk is om die leiding aan het begin los te koppelen en af te doppen (bij de ketel of direct bij een splitsing).

Afdoppen in de keuken moet je niet doen, dan heb je een dood stuk leiding met legionellarisico e.d.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:01:25 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200719766
Daalderop is volgens mij hetzelfde als Floww.

...maar goed. Quooker valt dus af als ik het zo allemaal lees. Thanks!
pi_200729362
Heb hier al drie jaar een Grohe Red Duo.
Werkt uitstekend en vond het model een stuk mooier dan de Quooker (dan kan inmiddels anders zijn)
Ik heb er toen 650 voor betaald terwijl een vergelijkbare Quooker toen 1150 kostte.
pi_200741284
Ik heb een selsiuz, ik wilde een zwarte kraan en die van quooker was lelijk en ongeveer 2x zo duur. Ik heb helemaal geen klachten over de kraan, zit er nu 3 jaar in, nul problemen gehad. En hij spettert niet, de quooker die ik ooit gebruikt heb wel heel erg.
pi_200743343
Wij hebben een zwarte Howat kraan, zijn meer dan tevreden. Super makkelijk aan te sluiten en werkt uitstekend. De straal spettert ook niet.

Waarom geen quooker? Vrienden van ons hebben hem en ik vond dat gespetter heel irritant. Plus dat de zwarte bijna ¤ 1600,00 is en ik vond hem ook nog eens lelijk.
pi_200750339
Hier ook een Quooker Combi. Volgens mij is het de enige die echt kokend water geeft, vandaar de spetterende straal. Nu 12 jaar ervaring met Quooker, uitstekende en vlotte service. Nog nooit lekkage gehad.
pi_200754467
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:21 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb een selsiuz, ik wilde een zwarte kraan en die van quooker was lelijk en ongeveer 2x zo duur. Ik heb helemaal geen klachten over de kraan, zit er nu 3 jaar in, nul problemen gehad. En hij spettert niet, de quooker die ik ooit gebruikt heb wel heel erg.
Hier dezelfde ervaring, alleen dan 4 jaar.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_200756802
quooker hands down.
heb nooit t nut gezien en toen kwam ik eigenlijk uit bij een quooker.. wil nooit meer anders.. ook de non-quooker kraan van quooker als 2e kraan in de keuken en de zeeppomp van ze. andere merken geprobeerd en geinstalleerd bij vrienden en die voelden gewoon niet zo solide.
van de grohe hebben vrienden van me spijt..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_200770069
Kamp Quooker hiero! Al 9 jaar ondertussen! Bij kennisen zijn er al 2 Grohe's tot een spectaculair en spetterend eind gekomen.

Mensen klagen altijd over het gespetter terwijl dat juist een feature is. 1 spetje op je hand en weet gelijk dat je te dichtbij bent. Lekker een straal net-niet kokend water over je hand en je hebt een 2de of 3de graads brandwond!

Service van Quooker is ook top. 1x een verkalkte perlator gehad - door ons eigen toedoen - en daar werd kostenloos een nieuwe voor opgestuurd.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:54:44 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200770483
Quooker met de grootste boiler
Dan heb je namelijk ook direct warm water en hoef je niet eerst 20 liter koud water weg te spoelen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_200790109
Ik had in mn vorige huis een Quooker Combi. En nu een Grohe Red Duo, het prijsverschil gaf de doorslag toen ik deze kocht (5jr terug)..

De Quooker is idd veel beter geïsoleerd.
En de koudwaterleiding naar de kraan van de Grohe heeft een kleine diameter, waardoor de koudwaterstraal niet echt sterk is. Dat vind ik wel een nadeel (maar ik weet niet hoe dat bij de Quooker is). Dik prima voor handen wassen, afwassen enzo, maar voor een gietertje te vullen loop ik nu wel even naar de buitenkraan.
pi_200828201
Quooker. Het origineel (en voor zover ik weet ongeëvenaard). Ideaal.

quote:
14s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 18:01 schreef Kreator het volgende:
Quooker valt dus af als ik het zo allemaal lees. Thanks!
Aparte conclusie wel 8)7

[ Bericht 3% gewijzigd door baskick op 09-08-2021 15:10:03 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200830750
Na 10 jaar ervaring met Quooker (zelf geïnstalleerd) en de aftersales ervan (snelle reactie, vervangende onderdelen kosteloos geleverd) zeg ik Quooker.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_200831745
Hier ook een Quooker, alweer bijna 5 jaar oud en heeft nog nooit gefaald. Geen ervaring met andere merken.

Ik heb tijdens een verbouwing de keuken verplaatst en hier geen warm water naartoe gelegd. De quooker doet dus alles.

De combinatie met combi dat je CV ketel bijspringt raadt ik af. De inhoud is 7 liter dus ruim voldoende voor met de hand afwassen.

Alleen als je langdurig warm water wilt een combi nemen.

Achteaf had ik liever de kraan willen hebben die je uit kunt trekken. Dit om de spoelbak beter schoon te kunnen maken. Maar dit heeft met het ontwerp van de spoelbak te maken en niks met de quooker.

Helaas past het reservoir niet op de nieuw kraan dus zou ik alles weer opnieuw moeten aanschaffen. ik doe het er dus even mee.

Ik heb er toendertijd 1289,- voor betaald en zelf geinstalleerd.

Als ik meer dan 3 dagen van huis ga zet ik de quooker uit in de meterkast.

Dat is alles wat ik over mijn quooker kan vertellen.

O ja, ik gebruik hem niet om een pan water te vullen voor pasta ofzo. Dat vind ik onhandig en met inductie is het lood om oud ijzer.

Voornaamste reden van aanschaf is dus warm water voorziening omdat ik meer opwek dan verbruik met de panelen op het dak. Verder drink ik wel eens 1 kopje thee per dag.

Was het dan de meest efficiente investering? Vast niet, maar ik ben er wel blij mee.
pi_200833729
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:01 schreef Glider76 het volgende:
Was het dan de meest efficiente investering? Vast niet, maar ik ben er wel blij mee.
Idem hier. Het is vooral mega-comfortabel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201491146
Resistance is futile.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 19 november 2021 @ 16:14:11 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_202246607
Sinds vandaag een combi+ RVS Quooker van 7 liter in huis. Ideaal. Instantly warm water was ook wel een enorme plus.

Thanks voor alle tips
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')