quote:Moet wel frusterend zijn zoiets, van Road to Perdition is ook allang zo'n rip te vinden
Illegale Lord Of The Rings-dvd's overspoelen EngelandAMSTERDAM - De Britse politie heeft maandag meer dan 10.000 illegale dvd-kopieën van The Lord Of The Rings: The Two Towers onderschept. De versie die op de clandestiene schijfjes staat is bedoeld voor leden van de Motion Picture Association of America, die de Oscar-nominaties samenstellen. De kwaliteit van de illegale versie is dan ook veel beter dan de exemplaren die tot nu toe op de zwarte markt zijn aangetroffen.
Deze verboden dvd's van The Two Towers bevatten in de bioscoop gemaakte opnames van de Tolkien-verfilming. Het enige storende aan de Oscar-versie is dat elke vijftien minuten de mededeling 'for your consideration' in beeld verschijnt.
David Lowe, president van de Britse Federation Against Copyright Theft, is erg teleurgesteld: "Het is een schande dat mensen die werkzaam zijn in de filmindustrie tegenwoordig bezig zijn om geld te verdienen aan dvd-piraterij." De officiële dvd van The Two Towers wordt niet eerder dan over een jaar verwacht.
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:07 schreef Henkmanz het volgende:* Henkmanz gaat voor de 2e keer
Ik moet nog
Volgende week ga ik, desnoods in me uppie
quote:Neem aan dat je het boek toch wél gelezen hebt of niet? :þ
Op woensdag 29 januari 2003 12:09 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Ik moet nogVolgende week ga ik, desnoods in me uppie
quote:Is dat vereist dan ??? ik ook niet namelijk
Op woensdag 29 januari 2003 12:11 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Neem aan dat je het boek toch wél gelezen hebt of niet? :þ
maar als je deel 1 hebt gezien is het ook prima hoor. Als je het boek niet gelezen hebt kom je met een beter gevoel de zaal uit.
tis toch fokkin' niet te geloven.
al die kut dwergen in de film zonder enige functie.
wat is de functie van die 2 pino's op die boom???
Misschien is het verhaal niet echt duidelijk voor mij.
maar volgens mij zitten die dickheads er alleen in om die fokkin 3uur (zonder pauze) te vullen.
mja de effecten roeleren opzekerz.
1. wil jij wel ff snel stoppen met spoilen
2. het genre heet "FANTASY" en daarin komen die dingen nou eenmaal voor
3. Als je het verhaal niet respecteert moet je je voor de gein eens verdiepen in de wereld die Tolkien gecreëerd heeft, behalve dit boek heeft hij talloze andere boeken geschreven, hele werelden bedacht, hele geschiedenissen, hele talen...
Ik zou zeggen dat je iets meer respect mag tonen voor iemand die de grondlegger is van het hele fantasygenre, en iemand die qua wijsheid torenhoog boven jou uitsteekt.
;x
quote:Klein? Ik was enorm benieuwd naar Shelob
Op woensdag 29 januari 2003 12:14 schreef Henkmanz het volgende:
Nee, maar als je het boek gelezen hebt is het niet zo erg dat je nog niet gegaan bent want dan weet je toch al wat er gaat gebeuren.. hoewel je als boeklezer wel kleine teleurstellingkjes zal tegenkomenmaar als je deel 1 hebt gezien is het ook prima hoor. Als je het boek niet gelezen hebt kom je met een beter gevoel de zaal uit.
quote:Ja maar hangt van je bioscoop af. Bij sommigen krijg je een boek-test van tevoren. Maar soms matsten ze je!
Op woensdag 29 januari 2003 12:12 schreef Gijsje het volgende:
Is dat vereist dan ??? ik ook niet namelijk
quote:het zijn Ents, geen bomen
Op woensdag 29 januari 2003 12:17 schreef _GdR_ het volgende:...Aant eind gaan er fokkin bomen mee rellen (ja je leest het goed "bomen" die dingen die in de grond horen te staan)
quote:Jij Emmerhoofd, ik zal het even proberen uit te leggen; de film is gebaseerd op een heus BOEK! Jazeker, het boek bestond al veel langer dan de film, dus, om het nog even makkelijker te zeggen; de Ents komen ook in het boek voor. Daarom komen ze heeeel misschien ook wel voor in de film. Maar je hebt wel gelijk hoor, als ze het realistisch hadden willen maken, hadden ze ipv die bomen speedboten moeten gebruiken.
Op woensdag 29 januari 2003 12:17 schreef _GdR_ het volgende:
die film qua effecten etc is het bijzonder goed.
maar kom nou...
...Aant eind gaan er fokkin bomen mee rellen (ja je leest het goed "bomen" die dingen die in de grond horen te staan)tis toch fokkin' niet te geloven.
al die kut dwergen in de film zonder enige functie.
wat is de functie van die 2 pino's op die boom???Misschien is het verhaal niet echt duidelijk voor mij.
maar volgens mij zitten die dickheads er alleen in om die fokkin 3uur (zonder pauze) te vullen.mja de effecten roeleren opzekerz.
Ik heb het ondertussen ongeveer 30 keer gelezen en vindt dat de film op somige punten te veel van het verhaal afwijkt, maar wel acceptabel en te begrijpen. TTT heb ik inmiddels 6 keer gezien, en ga binnenkort weer eens naar de bioscoop voor deze film.
Tolkien is voor mij een verslaving, ik ben namelijk weer bezig met de Silmarlion (20ste keer).
Wat ik het vreemdste vind in de film is waarom moets Aragron nou zo plotseling dood lijken, dit komt niet overeen met het boek. Ook het feit dat er een leger elfen aankomt bij helmsdiepte is voor mij een vreemde zaak, dit zal waarschijnlijk wel te maken hebben met het liefdesverhaaltje wat in de film is toegevoegd.
[SPOILER]
.
.
.
.
.
.
.
.
Ik denk namelijk dat in dit elfenleger Arwen aanwezig is, zij zou namelijk in het derde deel de tovenaar koning doden in plaats van Eowyn.
[/SPOILER]
[Dit bericht is gewijzigd door Feanor op 29-01-2003 15:36]
quote:uhu
Op woensdag 29 januari 2003 12:22 schreef DaMayan het volgende:[..]
Ja maar hangt van je bioscoop af. Bij sommigen krijg je een boek-test van tevoren. Maar soms matsten ze je!
quote:nee een paar robotten waren beter geweest.
Op woensdag 29 januari 2003 12:23 schreef Juweel het volgende:[..]
Jij Emmerhoofd, ik zal het even proberen uit te leggen; de film is gebaseerd op een heus BOEK! Jazeker, het boek bestond al veel langer dan de film, dus, om het nog even makkelijker te zeggen; de Ents komen ook in het boek voor. Daarom komen ze heeeel misschien ook wel voor in de film. Maar je hebt wel gelijk hoor, als ze het realistisch hadden willen maken, hadden ze ipv die bomen speedboten moeten gebruiken.
quote:Nog even wachten dan
Op woensdag 29 januari 2003 12:22 schreef Waus het volgende:[..]
Klein? Ik was enorm benieuwd naar Shelob
quote:Helaas geld dit niet voor Tom Bombadil in deel 1
[Ents komen ook in het boek voor. Daarom komen ze heeeel misschien ook wel voor in de film.
quote:Wat een onzin. Ik heb het boek ook gelezen en kwam ook met een erg goed gevoel de zaal uit. Het is niet hetzelfde als het boek, maar dat is een boekverfilming (bijna) nooit. En het boek is niet heilig ofzo. Ik vind dat Peter Jackson het geweldig gedaan heeft, gewoon zijn interpretatie van het boek verfilmd. Alleen een beetje jammer van Faramir, maar egt gestoord heb ik me niet daaraan.
Op woensdag 29 januari 2003 12:14 schreef Henkmanz het volgende:
maar als je deel 1 hebt gezien is het ook prima hoor. Als je het boek niet gelezen hebt kom je met een beter gevoel de zaal uit.
quote:Terminator bedoel je?
Op woensdag 29 januari 2003 12:27 schreef _GdR_ het volgende:nee een paar robotten waren beter geweest.
Gave film hoor! Gister eindelijk gezien en het ziet er erg mooi uit allemaal. Goed in beeld gebracht door Peter Jackson. Alleen was niet alles duidelijk voor mij welke groep waar vocht etc (zal het maar een beetje vaag houden om niet te gaan spoilen ). En leuk dat die ene terugkwam maar wel een beetje makkelijk uitgelegd...
Ook erg leuk dat er nog zoveel ruimte is voor grapjes, zelfs tijdens de gevechten zoals bijvoorbeeld het wedstrijdje tussen Legolas en Gimli. Is dat in het boek ook zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |