abonnement Unibet Coolblue
pi_200705403



Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je dringend voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!






SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Cashback XL - Wel goed? Geld terug!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER: Trading markets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Taobao/Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Free shipping
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Free registered shipping
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Express shipping
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Tracking
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trackstatus legenda
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verpakking en transporthandling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)
[cimg=512,288]https://www.wisselkoers.nl/dollar-euro
[img=515,1]http://i.imgur.com/aywre.gif[/img]
PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.



Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: JA HALLO! WAAR ZIJN WE NOU HELEMAAL MEE BEZIG?!!1!? -> Koop lokaal!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


FOK!Frontpage > Review > Gadgets uit China
De FP heeft een reviewsectie met een gadgetsubcategorie. Hier vind je uitgebreide impressies van gadgets die een hoop mensen waarschijnlijk wel zullen aanspreken. Ook userreviews van het forum kunnen er in de spotlights worden gezet.

&rsaquo
pi_200705437
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 23:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb een kabeltje onderweg en daar bij Ali al 21% btw op betaald.
Ik ben vooral benieuwd of het nu (zoals het m.i. zou moeten) kosteloos door PostNL bij je afgeleverd gaat worden.

Zou je dit hier willen posten?
pi_200705443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 00:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd of het nu (zoals het m.i. zou moeten) kosteloos door PostNL bij je afgeleverd gaat worden.

Zou je dit hier willen posten?
jazeker
pi_200705457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 00:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

jazeker
^O^
pi_200722747
Heb hier al meer ervaring mee, pakketjes waar je al BTW afdraagt bij Ali krijg je netjes kosteloos bezorgd. Heb het ook al anders meegemaakt (bij DHGate, want hier kun je geen BTW afdragen) je krijgt bericht van PostNL dat je moet dokken. Doe dit wel door het tracking nummer in te voeren in de PostNL app want er gaan op het moment veel nep berichten rond. Je betaalt dan de BTW over de waarde die op het pakket staat + 4 euro als je online betaald. tot 1 september dit jaar betaal je bij een Post-NL punt hetzelfde bedrag. Nadat je betaald hebt wordt het pakket vrijgegeven en bezorgd. Al met al heel netjes dus. Nu enkel nog wachten tot alle Chinese webshops deze mogelijkheid gaan bieden.
pi_200725323
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:48 schreef wesselbraaksma het volgende:
Heb hier al meer ervaring mee, pakketjes waar je al BTW afdraagt bij Ali krijg je netjes kosteloos bezorgd. Heb het ook al anders meegemaakt (bij DHGate, want hier kun je geen BTW afdragen) je krijgt bericht van PostNL dat je moet dokken. Doe dit wel door het tracking nummer in te voeren in de PostNL app want er gaan op het moment veel nep berichten rond. Je betaalt dan de BTW over de waarde die op het pakket staat + 4 euro als je online betaald. tot 1 september dit jaar betaal je bij een Post-NL punt hetzelfde bedrag. Nadat je betaald hebt wordt het pakket vrijgegeven en bezorgd. Al met al heel netjes dus. Nu enkel nog wachten tot alle Chinese webshops deze mogelijkheid gaan bieden.
Dank.
pi_200797624
Ook eerste pakje met BTW ontvangen.
Had het betaald via Ali, en kwam keurig zonder extra kosten binnen.

Weet niet helemaal hoe ze het doen, want aan het pakketje kan ik niks opmaken. Geen track en trace etc!
Aigh aigh Captain!
pi_200875763
Ik heb inmiddels al meerdere pakketjes binnen, allemaal zonder problemen. Maar inderdaad, ik kan aan de buitenkant nergens ontdekken dat die voldoen aan de douane regel, dus wellicht dat dat in het warehouse in Luik allemaal geregeld wordt.
Don't let my username fool you...
pi_200878070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 13:08 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb inmiddels al meerdere pakketjes binnen, allemaal zonder problemen. Maar inderdaad, ik kan aan de buitenkant nergens ontdekken dat die voldoen aan de douane regel, dus wellicht dat dat in het warehouse in Luik allemaal geregeld wordt.
heb je wel btw aan ali betaald?
pi_200879840
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb je wel btw aan ali betaald?
Ja, uiteraard.
Don't let my username fool you...
pi_200879852
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:08 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, uiteraard.
dat is het enige wat verplicht is tot 150E
pi_200934312
Ik zie nu bij ali dat het inclusief VAT(BTW) is. dus niet meer extra erbij bij het afrekenen
pi_200950737
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:32 schreef THEFXR het volgende:
Ik zie nu bij ali dat het inclusief VAT(BTW) is. dus niet meer extra erbij bij het afrekenen
Ik zie het ja. Wel prettiger zo.
pi_201122775
Wil zon pokemon go bandje kopen uit China. Via Aliexpress bijv. Maar las dat postnl ook ¤13 inklaring rekent circa? Voor de afhandeling enzo? Vroeger was dat sowieso als je moest betalen. Is ddat nu met die btw ook zo?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_201123118
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 14:24 schreef Miniem het volgende:
Wil zon pokemon go bandje kopen uit China. Via Aliexpress bijv. Maar las dat postnl ook ¤13 inklaring rekent circa? Voor de afhandeling enzo? Vroeger was dat sowieso als je moest betalen. Is ddat nu met die btw ook zo?
als de btw van te voren wordt afgerekend zijn er geen inklaringskosten, ander zal die wel krijgen
pi_201124095
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 14:24 schreef Miniem het volgende:
Wil zon pokemon go bandje kopen uit China. Via Aliexpress bijv. Maar las dat postnl ook ¤13 inklaring rekent circa? Voor de afhandeling enzo? Vroeger was dat sowieso als je moest betalen. Is ddat nu met die btw ook zo?
Bij AliExpress zijn de prijzen momenteel inclusief BTW dus geen inklaring kosten e.d.
pi_201124937
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 14:39 schreef mschol het volgende:

[..]
als de btw van te voren wordt afgerekend zijn er geen inklaringskosten, ander zal die wel krijgen
Bedankt voor de antwoorden :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_201334534
Kent iemand de shop DHgate hier? Is het een beetje betrouwbaar, en zijn de levertijden ok?
pi_201336744
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 06:42 schreef KilgoreTrout het volgende:
Kent iemand de shop DHgate hier? Is het een beetje betrouwbaar, en zijn de levertijden ok?
OP gezien?
quote:



[..]

DHgate & Tradetang
Naast bovengenoemde AliExpress heb je ook nog www.dhgate.com en www.tradetang.com . Dit zijn wat minder populaire platformen maar bieden een vergelijkbaar aanbod en werkwijze.
't Is dus geen shop, maar een platform á la AliExpress. Je ervaring is dus grotendeels afhankelijk of je een beetje een goede seller treft.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_201357078
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:57 schreef shiz het volgende:

[..]
OP gezien?
[..]
't Is dus geen shop, maar een platform á la AliExpress. Je ervaring is dus grotendeels afhankelijk of je een beetje een goede seller treft.
Helemaal overheen gekeken haha. Bedankt
pi_201357952
Gearbest gaat momenteel ook ter ziele.

[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 15-09-2021 03:35:20 ]
pi_201361445
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Gearbest is ook ter ziele gegaan.
jaren geleden daar besteld en toen over gegaan naar banggood, hopen dat die overleven.
pi_201362469
Laatst nog wel bij BG besteld.
Die Lenovo Yoga Tab 13. :PDIG / Android tablet discussie topic #45: Lenovo Yoga United
Altijd wel een fijne shop geweest idd.

Ging nooit echt bij Gearbest shoppen. Op een gegeven moment kregen ze wel vaak primeurs, hadden goede banden met merken zoals geen idee, Chuwi ofzo enzo en die launchte dan daar, dus dan keek je daar toch weleens, maar ja, zo hebben we door de jaren heen wel meer webshops opgedoekt zien worden, daar hoef je alleen maar eens een blik op de OP te werpen. :+ ;( Vraag je je toch af waar het dan fout gaat, misschien op een gegeven moment te groots willen aanpakken, een bepaalde groeiverwachting hebben en teveel kosten maken en het dan niet meer redden als de vraag toch niet zo groot is als verwacht?

Anyways. Veel merken halen ook gewoon de tussenpersoon weg. Wil je iets dan direct bij de fabrikant aankloppen, al dan niet via hun eigen platform of op Amazon/AliExpress of zelfs crowdfunding. Dat is dan ook de manier waarop ik voornamelijk bestel. E.g. Feiyutech heeft een nieuwe (action)cam gimbal. Dat verschijnt dan op Indiegogo: https://www.indiegogo.com(...)l-camera/x/9727099#/ . Nieuw op de markt: de Eufy RoboVac X8 Hybrid (Anker group). Launchen met een campagne op hun eigen site https://eu.eufylife.com/products/t2261311 . Et cetera. Als consument doe ik natuurlijk ook liever direct zaken met degene die het zelf maakt.

Er blijven altijd wel algemene dingetjes die je ergens moet halen... maar ja, op een marktplaats dan zoek je ff op 'zoveel sterren' feedback en sorteer je nog ff uit op prijs welke dan lekker goedkoop is. Een shop... tja, minder aanbod, geen vergelijkprijzen e.d. 't is dan ergens ook wel minder attractief natuurlijk.

Forum ligt wel een beetje op z'n gat. Af en toe kijk ik alleen nog weleens bij de buren: https://www.china-gadgets.de/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 15 september 2021 @ 12:10:04 #24
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_201367754
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Gearbest gaat momenteel ook ter ziele.
Good riddance.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  zondag 31 oktober 2021 @ 14:47:26 #25
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_201970831
Iemand nog wat leuks onderweg?

Ik heb een xiaomi alarm clock gekocht, bevalt erg goed.
Wel in nl gekocht..
Aigh aigh Captain!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')