Ben je ooit wel eens in een ontwikkelingsland geweest Yvette?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:31 schreef yvette1982 het volgende:
Plus die meiden die met deze gasten naar bed gaan kiezen er vaak zelf voor. Natuurlijk hebben ze het niet goed. Maar als ze geld verdienen door te wippen kopen ze er bijna altijd kleding, schoenen of andere luxegoederen voor. Geen eten voor de familie hoor.
Ik had tijdens mijn reis in Cuba ook enkele reisgenoten die danig gebruik maakten van de mogelijkheden op dit vlak en heb het er ook met de gids daar over gehad.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:52 schreef Hik het volgende:
Als jij voor geld, of kleren, of andere zaken sex hebt met een vrouw ben je gewoon een hoerenloper, of je dat nou thuis doet of niet. Met dat feit op zich is nog niets mis. Maar als je dat doet in een land waar vrouwen geen cent hebben en dat moeten doen om van te overléven (in veel gevallen zelfs: om hun gezin van te laten overleven) maak je mijns inziens misbruik van de situatie.
Omdat er niets anders ís!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 16:04 schreef yvette1982 het volgende:
die meiden doen het zelf hoor.
Dan wil ik nog wel even een stukje van de andere kant vertellen. Want ik heb een behoorlijke poos in Perú gezeten, waar zulke dingen (hoewel niet op dezelfde schaal, en met dezelfde inpact) ook gebeuren.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:15 schreef k_man het volgende:
-verhaal-
hangt er een beetje vanaf.. iedereen ken de filmpjes wel van de malacon in havana waar het water tegen de kade opspat.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 11:06 schreef yvette1982 het volgende:
zijn de golven in cuba hoog op het strand of niet? en kan je daar dan ook surfen over de golven. En ik bedoel dan niet windsurfen met zeil. En kan je zo'n surfboard daar ook huren?
kan je daar verder ook nog een snorkelset en luchtbed kopen?
In Varadero heb je van die boottochten waarbij snorkels inbegrepen zijn, die brengen je naar schitterende plekjes toe. Denk dat ze in de winkels erg prijzig zijn.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:11 schreef yvette1982 het volgende:
maar kan ik daar niet simpel en goedkoop een snorkelset en een luchtbed kopen?
als ik het hier koop dan neemt dat zo veel ruimte in beslag. Plus dat ik graag nog wat oude kleren mee wil nemen om aan de bevolking te geven.
Pinnen is niet lastig, het is onmogelijk.quote:Op maandag 20 september 2004 21:53 schreef ernstig.com het volgende:
Ik ga over een maand, effe een vraagje. Er wordt overal gezegd dat pinnen enzo lastig is. Dus hoe hebben jullie dat gedaan? In 1x al het geld wat je denkt nodig te hebben (1000 dollar in 3 weken ofzo?) in USD-biljetjes meesjouwen? Best shit.
Welke reden zou je kunnen hebben om het te willen missen?quote:Op donderdag 13 januari 2005 09:26 schreef Hik het volgende:
Zeg, stel dat ik dit jaar echt eindelijk naar Cuba ga...
Is het dan zeer onhandig om op 1 mei aan te komen? Of kan ik handiger een dag eerder komen (om het niet te missen) of een dag later (om het juist helemaal te missen)?
pas op!!! neem er toch maar eentje mee... want ik heb er regelmatig ééntje nodig gehad.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:35 schreef Bayswater het volgende:
Over de dollarkwestie:
http://www.specialtraffic.nl/agenten/CubaDollar.asp
In de meeste hotels heb je geen verloopstekker nodig.
Ik heb geen idee! Weet niet precies wat het inhoudt, of je er als buitenstaander iets van mee kunt krijgen, of noodgedwongen in je hotel zit, dat bedoelde ik meer. Wat ik begreep is het in ieder geval geen dag om in Cuba aan te komen, simpelweg omdat je dan niet van het vliegveld in de stad komt...quote:Op zondag 16 januari 2005 21:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Welke reden zou je kunnen hebben om het te willen missen?
Ik heb ook geen idee, maar het lijkt me sterk dat je een dag in je hotel zit opgesloten. Het ergste wat je kan gebeuren lijkt me dat er geen bal aan is en alles verder gesloten is. Nou, dan ga je lekker door de stad slenteren. Maar wie weet is het wel hartstikke leuk. Ik zou gewoon gaan.quote:Op maandag 17 januari 2005 11:11 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik heb geen idee! Weet niet precies wat het inhoudt, of je er als buitenstaander iets van mee kunt krijgen, of noodgedwongen in je hotel zit, dat bedoelde ik meer. Wat ik begreep is het in ieder geval geen dag om in Cuba aan te komen, simpelweg omdat je dan niet van het vliegveld in de stad komt...![]()
Via Baobab. Maar daar schiet jij dus niks mee op.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:08 schreef Hik het volgende:
Ok, k_man, hoe heb jij destijds dat visa gekregen? Heb namelijk net het consulaat gebeld, waar ik een nogal rommelig bandje krijg dat mij vertelt dat het 22 euro kost.... Ok, maar HOE dan?!![]()
"Gracias y buenos días!"![]()
Mijn topic is kennelijk gemerged met een topic van Jeromar.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:45 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Topicstarter is k_man maar de eerste post is van Jeromar, er klopt iets niet?
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Via Baobab. Maar daar schiet jij dus niks mee op.
Dat klinkt waanzinnig goed, ze zullen regelmatig wel een paar dollar bewakingsgeld voor je auto vragen maar dat mag ook de pret niet drukken. In het orkanenseizoen september?quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:14 schreef ForrestX het volgende:
Forrestx heeft geboekt!
misschien niet de meeste gunstige periode...maar dat mag de pret niet drukken!! 24 dagen over Cuba cruisen in een 4x4!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |