Hoezo?quote:Op zondag 4 juli 2004 01:04 schreef k_man het volgende:
Troost je, dat is een betere periode.
Qua weer ja.quote:Op zondag 4 juli 2004 01:07 schreef Bosco het volgende:
Hoezo?
Temperaturen?
of drukte?
Visum is feitelijk gewoon een briefje dat je zelf invult. Ik kreeg er eentje van de reisorganisatie.quote:Op zondag 4 juli 2004 17:50 schreef var.fok het volgende:
Mag ik vragen hoe een ieder aan zijn visum is gekomen? Is dat bij aankomst te verkrijgen, of moet je daarvoor naar een ambassade/consulaat in Nederland?
Yvette, alsjeblieft.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:51 schreef yvette1982 het volgende:
waar kan je het beste sigaren kopen?
in die fabriek daar soms?
Ga je via een reisorganisatie, dan regelt die dat meestal voor je. Reis je zelfstandig, dan moet je het visum aanvragen bij het Cubaans consulaat in Rotterdam. Je dient ook een hotelreservering te knnen laten zien bij aankomst in Cuba, al wordt daar niet altijd naar gevraagd. (Bij mij bij aankomst in Holguin dus wel). Heb je die niet, dan moet je ter plekke op het vliegveld een (duur) hotel reserveren voordat je je inreispapiertje krijgt.quote:Op zondag 4 juli 2004 17:50 schreef var.fok het volgende:
Mag ik vragen hoe een ieder aan zijn visum is gekomen? Is dat bij aankomst te verkrijgen, of moet je daarvoor naar een ambassade/consulaat in Nederland?
Schijnt niet persé nodig te zijn: als je een adres noemt van een willekeurig casa particular is het al gauw goed.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:21 schreef 18konijn het volgende:
Ga je via een reisorganisatie, dan regelt die dat meestal voor je. Reis je zelfstandig, dan moet je het visum aanvragen bij het Cubaans consulaat in Rotterdam. Je dient ook een hotelreservering te knnen laten zien bij aankomst in Cuba, al wordt daar niet altijd naar gevraagd. (Bij mij bij aankomst in Holguin dus wel). Heb je die niet, dan moet je ter plekke op het vliegveld een (duur) hotel reserveren voordat je je inreispapiertje krijgt.
ik mag toch wel dingen vragen. En ik zoek ook zelf veel dingen uit, maar dat is lastig. Er is geen enkel cuba forum te vinden. Of een site met veel info.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Yvette, alsjeblieft.![]()
Probeer je ook dingen zelf uit te zoeken of kwak je hier direct alles neer wat er in je opkomt?
Je kunt sigarenfabrieken bezoeken en daar ook sigaren kopen. Dat is relatief duur, maar wel goede kwaliteit. Je wordt ook vaak op straat aangesproken of je sigaren wilt kopen. Dat is veel goedkoper, maar je moet dan maar afwachten wat je krijgt en dat schijnt meestal niet veel soeps te zijn: of ze zijn nep, of ze zijn in slechte staat doordat ze bijv uren in de zon hebben gelegen.
Ben jij kleurendoof? Ik zet toch op die vorige pagina een hele stápel links en boekentips, inclusief een forum dat helemaal specifiek over Cuba gaat!quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:47 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
ik mag toch wel dingen vragen. En ik zoek ook zelf veel dingen uit, maar dat is lastig. Er is geen enkel cuba forum te vinden. Of een site met veel info.
Ik ben eind december / begin januari geweest en het weer was echt heerlijk! Graadje of 25 constant, echt lekker strandweer, maar niet te warm om ook door een stadje te slenteren.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:22 schreef Ripley het volgende:
Goed, het plan is: lekker 2 of 3 weken naar Cuba in december of januari. Ik wil graag deels een beetje uitrusten in een resort, maar ook wat meer zien dan alleen het strand.
Ik las op een site dat januari de koudste maand is, maar wat moet ik me daar bij voorstellen qua temperatuur? En heeft iemand goeie tips qua reisburea's en soorten reizen?
Oh goed zo, dat is een perfecte temperatuur inderdaadquote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben eind december / begin januari geweest en het weer was echt heerlijk! Graadje of 25 constant, echt lekker strandweer, maar niet te warm om ook door een stadje te slenteren.Prima tijd hoor.
Ik wil 3 weken gaan, waarvan ik 1 week graag verwend wil worden, op het strand wil liggen en niks wil doen. Dat zou ik ook ergens anders kunnen doen idd, maar dan moet ik twee keer op reis. De overige 2 weken, als ik enigszins bijgekomen ben van mijn werk, wil ik besteden aan het echte cuba. Voor dit laatste ga ik uiteraard die kant op, maar ik weet dat ik er niet echt van kan genieten als ik niet helemaal op een resortachtige manier tot rust ben gekomen (combi van nogal stressvol werk, karakter en een tijd niet op vakantie geweest).quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:41 schreef k_man het volgende:
Maar waarom wil je naar Varadero? Ik heb dat bewust gemeden. Het is echt een soort reservaat voor toeristen, waar de gewone Cubaan niet eens mag komen (behalve als ie daar werkt).
Er zijn genoeg mooie stranden waar je veel meer van het land meemaakt. Als je naar Varadero gaat kun je waarschijnlijk net zo goed naar elk willekeurig ander resort in een warm klimaat gaan.
ik heb gehoord dat je daar als toerist ook geen vrouwen mee mag nemen die je hebt opgepikt uit een hotel ofzo. Klopt dit? En klopt het dat de celstraf voor die meiden een jaar is?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:41 schreef k_man het volgende:
Maar waarom wil je naar Varadero? Ik heb dat bewust gemeden. Het is echt een soort reservaat voor toeristen, waar de gewone Cubaan niet eens mag komen (behalve als ie daar werkt).
Er zijn genoeg mooie stranden waar je veel meer van het land meemaakt. Als je naar Varadero gaat kun je waarschijnlijk net zo goed naar elk willekeurig ander resort in een warm klimaat gaan.
Die vrienden van jou klinken behoorlijk desparaat...quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:13 schreef yvette1982 het volgende:
En die vrienden van mij kunnen dus op geen enkele mogelijkheid daar een vrouw versieren en meenemen naar hun hotel?
Ja, die combi wil ik dus. Even de volgevreten westerling uithangen en uitrusten en daarna echt op pad gaanquote:Op woensdag 14 juli 2004 17:30 schreef Bayswater het volgende:
Voor de mensen die alleen naar een resort in Varadero gaan: Bespaar je de lange vlucht en ga naar bijvoorbeeld Turkije. Beter voedsel en goedkoper. Ben er verleden jaar drie dagen geweest aan het eind van een rondreis en had werkelijk niets met het echte Cuba te maken. Westerlingen (veelal al volgevreten) die luxe excursies maken en met elkaar drinken op het geluk.
Nee dan, een stad als Havana en kleinere steden als Camaguey (studentenstad) en het bloedmooie uitzicht bij Vinales waar je je echt onder de locals kan begeven en cuba libre drinkt uit vage glazen potjes. Een transistorradio waar salsamuziek uitkomt, de stroom die even uitvalt en vervolgens ... dansen maar weer.Toeristen het gevoel geven dat ze niet tevreden zijn met de huidige politieke situatie maar aan de andere kant apetrots zijn op hun land Cuba en terecht. Muziek en dansen zijn de ingredienten waar de Cubaan zich fier mee overeind houdt. Een benadering van een cubaans meisje doet je beseffen dat jij als westerling toch ook de man met de dollars bent, terwijl je zo niet gezien wilt worden op dat moment. Maar de werkelijkheid is dat dit de juiste weergave van het huidige Cuba is. Een schitterend eiland met prachtige mensen die hun armoede en onvrede verbergen achter een brede glimlach.
ach als je het zo wil noemen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:18 schreef Hik het volgende:
[..]
Die vrienden van jou klinken behoorlijk desparaat...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |