abonnement Unibet Coolblue
pi_203600259
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 23:14 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Kom maar eens met een inhoudelijk argument.

Lord of the rings is van Tolkien. Dit speelt zich af voor de gebeurtenissen van Sauron. Maar er zijn nooit Aziatische of donkere hobbits geweest. Vind het jammer dat er dan zomaar wat bij bedacht wordt puur en alleen om diversiteit.
Er zijn volgens de boeken wel donkere hobbit geweest, als ik me niet vergis. Ondergrondse stelende pauperhobbits waar niemand wat mee te maken wilde hebben, geloof ik ( :D ) maar Tolkien had ze wel. Zijn uitgestorven voordat Bilbo geboren was geloof ik.

Er is vast iemand die hier meer van weet
-nee-
pi_203600816
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:59 schreef noodgang het volgende:

[..]
Goed punt, er zijn ontzettend veel blanke Hobbits geweest inderdaad.

Het blijft opmerkelijk dat mensen zich hier zo aan kunnen storen. Dan kun je je inbeelden dat er wandelende bomen en tovenaars zijn, maar iemand met Aziatisch uiterlijk, nee dat kan natuurlijk niet :')
Het is niet gezegd door mij dat ik mij erger aan Aziatische hobbits. Het is meer dat er allerlei veranderingen zijn onder het mom van “diversiteit”.
pi_203601012
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:01 schreef GGMM het volgende:

[..]
Maar die films spelen zich na deze serie af.

Dus dat betekent dat er eerst Aziatische Hobbits waren en die zijn ergens tussen de serie en de films opeens allemaal verdwenen. Dan moeten ze wel met een hele goede uitleg komen waarom dat zo is.
Hoezo? We hebben toch niet alle hobbits gezien die bestaan in de films?
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 16:28:35 #54
35723 crew  GGMM
pi_203601123
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:18 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Hoezo? We hebben toch niet alle hobbits gezien die bestaan in de films?
Misschien net het ene dorpje waar gaan Aziaten wonen.

Met die uitleg kan ik wel leven :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 10 februari 2022 @ 17:34:00 #55
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203601832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:28 schreef GGMM het volgende:

[..]
Misschien net het ene dorpje waar gaan Aziaten wonen.

Met die uitleg kan ik wel leven :)
Het Urk van Middle-Earth.
pi_203602050
Met die taalfout kan ik niet leven. ;(
pi_203602125
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 23:14 schreef Thaddeus het volgende:
Lord of the rings is van Tolkien. Dit speelt zich af voor de gebeurtenissen van Sauron. Maar er zijn nooit Aziatische of donkere hobbits geweest. Vind het jammer dat er dan zomaar wat bij bedacht wordt puur en alleen om diversiteit.
Ja, eens hoor. Hoe verkracht je zo snel mogelijk zoiets... Ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van nu ik zo die foto zie. Veel te woke en divers... Is die vrouw op de foto iemand die afkomstig is uit Haradwaith? Dan vind ik het prima, maar waarom staat ze voor een dwergendeur? En wat deden mensen uit Harad daar überhaupt?

Maar waarschijnlijk gewoon woke en diversity onzin. Ik snap niet, als je beetje verstand hebt van Tolkien's wereld, dat mensen zich hieraan niet storen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 10 februari 2022 @ 17:57:03 #58
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203602139
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, eens hoor. Hoe verkracht je zo snel mogelijk zoiets... Ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van nu ik zo die foto zie. Veel te woke en divers... Is die vrouw op de foto iemand die afkomstig is uit Haradwaith? Dan vind ik het prima, maar waarom staat ze voor een dwergendeur? En wat deden mensen uit Harad daar überhaupt?

Maar waarschijnlijk gewoon woke en diversity onzin. Ik snap niet, als je beetje verstand hebt van Tolkien's wereld, dat mensen zich hieraan niet storen.
The dwarven princess Disa, played by Sophia Nomvete, standing at Khazad-dûm’s entrance.
pi_203602161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:57 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
The dwarven princess Disa, played by Sophia Nomvete, standing at Khazad-dûm’s entrance.
Ofcourse... :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203602184
En ik zag ook al een 'people of colour' elf. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203602273
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
En ik zag ook al een 'people of colour' elf. :')
Oh.
  donderdag 10 februari 2022 @ 18:14:52 #62
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203602381
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
En ik zag ook al een 'people of colour' elf. :')
Dat meen je niet, een people of colour elf?! Nou breekt mijn klomp!
pi_203603656
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 18:14 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Dat meen je niet, een people of colour elf?! Nou breekt mijn klomp!
Prima toch? Dan verzin je een andere universe? Andere story, andere wereld, andere lore, etc.

Ik vind Black Panther daarom prima wat diversity betreft, maar dit is Tolkien uit de vroege 20e eeuw.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203603762
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:03 schreef Thaddeus het volgende:
Het is meer dat er allerlei veranderingen zijn onder het mom van “diversiteit”.
En daarom gaat het gigantisch floppen, let maar op. Zo gaat dat altijd met dit soort dingen. Weet dat eigenlijk wel zeker. Ik zal deze post eens bewaren en er op terugkomen wanneer het zo ver is. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 19:42:48 #65
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_203603812
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Prima toch? Dan verzin je een andere universe? Andere story, andere wereld, andere lore, etc.

Ik vind Black Panther daarom prima wat diversity betreft, maar dit is Tolkien uit de vroege 20e eeuw.
Nee, dit is een serie uit 2022 gebaseerd op een verhaal van Tolkien uit begin vorige eeuw. Maar goed, ik kijk er met net zoveel plezier naar, of de cast nu divers is of niet. :s)

Het is vooral een vermoeiende discussie in elk f&s topic steeds
pi_203603948
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:42 schreef noodgang het volgende:

[..]
Nee, dit is een serie uit 2022 gebaseerd op een verhaal van Tolkien uit begin vorige eeuw. Maar goed, ik kijk er met net zoveel plezier naar, of de cast nu divers is of niet. :s)

Het is vooral een vermoeiende discussie in elk f&s topic steeds
Jij vindt het een vermoeiende discussie. Anderen vinden het weer een hele terechte discussie. Maar goed, wat ik zei: Dit gaat honderd keer niks worden. Wacht maar op de reviews straks. Ik durf dat wel met zekerheid te zeggen. Zo gaat dat namelijk altijd met forced diversity dingen. Het is denk ik ook meer het verschil tussen echte Tolkien fans en de rest. The Hobbit filmtrilogie was ook waardeloos wat dat betreft. En critici zijn het daar echt wel over eens.

Dit gaat ook zoiets worden, let maar op. Kan niet wachten om de eerste reviews te lezen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203604126
Opvallend wel dat die filmreeks van het genootschap van de Ring ook op veel vlakken enorme verschilde van de boeken maar dat die verschillen niet zo bekritiseerd werden als deze.
-nee-
pi_203604149
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jij vindt het een vermoeiende discussie. Anderen vinden het weer een hele terechte discussie. Maar goed, wat ik zei: Dit gaat honderd keer niks worden. Wacht maar op de reviews straks. Ik durf dat wel met zekerheid te zeggen. Zo gaat dat namelijk altijd met forced diversity dingen. Het is denk ik ook meer het verschil tussen echte Tolkien fans en de rest. The Hobbit filmtrilogie was ook waardeloos wat dat betreft. En critici zijn het daar echt wel over eens.

Dit gaat ook zoiets worden, let maar op. Kan niet wachten om de eerste reviews te lezen.
The Hobbit was slecht door gigantisch veel oorzaken, maar niet door 'forced diversity'. Dat lag meer aan het matige schrijfwerk waar ze een epische trilogie probeerden te maken uit een kinderboek. Ook slechte personages zoals die Alfrid die veel te veel tijd kreeg, daarnaast zag het er visueel ook lelijk uit met dat blurry effect.

Het kan best dat deze serie gaat floppen als het schrijfwerk te matig is (want ze moeten veel zelf verzinnen natuurlijk) of als ze teveel gaan leunen op spektakel tov verhaal. Maar het zal niet mislukken omdat er een paar personages met een donkere huidskleur inzitten, dat slaat natuurlijk nergens op.
Oh.
pi_203604229
Ik zie ook niet in hoe huidskleur afbreuk doet aan een verhaal, het zijn nota bene nog fantasiefiguren ook.

Dat diversiteit geforceerd wordt met beleid vind ik wel weer verdrietig, maar het hoeft geen afbreuk te doen aan het product.
-nee-
pi_203604232
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:56 schreef Marsenal het volgende:
Opvallend wel dat die filmreeks van het genootschap van de Ring ook op veel vlakken enorme verschilde van de boeken maar dat die verschillen niet zo bekritiseerd werden als deze.
Ik las daar een tijdje geleden nog wat quotes over en gigantisch veel mensen waren mad door de veranderingen tov de boeken blijkbaar. Dat was wel in het begintijd van het internet natuurlijk dus er waren nog niet zoveel meninkjes te lezen zoals nu.
Oh.
pi_203604272
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ik las daar een tijdje geleden nog wat quotes over en gigantisch veel mensen waren mad door de veranderingen tov de boeken blijkbaar. Dat was wel in het begintijd van het internet natuurlijk dus er waren nog niet zoveel meninkjes te lezen zoals nu.
Ja dat zal dan wel ja. Maar uiteindelijk zijn er nu meer mensen op aarde die denken dat Frodo een jonge kerel was dan wat het boek vertelde, dus uiteindelijk zal die storm wel gauw gepasseerd zijn.

Die films waren ook wel sterk natuurlijk, dat scheelt de helft.
-nee-
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 20:02:57 #72
35723 crew  GGMM
pi_203604299
Ik moet altijd aan die Ghostbusterfilm met die vrouwen denken als er zo geadverteerd wordt met diversiteit en dergelijke.

Prima dat dat er is, maar waarom zou je er zoveel focus op leggen, besteed liever tijd aan een goed verhaal ofzo.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_203604329
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:01 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ja dat zal dan wel ja. Maar uiteindelijk zijn er nu meer mensen op aarde die denken dat Frodo een jonge kerel was dan wat het boek vertelde, dus uiteindelijk zal die storm wel gauw gepasseerd zijn.

Die films waren ook wel sterk natuurlijk, dat scheelt de helft.
Boekpuristen hou je altijd, er zijn nog steeds mensen kwaad dat Tom Bombadil niet in de films zat of dat Gimli teveel comic relief was (wat je gewoon nodig hebt in dat soort films).

Bij deze serie gaan ze blijkbaar ook flink de tijdlijn inkorten, waar dat in de achtergrondverhalen iets van 2000 jaar in beslag neemt moet je dat voor een visueel medium wel anders aanpakken natuurlijk want anders kijk je elke aflevering naar een andere cast.
Oh.
pi_203604673
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:
Ik moet altijd aan die Ghostbusterfilm met die vrouwen denken als er zo geadverteerd wordt met diversiteit en dergelijke.

Prima dat dat er is, maar waarom zou je er zoveel focus op leggen, besteed liever tijd aan een goed verhaal ofzo.
Nou ja dit inderdaad. Ik wil niet neer worden gezet als een of andere racist maar ik heb het idee dat het Amazon puur gaat om het divers te maken en niet zo zeer om authenticiteit van het originele verhaal.

Die ghostbuster film met alleen vrouwen heeft het ook financieel niet goed gedaan. Eveneens als oceans 8.

Ik hoopte gewoon op een mooi verhaal en ben nu bang dat de focus op feminisme en diversiteit ligt.
pi_203604948
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:
Ik moet altijd aan die Ghostbusterfilm met die vrouwen denken als er zo geadverteerd wordt met diversiteit en dergelijke.

Prima dat dat er is, maar waarom zou je er zoveel focus op leggen, besteed liever tijd aan een goed verhaal ofzo.
Sterker nog, omdat er zo opzichtig gewerkt wordt aan diversiteit, zijn er op voorhand al genoeg mensen die niet openstaan voor eventuele afwijkende stijlkeuzes. Dus zelfs al kom je met een origineel idee, dan is het voor velen al kut vanaf het begin.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')