Dit dus. Ik sla wellicht over.quote:Op donderdag 10 februari 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:
Ik moet altijd aan die Ghostbusterfilm met die vrouwen denken als er zo geadverteerd wordt met diversiteit en dergelijke.
Hebben die mensen pech. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 10 februari 2022 20:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Sterker nog, omdat er zo opzichtig gewerkt wordt aan diversiteit, zijn er op voorhand al genoeg mensen die niet openstaan voor eventuele afwijkende stijlkeuzes. Dus zelfs al kom je met een origineel idee, dan is het voor velen al kut vanaf het begin.
Niemand is woedend volgens mij?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 06:36 schreef heywoodu het volgende:
Jemig, alleen de blinde woede erover maakt het al een serie om zin in te hebben
Maar ook zij was ooit jonger. Ze is niet, zoals bijvoorbeeld Gandalf/Olorin, 'geboren voor tijd begon' ofzo. Er is niks 'woke' aan om iemand in een véél vroeger verhaal ook jonger uit te beelden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 07:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Of denk aan galadriel, hoe ze haar nu omschrijven als “duizenden jaren jonger en minder wijs” of zoiets lijps.
Terwijl zij als character afstamt voor er überhaupt iemand woonde in “midden aarde”.
Niet mee eens, sorry not sorry.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 07:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ook zij was ooit jonger. Ze is niet, zoals bijvoorbeeld Gandalf/Olorin, 'geboren voor tijd begon' ofzo. Er is niks 'woke' aan om iemand in een véél vroeger verhaal ook jonger uit te beelden.
Ik zal er ook even aan moeten wennen allemaal hoor, maar dat komt wel. Of nou ja, niet als je vooraf al met de hakken in het zand gaat staat over hoe kut het allemaal is natuurlijk.
Ik ben het in principe met je post eens, maar deze.. tja. Het is een verzonnen fantasiewereld met kobolds, trollen en draken, onsterfelijke elfen en magiërs die terugkeren uit de dood, halfbloed orcs die uit de muur geboren worden, maar als een elf in kleur afwijkt, dan moet daar uitleg over komen? Dat klinkt alsof je een aards perspectief plaats in een midden-aardse wereld. Ik vind dat de moeite niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 07:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Neem de zwarte elf, probeer dan op zijn minst te verklaren hoe hij als enige zwart is? Dat zou tenminste nog een interessant verhaal apart kunnen opleveren. (Niet dat ik denk dat mensen daar op zitten te wachten, maar dat is beter dan niks)
Uhuh behalve dat de verzinsels allang verzonnen zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik ben het in principe met je post eens, maar deze.. tja. Het is een verzonnen fantasiewereld met kobolds, trollen en draken, onsterfelijke elfen en magiërs die terugkeren uit de dood, halfbloed orcs die uit de muur geboren worden, maar als een elf in kleur afwijkt, dan moet daar uitleg over komen? Dat klinkt alsof je een aards perspectief plaats in een midden-aardse wereld. Ik vind dat de moeite niet.
Maar er wordt al van alles bij verzonnen om het tv-waardig te maken, dan lijkt me de kleur van een elf een beetje een onopvallend bijproduct. Mij zou het niet opvallen, in elk geval.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uhuh behalve dat de verzinsels allang verzonnen zijn.
Je doet nu alsof er nog iets “extra” te verzinnen valt, terwijl de elven zelf, de dwergen, mensen, wanneer hobbits tevoorschijn kwamen in de wereld en de gehele planeet tot in detail incl de hele geschiedenis van taal, tot wapens/kledij etc in zijn totaliteit en in volledig detail al stonden beschreven.
Het is geen game of thrones waar alles nog open staat.
Er word in principe niets bij verzonnen, de lore word verdraaid en “vergeten”.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:54 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar er wordt al van alles bij verzonnen om het tv-waardig te maken, dan lijkt me de kleur van een elf een beetje een onopvallend bijproduct. Mij zou het niet opvallen, in elk geval.
Dat diversiteit door de strot wordt geramd is een tweede, maar dat de huidskleuren an sich een probleem moeten zijn, dan hecht je wmb echt te veel waarde aan een boek wat al alle kanten op geïnterpreteerd is
Ja, ik vind het gewoon een onbelangrijk detail, die kleuren. Normaal gezien ben ik die diversiteitsagenda ook beu, maar die huidskleuren in een fantasyverhaal. Ik vind het echt onbelangrijk, als we ook accepteren dat Frodo door een tiener wordt gespeeld en Bilbo de trollen misleidt op een compleet andere manier dan in de boeken.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er word in principe niets bij verzonnen, de lore word verdraaid en “vergeten”.
Ik bedoel voor wie is dit? De niet-fans? Het is een, ik bedoel het niet naar jouw gericht, achterlijke redenatie.
Er valt helemaal niets anders te interpreteren aan en ik zal dit beknopt kopieëren/omschrijven voor je :
Silvan Elves
Hair color Blond, Red, Brown, Grey, Black, Silver
Skin color Light
Waar heb jij, of degene die dit pushen, over?
Hobbits lijken ook lang alsof ze in hun “tweens” zitten qua uiterlijk, maar worden dan rap oud, een van de redenen waarom men verbaasd was dat Bilbo zo lang zo jong leek ondanks zijn 112 jaar of wat het ook was.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:05 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja, ik vind het gewoon een onbelangrijk detail, die kleuren. Normaal gezien ben ik die diversiteitsagenda ook beu, maar die huidskleuren in een fantasyverhaal. Ik vind het echt onbelangrijk, als we ook accepteren dat Frodo door een tiener wordt gespeeld en Bilbo de trollen misleidt op een compleet andere manier dan in de boeken.
Ik vind in een fantasyverhaal 'een compleet ras veranderen' Als het gaat over kleur bij verzonnen rassen niet echt heel relevant nee, dan ligt je focus wmb een beetje uit het lood. Vind jij dat een neger elf een radicale verandering is? Dat vind ik absoluut niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hobbits lijken ook lang alsof ze in hun “tweens” zitten qua uiterlijk, maar worden dan rap oud, een van de redenen waarom men verbaasd was dat Bilbo zo lang zo jong leek ondanks zijn 112 jaar of wat het ook was.
Dat van de trollen was niet radicaal anders, noch veranderde dat de characters, het gebeuren qua interactie met de trollen.
Als je serieus dat soort “veranderingen” met een compleet ras veranderen (en daarbij de hobbits “divers” maken wat totale onzin is en een negerin als dwerg koningin..) en dat wil opvoeren als een vergelijking, dan is er echt weinig om over te argumenteren.
Wel als de lore erachter gewoon helder omschreven staat en het op die lore gebaseerd dient te worden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:15 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind in een fantasyverhaal 'een compleet ras veranderen' Als het gaat over kleur bij verzonnen rassen niet echt heel relevant nee, dan ligt je focus wmb een beetje uit het lood. Vind jij dat een neger elf een radicale verandering is? Dat vind ik absoluut niet.
Overigens bleef Bilbo jong omdat hij de Ring in het bezit had, als ik me niet vergis. Maar Frodo was 50, toen hij zijn reis begon, en bijna 70 toen de Ring vernietigd werd. Ik vind die wijzigingen radicaler.
Dan kijk je niet.quote:Op donderdag 10 februari 2022 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Prima toch? Dan verzin je een andere universe? Andere story, andere wereld, andere lore, etc.
Ik vind Black Panther daarom prima wat diversity betreft, maar dit is Tolkien uit de vroege 20e eeuw.
Wel soort famous last words.quote:
Ondanks dat we misschien van mening verschillen moest ik hard lachen om je comment 👍🏼😅quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:48 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk komen er in deze serie ook transgender robots voor
Kan toch? Is een fantasiewereld dus wat maakt het uit?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:48 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk komen er in deze serie ook transgender robots voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |