Wat grappig, ik herken me hier heel erg in!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Eten met de pot mee gaat hier nog steeds heel minimaal. Aardappels, kip, gehakt en erwtjes gaat nog een beetje. De rest is bah. Enige wat er goed ingaat is risotto maar dan ook alleen de rijst. Hij krijgt dus meestal een potje terwijl ik kook en daarna wat van ons eten zodat hij wel blijft proberen. Eet hij weinig dan compenseert hij dat met de papfles.
We zijn ook aan het oriënteren op een ander bed. Het is nu nog te vroeg voor een peuterbed. Maar hij moet volgend jaar waarschijnlijk doorschuiven want we hebben zijn ledikant nodig. Ofwel wordt het een doorgroeibed van 70x140 wat ook als ledikant gebruikt kan worden of we gokken erop dat nummer 2 lang genoeg in de cosleeper ligt zodat we toch meteen naar een peuterbed kunnen. Hij moet ook naar een andere kamer dus ik wil graag de veranderingen een beetje spreiden.
Die peuterpubertijdquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:27 schreef Keroppi het volgende:
Het duurt niet lang meer voordat ze twee is, maar het is echt al een peuter qua gedrag
Vanochtend heb ik zeker 5 minuten bovenaan de trap gestaan omdat ze perse zelf haar (ENORME) dinoknuffel wilde vasthouden bij het naar beneden gaan.
Dat leek mij een bijzonder slecht en gevaarlijk idee, en ik kan/wil haar ook niet naar beneden tillen vanwege mijn zwangerschap.
Dus stond ik met een enorme pluche dino in mij handen en een ontroostbaar kind wat niet van de trap afwilde.
Na 5 minuten kwam mijn vriend me 'redden' maar ik vraag me serieus af hoe dit was afgeloprn als hij niet thuis was geweest...
Wij een loopwagen, was een dikke hit. Maar hij liep toen nog niet los. Van de grootouders een kinderfauteuil, die werd in het begin veel gebruikt om op te klimmen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie met een eerste verjaardag hebben gegeven
Dat is inderdaad ook iets waar of ik maar gekeken heb, die driewieler (met stang). Over een paar maandjes ga ik daar eens verder maar kijken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:40 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Wij een loopwagen, was een dikke hit. Maar hij liep toen nog niet los. Van de grootouders een kinderfauteuil, die werd in het begin veel gebruikt om op te klimmen.
3 maanden na zijn verjaardag begon hij wat rond te fietsen op de loopfiets (driewielertje). Dat is nu nog altijd zijn favoriet.
3 stukken fruit in 1 sessie?quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:01 schreef Hilmo het volgende:
Sun gefeliciteerd met jullie dreumes ook trouwens!!
Hier nog zeer onrustige nachten. Zodra ik op bed ga, is het huilen vaak. Daarna elke paar uur. Soms om de 2/3 uur. Nog vermoeiender dan baby tijd. Dit herken ik niet van oudste. Je wendt eraan maar 2x in de nacht is zoveel beter dan 4x. En ik kan alleen maar voeden anders is het groooot verdriet. Binnenkort paar dagen weg alleen en hopelijk doorbreekt dat iets...
Het is wel zo'n lief kereltje. Erg op buiten gericht, wandelen , fietsen is het einde. Tuin spelen. En zo veel krullen, en krijst en gilt bij eten want het is een boot werker qua fruit. In 1x een volledige banaan, mineola en perzik weg werken bijv. Niet te doen haha. Stamppot andijvie is ook favoriet, eet hij zelf met lepel.
Jaquote:
Dat zeg jij nu van die boontjes, maar dat is lange tijd favoriet geweest bij mijn oudste. Als wij patat aten, at zij koude boontjes uit zo'n klein bonduelle blikje met aardappelpuree (zo'n bak die je alleen in de magnetron hoeft te schuiven). Ideaal.quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:19 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Jaen dan je misschien nog herinneren in babytopic van help hij eet niet goed. Die tijd is voorbij. Nou ja losse groente in rapley manier werkt niet behalve wortelen uit pot koud. Klein potje van 190 gram wordt zo uit de pot opgegeten (aanrader vind ik, doen we ook met sperziebonen enzo, potje omkiepen op bordje en laat maar eten). Verder niets. Ons eten, prakken en of klein snijden en gaan met die banaan maar veel vindt hij ook niet lekker en eet hij niks. Dan volkoren cracker(s) of fruit maar na.
Die van ons kreeg van oom en tante een loopwagentje maar daar heeft ze eigenlijk maar kort gebruik van gemaakt, ze liep vrij vlot. Zonde, maar in de toekomst voor nr. 2 te gebruikenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie met een eerste verjaardag hebben gegeven
Oh da's ook leuk ja, vooral voor kindjes die in de lente en zomer jarig zijn. Een schelpenzandbak is ook nog leuk om te geven, maar die hadden we al. Mijn oudste heeft daar veel plezier van gehadquote:Op maandag 23 augustus 2021 10:38 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Die van ons kreeg van oom en tante een loopwagentje maar daar heeft ze eigenlijk maar kort gebruik van gemaakt, ze liep vrij vlot. Zonde, maar in de toekomst voor nr. 2 te gebruiken![]()
Zelf gaven we haar een kinderpicknicktafel voor in de tuin. Ze merkt met die leeftijd toch niet wat ze krijgt dus dit vonden we een mooi nuttig cadeau.
Is sinds een week éénquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:04 schreef B.ertha het volgende:
Ja, herkenbaar. Dan is ie gewoon toe aan één slaapje. Probeer dat eens uit. Mocht dat niet gaan, kun je hem ook eerder wakker maken uit zijn ochtendslaapje (maar dat hebben wij nooit gedaan, wij waren al blij als hij daar netjes zijn twee uur pakte).
Oh, hij is nog geen één. Dat is wel heel vroeg om naar 1 slaapje te gaan. Misschien toch een fase en even optie 2 uitproberen?
Jullie schema klinkt perfect!quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:03 schreef Nolita het volgende:
Hoelaat is hij ‘s ochtends wakker sun?
Hier heeft ze nog steeds het 2-3-4 uur wakker ritme ongeveer. Rond 7 uur wakker; 9 uur naar bed (dan slaapt ze tussen de 45min en 1,5 uur) en daarna 3 uur later weer naar bed.
Over het algemeen komt ze hier tussen 14:30-15:00 uit haar laatste slaapje en dan slaapt ze tussen 19:00-19:30 weer.
Dit werkt perfect op dagen dat ze thuis kan slapen. Gisteren waren we de hele dag op pad en toen is ze van 6:30 tot 14:15 wakker geweest. Ze viel tijdens een kort ritje in slaap dus is vriend met haar in de auto in de parkeergarage gebleven tot ze wakker werd.Zelfs in de auto de 100 km enkele reis heeft ze heen en terug niet geslapen. We reden om 9:30 aan dus had de intentie dat ze dan haar ochtenddutje zou doen, niet dus. Terug om 17:30 dus ook al niet.
Vrijdag gaan we naar de Efteling, ben benieuwd hoe het dan gaat met slaapjes!
Een caravanquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:48 schreef taxibabe het volgende:
Volgens mij ging Thomas kort na zijn eerste verjaardag over naar 1 slaapje, hij had juist moeite met het ochtendslaapje. We gingen die toen maar overslaan en dan iets eerder naar bed voor het middagslaapje. Nu slaapt hij nog steeds van 11.30-12.00 uur tot 14.00-14.30 uur, soms korter. Maar ik krijg hem er voor 20.00 uur niet in, dan is het echt krijsen. 's Avonds valt hij sowieso moeilijker in slaap dan 's middags.
Ik heb geen eettips, dat kind van mij (vr)eet als een bouwvakker. Zo goed als alles gaat erin. Hij heeft een tijdje moeite gehad met boontjes, maar sinds hij met een vorkje kan eten vind hij ze heerlijk
![]()
Wij zijn aan het inpakken voor een 'vakantie'. We hebben een caravan gekocht en we gaan op een camping 5 kilometer verderop staan om het uit te proberen. Thomas gaat nu voor het eerst ook 's nachts dus ergens anders dan zijn eigen bedje slapen. Ben benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Idee is nu om als het bevalt de caravan te laten staan op de camping tot einde seizoen eind oktober. En dan wellicht eerst volgend jaar een vol seizoen op de camping, dan kunnen we daar naar toe gaan wanneer we willen. Soort van '2e huisje', dichtbij maar toch weg.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:14 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb als kind ook met mijn ouders gekampeerd, idd ook Luxemburg en Oostenrijk. Goede herinneringen aan! We weten nog niet of (als dit bevalt) we ook echt naar het buitenland gaan met de caravan.LeukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Idee is nu om als het bevalt de caravan te laten staan op de camping tot einde seizoen eind oktober. En dan wellicht eerst volgend jaar een vol seizoen op de camping, dan kunnen we daar naar toe gaan wanneer we willen. Soort van '2e huisje', dichtbij maar toch weg.Dat doen volgens mij best wat mensen zo.
Heerlijk hè! Je bent niet ver van huis, maar het voelt toch als even er uit zijn. Fijn dat Thomas het zo leuk heeft, het was gisteren ook fantastisch weerquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:23 schreef taxibabe het volgende:
Het is heerlijk op de camping! Thomas is helemaal in zijn element hier, de hele dag buiten rondstruinen. Hij heeft het zo naar zijn zin dat hij helemaal geen middagslaapje wilde doen... ik hoop dat hij dat nog wel weer gaat doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |