SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tap tap tap
Mooi zoquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:10 schreef Koen66 het volgende:
morgen in ieder geval gewoon op vakantie, geen positieve testen gelukkig bij de heren
Ik ben heel relaxed hoor, maar dat jij het daar in deze sc nul keer over hebt gehad is gewoon niet waar, zie ook de reactie van Ama en Frantic.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe even relaxed ik heb het daar NUL keer over gehad.
[..]
Nou dat dat oude stadsbussen uit Amsterdam en Utrecht waren die er nog net zo uit zagen als toen ze daar in de jaren '80 rond reden en zo
Oh ok, kan daar niet over meepratenquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:13 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik wel want ben heel erg netjes dus kan dat niet zomaar random in huis leggen ergens. 😂
quote:
Je leest over het belangrijkste heen, ergens in februari dit jaar wilden twee personen hier dat speeltje ruilen voor een baanquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik ben heel relaxed hoor, maar dat jij het daar in deze sc nul keer over hebt gehad is gewoon niet waar, zie ook de reactie van Ama en Frantic.
Ah zo.Ja overal wel in de wat kleinere dorpjes in Albanie. Ik houd echt van die bussen. Maar zijn vooral korte afstand lijnen, dus zit er zelf bijna nooit in.
Misschien heb ik het er 1 of 2 keer over gehad. Maar jij begint over 30. Dat slaat gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik ben heel relaxed hoor, maar dat jij het daar in deze sc nul keer over hebt gehad is gewoon niet waar, zie ook de reactie van Ama en Frantic.
Ah zo.Ja overal wel in de wat kleinere dorpjes in Albanie. Ik houd echt van die bussen. Maar zijn vooral korte afstand lijnen, dus zit er zelf bijna nooit in.
Ohja dat ook nog inderdaad.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je leest over het belangrijkste heen, ergens in februari dit jaar wilden twee personen hier dat speeltje ruilen voor een baan
Heb dat ook wel eens in een ander land gezien, weet alleen niet meer waar. Niet Albanie in ieder gevalquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Nou dat dat oude stadsbussen uit Amsterdam en Utrecht waren die er nog net zo uit zagen als toen ze daar in de jaren '80 rond reden en zo
Ik maakte een grapje. Sorry hoor, je zegt heb ik wel eens verteld dat...quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien heb ik het er 1 of 2 keer over gehad. Maar jij begint over 30. Dat slaat gewoon nergens op.
My brain is still functioningquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:21 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ohja dat ook nog inderdaad.Maar we horen het nu voor het eerst.
Je had foto's gepost dat je zo'n ei in je lunchtrommel had op je eerste werkdag.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Jij bent bij tijd en wijle ook gewoon een respectloos kutfiguur. Die kutten zorgen ervoor dat je kind het een en ander wordt bijgebracht in de zin van kennis, sociale omgang en samenleving.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat kan mij het nou schelen wat die kutten van me denken?
Ook inderdaad.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je had foto's gepost dat je zo'n ei in je lunchtrommel had op je eerste werkdag.
quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:24 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Jij bent bij tijd en wijle ook gewoon een respectloos kutfiguur. Die kutten zorgen ervoor dat je kind het een en ander wordt bijgebracht in de zin van kennis, sociale omgang en samenleving.
Dat je daar zo neerbuigend over doet vind ik gewoon respectloos.
Ja klopt wel.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:24 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Jij bent bij tijd en wijle ook gewoon een respectloos kutfiguur. Die kutten zorgen ervoor dat je kind het een en ander wordt bijgebracht in de zin van kennis, sociale omgang en samenleving.
Ik val er wat rauw in maar dit gaat niet over de opvang mag ik hopen?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:24 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dank uquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja klopt wel.
Ik zal mijn leven beteren.
Ze bepalen ook het schooladvies van je kind. Dus als jij een beetje de stoere lul gaat uithangen op ouderavonden kan het zomaar zijn dat ze je kind een niveau te laag plaatsen omdat ze een hekel aan je hebben.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:24 schreef Ygritte het volgende:
[..]
juffen op schoolquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:25 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik val er wat rauw in maar dit gaat niet over de opvang mag ik hopen?
zoals de kerk?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:25 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik val er wat rauw in maar dit gaat niet over de opvang mag ik hopen?
Even alpha-mannetje uithangen.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:24 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat dat thuis niet mag.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:27 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Even alpha-mannetje uithangen.
quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:27 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat dat thuis niet mag.
Daar heb je toch van die cito toetsen voor? Dus hoe kunnen ze mavo advies geven als dat kind havo niveau haalt?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:26 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ze bepalen ook het schooladvies van je kind. Dus als jij een beetje de stoere lul gaat uithangen op ouderavonden kan het zomaar zijn dat ze je kind een niveau te laag plaatsen omdat ze een hekel aan je hebben.
Advies van de docent is leidend volgens mij.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:28 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Daar heb je toch van die cito toetsen voor? Dus hoe kunnen ze mavo advies geven als dat kind havo niveau haalt?
Die tellen slechts voor een deel mee, en steeds minder omdat ze slechts een momentopname zijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:28 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Daar heb je toch van die cito toetsen voor? Dus hoe kunnen ze mavo advies geven als dat kind havo niveau haalt?
Die verdienen ook veel waardering. En dan bedoel ik niet per se salaris. maar dat ouders ze serieus nemen. Leerkrachten zien veel kinderen meer uren in de week dan de ouders zelf.quote:
Oh dat is wel bijzonder. Die heb ik 2 jaar geleden nog gehad, toen hadden ze in ieder geval nog eigen botenquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:22 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Heb dat ook wel eens in een ander land gezien, weet alleen niet meer waar. Niet Albanie in ieder geval
En jaren terug de veerpont van Malta naar Gozo, een oude veerpont van Den Helder-Texel met nog allerlei NL zaken er in
Ik ben blij met het beeindigen van de laatste relatie, stop met bang zijn, die virus gaat er sowieso in, beter om het controlleerd te doen.quote:
Groot probleem IMO.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:28 schreef liesje1979 het volgende:
Leerkrachten zien veel kinderen meer uren in de week dan de ouders zelf.
Wat?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:26 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
zoals de kerk?
er in, je houden de boel op je vertraagt, er in.
ja, meer dan een jaar geleden.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je had foto's gepost dat je zo'n ei in je lunchtrommel had op je eerste werkdag.
Misschien wel, dat weet ik eigenlijk niet, ik kreeg Gymnasium uit mijn toets en mijn lerares hield serieus van me maar die heeft toch een half uur gelachen daarom "dat kan dat jochie nooit aan joh"quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:28 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Advies van de docent is leidend volgens mij.
Nee.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:23 schreef liesje1979 het volgende:
Maar gaan we hier een ding van maken ja?
Gewoon de ouderavonden aan je vrouw overlatenquote:
Ik had VWO uit de toets. Docenten wilde me naar kader sturenquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien wel, dat weet ik eigenlijk niet, ik kreeg Gymnasium uit mijn toets en mijn lerares hield serieus van me maar die heeft toch een half uur gelachen daarom "dat kan dat jochie nooit aan joh"
En is dat ook gebeurd dan ?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik had VWO uit de toets. Docenten wilde me naar kader sturen
Dat doe ik ookquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:31 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Gewoon de ouderavonden aan je vrouw overlaten
Ditquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die tellen slechts voor een deel mee, en steeds minder omdat ze slechts een momentopname zijn.
Hahaha ja.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Leraressen praten de hele dag met veel mensen. In hun vakgebied weten ze hoe ze zich moeten opstellen. Zitten ook regelmatig met een hele bubs ouders die allemaal iets willen vertellen over hun kind terwijl zij de lessen willen starten. Gelukkig kunnen ze vaak de gesprekken wel ombuigen en de ouders met zachte dwang de klas uit kletsen. Anders zouden sommige ouders er rond het middaguur nog rondhangen.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Weet niet wat dat is.
Ik praat de hele dag met heel veel mensen. In mijn vakgebied weet ik hoe ik me moet opstellen. Zit ook vaak tegenover 15 man en daarbij de underdog positie. Daarbij kan ik dat soort gesprekken ombuigen en ben goed in wat ik doe.
En dan vind ik leraressen vaak totaal niet goed onderlegd met hoe ze met mensen moeten spreken. Dat kunnen ze gewoon niet goed terwijl ze denken dat ze dat wel kunnen.
Kunnen er niet meer leraren bijkomen?
Ik had VWO na de toets, fuck als dat iets heeft uitgemaaktquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Onderwijs is echt enorm conservatief qua opvattingen wel, zeker in het basisonderwijs lopen ze behoorlijk achter qua lesaanpak. Vaak ook omdat de mensen die de beslissingen maken nog van de oude stempel zijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:33 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Leraressen praten de hele dag met veel mensen. In hun vakgebied weten ze hoe ze zich moeten opstellen. Zitten ook regelmatig met een hele bubs ouders die allemaal iets willen vertellen over hun kind terwijl zij de lessen willen starten. Gelukkig kunnen ze vaak de gesprekken wel ombuigen en de ouders met zachte dwang de klas uit kletsen. Anders zouden sommige ouders er rond het middaguur nog rondhangen.
En dan zijn er sommige ouders die van zichzelf vinden dat ze super goed weten hoe ze met mensen moeten praten maar dwingend, zeurend, mijn kind is een speciaaltje, aandacht vragen. Terwijl die ouders dat helemaal niet zo goed kunnen.
Dus Los.
mijn wiskunde juf, die was onvergetelijk, de bestequote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:34 schreef Foshizzle79 het volgende:
Tja, is nou ook niet zo dat alle leraressen/juffen opgehemeld moeten worden, er zitten irritante kutwijven tussen
Leraren en leraressen worden veeeeel te weinig getraind in dat soort zaken. Die 'moeten' gewoon onderwijs geven, programma's afwerken, doelen halen en de onderwijs inspectie behagen.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Weet niet wat dat is.
Ik praat de hele dag met heel veel mensen. In mijn vakgebied weet ik hoe ik me moet opstellen. Zit ook vaak tegenover 15 man en daarbij de underdog positie. Daarbij kan ik dat soort gesprekken ombuigen en ben goed in wat ik doe.
En dan vind ik leraressen vaak totaal niet goed onderlegd met hoe ze met mensen moeten spreken. Dat kunnen ze gewoon niet goed terwijl ze denken dat ze dat wel kunnen.
Kunnen er niet meer leraren bijkomen?
quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
Onderwijs is echt enorm conservatief qua opvattingen wel,
Ik snap wat je zegt.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:33 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Leraressen praten de hele dag met veel mensen. In hun vakgebied weten ze hoe ze zich moeten opstellen. Zitten ook regelmatig met een hele bubs ouders die allemaal iets willen vertellen over hun kind terwijl zij de lessen willen starten. Gelukkig kunnen ze vaak de gesprekken wel ombuigen en de ouders met zachte dwang de klas uit kletsen. Anders zouden sommige ouders er rond het middaguur nog rondhangen.
En dan zijn er sommige ouders die van zichzelf vinden dat ze super goed weten hoe ze met mensen moeten praten maar dwingend, zeurend, mijn kind is een speciaaltje, aandacht vragen. Terwijl die ouders dat helemaal niet zo goed kunnen.
Dus Los.
quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
Onderwijs is echt enorm conservatief qua opvattingen wel
Ze kunnen ook een ander baantje zoeken als het allemaal zó zwaar is en ze zó weinig waardering krijgen..boehoe.. 😑quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:36 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Leraren en leraressen worden veeeeel te weinig getraind in dat soort zaken. Die 'moeten' gewoon onderwijs geven, programma's afwerken, doelen halen en de onderwijs inspectie behagen.
Oh ja.. en ouders, liefst moet je die spreken nadat je de hele dag 30 monsters in het gareel hebt gehouden, moe bent en echt niet meer op je best erbij zit.
Mwoah, onderwijs is gewoon vooral hard werken, er is helemaal niet zoveel tijd voor maatwerk, als je naast je verplichte lessen ook bijvoorbeeld nog een paar kinderen in de klas hebt zitten met een "rugzakje" (Lees backpack). Ik kan me voorstellen dat het als conservatief wordt gezien maar ik zie dat wel anders. Ik zie het vooral als een gebrek aan mogelijkheden, niet als gebrek aan wil. Gelukkig zijn er andere oplossingen voor de kinderen die wat meer willen fladderen, bijvoorbeeld montessori onderwijs.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Onderwijs is echt enorm conservatief qua opvattingen wel, zeker in het basisonderwijs lopen ze behoorlijk achter qua lesaanpak. Vaak ook omdat de mensen die de beslissingen maken nog van de oude stempel zijn.
Begrijp dat bepaalde ouders daar lastig mee om kunnen gaan.
Nou dat snap ik en heb alle begrip voor.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:36 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Leraren en leraressen worden veeeeel te weinig getraind in dat soort zaken. Die 'moeten' gewoon onderwijs geven, programma's afwerken, doelen halen en de onderwijs inspectie behagen.
Oh ja.. en ouders, liefst moet je die spreken nadat je de hele dag 30 monsters in het gareel hebt gehouden, moe bent en echt niet meer op je best erbij zit.
Als in lesmethodes.quote:
Ook niet. Alles moet hip en nieuw en vrijzinnig.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als in lesmethodes.
Ik weet wat je stokpaardje is waar je op doelt. Maar je moet wachten op Etto om het daarover te hebben.
niet openen, als je niet bevoegd bent, de rugzak moet weer dicht en hop, verder.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mwoah, onderwijs is gewoon vooral hard werken, er is helemaal niet zoveel tijd voor maatwerk, als je naast je verplichte lessen ook bijvoorbeeld nog een paar kinderen in de klas hebt zitten met een "rugzakje" (Lees backpack). Ik kan me voorstellen dat het als conservatief wordt gezien maar ik zie dat wel anders. Ik zie het vooral als een gebrek aan mogelijkheden, niet als gebrek aan wil. Gelukkig zijn er andere oplossingen voor de kinderen die wat meer willen fladderen, bijvoorbeeld montessori onderwijs.
Verzonnenquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:38 schreef UitStraling het volgende:
Mijn ex-vrouw was rector op een grote school, die kreeg regelmatig doodsbedreigingen van ouders "mijn kind is zooooo speciaal en echt niet dom hoor" Het is dat ze flink haren op haar tanden had en dat ik complete schijt heb aan dat soort dingen anders hadden we aardig wat dagen in een hotelletje mogen overnachten
Dat ben ik wel met je eens. Echter zijn er best wel wat methodes om dingen anders te doen waardoor docenten meer les kunnen geven en minder “papierwerk” hebben.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mwoah, onderwijs is gewoon vooral hard werken, er is helemaal niet zoveel tijd voor maatwerk, als je naast je verplichte lessen ook bijvoorbeeld nog een paar kinderen in de klas hebt zitten met een "rugzakje" (Lees backpack). Ik kan me voorstellen dat het als conservatief wordt gezien maar ik zie dat wel anders. Ik zie het vooral als een gebrek aan mogelijkheden, niet als gebrek aan wil. Gelukkig zijn er andere oplossingen voor de kinderen die wat meer willen fladderen, bijvoorbeeld montessori onderwijs.
Ja misschien moeten ze dat allemaal wel doen en gaan we terug naar thuisonderwijs. Dat van vroeger weet je wel, denk dat veel ouders dat fantastisch zouden vinden, ook makkelijk te doen naast hun huidige baan, misschien weer eens een keer proberen hoe dat uitpakt....oh wacht.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:38 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook een ander baantje zoeken als het allemaal zó zwaar is en ze zó weinig waardering krijgen..boehoe.. 😑
quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:41 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja misschien moeten ze dat allemaal wel doen en gaan we terug naar thuisonderwijs. Dat van vroeger weet je wel, denk dat veel ouders dat fantastisch zouden vinden, ook makkelijk te doen naast hun huidige baan, misschien weer eens een keer proberen hoe dat uitpakt....oh wacht.
Hoezo niet gelijk terug naar de jaren 50?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ook niet. Alles moet hip en nieuw en vrijzinnig.
Gewoon terug naar jaren '80 onderwijs. Mannelijke docenten en discipline.
Ja waarom niet eigenlijkquote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:41 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Hoezo niet gelijk terug naar de jaren 50?
Zo hip is het anders niet. En genoeg scholen die nog vrij traditioneel lesgaven. Zoek een christelijke basisschool en gij zult vinden.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ook niet. Alles moet hip en nieuw en vrijzinnig.
Gewoon terug naar jaren '80 onderwijs. Mannelijke docenten en discipline.
T' is ook niet dat ik dat een goede ontwikkeling vind overigens hoor. Nadruk ligt wat mij betreft veel te veel op 'heb je alle doelen wel behaald'. Onderwijs is zo veel meer dan alleen dat.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat snap ik en heb alle begrip voor.
Daarom zit mijn zachtaardige vrouw erbij en ik niet meer. Ik ben gewend gesprekken naar mij toe te trekken en daarin de lead te nemen, dat werkt gewoon niet.
Cherry-picking.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kweetnie of jij daar wel welkom zou zijn geweest hoor.
Daar moet je absoluut schijt aan hebben anders gaat het onder je huid zitten en irriteren.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:38 schreef UitStraling het volgende:
Mijn ex-vrouw was rector op een grote school, die kreeg regelmatig doodsbedreigingen van ouders "mijn kind is zooooo speciaal en echt niet dom hoor" Het is dat ze flink haren op haar tanden had en dat ik complete schijt heb aan dat soort dingen anders hadden we aardig wat dagen in een hotelletje mogen overnachten
Okayyy...quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:41 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja misschien moeten ze dat allemaal wel doen en gaan we terug naar thuisonderwijs. Dat van vroeger weet je wel, denk dat veel ouders dat fantastisch zouden vinden, ook makkelijk te doen naast hun huidige baan, misschien weer eens een keer proberen hoe dat uitpakt....oh wacht.
Ik heb op een Christelijke basisschool gezeten, maar de wiskundemethodiek was hetzelfde als op de Montessorischool van mijn zussen. Verhaaltjessommen, omslachtige rekenmethodes met onnodige stapjes en dat soort gekkigheid.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 23:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zo hip is het anders niet. En genoeg scholen die nog vrij traditioneel lesgaven. Zoek een christelijke basisschool en gij zult vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |