abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13412824
quote:
Op woensdag 24 september 2003 14:24 schreef ZGZ het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het produkten aanbod is in de supermarkten van Cuba?
Zijn er veel verschillende soorten merken van een produkt zoals frisdrank?

Dus maw is er veel keuze?

Thanx

Supermarkt? In Cuba?

Als je wat keuze wilt hebben moet je op zoek naar een dollarwinkel. Dan kun je qua frisdrank wel kiezen tussen cola, bubbelwater of wat anders, maar verschillende merken cola zul je waarschijnlijk niet veel vinden.

Hoezo?

pi_13417700
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Supermarkt? In Cuba?

Als je wat keuze wilt hebben moet je op zoek naar een dollarwinkel. Dan kun je qua frisdrank wel kiezen tussen cola, bubbelwater of wat anders, maar verschillende merken cola zul je waarschijnlijk niet veel vinden.

Hoezo?

Ik wil een discussie houden over wat de voor en nadelen zijn van het hebben van zo weinig keuze in landen zoals Cuba--- geen competition tussen de merken...

Maar tot nu toe zie ik er eigenlijk nog geen voordelen van dit systeem...

Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
pi_13417820
oh, absoluut, cuba is het mooiste land dat er is! ik ben er al vaak geweest en hoop dat ik binnenkort weer kan (maar is een beetje duur) Waarom ga je speciaal daar heen? Wat vind je interresant, want als ik je alles wil vertellen wat leuk is heb ik niet genoeg ruimte.
blue_dolphin
angel
pi_13420913
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:00 schreef ZineGeneZidane het volgende:

[..]

Ik wil een discussie houden over wat de voor en nadelen zijn van het hebben van zo weinig keuze in landen zoals Cuba--- geen competition tussen de merken...

Maar tot nu toe zie ik er eigenlijk nog geen voordelen van dit systeem...

Geen idee wat je bedoelt. Wil je die discussie hier houden?

Dit is Travel namelijk. Geen POL of zo.

pi_13515535
Nee Ik Wilde De Discussie In De Klas Houden,
Maar Thanx Voor Je Hulp,
Heb Het Al Gehad!
Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
  maandag 13 oktober 2003 @ 23:50:45 #131
70795 GiSH
waiting for sun
pi_13864504
Ik vond de Cola op cuba nog geen zo smerig.. vooral als er havana club in zat was goed weg klotsen..

alleen het cristal bier was elk blikje weer anders.. ik had de kans gehad om de brouwerij te bezoeken in Holguin... stom stom stom dat ik dat niet gedaan had we hadden zo'n haast om in santiago te komen..
wat ook wel grappig vond op cuba waren onze eigen fijne vertrouwde westnederland bussen.
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  woensdag 15 oktober 2003 @ 12:01:57 #132
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_13894746
Alleen voor Vinales zou ik al weer teruggaan. En niet alleen vanwege de ontmoeting met Katja Schuurman
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 28 juni 2004 @ 12:41:50 #133
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20247973
*Kick

Cuba-plannen krijgen vorm...
Maar ik ben erg in de war van de dagbudgetten waar iedereen mee stoeit. De één heeft het over 30 dollar per dag, de ander over 75 (! ).
Mijn plan is nu om met zijn tweeën rond te reizen, liefst met lokaal vervoer (waar enigsins mogelijk de toeristenbussen mijden), slapen in Casas Particulares en ook in dat soort tentjes eten.
Kan iemand die zelfstandig heeft gereist door Cuba hier een zinnig antwoord op geven?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_20253773
quote:
Op maandag 28 juni 2004 12:41 schreef Hik het volgende:
Maar ik ben erg in de war van de dagbudgetten waar iedereen mee stoeit. De één heeft het over 30 dollar per dag, de ander over 75 (! ).
Zal er wel aan liggen wat je allemaal meerekent. En hoeveel cuba libres je tot je neemt...
quote:
Mijn plan is nu om met zijn tweeën rond te reizen, liefst met lokaal vervoer
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het schijnt niet erg aangenaam te zijn. Het is niet voor niks dat iedereen of een auto huurt of met een groep gaat. Openbaar vervoer tussen de steden kan praktisch alleen per bus; er is volgens mij geen fatsoenlijk werkend spoorwegennet. Je bent dus aangewezen op de bussen of op particulieren die je voor wat dollars naar de volgende stad willen rijden.

Slapen en eten bij particulieren is makkelijk. Je loopt gewoon op straat rond en je wacht tot je aangesproken wordt. Het eten is eigenlijk zonder uitzondering vrij matig tot ronduit smerig.

Nog een quote:
quote:
Openbaar vervoer
De minibus is het vervoermiddel van de lagere inkomensgroepen op de meeste eilanden. Dit betekent dat je met deze busjes overal kunt komen en redelijk goedkoop. Maar het betekent ook meestal overvolle bussen en vaak lang wachten, zeker in de meer afgelegen gebieden. De busjes hebben vaste opstappunten, meestal een centraal punt in de plaats zoals de markt of aan de doorgaande weg. Een dienstregeling is er niet. Ze vertrekken als ze vol zijn, en dan is vol echt vol. Je moet bovendien van keiharde reggae houden, want daarmee worden de passagiers tijdens de rit vermaakt. Je kunt minibusjes onderweg aanhouden, maar er is geen garantie dat er plaats is. Als er onderweg mensen uitstappen, nemen ze weer nieuwe passagiers mee. Vooral voor de langere afstanden verdient het aanbeveling bij het opstappunt in te stappen. De bestemming staat voorop gemeld. De minibusjes wijken zelden af van de vaste routes.

Tussen de voornaamste plaatsen in de grotere landen (Cuba, Dominicaanse Republiek, Puerto Rico, Mexico, Belize) rijden gewone bussen. Deze leggen eveneens vaste routes af volgens dienstregeling. De haltes zijn ook meestal bij de markt, op belangrijke kruispunten, aan de hoofdweg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2004 16:29:32 ]
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:57:10 #135
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20275115
Bussen zijn leuk!
Kippenbussen!

Voor alle duidelijkheid: het gaat me gewoon om de kosten van verblijf in Casas (en ook daar eten), hier en daar wat vervoer (ik ben niet van plan als een gek rond te gaan reizen, maar wil natuurlijk wel wat zien) en een mojito-tje hier en daar...
Ik ben gewend aan redelijk "barre" hostels, als het maar een béétje veilig en schoon is.

Maargoed, kosten per dag dus... Anyone?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:48:04 #136
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_20276352
Een overnachting in een casa particular kost 20-25 dollar (twee personen). In een eenvoudig hotel 30-40 dollar.
Voor ontbijt betaal je zo'n 3 dollar extra (voor twee personen).
Avondeten in casa particular: 6 of 7 dollar pp. (kip of vleesgerecht, vis is iets duurder).
Een mojito kost ca. 2 dollar, een biertje 1-1.50 dollar.
Op straat kun je ook wel peso-gerechten kopen zoals een pizza of broodje kip, dat kost dan vrijwel niets voor ons. Peso-bier is ook wat goedkoper dan dollarbier.
Prijzen uit december 2003..
Wat vervoer kost weet ik niet, ik reisde per fiets.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:51:10 #137
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_20276435
quote:
Op maandag 19 november 2001 14:41 schreef Aernout het volgende:
verklaar dat sextoerisme dan eens. HOe ging dat, en hoe had je er last van?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_20284279
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:48 schreef 18konijn het volgende:
Een mojito kost ca. 2 dollar, een biertje 1-1.50 dollar.
Verschilt enorm per locatie. Buiten Havana soms maar $1, in Havana als je niet oppast al gauw $4.
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:06:38 #139
83103 yvette1982
pi_20301251
zo te zien is het niet eens zo veel goedkoper als in ons land.
kan je daar goed pinnen, moet je veel wisselen naar de pesos? En kan je daar ook leuk stappen met de lokale bevolking in kroeg of disco?
Ik hoorde dat die vrouwen ook het resort opkomen om je te versieren. Klopt dit?
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:00:17 #140
83103 yvette1982
pi_20304490
en zijn er nog fora van vakanties naar cuba?
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:59:20 #141
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20306244
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:06 schreef yvette1982 het volgende:
zo te zien is het niet eens zo veel goedkoper als in ons land.
kan je daar goed pinnen, moet je veel wisselen naar de pesos? En kan je daar ook leuk stappen met de lokale bevolking in kroeg of disco?
yvette,
Misschien is het verstandig eerst een beetje meer te lezen over Cuba. Het lijkt een beetje of je geen idee hebt met wat voor land je te maken hebt!. Koop een boekje, of kijk op http://www.lonelyplanet.com/destinations/caribbean/cuba/

Cuba is geen goedkope bestemming omdat het een Carïbisch eiland is en veel zaken geïmporteerd moeten worden (en vanuit de dichtbijgelegen VS gaat dit niet). Wisselen naar peso hoeft bijna niet, omdat jij daar als toerist toch bijna niets van kunt kopen. Alleen de lokale bevolking mag overal in pesos betalen, jij (veelal) in dollars.
Stappen met de lokale bevolking zal in veel gevallen geen optie zijn, aangezien de meeste mensen het nou niet bepaald breed hebben (eufemisme )... tenzij jij alles betaalt natuurlijk...
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:47:47 #142
83103 yvette1982
pi_20359028
de lokale bevolking zal toch ook stappen?
en ik wil ook meer info hebben van cuba maar dat is lastig. Er is weinig info verkrijgbaar. En er is ook nergens een cuba forum ofzo.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 13:29:29 #143
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20360263
pi_20367149
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:59 schreef Hik het volgende:
Stappen met de lokale bevolking zal in veel gevallen geen optie zijn, aangezien de meeste mensen het nou niet bepaald breed hebben (eufemisme )... tenzij jij alles betaalt natuurlijk...
Mbt stappen:
-Elke stad van een beetje omvang heeft een 'casa da musica' en/of iets vergelijkbaars. Daar spelen 's avonds bandjes (a la Buena Vista Social Club) en kun je dansen of aan een tafeltje je bezatten. Afhankelijk van hoe toeristisch de stad is komen daar ook redelijk wat locals (degene in Trinidad kun je beter vermijden, daar komen alleen toeristen of locals die iets van die toeristen willen).
-In Trinidad heb ik ook een popconcert bezocht van een lokaal bandje wat toevallig net bezig was.
-Er zijn regelmatig straatfeesten, waar gedanst wordt, muziek is (al dan niet live) en bier en rum verkocht wordt. Als de muziek niet live is, is het vaak keiharde disco of reggae (zeg dat je 'Candyman' leuk vindt als je wilt laten merken op de hoogte te zijn).
-In Havana en andere grote steden zijn bars, maar die zijn erg duur ($4 voor een mojito) en niet erg interessant.
-Er zijn wel disco's. Ik ben althans geregeld door dames gevraagd hen hiermee naartoe te nemen. Met dubieuze bedoelingen overigens.
pi_20367209
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:06 schreef yvette1982 het volgende:
Jij bewnt zelf een vrouw toch?

Waar ga je eigenlijk heen? Varadero? Daar mogen in principe alleen locals komen die er werken ('echte' banen dus, geen hoertjes)..
  vrijdag 2 juli 2004 @ 18:22:56 #146
83103 yvette1982
pi_20368668
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 17:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij bewnt zelf een vrouw toch?

Waar ga je eigenlijk heen? Varadero? Daar mogen in principe alleen locals komen die er werken ('echte' banen dus, geen hoertjes)..
ja daar ga ik waarschijnlijk heen.
kan je daar een beetje leuk stappen dan?
ik ga met een aantal mannelijke vrienden. En die willen heus wel wat doen met de vrouwen. Maar als ik jou moet geloven dan gaat ze dat dus niet lukken?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 18:24:35 #147
83103 yvette1982
pi_20368690
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 17:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Mbt stappen:
-Elke stad van een beetje omvang heeft een 'casa da musica' en/of iets vergelijkbaars. Daar spelen 's avonds bandjes (a la Buena Vista Social Club) en kun je dansen of aan een tafeltje je bezatten. Afhankelijk van hoe toeristisch de stad is komen daar ook redelijk wat locals (degene in Trinidad kun je beter vermijden, daar komen alleen toeristen of locals die iets van die toeristen willen).
-In Trinidad heb ik ook een popconcert bezocht van een lokaal bandje wat toevallig net bezig was.
-Er zijn regelmatig straatfeesten, waar gedanst wordt, muziek is (al dan niet live) en bier en rum verkocht wordt. Als de muziek niet live is, is het vaak keiharde disco of reggae (zeg dat je 'Candyman' leuk vindt als je wilt laten merken op de hoogte te zijn).
-In Havana en andere grote steden zijn bars, maar die zijn erg duur ($4 voor een mojito) en niet erg interessant.
-Er zijn wel disco's. Ik ben althans geregeld door dames gevraagd hen hiermee naartoe te nemen. Met dubieuze bedoelingen overigens.
dat klinkt op zich nog best leuk.
is dat ook in varadero?
ik wil daar graag de salsa dansen in de disco met lokale mensen. Hier kunnen ze het niet.
En hoezo ging je niet met een meisje naar de disco? Dat je betaalt voor haar is toch niet zo erg, of wil die meid dan nog meer?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 20:30:22 #148
83103 yvette1982
pi_20371349
4 vrienden van mij hebben een 16 daagse reis naar Cuba geboekt. Naar Hotel club horizontes tropical in het gebied Varadero.
Nu moet ik in mijn eentje bijboeken. En ik kan daar hoogstens 1000 euro voor geven.
Op deze site: http://www.straus.nl/land/Cuba
Was een schitterende aanbieding voor 848 naar dat hotel. Alleen een week te vroeg helaas.
Weet iemand waar ik dat goedkoop kan boeken, voor de juiste datum, 16 dagen en hetzelfde hotel. Als iemand aanbiedingen ziet, weet dan hoop ik dat hij of zij mij wil waarschuwen. Dan ben ik je eeuwig dankbaar.

kus
yvette
pi_20397735
Nee, ik ben godzijdank niet in Varadero geweest. Het mijden daarvan was zelfs één van de criteria bij het uitzoeken van de reis destijds.
pi_20397811
Ik zou 3 juni naar Cuba vliegen..Varadero..10 dagen all in..
Helaas kreeg ik op 1 juni een aanrijding en ben ik nu herstellende met vier gebroken ribben.

Kutzooi Nu hoop ik op een aanbieding in september / oktober naar cuba!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')