Dat is op zich nog best een goed idee, die combi. Ik heb straks 10 zonnepanelen, dus stroomverbruik is minder duur dan gasverbruik, lijkt me. Dus wellicht nog wel een goed idee om daar eens naar te kijken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:59 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Ik heb vorig jaar voor een Quooker gekozen. De Grohe Red heb ik overwogen: die is iets goedkoper in aanschaf, maar de isolatie van de boiler is wat minder waardoor hij in verbruik iets duurder was. Ook was geloof ik de watertemperatuur van de Grohe Red net wat lager?
Ik heb zelf de Quooker gecombineerd met een 7 liter 'Combi' boilervat, en daarmee de warm-water aansluiting in mijn keuken volledig laten vervallen: ik heb nu in de keuken vrijwel direct warm water via de quooker, en bespaar gas doordat de CV niet aanspringt bij iedere keer als de kraan aangaat.
Al bij installatie van de Quooker was ik positief verrast over de kwaliteit, en ook na ruim een jaar in gebruik zijn we nog altijd superblij met de keuze. Wmb een aanrader.
Dit is het enige juiste antwoord.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit is een nobrainer, namelijk in quooker.
Dat schijnt dus af te stellen te zijn (tot op zekere hoogte).quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:22 schreef Underdoggy het volgende:
Ik heb zowel de Floww, Grohe Red en Quooker gehad. Floww is tot tweemaal toe kapot gegaan, eerste keer door kortsluiting letterlijk gesmolten, tweede keer grootschalige lekkage. Uit coulance prima opgelost maar voor mij geen Floww meer. Grohe Red was als vervanger best OK - fijne straal die niet zo spettert maar bediening vond ik lastig.
Nu in ons nieuwe huis Quooker en die is wel echt superieur. Fijne bediening, goed vermogen en zuiniger in gebruik. Enige nadeel is het gespetter.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit is een nobrainer, namelijk in quooker.
Ik heb werkelijk nog nooit van Howat gehoord maar eigenlijk mis ik Franke, Daalderop en Selsiuz nog in je lijstje.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:35 schreef Kreator het volgende:
Voor zover mij bekend zijn er 4 bekende merken.
Howat (iets goedkoper met 450 euro)
Grohe Red (rond de 700 euro)
Quooker (tussen de 800 en 1500)
Floww (rond de 750 euro)
Mocht je zo'n combi nemen en de warmwaterleiding willen afdoppen, kijk dan wel of het mogelijk is om die leiding aan het begin los te koppelen en af te doppen (bij de ketel of direct bij een splitsing).quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:04 schreef Kreator het volgende:
Dat is op zich nog best een goed idee, die combi. Ik heb straks 10 zonnepanelen, dus stroomverbruik is minder duur dan gasverbruik, lijkt me. Dus wellicht nog wel een goed idee om daar eens naar te kijken.
Hier dezelfde ervaring, alleen dan 4 jaar.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:21 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb een selsiuz, ik wilde een zwarte kraan en die van quooker was lelijk en ongeveer 2x zo duur. Ik heb helemaal geen klachten over de kraan, zit er nu 3 jaar in, nul problemen gehad. En hij spettert niet, de quooker die ik ooit gebruikt heb wel heel erg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |