quote:Supermarkt?
Op woensdag 24 september 2003 14:24 schreef ZGZ het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het produkten aanbod is in de supermarkten van Cuba?
Zijn er veel verschillende soorten merken van een produkt zoals frisdrank?Dus maw is er veel keuze?
Thanx
Als je wat keuze wilt hebben moet je op zoek naar een dollarwinkel. Dan kun je qua frisdrank wel kiezen tussen cola, bubbelwater of wat anders, maar verschillende merken cola zul je waarschijnlijk niet veel vinden.
Hoezo?
quote:Ik wil een discussie houden over wat de voor en nadelen zijn van het hebben van zo weinig keuze in landen zoals Cuba--- geen competition tussen de merken...
Op woensdag 24 september 2003 16:06 schreef k_man het volgende:[..]
Supermarkt?
In Cuba?
Als je wat keuze wilt hebben moet je op zoek naar een dollarwinkel. Dan kun je qua frisdrank wel kiezen tussen cola, bubbelwater of wat anders, maar verschillende merken cola zul je waarschijnlijk niet veel vinden.
Hoezo?
Maar tot nu toe zie ik er eigenlijk nog geen voordelen van dit systeem...
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:00 schreef ZineGeneZidane het volgende:[..]
Ik wil een discussie houden over wat de voor en nadelen zijn van het hebben van zo weinig keuze in landen zoals Cuba--- geen competition tussen de merken...
Maar tot nu toe zie ik er eigenlijk nog geen voordelen van dit systeem...
Geen idee wat je bedoelt. Wil je die discussie hier houden?
Dit is Travel namelijk. Geen POL of zo.
Zal er wel aan liggen wat je allemaal meerekent. En hoeveel cuba libres je tot je neemt...quote:Op maandag 28 juni 2004 12:41 schreef Hik het volgende:
Maar ik ben erg in de war van de dagbudgetten waar iedereen mee stoeit. De één heeft het over 30 dollar per dag, de ander over 75 (!).
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het schijnt niet erg aangenaam te zijn. Het is niet voor niks dat iedereen of een auto huurt of met een groep gaat. Openbaar vervoer tussen de steden kan praktisch alleen per bus; er is volgens mij geen fatsoenlijk werkend spoorwegennet. Je bent dus aangewezen op de bussen of op particulieren die je voor wat dollars naar de volgende stad willen rijden.quote:Mijn plan is nu om met zijn tweeën rond te reizen, liefst met lokaal vervoer
quote:Openbaar vervoer
De minibus is het vervoermiddel van de lagere inkomensgroepen op de meeste eilanden. Dit betekent dat je met deze busjes overal kunt komen en redelijk goedkoop. Maar het betekent ook meestal overvolle bussen en vaak lang wachten, zeker in de meer afgelegen gebieden. De busjes hebben vaste opstappunten, meestal een centraal punt in de plaats zoals de markt of aan de doorgaande weg. Een dienstregeling is er niet. Ze vertrekken als ze vol zijn, en dan is vol echt vol. Je moet bovendien van keiharde reggae houden, want daarmee worden de passagiers tijdens de rit vermaakt. Je kunt minibusjes onderweg aanhouden, maar er is geen garantie dat er plaats is. Als er onderweg mensen uitstappen, nemen ze weer nieuwe passagiers mee. Vooral voor de langere afstanden verdient het aanbeveling bij het opstappunt in te stappen. De bestemming staat voorop gemeld. De minibusjes wijken zelden af van de vaste routes.
Tussen de voornaamste plaatsen in de grotere landen (Cuba, Dominicaanse Republiek, Puerto Rico, Mexico, Belize) rijden gewone bussen. Deze leggen eveneens vaste routes af volgens dienstregeling. De haltes zijn ook meestal bij de markt, op belangrijke kruispunten, aan de hoofdweg.
verklaar dat sextoerisme dan eens. HOe ging dat, en hoe had je er last van?quote:Op maandag 19 november 2001 14:41 schreef Aernout het volgende:
Verschilt enorm per locatie. Buiten Havana soms maar $1, in Havana als je niet oppast al gauw $4.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:48 schreef 18konijn het volgende:
Een mojito kost ca. 2 dollar, een biertje 1-1.50 dollar.
yvette,quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:06 schreef yvette1982 het volgende:
zo te zien is het niet eens zo veel goedkoper als in ons land.
kan je daar goed pinnen, moet je veel wisselen naar de pesos? En kan je daar ook leuk stappen met de lokale bevolking in kroeg of disco?
Ik hoorde dat die vrouwen ook het resort opkomen om je te versieren. Klopt dit?
Mbt stappen:quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:59 schreef Hik het volgende:
Stappen met de lokale bevolking zal in veel gevallen geen optie zijn, aangezien de meeste mensen het nou niet bepaald breed hebben (eufemisme)... tenzij jij alles betaalt natuurlijk...
![]()
Jij bewnt zelf een vrouw toch?quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:06 schreef yvette1982 het volgende:
Ik hoorde dat die vrouwen ook het resort opkomen om je te versieren. Klopt dit?
ja daar ga ik waarschijnlijk heen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 17:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij bewnt zelf een vrouw toch?
Waar ga je eigenlijk heen? Varadero? Daar mogen in principe alleen locals komen die er werken ('echte' banen dus, geen hoertjes)..
dat klinkt op zich nog best leuk.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 17:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Mbt stappen:
-Elke stad van een beetje omvang heeft een 'casa da musica' en/of iets vergelijkbaars. Daar spelen 's avonds bandjes (a la Buena Vista Social Club) en kun je dansen of aan een tafeltje je bezatten. Afhankelijk van hoe toeristisch de stad is komen daar ook redelijk wat locals (degene in Trinidad kun je beter vermijden, daar komen alleen toeristen of locals die iets van die toeristen willen).
-In Trinidad heb ik ook een popconcert bezocht van een lokaal bandje wat toevallig net bezig was.
-Er zijn regelmatig straatfeesten, waar gedanst wordt, muziek is (al dan niet live) en bier en rum verkocht wordt. Als de muziek niet live is, is het vaak keiharde disco of reggae (zeg dat je 'Candyman' leuk vindt als je wilt laten merken op de hoogte te zijn).
-In Havana en andere grote steden zijn bars, maar die zijn erg duur ($4 voor een mojito) en niet erg interessant.
-Er zijn wel disco's. Ik ben althans geregeld door dames gevraagd hen hiermee naartoe te nemen. Met dubieuze bedoelingen overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |