1 [ Algemeen ] Noem een land dat precies 1 medaille haalt: Grenada/Puerto Rico/Burkina Faso gaan goed zijn, de rest fout. Voor andere mogelijke keuzes: Zie de plakkenspiegel
4 [ Algemeen ] Hoeveel gouden medailles wint België? 3 (tenzij België iets geks doet op het Omnium)
5 [ Algemeen ] Haalt Duitsland minder dan 39 medailles, meer dan 45 medailles, of er tussenin? Minder dan 39, tenzij er een Keirinmedaille komt, dan kan het nog 39 worden met Hinze er bij
6 [ Algemeen ] Eindigt Japan in de top 3 van de medaillespiegel? Ja
9 [ Algemeen ] Welk land eindigt hoger in het medailleklassement: Frankrijk of Italië? Italië, tenzij Frankrijk de handbalfinale wint en Italië geen goud of zilver meer pakt
10 [ Algemeen ] Welk land eindigt hoger in het medailleklassement: Zuid-Korea of Australië? Australië
11 [ Algemeen ] Welk land eindigt hoger in het medailleklassement: Brazilië of Cuba? Brazilië
12 [ Algemeen ] Welk land eindigt hoger in het medailleklassement: Kenia, Ethiopië of Jamaica? Kenia als ze de marathon hebben gewonnen, die moet ik nog kijken. Maar heb dat wel alvast ingevuld
13 [ Algemeen ] Welk land eindigt hoger in het medailleklassement: Denemarken, Zweden of Noorwegen? Noorwegen, tenzij Denemarken het omnium wint
15 [ Algemeen ] Eindigt Hongarije in de top 10 van het medailleklassement? Nee
17 [ Algemeen ] Hoeveel medailles wint het land dat het hoogste aantal medailles wint zonder daarbij een gouden medaille te winnen? 8 (Kazachstan kan denk ik geen goud meer pakken maar ook geen andere medailles dus deze is wel bekend dan)
27 [ Handbal ] Wint een Scandinavisch land het mannentoernooi? Nee
40 [ Schoonspringen ] Wint Canada minimaal 3 medailles? Nee
62 [ Honkbal ] Halen twee Aziatische teams het podium? Nee
77 [ Schoonspringen ] Wint China alle gouden medailles op de individuele onderdelen (niet-synchroon onderdelen)? Ja
91 [ Worstelen ] Halen Kazachstan, Oezbekistan en Kirgizie samen minimaal zeven medailles? Nee
96 [ Artistiek zwemmen ] Wint China twee zilveren medailles bij het artistiek zwemmen? Ja
98 [ Baanwielrennen ] Hoeveel gouden medailles haalt de nummer 2 op het medailleklassement van het Baanwielrennen? Ik verwacht 3, maar deze is nog echt te onzeker dus laat ik open
100 [ Boksen ] Worden minstens vier van de dertien finales beslist op knock-out of technische knock-out? (KO of TKO) Laat ik nog open
114 [ Paardensport ] Welk land wint de zilveren medaille bij het team springen? Verenigde Staten
115 [ Baanwielrennen ] Is er een valpartij tijdens een van de twee keirinfinales? Nog open
116 [ Atletiek ] Laten minimaal 2 landen het stokje vallen tijdens de vier relayfinales aan het einde van het atletiektoernooi (dus niet de mixed finale)? Nee (Aleen Japan)
117 [ Beachvolleybal ] Hoeveel van de vier finalewedstrijden worden in twee sets beslist? 4
118 [ Ritmische gymnastiek ] Wint ROC beide gouden medailles? Nee
119 [ Worstelen ] Wint Abdulrashid Sadulaev de gouden medaille in de vrije stijl tot 97 kg? Ja
120 [ Atletiek ] Haalt Sifan Hassan een gouden medaille op de 10 km? Ja
121 [ Handbal ] Worden alle medaillewedstrijden in de reguliere tijd gewonnen? Nog open
122 [ Volleybal ] Wordt een van de finales beslist over vijf sets? Ja
123 [ Voetbal ] Wordt de mannenfinale in reguliere speeltijd beslist? Nee
De laatste 4 vragen staan uiteraard ook nog open
Met nog wat kansjes op veranderingen en nog een stuk of 10 vragen open is dit de stand:
Naam Punten
Mexicanobakker 71
GlennQuagmire 69
bruinebeer 68
zorro28 67
heywoodu 66
ruudnl 64
TheVulture 63
Felagund 62
Montov 61
Sherlock_Holmes 60
Starflyer 60