abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:16:23 #176
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20644436
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 15:13 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
weet iemand ook hoe je weet dat de sigaren op de zwarte markt wel goed zijn.
Sigaren op de zwarte markt in Cuba kan je het beste kopen van iemand waar je al een band mee hebt opgebouwd door er bijv. thuis bij te eten. Op straat in Havana en Varadero loop je grote kans om gedroogde bananenschillen te bemachtigen.
Voor de betere sigaren op de zwarte markt kan je het best in Vinales of Pinal del rio zijn waar er wel goede sigaren worden verkocht, meegenomen door de mensen die werken op een sigarenfabriek (zij moeten per dag een vast quotum halen en alles daarboven wordt vaak via een illegaal circuit gesmokkeld en verpatst). Ook worden door sigaren via de plantages aangeboden, wat wel vaak minder gedraaid is. (te strak)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:22:40 #177
43642 Bayswater
pi_20644571
quote:

[..]

ik heb gehoord dat je daar als toerist ook geen vrouwen mee mag nemen die je hebt opgepikt uit een hotel ofzo. Klopt dit? En klopt het dat de celstraf voor die meiden een jaar is?
En die vrienden van mij kunnen dus op geen enkele mogelijkheid daar een vrouw versieren en meenemen naar hun hotel?
Als je maar betaalt aan de receptie mogen ze best een vrouw meenemen naar het hotel (corruptie buiten het castrosysteem om is aan de orde van de dag). De enige concurrentie zijn 50+'ers uit Duitsland, Verenigde Staten en Engeland die er vaak niet uit zien. het nadeel is echter wel dat ze met een berg dollars lopen wat uiteindelijk de doorslag geeft voor de keuze van de vrouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 15-07-2004 16:57:19 ]
Life lies a slow suicide
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:26:37 #178
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20644675
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 15:24 schreef yvette1982 het volgende:
Geef liever antwoord op de vragen, dan ben je nuttiger
Nee, dank je... Het helpen van Hollandse jongens in een ontwikkelingsland, die met hun dollars goede sier maken bij vrouwen die geen cent te makken hebben geeft me nogal een smerig gevoel, eigenlijk...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:32:09 #179
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_20644802
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 16:22 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Als je maar betaald aan de receptie mogen ze best een vrouw meenemen naar het hotel (corruptie buiten het castrosysteem om is aan de orde van de dag). De enige concurrentie zijn 50+'ers uit Duitsland, Verenigde Staten en Engeland die er vaak niet uit zien. het nadeel is echter wel dat ze met een berg dollars lopen wat uiteindelijk de doorslag geeft voor de keuze van de vrouw.
aha weet je zeker dat ze dat kunnen?
en durven die meisjes dan dan ook? Ja echte sextoeristen dus, dat is wel triest zeg.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:56:13 #180
43642 Bayswater
pi_20645383
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 16:32 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

en durven die meisjes dan dan ook? Ja echte sextoeristen dus, dat is wel triest zeg.
Ach, het het overgrote deel is een normale toerist maar ze lopen er tussen en je herkent ze vrij snel in een bar. Enge lui.
Het eerste deel van je vraag heb ik geen ervaring mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 15-07-2004 17:08:50 ]
Life lies a slow suicide
pi_20645552
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 16:32 schreef yvette1982 het volgende:
Je beseft wel dat de Cubaanse meiden die 'versiert' worden door jouw vrienden het ook voor het geld doen hè?
  donderdag 15 juli 2004 @ 17:09:54 #182
83103 yvette1982
pi_20645691
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 17:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Je beseft wel dat de Cubaanse meiden die 'versiert' worden door jouw vrienden het ook voor het geld doen hè?
ze wilen er natuurlijk niet voor betalen. Het zijn geen hoerenlopers. Al is er eentje bij die er denk ik wel geld voor neerlegt.
pi_20645796
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 17:09 schreef yvette1982 het volgende:
ze wilen er natuurlijk niet voor betalen. Het zijn geen hoerenlopers. Al is er eentje bij die er denk ik wel geld voor neerlegt.
Zulke Cubaanse meiden zien westerse toeristen als een wandelende berg dollars. Als ze interesse in je tonen kun je er voor 99% vanuit gaan dat ze geld verwachten. Dus die vrienden van je kunnen hun borst nat maken.
  donderdag 15 juli 2004 @ 19:19:05 #184
43642 Bayswater
pi_20647866
Om trouwens al wat in de stemming te komen voor Cuba moet je eens muziek van Orishas downloaden.
Life lies a slow suicide
  donderdag 15 juli 2004 @ 19:22:06 #185
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_20647931
HHmm.. ik zou zo graag terug willen dit jaar.. maar ja, de centjes he..
Toen ik er was bijna nog op de vuist gegaan met een sextoerist. Bleef maar volhouden dat hij het deed om de mensen te helpen (economisch)...(hij met mij overigens, ik keek wel uit, was 4 koppen groter)
Supermooi land. Heb trouwens voor de grap voor een paar dollar nog sigaren op straat gekocht om te zien wat ik zou krijgen, maar dat was echt smerig
Die receptionist had beter spul
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 16 juli 2004 @ 10:40:15 #186
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_20659761
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 19:19 schreef Bayswater het volgende:
Om trouwens al wat in de stemming te komen voor Cuba moet je eens muziek van Orishas downloaden.
Ik ben ooit naar een optreden van ze geweest, erg nice.

Pio Leiva, de Chiki-Chaka Girls en Telmary treden 16 en 17 juli op tijdens NDSM Docklands in Amsterdam. In het parool zit een kortingsboneen kortingsbon: van ¤30 voor ¤22,50.
Meer informatie: www.salsainfo.nl of www.musicacubana.nl
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 11:19:46 #187
83103 yvette1982
pi_20683110
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 19:22 schreef Cheiron het volgende:
HHmm.. ik zou zo graag terug willen dit jaar.. maar ja, de centjes he..
Toen ik er was bijna nog op de vuist gegaan met een sextoerist. Bleef maar volhouden dat hij het deed om de mensen te helpen (economisch)...(hij met mij overigens, ik keek wel uit, was 4 koppen groter)
Supermooi land. Heb trouwens voor de grap voor een paar dollar nog sigaren op straat gekocht om te zien wat ik zou krijgen, maar dat was echt smerig
Die receptionist had beter spul
Een vriend van mij gaat spullen meenemen zodat hij haar eventueel in natura kan betalen. HIj vindt dat hij dan geen sextoerist is omdat hij er geen geld voor geeft. kan hij dat wel doen?

Maar ik wil graag voor mijn pa een kist echte cubaanse sigaren kopen. Echter kan ik alleen die van de zwarte markt betalen. Maar zoals je zelf al hebt ervaren krijg je dan meestal slechte handel. Is er echt geen mogelijkheid om er achter te komen dat de sigaren goed zijn. En welk merk zou ik dan moeten hebben?

En ik lees zoveel tegenstrijdige verhalen over het vervoer. Ik hoorde dat de taxi's heel erg duur zijn voor toeristen. Maar dat er wel een speciale bus is die je voor 7 euro naar plaatsen brengt. En wat kost een auto huren per dag ongeveer? Wat raden jullie ons aan qua vervoer?
pi_20685634
Taxi's zijn goed te betalen hoor. Wel van tevoren de prijs afspreken.
  zondag 18 juli 2004 @ 11:09:27 #189
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_20700155
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 11:19 schreef yvette1982 het volgende:
Maar ik wil graag voor mijn pa een kist echte cubaanse sigaren kopen. Echter kan ik alleen die van de zwarte markt betalen. Maar zoals je zelf al hebt ervaren krijg je dan meestal slechte handel. Is er echt geen mogelijkheid om er achter te komen dat de sigaren goed zijn. En welk merk zou ik dan moeten hebben?
Sigaren worden per verschillend aantal en kwaliteit verkocht: het is dus de vraag wat je wil. Montechristo en Cohiba zijn bekende goede merken, die ik zelf ook rook.
Als je zekerheid en kwaliteit wil, koop ze dan gewoon in een staatswinkel. Heb je er verstand van, dan kun je het op een illegale manier proberen, maar als ik het zo lees kunnen ze jou van alles verkopen.

Maar nogmaals: de prijs varieert enorm naar mate je wensen. Een doosje van 5 erg goede sigaren kan duurder zijn dan een doos van 25 van mindere kwaliteit.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 19 juli 2004 @ 10:05:47 #190
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20716349
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 11:19 schreef yvette1982 het volgende:
Een vriend van mij gaat spullen meenemen zodat hij haar eventueel in natura kan betalen. HIj vindt dat hij dan geen sextoerist is omdat hij er geen geld voor geeft. kan hij dat wel doen?
Dan issie net zo goed een sextoerist, sterker nog, hij is een hypocriete sextoerist...
Jij wilt serieus op vakantie met iemand die op die manier misbruik maakt van de armoede van mensen daar?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 19 juli 2004 @ 17:15:10 #191
83103 yvette1982
pi_20725002
quote:
Op maandag 19 juli 2004 10:05 schreef Hik het volgende:

[..]

Dan issie net zo goed een sextoerist, sterker nog, hij is een hypocriete sextoerist...
Jij wilt serieus op vakantie met iemand die op die manier misbruik maakt van de armoede van mensen daar?
misschien wat hypocriet ja.
Maar ik ga vrienden niet de les lezen hoor. Ze zijn oud genoeg om zelf te weten wat kan en niet kan. En als ze dat willen doen, dan vind ik dat best.
En echt misbruik maken vind ik het ook weer niet hoor. Die vrienden zijn geen versierders, dus die meiden zullen op hen af moeten stappen. En als ze dat doen en ze willen blijkbaar sex met een aantal vrienden van mij dan is dat hun eigen keus. En dat hij ze dan kleding geeft en andere dingen die ze nodig hebben en willen dan is dat nog best aardig van hem. Hij kan ze ook niks geven natuurlijk, die meiden willen blijkbaar sex met hem, hij zal hun niet versieren.

Ik lees trouwens overal wel tegenstrijdige verhalen zeg. Op andere fora lees ik dat die meiden niet mee te smokkelen zijn in je hotel in varadero, ergens anders lees ik dat het wel kan.
En ik las ergens dat de taxi's zo superduur zijn, en hier lees ik dat het wel te doen is.
En ik las ergens dat er een speciale luxe bus is die toeristen voor 7 dollar naar grote plaatsen brengt. Klopt dit?
  maandag 19 juli 2004 @ 17:18:54 #192
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_20725097
quote:
Op maandag 19 juli 2004 17:15 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

misschien wat hypocriet ja.
Maar ik ga vrienden niet de les lezen hoor. Ze zijn oud genoeg om zelf te weten wat kan en niet kan. En als ze dat willen doen, dan vind ik dat best.
En echt misbruik maken vind ik het ook weer niet hoor. Die vrienden zijn geen versierders, dus die meiden zullen op hen af moeten stappen. En als ze dat doen en ze willen blijkbaar sex met een aantal vrienden van mij dan is dat hun eigen keus. En dat hij ze dan kleding geeft en andere dingen die ze nodig hebben en willen dan is dat nog best aardig van hem. Hij kan ze ook niks geven natuurlijk, die meiden willen blijkbaar sex met hem, hij zal hun niet versieren.
Als ie zo aardig is kan ie ook kleding weggeven zonder dat hij er seks voor heeft gehad natuurlijk.

Mijn ouders hadden een extra koffer met kleding meegenomen, oa voor de familie van de cubaanse man van een collegaatje.Zij hebben daar een aantal mensen hartstikke blij mee gemaakt. Zonder dat ze iets terug verwachten.
  maandag 19 juli 2004 @ 18:01:07 #193
83103 yvette1982
pi_20726053
quote:
Op maandag 19 juli 2004 17:18 schreef Ripley het volgende:

[..]

Als ie zo aardig is kan ie ook kleding weggeven zonder dat hij er seks voor heeft gehad natuurlijk.

Mijn ouders hadden een extra koffer met kleding meegenomen, oa voor de familie van de cubaanse man van een collegaatje.Zij hebben daar een aantal mensen hartstikke blij mee gemaakt. Zonder dat ze iets terug verwachten.
als het niet zo makkelijk voor hun is om sex te hebben. En als ze die meiden toch niet mee het hotel in kunnen nemen dan houdt hij die spullen natuurlijk wel over. En dan zal hij zeker die spullen weggeven aan de mensen die het nodig hebben, voor niks uiteraard. En daar zal ik dan ook zeker op letten.
  maandag 19 juli 2004 @ 19:05:30 #194
70795 GiSH
waiting for sun
pi_20727511
quote:

[..]

weet iemand ook hoe je weet dat de sigaren op de zwarte markt wel goed zijn.
niet op straat kopen, of je moet zelf de sigaren roker zijn, want dan steek je er gewoon eentje op en dan merk je snel genoeg of het goed spul is.
Vaak zijn de sigaren die op straat worden verkocht wordt C keus en dus vaak short fillers(losse rommel)
Ga gewoon kijken in de sigaar fabriek in havana, hier kan je ook kopen in de winkel 3x goedkoper als hier in NL. En als je geluk hebt bieden ze je het aan om via een achteringang de sigaren te kopen.. dan kan je nog wel eens een mooie deal maken.
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  dinsdag 20 juli 2004 @ 09:52:50 #195
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20737632
quote:
Op maandag 19 juli 2004 18:01 schreef yvette1982 het volgende:
als het niet zo makkelijk voor hun is om sex te hebben. En als ze die meiden toch niet mee het hotel in kunnen nemen dan houdt hij die spullen natuurlijk wel over. En dan zal hij zeker die spullen weggeven aan de mensen die het nodig hebben, voor niks uiteraard. En daar zal ik dan ook zeker op letten.
Als jij voor geld, of kleren, of andere zaken sex hebt met een vrouw ben je gewoon een hoerenloper, of je dat nou thuis doet of niet. Met dat feit op zich is nog niets mis. Maar als je dat doet in een land waar vrouwen geen cent hebben en dat moeten doen om van te overléven (in veel gevallen zelfs: om hun gezin van te laten overleven) maak je mijns inziens misbruik van de situatie. Als je als man (of vrouw ook trouwens) naar zo'n land gaat moet je héél goed beseffen dat de situatie voor die mensen heel anders kan zijn en dat ze dat dus niet doen omdat ze het leuk vinden voor een avondje, of omdat ze jou wel zien zitten. Een "gelijkwaardige situatie" zoals je hebt als je een avondje gaat stappen in Salou, en je daar een één of andere local aan de haak slaat (zo die daar überhaupt zijn ) is er in de meeste gevallen gewoon niet.
En ik denk dat je, als je er vanuitgaat dat je sex gaat kopen, voor een paar armzalige spullen die je zelf niet meer wilt, je dat érgens ook wel beseft.

Ik word echt een beetje treurig van dit soort dingen eigenlijk...
  dinsdag 20 juli 2004 @ 11:43:02 #196
83103 yvette1982
pi_20739604
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 09:52 schreef Hik het volgende:

[..]

Als jij voor geld, of kleren, of andere zaken sex hebt met een vrouw ben je gewoon een hoerenloper, of je dat nou thuis doet of niet. Met dat feit op zich is nog niets mis. Maar als je dat doet in een land waar vrouwen geen cent hebben en dat moeten doen om van te overléven (in veel gevallen zelfs: om hun gezin van te laten overleven) maak je mijns inziens misbruik van de situatie. Als je als man (of vrouw ook trouwens) naar zo'n land gaat moet je héél goed beseffen dat de situatie voor die mensen heel anders kan zijn en dat ze dat dus niet doen omdat ze het leuk vinden voor een avondje, of omdat ze jou wel zien zitten. Een "gelijkwaardige situatie" zoals je hebt als je een avondje gaat stappen in Salou, en je daar een één of andere local aan de haak slaat (zo die daar überhaupt zijn ) is er in de meeste gevallen gewoon niet.
En ik denk dat je, als je er vanuitgaat dat je sex gaat kopen, voor een paar armzalige spullen die je zelf niet meer wilt, je dat érgens ook wel beseft.

Ik word echt een beetje treurig van dit soort dingen eigenlijk...
hoerenloper of niet, dat zal hem niet zo veel uitmaken.
Maar denk je werkelijk dat hij ze misbruikt. Het is eerder zo dat die meiden mijn vrienden zullen misbruiken. Zij krijgen een goede beurt en willen daar ook nog is geld voor.
Plus dat ze dan met hem naar bed gaan, een jongen die er best goed uitziet; ipv een vieze oude duitser of canadees. Dus het is maar hoe je het bekijkt. Die meiden kiezen er zelf voor, en ze verleiden eerst de jongens, neuken ze suf en willen dan opeens geld. Dat is niet eerlijk vind ik.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 12:02:41 #197
43642 Bayswater
pi_20740011
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 11:43 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Die meiden kiezen er zelf voor, en ze verleiden eerst de jongens, neuken ze suf en willen dan opeens geld. Dat is niet eerlijk vind ik.
Wellicht kan je beter van te voren even een paar buurten in Havana bezoeken en dan beoordelen wat er allemaal niet eerlijk is.
Life lies a slow suicide
  dinsdag 20 juli 2004 @ 12:06:02 #198
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_20740091
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 11:43 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

hoerenloper of niet, dat zal hem niet zo veel uitmaken.
Maar denk je werkelijk dat hij ze misbruikt. Het is eerder zo dat die meiden mijn vrienden zullen misbruiken. Zij krijgen een goede beurt en willen daar ook nog is geld voor.
Plus dat ze dan met hem naar bed gaan, een jongen die er best goed uitziet; ipv een vieze oude duitser of canadees. Dus het is maar hoe je het bekijkt. Die meiden kiezen er zelf voor, en ze verleiden eerst de jongens, neuken ze suf en willen dan opeens geld. Dat is niet eerlijk vind ik.
Deze meisjes moeten met misselijkmakende toeristen als jouw vriend naar bed omdat ze anders niet genoeg te eten hebben. Dat is dus geen vrije keus. Als je vriend een kerel is gaat ie niet op vakantie om makkelijk te scoren, maar geeft ie dat soort dames gewoon die spullen omdat ie iemand wil helpen. Waarom moet het per se uitlopen op seks? Hij kan toch ook gewoon met een dame omgaan die hij leuk vindt zonder dat ze daarvoor gelijk met haar benen wijd moet om terug te betalen voor de spullen die hij haar gegeven heeft. Kan ie in Nederland niet scoren of zo?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 12:31:09 #199
83103 yvette1982
pi_20740702
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:06 schreef Ripley het volgende:

[..]

Deze meisjes moeten met misselijkmakende toeristen als jouw vriend naar bed omdat ze anders niet genoeg te eten hebben. Dat is dus geen vrije keus. Als je vriend een kerel is gaat ie niet op vakantie om makkelijk te scoren, maar geeft ie dat soort dames gewoon die spullen omdat ie iemand wil helpen. Waarom moet het per se uitlopen op seks? Hij kan toch ook gewoon met een dame omgaan die hij leuk vindt zonder dat ze daarvoor gelijk met haar benen wijd moet om terug te betalen voor de spullen die hij haar gegeven heeft. Kan ie in Nederland niet scoren of zo?
p.s.
die vriend van mij is niet misselijkmaken hoor. Hij is best wel lekker en aantrekkelijk. En die meiden willen denk ik graag met deze jongen naar bed.

jawel hij kan hier ook zeker scoren.
en cuba was ook niet zijn keus. Hij gaat er niet heen om per se een wijf te neuken hoor.
Als een meid hem gaat verleiden en ze wil met hem naar bed dan geef ik hem groot gelijk. Hij zal ze niet dwingen en hij zal ook zeker geen initiatief nemen. Dus dat gaat dan op vrijwillige basis.
Plus die meiden die met deze gasten naar bed gaan kiezen er vaak zelf voor. Natuurlijk hebben ze het niet goed. Maar als ze geld verdienen door te wippen kopen ze er bijna altijd kleding, schoenen of andere luxegoederen voor. Geen eten voor de familie hoor.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 15:22:12 #200
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20744192
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:02 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Wellicht kan je beter van te voren even een paar buurten in Havana bezoeken en dan beoordelen wat er allemaal niet eerlijk is.
Hear hear!

[ Bericht 68% gewijzigd door Hik op 20-07-2004 15:28:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')